Gyorshajtás


prometheusz # 2008.05.15. 08:24

a régi szabályban azt olvastam, hogy autopályány 173 alatt csak birság van, engedély bevonás nincs.

De mellékesen oda van irva, hogy Máj. 1 után nem érvényes. Akkor most mi is van engedély bevonása esetén?

És mi van ha a rendör kap el valakit 170-el, ahol nem lehet használatbaadással operálni?

Pjotr # 2008.05.15. 09:05

Ha a rendőr elkap, akkor el vagy kapva, ott vállalni kell a következményeket.
Autópályán 173 felett biztos elveszik a jogsit.
Alatta pénzbírság lesz.
Itt egy táblázat, hogy mikor mennyit kell fizetni:
http://apps.haon.hu/…rshajt_s.pdf

prometheusz # 2008.05.15. 09:24

itt nem nyilik meg a pdf formátum, de a számitásaim szerint 156 km/h ig 30 000 182 ig 50 000 afölött nem tudom mennyi de akkor 173 ig marad a jogsi?

ez lenne az alapkérdés, a jogsi

prometheusz # 2008.05.15. 09:26

és a másik kérdés:

  • nem én voltam!
  • akkor csak fizetsz de marad a jogsi és nincs büntetőpont meg más szaknkció se?
Pjotr # 2008.05.15. 10:48

Elvileg igen.

kerdes23 # 2008.05.16. 14:51

Sziasztok!

az objektív felelősséggel kapcsolatban kérdeznék, tegyük fel hogy traffipax lefotózza az autómat, amint mondjuk 70-es táblánál 120 km/h órás sebességgel halad.

Jön a rendőrségtől a papír, lefotóztak, nyilatkozzak?

1.ha nyilatkozom hogy én voltam, lefolytatják a szabálysértési eljárást -ebben az esetben "alkudozhatok" a bírság összegét tekintve, hivatkozva anyagi helyzetre, és egyébre,de jár mellette a pont, és elvehetik a jogsim?

2. ha nyilatkozom, h. nem én vezettem, de nem kívánok terhelő vallomást tenni hozzátartozómra, akkor fix összegű közigazgatási bírságot szabnak ki rám mint üzembentartóra, de nem jár sem pont, sem nem veszik el a jogsimat, hiszen én csak a használó helyett fizetek. És nincsen szabálysértési eljárás sem?

3. a használó elismeri hogy ő vezette az autót kérdéses időszakban, ellene lefolytatják a szabálysértési eljárást, és ugyanaz a helyzet mint 1.pontban?

jól értelmeztem a dolgot?
köszönöm előre is a válaszokat!

monalisa1 # 2008.05.16. 16:00

A jogsit semmiképpen nem veszik el, ellenben x összegű csekk érkezik valamint "sebbeségkorlátozás jelentős túllépése" miatt 5 büntetőpont jár.

Javaslom alant nézd át Pjort által 05.15. 11:05-kori táblázatát, mely a km/túllépésekre vonatkozó "forintosításra" vonatkozik.

Azt, hogy végül is melyikőtöknek "éri" meg a büntetőpontok, nektek kell tudni...

monalisa1 # 2008.05.16. 16:01

... sebességkorlátozás

kerdes23 # 2008.05.16. 16:43

köszi a választ, de még mindig nem világos a dolog, illetve megkérdeztem pár embert,és így

további kérdéseim:

  • fix összeget kell fizetni, nincsen hivatkozás anyagi helyzetre stb. ezentúl? nem is érkezik adatszolgáltatási felhívás, hanem egyből a határozat a csekkel együtt, és ezt lehet megtámadni?

megtámadni azzal, h. 1. ellopták a kocsim -ha korábban megtettem a szükséges lépéseket adott hatóság felé, és ezt tudom bizonytani, 2. ha tegyük fel nem én vezettem az autót, és használatbavevő nyilatkozik hogy magánokiratban hogy ő vezette, ezekben az esetekben elkerülhető az üzembehelyező megbírságolása.

de mi van akkor, ha én megtámadom a határozatot, hogy nem én vezettem, és ezt tudom is bizonyítani, de nem kívánom megnevezni hogy kivolt, hogy nem akarok terhelő vallomást tenni hozzátartozómra? ez lehetséges?
ilyenkor is van büntetőpont? plusz további következmény? (ha mondjuk annyival léptem túl a sebbeséghatárt, hogy elvennék a jogsim)

monalisa1 # 2008.05.16. 17:17

Már megbocsáss, de cifrázod a dolgot., vagy te mentél gyorsan vagy valaki más cselekedte ezt a kocsiddal - akinek kilétét pontosan tudod...

