Kedves TomSecret!!
Köszi a választ. Közben beszéltem a Barcsi"határőrséggel" és ők is pont ezt mondták. :-)
További szép nyarat mindenkinek. :-)
Kedves TomSecret!!
Köszi a választ. Közben beszéltem a Barcsi"határőrséggel" és ők is pont ezt mondták. :-)
További szép nyarat mindenkinek. :-)
sszm:
A PSZÁF nemoszlathat fel semmilyen szervezetet, megszűnik a MÁV kgfb üzletága mint olyan, a MÁV ÁBE ettől még nem oszlik fel (persze a vagyon elvesztése ezzel járhat).
Kérdéseidre a válaszok:
bolivar:
Magyarország és Horvátország is tagja a Nemzetközi Zöldkártya Egyezménynek, melynek értelmében a "H"-s rendszámú autó rendszáma önmagában igazolja a kgfb meglétét az egyezményben részes tagállamok hatósága, szervei előtt. Legyen nálatok a magyar zöldkártya meg a díjbefizetést igazoló összes bizonylat vagy csekk, esetleg a kötvény sem árt. Ezekkel nem lehet gond.
jogvédö
....pécsi....
Köszi a választ.
Sajna péci vagyok és ügyfélszolgálat csak Bp-en van. :-(
Horvátországban is szokták kérni?
Mi van, ha nincs?
Köszi
szszm!
A MÁV engedélyét még nem vonták vissza.Azt csak kezdeményezte a PSZÁF, bár a PM engedélye már megvan.
A kgbf-ek tehát érvényesek. Aug 15-től lehet átszerződni, ha a 3. negyedéves díj be van fizetve.
Bolivar!
Igen az igazolást kérhetik, különösen a szerb, bolgár, macedon határon. EU-ban kisebb az esélye. Meg kell próbálni személyesen bemenni hozzájuk, már ha van egyáltalán ügyfélszolgálatuk. :-(
Goodwitch
Sziasztok!
Nekem is lenne egy problémám. A kocsink a mávnál van biztosítva. Szeretnénk külföldre utazni vele, de biztosító nem elérhető és így nem tudunk igazolást szerezni a biztosításról. Szerintetek így el lehet indulni?
A határnál kérik ezt az igazolást?
Nem lehet a kocsira is egy ideiglenes biztosítást kötni, arra a pár napra?
Előre is köszi a válaszokat.
Kedves Jogtudorok!
Mint ismeretes ismét változott a jogi helyzet, a mai napon a PSZÁF feloszlatja az MBE-t, és augusztus 15-ével engedélyezi az egyesület volt tagjainak másik biztosítónál KGFB kötését.
Kérdéseim:
Előre is köszönöm a válaszokat:
egy aggódó, nem MBE-es gépjárművezető
zoli1234: alapvetően lehetőség lenne rá, de a biztosítói gyakorlat és egy PSZÁF állásfoglalás szerint az üzembentartó személyében bekövetkezett változást nem ismerik el év közben érdekmúlásnak (egyébként visszafelé sem, ha az üzembentartó más személy volt mint a tulaj, és mondjuk meghal vagy a tulaj lesz az üzembentartó, akkor sem engedik megváltoztatni a szerződő személyét ami nonszensz..)
Szerintem a MABISZ nem regresszálhatja azon kifizetéseit, amelyeket azért fizet ki, mert elfogyott a biztosító egyesület pénze, ez a jog akkor illetné meg, ha a biztosított nem rendelkezne a károkozás időpontjában érvényes kgfb. szerződéssel.
Balint: a bonus-malus besorolást a váltás nem érinti, a kártörténeti igazolást a MÁV megküldi az új biztosítónak (elvileg persze).
Szerintem is villámgyors jogszabálymódosítás kellene, mert jelenleg nincs nagyon jogalapja a biztosítóváltásnak, hacsak nem egy kifacsart érdekmúlás.
jogvédö
Esetleg a rendőrök a tetejében nem akarják még büntetni a Máv-os tagokat, hogy nincs nekik érvényes biztosításuk? Mert lassan már ezt is ki fogják találni. (könnyű pénz szerzés lenne nekik.) Ha az utolsó n.évre átszerződünk másik biztosítóhoz, akkor a bónuszokat 0-ról indítják majd? Erről tudna valaki valamit írni, esetleg tapasztalat aki már átszerződött?
Még annyit tennék hozzá, hogy nem is engedik őket azonnal váltani (pedig állítólag egy kétsoros korm. rendelet elég lenne hozzá), hanem odakötik egy fizetésképtelen egyesülethez.
Kíváncsi leszek, ki fogja először perelni ezért a PSZÁF-et, ill. a döntéshozókat.
zoli: az üzembentartói váltás nem tuti megoldás.
„Isten bizony nem értem, mi ebben a méltánytalan vagy igazságtalan.”
Pl. az, hogy az egyik autóson nem fogják követelni a kár megtérítését (mert azt még a MÁV pénzéből kiegyenlítik), a másik viszont nem lesz ilyen "szerencsés" és fizetheti saját pénzéből a kárt.
Holott közvetlenül egyikük sem tehet a kialakult helyzetről.
Hogyha nem eladom a kocsit, hanem üzememltetőt váltok, akkor is megszabadulhatok a biztosítótól?
Nekem az előbbiekhez annyi a hozzászólásom, hogy a biztosítás díját rendben fizették/fizetik a MÁV-osok is ugyanúgy, mint más biztosító ügyfelei. Közben olyan híradásokat lehet hallani, hogy a szemét "MÁV" biztosítós ügyfelek. Hol tehetnek ők arról, hogy a felsővezetés szétlopta az egészet? Miért nem engedik át őket egy szabadon választott biztosítóhoz még az év vége előtt, hogy tudjanak váltani? Nem a tagokkal kéne kiszúrni, és őket szidni! Ugyanígy járhat bármelyik más kis biztosító társaság ügyfélköre is!
