Autó adás-vétel szabályai - Mit tehet az ember,ha a rejtett hibákat nem mondja az eladó?


Legendas # 2016.03.19. 04:34

Tisztelt jogi fórum!
December végén vettem egy Kia Sorentot 246.000 km-el, szervizkönyv el, Magyarországon lett forgalomba helyezve. A lényeg, hogy eddig hat hetet állt szervízben. Turbó szétment, olaj volt a hűtőrendszerben, hűtőt kellett cserélni. Eddig 485ezer Ft-ot költöttem, de a hűtőrendszerben levegő van. A lényeg elvittem Kia szervízbe és kiderült hogy a motor lestrapalt a javítási költségek 500.000 - 1.000.000 Ft között lesznek. A kereskedő mossa kezeitkezeit, próbálja kihúzni magát. Jövőhéten szedik szét az autót és kihívok igazságügyi szakértőt. Neki a szakvéleményét el kell, h fogadják? A kereskedő a tulajjal jön, viszont én Vele állok szerződésben. Van esélyem érvényesíteni a jogaimat? Köszönöm

Szomorú örökös # 2016.03.10. 05:51

jávorszarvas
Anno én egy Opel Astra-t vettem tudatlanként, ahol világított a légzsák-visszajelző és hát az övfeszítő a sofőr oldalon is hasonlóan járt. Nyilván eldurrant egy ütközéskor az az egy, ami benne van, de különösebben nem foglalkoztak vele, hogy kicseréljék. Aztán vettem hozzá másik övfeszítőt, majd egy vezérlőt és a probléma megoldva. szerintem az egy 20-asból megvolt, plusz a szerelő munkadíja, aki aztán bekötötte a dolgokat. Ehhez kellett egy olcsó bontó persze, de ilyen komplett szettet láttam már vásárban is árulni hibátlan állapotban, nem nagy cucc beszerelni. Nem hiszem, hogy túl sokat számít, max. akkor, ha azt állították, hogy az autó nem volt törve, mivel a légzsák magától sosem durran el. Akkor bizony hazugság volt és hát jöhet a jogi része a dolognak...ha nincs különösebb más baja a kocsinak, akkor nem érdemes vele foglalkozni szerintem, hanem újra üzemképessé kell tenni a légzsákot és annyi.

Normális helyen egyébként figyelik is az ilyen visszajelzőket és le sem engedik vizsgázni. Ez nyilván nem ilyen helyen vizsgázott.

jávorszarvas # 2016.03.09. 22:02

Egy hónapja vásároltunk egy kis Peugeot, amit a vásárlást követően szervízbe vittünk javításokra.
Az utólagos szakszervíz diagnosztikán azt állapították meg, hogy a rendszer nem jelez vissza.
Amikor a műszerfalat szétszedték az látszott, hogy a visszajelző égő hiányzik belőle.( A többi égő benne volt) A szerelő szerint nem akarták, hogy lássuk a légzsák rendszer nem működik.
Ha tudjuk, hogy hibás a rendszer nem is vettük volna meg a járművet.
Kérdés: a szakszervíz nyilatkozata alapján alkalmas a dolog arra, hogy a kocsit visszadjuk?

Sherlock # 2016.03.09. 09:29

Nem.

sixty29 # 2016.03.09. 09:08

Jó napot!
Kérdésem a következő:
Egy hete eladtam az autóm. 4.-ben búgott a váltó, hallható volt, de a vásárló azt mondta tudja mi lehet a baja stb, én nem értettem hozzá nem tudtam mi lehet de hallani lehet, ki is próbálta ment vele stb. Egy hét után felhív, hogy ő hozza vissza nekem, mert rossz a váltója, szét szedette egy szerelővel és az mondta neki és most hozná vissza h vegyem vissza úgy szét szedette meg minden. Mit lehet tenni? Én nem akarom vissza venni, de köteles vagyok?

ius latratus # 2016.03.01. 12:33

Utólag vettem észre hogy az adás-vételibe bele lett írva hogy semmilyen garanciát ill. szavatosságot nem vállal.