Azonban ha nem te vezettél, a határozat - és vele együtt a csekk - megérkezését követő 8 munkanapon belül xy-nak írásben kell nyílatkoznia + 2 tanú alárása, hogy ő volt az elkövető, különben mindenképpen te lesze a hunyó. A pénzbüntetés és a pontok dolgában egyaránt.

A kiszabott összeg dolgában meg lehet próbálni méltányosságból némi csökkentést kérni, de legalább is részletfizetésre lehetőséget.

A május 1-i jogszabály szígorításnak éppen az a célja - többek közt -, hogy az elkövetők kiléte alól a továbbiakban nem legyen kibuvó: valakinek mindenképpen el kell vinnie a balhét.

Pjotr # 2008.05.17. 20:55

Ha korábban bejelentetted, hogy ellopták a kocsidat, akkor természetesen nem téged fognak felelőségre vonni.
De ha akkor találod, ki, hogy ellopták, akkor azt nem fogják elhinni...ű

Az első hsz-edra a válasz.
1, Ha 70-es táblánál 120-al kapnak el, akkor ugrik a jogsi. Persze alkudozhatsz az időtartamáról, meg a büntetésről.

2, így van, kapsz egy fix közigazgatási bírságot, nincs alku.
Pontot sem kapsz, jogsi megmarad.

3, így van.

Persze amíg nincs kialakult gyakorlat bármi is lehet, de elvileg így kéne lennie.

monalisa1 # 2008.05.17. 21:21

Kedves Pjotr

"Sebességkorlátozás jelentős túllépése" esetén, azaz 70-es táblánál 120-szal menni (= 70%-os túllépés) 5 büntetőpont jár.

Bővebb információ:

www.magyarorszag.hu/faiplay
www.orfk.hu
www.irm.gov.hu

Pjotr # 2008.05.18. 08:13

Most kezdjük újra az egészet?
Nem igaz, hogy nem érted....

monalisa1 # 2008.05.18. 08:37

Én nagyon is jól értem azt amit az általam alant hivatkozott honlapokon bárki megkereshet, elolvashat... Tehát- és a konkrét esetben "sebességkorlátozás jelentős túllépése" esetén igenis jár az 5 büntetőpont, valamint x összegű pénzbüntetés, melyből szerencsés esetben lealkudható valamennyi.

Május 1-től ha az üzembentartó nem nevezi meg az elkövetőt: gyorshajtó, tilosban parkoló stb. stb, ő viszi el a balhét, ellenben ha a tényleges elkövető írásban bevállalja a dolgot, az üzembentartó mentesül a következmények alól.

A jogszabályalkotónak a szigorítással az eddigi kiskapú bezárása a célja.

Részemről ezen vita ezennel lezárva.

Pjotr # 2008.05.18. 09:34

Magaddal vitatkozol....
Esetleg nem ártana elolvasni amit más ír, meg azt is, hogy mire írja.

kerdes23 # 2008.05.18. 11:07

Pjotr, köszi valahogy én is így gondoltam, csak ebben az a szomorú, h. félő hogy a hatóságoknak elég lesz a közigbírság, a többivel megint nem foglalkoznak, így közlekedési morál sem fog sokat javulni :(

na majd a joggyakorlat eldönti!

Traffic # 2008.05.21. 20:28

Tiszteletem!

Hogy én is beleszóljak... :)
Vagy eltiltás vagy szabálysértési pont jár. A kettőt együtt tiltja a jogszabály.

ildikó31 # 2008.05.24. 17:28

Kedves monalisa1!

Ismerjük egymást, tudom, hogy nem vagy jogász, sok közöd nincs is a joghoz. Ezért javaslom, hogy fogadd meg Pjotr tanácsát, hogy olvasd el mások mit írnak.

Képzeld el van olyan üzembetartó, akinek nincs is jogosítványa. Neki hova írják be az általad a táblázatból kiszámított 5 büntetőpontot????? Felhegyzik, azután majd ha esetleg valamkor az életbe levizsgázik, akkor majd beírják???

Pjotr
Így van, ahogy a választ az eredeti kérdésfeltevőnek megírtad!
Ne bosszankodj, sajnos olyan emberek is adnak itt tanácsot, akiknek semmi közük a joghoz.


ildiko31

ildikó31 # 2008.05.24. 17:30

kedves kerdes23

A jogalkotónak abszolút nem az volt a célja, hogy a közlekedési morált javítsa! Pénzt akar látni, de minél többet. A többi meg a szokásos néphülyítés, mellébeszélés!


ildiko31

monalisa1 # 2008.05.25. 08:11

Kedves Ildikó!

Köszönöm. Azonban továbbra is tartom: 05.06. 20:26-kori beirásomban, az ott beidézett jogszabályi szövegben az üzembentartó szerepel, és csak akkor ő nem ha az elkövető (= használó) írásban nyílatkozik a gyorshajtás stb. stb. történt elkövetéséről. Ebben az esetben az üzembentartó mentesül a következmények alól, ellenkező esetben a csekket őneki kell befizetnie - azzal hogy esetleg nincs vezetői engedélye az legyen a hatóság gondja.

monalisa1 # 2008.05.25. 12:50

Egyébként nem okvetlenül szükséges, hogy az üzembentartónak jogosítványa legyen, másrészt a magyar rendszámmal közlekedő személygépkocsik 1/5-öd része cégautó - forrás Népszabadság. A jogalkotó a szigorítással vélhetően megelégelte azt, hogy sokan nem mondták meg ki is ült a volán mögött adott időpontban. Úgy senki se száguldozzon és/vagy parkoljon a tilosban, hogy a jogos büntetést ne lehessen kiróni, behajtani.

monalisa1 # 2008.05.25. 12:56

Pl. M.-országon van olyan község - és nem is egy - ahová több a bejegyzett cégautó, mint a falú lakossága. (Forrás: Népszabadság.)

Pjotr # 2008.05.25. 16:40

Ildikó, nem kell megvédeni Monalisától, egyáltalán semmi bajom nincs vele, meg azzal sem amit döntő többségében ide ír.
Volt egy kis félreértés, hogy én mire válaszoltam, ennyi.

Azt hiszem abban korábban kiegyeztünk, hogy ha senki nem vállalja a gyorshajtást, akkor csak pénzbírság van, pontok meg jogsielvétel nincs.

Szerintem igenis lesz elrettentő ereje a dolognak, mert így legalább fizetni kell majd mindenképpen.
Bár én inkább a sokkal több rendőrt az utakra mint ennek az alkotmánysértő objektív felelőséges baromságnak a híve vagyok.

monalisa1 # 2008.05.25. 18:02

A napokban olvastam, hogy a rendőrség szerint már van bizonyos foganatja a szigorításnak, mert az egyes szabálysértések magasabb összegű büntetési tétele miatt kezdik meggondolni magukat az emberek, pl. a gyorshajtásnál.

A velejáró büntetőpont sajnos nem azonnal szankcionál a jogosítány esetleges "elbukásához".

ildikó31 # 2008.05.25. 18:40

Pjotr!

Igazad van! Több rendőrt az utakra! Mondjuk nem tudom, hogy hova tették azt a sok határőrt, akit átvettek BM állományba, mindenféle előképzettség nélkül.
Egyébként 3 évente egyszer én is be szoktam futni a trafiba, de engem valahogy mindig megállítottak utána pár 100 méterrel. nem igazán volt kérdés, hogy ki vezette az autót! Én egyszer sem tudtam kibújni a felelősség alól!

Elfelejtik megemlíteni, hogy a balesetek túlnyomó részét külföldi állampolgárok okozzák, pl. a román állampolgárok, akik Olaszországban, Spanyolországban dolgoznak, és pihenés nélkül egyhuzamban akarnak hazajutni.
Álláspontom szerint a mai autókkal 100-120-as tempó egyáltalán nem gyors!

monalisa1

Egyébként nem okvetlenül szükséges, hogy az üzembentartónak jogosítványa legyen,

Akkor máris Önmagaddal ellentmondásba kerültél! Ha nem szükséges, hogy legyen neki vezetői engedélye, akkor neki hova írják a büntetőpontot?
Egyébként ne keverd össze a közigazgatási bírságot a szabálysértéssel. Azt a marha nagy baromságot azért nem merte meglépni a jogalkotó, hogy az üzembentartónak kelljen felelni a szabálysértésért!

Pl. M.-országon van olyan község – és nem is egy – ahová több a bejegyzett cégautó, mint a falú lakossága. (Forrás: Népszabadság.)

És akkor mi van? Mi háromtagú család vagyunk és 4 autónk van! Ezzel mit akartál mondani az objektív felelősséghez kapcsolódóan??
Pont a cégek nem tudtak élni a jogszabály adta lehetőséggel, mert a cégnek nincs családtagja!!!


ildiko31