A tagok a befizetett tagdíjon túl egyáltalán nem felelnek a tartozásokért. Egyesület. A kockázatuk nem ebben áll, hanem abban, hogy ha kárt okoznak, és azt a biztosítójuk (a MÁV ÁBE) nem lesz képes megfizetni, akkor a MABISZ helytáll ugyan, de követelheti tőlük a megtérítést. Nem a "tagságtól", hanem mindig attól az egy tagtól, aki a kárt okozta.
Isten bizony nem értem, mi ebben a méltánytalan vagy igazságtalan.
„Nandy: az az 5 milliárd (egyébként 4,5) már az év végéig szükséges becsült összeg volt, tartalmazta nem csak a meglévő, hanem a várhatóan felemrülő igényeket is.”
Biztos vagy benne? Mert a PSZÁF egyáltalán nem. :((
Erre is kérhetnék választ? :)
„Ha pl. egy tag idén jan. 1-jével belépett az egyesületbe, az felel-e a 2007.12.31-ig felhalmozódott hiányért?”
A napokban az RTL Plusz esti híradójában egy fő-fő biztosítási illetéket azt mondta: egy biztosítási szerződés megszünte után 30 napig még állják az okozott kárt, azt követően peches embernek mondhatja magát aki MÁV-os biztosításos kocsival futott össze.
Amúgy te és én - és még sokan mások -, akiknek rendben a kötelezőt felelősségbiztosítása, miért a "mi" pénzünkből hoznák rendbe azt a kocsit, amit biztosítással nem rendelkező (= MÁV-os) autó tört össze?!
Ha én lopok stb., stb. azt nem te és a többbiek károljátok el, hanem értelemszerűen tőlem próbálják bevasalni - ha másként nem akkor bírósági eljárással.
Egyébként egy valamirevaló biztosítónak sokfelé van irodája, ezzel szemben az ilyen alig kis biztosítónak kevés az ügyfélszolgálata.
Elnézést, a hivatkozást elszúrtam. De a lényeg a lényeg: a Kártalanítási Számla kielégíti azon károsultak igényét, akiére a MÁV ÁBE még meglévő eszközei nem nyújtanak fedezetet. Más kérdés, hogy aztán követelheti magától a károkozótól.
Nandy: az az 5 milliárd (egyébként 4,5) már az év végéig szükséges becsült összeg volt, tartalmazta nem csak a meglévő, hanem a várhatóan felemrülő igényeket is.
Doktor :ang:! 190/2004. (VI. 8.) Korm. rendelet. 10. §
OFF
Igen, jól érzed: ingerült vagyok!
ON
„Az index szerint még az új, drágább biztosítással is jobban járnak, mintha a pótbefizetést szavazták volna meg”
Főleg azért, mert senki NEM GARANTÁLTA, hogy a pótbefizetés fedezné az év végéig keletkező tartozásokat... Mint ahogy nem is fedezte volna... Könnyen ki lehet számolni. 5 milliárdos hiány osztva 200 ezer taggal egyenlő 25 ezer forint per fő.
És ez az 5 milliárd csak a mostani állapot. Nincsenek pontos számítások arra, vajon év végén mennyi lenne!
Dr. Kovács Kázmér szerint az is megoldás, ha papíron eladja az autót egy rokonnak.
De ez csak azt teszi lehetővé, hogy a MÁV-tól szabaduljon az autós.
Arról már nem esett szó, hogy a rokon valószínűleg A0-ásról indulna, így sokkal magasabb lenne a biztosítási díj.
+ saját kieg.: még az APEH is vizsgálódhat, vajon honnan volt a rokonnak pénze a vásárlásra (bár ez már egy kissé beteges lenne, de nem valószínűtlen)
kbs, miért kellene helyt állnia a mabisznak? az a számla, mint a jogszabály is kimondja, a biztosítással nem rendelkezők által okozott károkat fizeti. erről itt nincs szó. inkább az a kérdés, hogy szó szerint kényszerítve van minden jelenlegi máv-os a helyzetbe. azonnal lehetővé kellene tenni a váltást!
tud valaki ultimate megoldást, hogy lehet szabadulni tőlük? üzembentartóira hivatkoznak páran, de ez gyanus. valakinek van pontos infója?
A másik rovatban már leírtam: A negyedév végéig a biztosítások érvényesek. Az igaz, hogy a MABISZ fog helyt állni a MÁV ÁBE helyett, mert az, ugye csődbe ment. De azt a kártérítést, amit esetleg a MABISZ kifizet, nem követelheti a kárt okozó MÁV-os biztosítottól; ezt csak akkor tehetné, ha nem lenne a károkozónak biztosítása.
A következő negyedévre, nem csak hogy köthetnek más biztosítóval biztosítást a mostani MÁV-osok, hanem kötelesek kötni.
Az index szerint még az új, drágább biztosítással is jobban járnak, mintha a pótbefizetést szavazták volna meg.
De erről eszembe jutott még egy kérdés:
Ha pl. egy tag idén jan. 1-jével belépett az egyesületbe, az felel-e a 2007.12.31-ig felhalmozódott hiányért?
Nem tudom, mi a helyzet, de lehet, hogy erre gondolt:
Elvileg az egyesületnek kellene kifizetnie az általad okozott kárt.
Ha nem tud fizetni, akkor az egyesület tagjai közösen felelnek az egyesület tartozásaiért.
Tehát nem te egyedül fizetsz pl. 1 milliót, hanem 200 ezren összesen ennyit.
Javítsatok ki, ha rosszul gondolom :)
Ezt hogy érted?
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |