Garancia használt autóra


Royal # 2007.06.17. 22:29

A modellváltási év nem azt jelenti, hogy a gyártósorok szilveszter éjjelén petárdadurranások közepette hirtelen leállnak, a munkások kidobják a félkész autókat a kukába, hogy az újév hajnalán már az új típus jöhessen le a szalagról... Nyilván gyárfüggő, de ha 2000 a modellváltási év, 2000 első negyedévében-félévében, még simán készülhetett is a kifutó típusból, és a márkaképviseletek még ezt követően 1-2 évig akár értékesíthették is raktárkészlen lévő kifutott verdákat. Sőt mondok egy extrém esetet is: (egy ismert tradicionális sok országban jelenlevő Amerikai székhelyü autógyárnál esett meg) ugyanazt a tipust 2 kontinensen is gyártották (Európa, Afrika) 82 től 92-ig. A tipus hivatalosan 1987-ben esett át ráncfelvarráson, ami ez esetben nagyon sok változtatást takart, mind küllemre, mind műszakilag. Azonban ennek a híre csak két évvel később, 1989-ben jutott el az afrikai gyártósorhoz. Tehát amig EUban már az új széria ment, afrikában még javában nyomatták a régit... Aztán léteznek exportra szánt fődarabok, vagyis a modellváltást követően az autót nem a gyártósoron szerelik össze, hanem dobozban -megmaradt alkatrészekkel együtt- vonatra teszik és a célország márkaképviselete rakja majd össze - ne kérdezd miért. Sőt nonplusz ultraként megemlíteném, hogy gazdaságilag elmaradott országokban, jópár autógyár működtet összeszerelő üzemet, ahol hivatalosan már nem gyártott tipusok készülnek kis számban. Pl; argentinában a mai napig gyártanak, és értékesítenek olyan autótípusokat, amiket mi európaiak, már vagy 15 éve elfelejtettünk. Szal ahány ház (akarom mondani gyár) annyi szokás, és az alvázszám nem mindig tükrözi hűen a valóságot.

Egyszó mint száz: Én is osztanám a topikban elhangzottakat. Mégha igaz is, 1 év differencia nem a viágvége. Örülj hogy van egy jó, megbizható autód, ez sokkal fontosabb mint 1-2 százezer forintért perre menni, ahol még az is kiderülhet hogy nincs is igazad.

guba # 2007.06.17. 19:54

Azt az évjáratot kell a gyártási évnek tekinteni ami a kocsi papírjaiban szerepel. Ez nyilván egy vélelmezett időpont, de gondolj bele milyen rosszul érintene, ha vennél január közepén egy új autót és a forgalmiban az szerepelne, hogy már egy éves. Azt viszont nem feltételezi senki, hogy szilveszterkor még ez a kocsi síklemez volt a hengerműben, és két hét alatt lett belőle autó, került be Japánból a központi lerakóba, onnan a márkakereskedésbe, levizsgáztatták, és még a nevedre is került. De még rosszabb hír számodra, hogy a gyártó az alkatrészeket, sőt egyes részegységeket különböző beszállítóktól szerzi be, tehát, ha annak néznél utána, hogy a kuplungszerkezetet, vagy a befecskendező elektronikát,stb. mikor gyártották, akkor még ettől is korábbi időpontot kapnál.
Az új autó és az egy éves autó ára között van kb. 30% értékcsökkenés, egy hét és egy nyolc éves kocsi viszonylatában – még a legspeciálisabb esetben is – ez szerintem irreális. Ebben a korban már az állapot, az elhasználtság mértéke sokkal döntőbb. Egy idősebb, de megkímélt kocsi kevés km-rel akár még többet is érhet, mint egy fiatalabb, de elhasználtabb.
Mindezeken túl a vásárláskor készült egy eredetvizsgálat, amely szerint a kocsi adatai és azonosítói megfelelőnek, valódinak, eredetinek találtattak. Ha abból indulok ki, hogy annak idején ezt az autót valóban „félreanyakönyvezték”, akkor is jóval több munkába, pénzbe, idegeskedésbe kerülne mire ezt keresztülvernéd, mint amennyit ezen nyerni tudnál esetleg.
De vigasztaljon az a tény, hogy eladáskor is 2000-es évjáratú lesz.