Na, hát az a kikötés pont semmis.
A gumi olyan tétel, amit szerintem simán lenyelhetsz, a hengerfejes dolog már komolyabb, de van itt egy műszaki területen otthonosabban mozgó ügyvéd (én nem vagyok az), ő biztosabbat tud mondani.
Szvsz nem teljesen reménytelen a dolog.

trucsi # 2016.03.01. 11:32

Tisztelt szakértő
Kb. 1.5 hónapja vettem egy autót magánszemélytől.
Ő rejtett hibára azt mondta minden rendben van az autón. Utólag vettem észre hogy az adás-vételibe bele lett írva hogy semmilyen garanciát ill. szavatosságot nem vállal.
Először kiderült, hogy a két első gumi szálszakadásos. Az lecseréltettem.
Utána vezérlés cserét kértem, ami alatt kiderült, hogy az autó hengerfejes. Ennek a javítása kb. 250000 Ft. Azért ez számomra elég komoly tétel.
Van rá esély hogy valamit tudok számon kérni az eladótól vagy hivatkozva a szerződésre muszáj lesz nekem lenyelni a békát?
Tisztelettel.

süty # 2016.02.29. 13:53

Tisztelt guba"!

Köszönöm a válaszát.

guba" # 2016.02.28. 09:43

Ha a használat mértéke alapján a vevőnek kellett arra számítania az adásvétel idején, hogy a természetes elhasználódás miatt a katalizátort hamarosan cserélni kell, akkor Önnek nem kell kifizetnie a javítás költségeit.

süty # 2016.02.26. 15:02

Tisztelt Fórumozók!

3 hónapja eladtam az autómat magánszemélyként magánszemélnyek. 3 hónap szavatosságot vállaltam. Az autó általam ismert hibáit rögzítettük a szerződésben. A 3 hónap utolsó napján írt a vevő egy !emailt!, miszerint az autóban katalizátorcsere szükséges, mert a szerelője megállapította, hogy a katalizátor belül szét van esve és vállaljam a felmerülő költségeket. Katalizátor hibáról nem tudtam, illetve feltételezem, hogy nem is volt hibás, mivel se fogyasztásnövekedés, se füstölés, se motor gyengélkedés nem volt, amíg én használtam az autót.

Úgy tudom, ilyen esetben az eladónak kell bizonyítania azt, hogy a katalizátor már akkor hibás volt, vagy a hiba oka már akkor fennált, amikor az autót megvette. A levélben azt is írja, hogy a kezdetektől észlelte, hogy problémás az autó. Ezt felém nem jelezte azelőtt. Az autót a saját szerelője az adás-vétel előtt átvizsgálta.

A kérdésem az lenne, hogy lehet-e jogalapja annak, hogy rajtam követeli a javíttatás megtérítését?

Köszönettel,
suty

guba" # 2016.02.26. 06:54

Tisztelt Pandaronk!

A törzskönyv szerinti tulajdonost keresse meg és rendezze a tartozást, amely miatt a kocsit hatóságilag kivonták a forgalomból.

Rexor # 2016.02.25. 07:50

Mintha kicsit túllépted volna a 15 napos átírási határidőt...vagyonszerzési illetéket fizettél? kötelező biztosítást kötöttél a nevedre? Lehet hogy ebben keresendő a válasz a kérdéseidre.

