A modellváltási év nem azt jelenti, hogy a gyártósorok szilveszter éjjelén petárdadurranások közepette hirtelen leállnak, a munkások kidobják a félkész autókat a kukába, hogy az újév hajnalán már az új típus jöhessen le a szalagról... Nyilván gyárfüggő, de ha 2000 a modellváltási év, 2000 első negyedévében-félévében, még simán készülhetett is a kifutó típusból, és a márkaképviseletek még ezt követően 1-2 évig akár értékesíthették is raktárkészlen lévő kifutott verdákat. Sőt mondok egy extrém esetet is: (egy ismert tradicionális sok országban jelenlevő Amerikai székhelyü autógyárnál esett meg) ugyanazt a tipust 2 kontinensen is gyártották (Európa, Afrika) 82 től 92-ig. A tipus hivatalosan 1987-ben esett át ráncfelvarráson, ami ez esetben nagyon sok változtatást takart, mind küllemre, mind műszakilag. Azonban ennek a híre csak két évvel később, 1989-ben jutott el az afrikai gyártósorhoz. Tehát amig EUban már az új széria ment, afrikában még javában nyomatták a régit... Aztán léteznek exportra szánt fődarabok, vagyis a modellváltást követően az autót nem a gyártósoron szerelik össze, hanem dobozban -megmaradt alkatrészekkel együtt- vonatra teszik és a célország márkaképviselete rakja majd össze - ne kérdezd miért. Sőt nonplusz ultraként megemlíteném, hogy gazdaságilag elmaradott országokban, jópár autógyár működtet összeszerelő üzemet, ahol hivatalosan már nem gyártott tipusok készülnek kis számban. Pl; argentinában a mai napig gyártanak, és értékesítenek olyan autótípusokat, amiket mi európaiak, már vagy 15 éve elfelejtettünk. Szal ahány ház (akarom mondani gyár) annyi szokás, és az alvázszám nem mindig tükrözi hűen a valóságot.
Egyszó mint száz: Én is osztanám a topikban elhangzottakat. Mégha igaz is, 1 év differencia nem a viágvége. Örülj hogy van egy jó, megbizható autód, ez sokkal fontosabb mint 1-2 százezer forintért perre menni, ahol még az is kiderülhet hogy nincs is igazad.