Sz.Zoltán # 2007.06.17. 16:26

Tündér vagy:)
Köszönöm. Kezeidet csókolom :)

monalisa1 # 2007.06.17. 16:19

Javaslom írj e-mailt az info@honda.hu címre, és ott majd érdemben választ fognak tudni adni utóbbi kérdésedre.

Sz.Zoltán # 2007.06.17. 16:11

Köszönöm monalisa.
Ez a válasz a kérdésemre.
Érdekességképpen : az egyértelműen, forgalmiban rögzített: Gyártási év: 2000 - minek minősül?

monalisa1 # 2007.06.17. 16:06

Perköltség és igazságügyi műszaki szakértői díj merülne fel az igazad bizonyításánál, valamint az esetleges ügyvédi munkadíj is.

monalisa1 # 2007.06.17. 16:04

Vagyis éppen küszöbhatáron vagy a százalék%érték dolgában, de javaslom inkább ne...

monalisa1 # 2007.06.17. 16:02

30% eltérés esetén lehet utóbb megtámadni egy adásvételi szerződést aránytalanság címén. De te bizonyára aláírtad, hogy "az autót megvizsgált stb." állapotban vásároltad meg.

Ne bosszankodj a dolgon, egy Honda jól meg van csínálva., ha nálad marad még sokáig, bizonyára nem lesz különösebb gondod vele.

Sz.Zoltán # 2007.06.17. 15:54

kabala - és rokonaid mit tettek ?

Sz.Zoltán # 2007.06.17. 15:54

Értem én, rám lehet sütni a "balek" bélyeget.
Egy apró érdekességet közölnék :) ez egy AeroDeck modell, amin bizony nem lehet felfedezni az egyértelmű, konkrét jeleket (kombi) a modellváltás istenigazából ráncfelvarrást jelent ez esetben.
Szvsz engem zavar az 1 év eltérés.
Felléphetek valamilyen követeléssel ellenük vagy sem?
Az autónak ugyan nincs semmi baja (az egy motordiagnosztika visszajelzésen kívül), de egy 99es Hondának 1,2-1,3 m körül van az ára, ez pedig 1,64 m volt. Van eltérés...

Kovács_Béla_Sándor # 2007.06.17. 14:37

Az nagyon nem ugyanaz. Arra lehet szavatosságot alapozni, hogy egy autó nem új, hanem használt, arra meg különösen, ha a működése sem megfelelő.

"A gólya olyan mint a fecske, csak teljesen más."

kabala # 2007.06.17. 13:28

Sz. Zoltánnak!
Hasonlóan járt egy rokonom, aki 2000-ben vette a kocsiját, és kiderült, h 1999-ben gyártották, és új kocsiként vette, mint első tulajdonos, de időközben az is kiderült, h volt előtte már egy tulajdonos, csak valahogy azt nem közölték vele!!!!!
Miután egy olyan hibája van, amit garanciálisan évente (azóta is) minden évben meg kell csináltatni!

Kovács_Béla_Sándor # 2007.06.17. 11:12

Btw: milyen modellváltás az, ahol csak a forgalmiból lehet megállapítani, hogy a verda a korábbi vagy az új sorozatba tartozik?

Kovács_Béla_Sándor # 2007.06.17. 11:10

Értem. Szóval te nem a megtekintett, megvizsgált állapot alapján mérlegeled az árat, hanem a papírra írt évjárat szerint. Hát... nem vagyunk egyformák.

(Annyit azért hozzátennék: ez itt még nem a bíróság. Itt célszerűbb azt előadni, amit magunk is hiszünk, nem pedig a tanács meggyőzésére szánt szöveget.)

Sz.Zoltán # 2007.06.17. 09:22

Valószínüleg ...
Csakhogy én 2000es évjáratú autóra fizettem ki a pénzt.
Egy év alatt van értékcsökkenés, amortizáció.
Okírathamisítás ténye nem forog fenn?...
Az évjárat igenis számít úgy vélem. Egy Hondánál egy év akár 300e forintot is jelenthet, hisz pontosan 2000ben volt a modellváltás.