Pandaronk # 2016.02.25. 06:17

Tisztelt Jogi Fórum!Tavaly decemberben hozzám került egy 20 éves 3.5 ritka,gyönyörű amcsi autó nyitott adás-vételivel!Megnéztem még mielőtt megvettem az ügyfélkapun, semmi gond,forgalomba van,ráadásul friss műszakival tökéletes!januárban is néztem, és semmi gond!Közben javítgattam, csinálgattam,vezérmű,önindító,üzemanyagszűrő stb.közel 120.000ft ráköltés, most már rendbe(gondoltam)minden!Új év, átíratom a kocsit!Nézem megint az ügyfélkaput, látom nincs forgalomba!Hoppá!!Annyit sikerült megtudnom, hogy kitiltott lett a forgalomból!Nálam az az adásvételi,amit az autókereskedés és a tulajdonos megkötött egymással, meg az autókereskedés által kitöltött nyitott adás vételi!Forgalmi ,törzskönyv nálam,az eredeti tulaj nevére szól!
A Kft. nincs bejegyezve rá!Kft nem áll felszámolás alatt, tehát élő, megnézettem!
Annyi lenne a kérdésem,hogy átíratható-e így a nevemre a jármű?Sajnos nem vettem volna meg, ha figyelmes vagyok, és megnézem a tulajdonos változást a forgalmiban,de nem tudom, hogy egyáltalán autókereskedések a nevükre szokták-e íratni!?!
Azért szeretném megtudni,mert nekem nem mondhatnak semmit a hivatalban, hogy mi lett a járművel,miért tiltották ki a forgalomból csak a tulajdonosnak!Ráadásul abban az adás vételiben van egy áthúzott rész, mert rossz helyre írta az eredeti tulajdonos az adatait, mert a nevéhez írta a születési dátumát, de mellé írta a megfelelőt!Erre mondta az ügyintéző, hogy így meg pláne nem fogadják el az adásvételit, amit az eladó-és Kft közt köttetett, mert javítás nem lehet egy okiratban!BUMM!Ha adóhátralék van rajta, kifizetném,vagy bármi!Csak sajnos se a tulajt, se a kereskedőt nem tudom elérni!
Köszönöm a segítségüket előre!Szép napot mindenkinek!

guba" # 2016.02.22. 18:01

Tisztelt fecces!

Ha a kereskedőtől vette a kocsit, akkor vele szemben tudja a szavatossági igényét érvényesíteni.
A leírtak alapján úgy tűnik ehhez nem árt, ha egy ügyvéd segítségét kéri.

guba" # 2016.02.22. 17:55

Tisztelt Zoli!

Adtam jogi segítséget, legfeljebb nem elégedett vele. Én nem fikáztam le az Ön kocsiját, olvassa el újra amit írtam!

fecces # 2016.02.18. 07:59

Tisztelt jogi fórum!
Ez év január 25.én vásároltam egy Citroën C5-ős autót aminek gyártási éve 2013.06.hó. 165.000 km van az autóba. Franciaországból lett behozva ahol az üzembetartó kint kötött +1 év garanciát. 2,5 éves autót vettem 4.000.000 forintért. A próbavezetés alkalmával alapjáratkor hallottam valami hangot ami a motortérből jött és szóvá tettem. Mivel a jármű nem volt forgalomba helyezve azt mondták megnézetik és úgy adják majd át nekem, hogy minden rendben. Átment az autó a vizsgán boldog volt a család. Az autókereskedő azt mondta kB 10.000,- forintos tétel egy tartó bak. Kicsit zavart de csak alapjáraton vibrált az autó. Másnap szervizbe vittem a kötelező cseréket végrehajtatni és átnézetni az autót. Sajnos közölték, hogy a motortartók cseréje csak anyagárban 120.000,- ft.
Kereskedőnek elmondtam mi a helyzet. Megértette, telefonál, érdeklődik, stb, stb.... Következő telefonálásomra közölte, hogy a volt tulaj max. az anyag árának a felét hajlandó kifizetni azaz azt sem mert ő vásárolja meg eredeti alkatrészekben és én fizetem annak a felét és a szerelés költségeit. Citroën szalonban érdeklődtem a meghosszabbított garancia felől, amire azt válaszolták, hogy én itt kifizetem az anyag és a szerelési díjat itthon és Franciaországban ahol a garancia köttetett visszakapom a pénzemet. Ezt közöltem a kereskedővel, de ö ugyanazt mondja mint az előzőekben.
Ráadásul én a kereskedőtől vásároltam, mivel sejtésem sincs kié volt az autó. viszont a kereskedő azt hajtogatja, hogy ö csak közvetítő volt.
Jelenleg tanácstalanul állok. Segítségüket, tanácsukat kérném.

jelly # 2016.02.16. 07:04

Az autó egy Aveo. 600000-ért vettem. És teljesen sérülésmentesen adták. Erről még hangfelvételem is van. Mert felhivtam az eladót és megegyezést kértem. Elmondtam a hibákat amit találtak... És elismerte ott is, hogy sérülésmentesen adta az autót.
Üdv,
Zoli

jelly # 2016.02.16. 06:58

Tisztelt Ügyvéd!
A kocsinak 3 elemét cserélték annyira összetört. Amit hegeszteni kell, az tartja a kocsi bal elejét. Van olyan elem, amit dróttal kötöttek össze. És itt sok mindent nem írtam le. Hozzá teszem, a kocsi jól nézett ki kívül belül. Most viszem szakszervizbe, hogy kapjak egy hivatalos állapotfelmérést. És az eladó úgy adta el, hogy semmi baja. nem hiába írtam bele. És elnézést, de jogi segítséget kértem, nem lefikázást. Hogy hova fordulhatok ezzel. Az utolsó megtakarításunkat tettem bele, hogy kisfiamat is ha kell azonnal tudjam vinni orvoshoz... Tehát ha kérhetem. ha el is mondja valaki hogy mi a véleménye, az mellett érdemben is adjon választ. Hozzá teszem, gondolom ön sem javítgatná a kocsiját, hanem mint ügyvéd, megkeresné az embert és számon kérné.
Köszönöm

guba" # 2016.02.13. 11:07

Tisztelt Zoli!

Nem írta, hogy milyen autót vett, mennyiért vette, de az kiderül, hogy legalább 10 éves. Ha csak nem teljesen sérülésmentesként kínálták, ilyen korú kocsinál egy lámpa cseréje és néhány elem javítása vagy cseréje ha a javítás nem kirívóan szakszerűtlen nem alapoz meg önmagában szavatossági igényt.
Az ilyen sommás kijelentéseket, mint "tropa az egész" illik óvatosan kezelni, mert sokszor az van mögötte, hogy az egyik szerelő jól lefitymálja a másik munkáját, hogy a várhatóan drága javításra felkészítse a kedves kuncsaftot, aki aztán dühödten rohan vissza az eladójához.
Majdnem biztos, hogy pénzben is és időben is sokkal jobban jár, ha megegyezés hiányában kijavíttatja az ABS-t, meghegeszteti, amit kell és megpróbál örülni az új kocsinak.

jelly # 2016.02.12. 07:59

Tisztelt Segítő,
2016.01.23 vettem egy 2006.12.13-ban forgalomba helyezett autót. Az eladó egy személy volt aki egy autókereskedés képviseletében árulta egy erre létrehozott nettes oldalon a kocsit. Azt mondta, hogy semmi baja. Mentünk egy kört, és tényleg tipp-topp volt kinézetre kívül belül. Az ABS jelzett de azt mondta, csak a visszajelző rossz. Tegnap elvittem megnézetni, mert olyan lett a kocsi mintha turbó kapcsolt volna . És ott ki is derült, hogy át lettem verve. A kocsi bal eleje tropa belül. Nincs összehegesztve egy nyúlvány, cserélt a lámpa, abs egyik sem jelez, ... 3 elem nem a sajátja. Egyszóval kamu az egész autó. az eladót hívtam, ő tagadott, majd azt mondta, hogy ma fel hiv.Jogilag mire számíthatok? Az adás vételin sem lett semmi hiba feltüntetve és felvettem a tegnapi beszélgetést, amiben elismeri, hogy nem tájékoztatott semmiről, és persze mint eladó nem is tudott róla.
Köszönöm, Zoli

bokipub74@gmail.com # 2016.02.11. 11:35

De igen mentem,1 kis kört lámpás kereszteződésben max 40km/h-al és hazafelé mikor jöttünk péntek este stb akkor vettem észre, hogy kanyar vételnél jobbra/balra t@k mindegy kb 60 tempónál visszaüt a kormány!Ennyi tömören, már következő hét elején reklamáltam a kereskedőnek ......., azóta a huzam-vona semmi! :)Ja igen meg a kompresszió bajok, annyi erő nincs benne, hogy hidegen be induljon a diesel.....