Kovács_Béla_Sándor # 2007.06.17. 08:44

Valószínűleg elírás. Nem hiszem, hogy erre kellékszavatossági igényt lehetne építeni; nem bor ez, ahol annyira számítana az évjárat.

Sz.Zoltán # 2007.06.17. 07:56

Sasfióka,

ha a papírokban az állna, hogy gyártás éve 1999 és forgalomba helyezés éve 2000 akkor nem szólnék.
De az autót 2000esnek hirdették, a forgalmiban a Q. pont alatt ez áll: Gyártás éve: 2000.
A B. és I. pontok alatt(első forgalomba helyezeés illetve első magyarországi forgalomba helyezés): 2000.09.14.
Világos mint a Nap, hisz a forgalmiban is ez áll: Gyártás éve: 2000.
Hümm...

Gyilok # 2007.06.16. 19:49

nemo25: Nem kell bizonyítanod hogy az eladás előtt ilyen volt azt csak akkor kéne ha nem lenne garanciád. De van, és a hiba a garania időn belül történt. Itt szerintem azt kell csak bizonyítanod hogy ő ezt valóban vállalta (mivel gondolom garancia levelet vagy szerződést nem adott).

Sasfioka # 2007.06.16. 16:45

"Tehát a gyártás és a forgalomba helyezés "

Nem a forgalomba helyezés volt 2000.09? Attól még a gyártás lehetett 1999.

SF

Sz.Zoltán # 2007.06.14. 17:14

Ami viszont az én nyűgöm lenne...

Április hó végén vásároltam egy Hondát, papírok és szervizkönyv szerint
2000.09 havi.
Tehát a gyártás és a forgalomba helyezés éve 2000.
Alvázszám szerint azonban a márkaszerviz azt állítja, hogy az autó 1999-es.
Tudok-e valamilyenféle kártérítést vagy árengedményt követelni 1,5 hónap
után?
Mik a lehetőségeim?

Köszönettel:

Székely Zoltán

Sz.Zoltán # 2007.06.14. 17:13

Bocsánat, hogy beleszólok...
Fődarabnak minősül :

  • motor
  • váltó
  • differenciálmű (amennyiben van ilyen rajta/benne)
  • kormánymű és ezek járulékos alkatrészei
nemo25 # 2007.05.15. 19:14

valaki segítsen
köszönöm

nemo25 # 2007.05.14. 19:47

köszi the big cat.
Jogászként dolgozol, vagy csak érdekel a téma?
s az számít, hogy az adásvételiben a szokásos szöveg benne van, hogy megtekintett, kipróbált állapotbsn...stb. a hibákról tájékoztatva......
gondolom mindenképpen bizonyítanom kellene, hogy már akkor is ilyen volt az autó, mielőtt megvettem.
milyen dokumentumokat szükséges hozzácsatolni?

the big cat # 2007.05.14. 17:29

Leginkább nem a fogyasztóvédelemhez, hanem a polgári bírósághoz kel fordulnod, tekintve, hogy az ilyen jogvitákban az az illetékes. És igen, szerintem is fődarab a kormánymű, és nyerni is fogsz. Szerintem küld egy felszólítást, aztán kérj ellene fizetési meghagyást, ha nem mond ellent végrehajtják, ha ellentmond, akkor per lesz belőle. De biztosan veszít, a kormánymű egyértelműen fődarab.

nemo25 # 2007.05.14. 14:38

sziasztok!

kb. másfél hónapja vettem egy használt autót.
a kereskedő azt mondta, fél év garanciát ad az autó fő alkatrészeire.
szerelő megnézte, a kormányművel vannak gondok, amit cserélni kellene.
a közlekedés életveszélyes így vele.
kereskedő azt mondta, a kormány nem tartozik a fő alkatrészek kategóriájába...
több autókereskedő ismerősöm szerint viszont igen.
ők azt is mondták, hogy amennyiben a kereskedő nem fizeti ki a javítási költségeket (kb. 80000Ft.) a fogyasztóvédelemhez fordulhatok, feljelenthetem.
Igaz ez?
ha igen, milyen jogszabályokra hivatkozhatok a kereskedőnek?
válaszaitokat előre is köszönöm.