Szomorú örökös # 2016.02.11. 05:16

bokipub74@gmail.com

Bocsi, de szerintem így nem szabad autót venni. Komolyan nem mentél vele egy méter próbautat sem? Ha kipróbálod, akkor ezek egyből kiderültek volna. Törött rugó, szervó-hiba, csapágyak, nagyon amatőr az, aki így is megveszi a kocsit.

bokipub74@gmail.com # 2016.02.10. 22:20

Tisztelt Fórumozók!

Segítséget szeretnék kérni egy adás-vételt követő probléma felmerülésével kapcsolatosan.
Másfél hete vásároltam egy használt gépjárművet, ami úgy került eladásra, hogy a központi zárja nem működik, de egyéb hiba nem volt közölve, így rögzítve sem a szerződésben.
Hazahozatalt követően elvittem az autót a saját szerelőmhöz, hogy a kötelező köröket lefussuk (olajcsere, eredetiség vizsga, általános áttekintés stb.). Ekkor derült fény a következőkre:
A szerelőm hidegen beakarta indítani az autót, ami nem indult, és felvillant a stop lámpa. Ezt követően kivette az izzítógyertyákat megnézni, és egyúttal mért is egy kompressziót, amiből kiderült, hogy az egyes hengerben 7 bár, a kettesben 10 bár, a hármasban 17 bár, míg a négyesben 26 bár nyomás volt. A fentiekből azt a következtetést vonta le, hogy nincs a motorban erő, és e miatt sem indul az autó hidegen (A diesel autó km óra állása megvásárláskor 270e km volt). További átnézés során újabb probléma merült fel, mégpedig, hogy a kormánymű hibás, balesetveszélyes, nem javítható, bal első teleszkóp rugója törött, hátsó futóműbe a csapágyak szét vannak kopva.
Segítséget abban szeretnék kérni, hogy valaki megtudná-e válaszolni, hogy a kereskedésből megvásárolt autónál az általam felsorolt utólagosan kiderült problémák beleférnek-e a törvény által adott szavatossági fogalomkörbe?
Természetesen az értékesítővel felvettük a kapcsolatot, de csak a huza-vona megy, mert a szerelőnk szakvéleményét nem fogadja el, és most azt mondja, hogy a saját költségünkön tréleren juttassuk vissza hozzá az autót, ami 300 km, miután majd megállapítja, hogy mi terhelheti őt. :) Mondtam, hogy vegye vissza az autót, javíttassa meg, és adja el valaki másnak, de ettől jelenleg elzárkózik. Mivel tudnám ezt elérni?
Én nem akarok még többet berizikóztatni, hiszen jelenleg ott állunk, hogy a szerelőnk úgy mondta a javítási költséget, hogy magasabb, mint az autó vételára.
A végére pedig még egy probléma, hogy az átiratásra rendelkezésre álló idő pár nap múlva letelik. Mitévő legyek? Félek, hogy ha a nevemre kerül az autó, akkor kevesebb esélyem lesz vele szemben fellépni.
Mindenki segítségét előre is köszönöm!

civicmiki # 2016.02.10. 09:36

Rexor!

Ilyenkor kell eredetiség vizsga is?
Mivel az autót TK, így a mozgatása némileg nehézkes!

Rexor # 2016.02.10. 09:34

Ugyanaz mint a normál adásvételnél, csak tájékoztatni kell a vevőt arról, hogy a gépjármű ki van vonva a forgalomból.