Leadandó rendszám


moskvichman # 2007.05.09. 11:05

Na ezt én sem értem.
Vagy elavult az oldal, vagy más.

Én konkrétan rákérdeztem egy másik ocsmányirodában, hogy milyen mód lenne bontási papír nélkül lefolytatni ezt az ügymenetet.
Válasz: máshogynemlehetéskész.

Lehet, hogy utasítást kaptak fentről, hogy gyűjtsék csak a vasat, hazudjanak is érte, mert most vasban van a pénz. Esetleg a helyi bontós pénzeli őket?

Mindegy. Nem gyártok összeesküvés elméleteket, amíg valaki meg nem mondja a frankót.

duki # 2007.05.09. 09:49

Sziasztok! Én most vennék egy golfot, ami ideiglenesen van kivonva. Ki akarom vonatni teljesen, de kéne az autó rallyzni.Az okmányirodában azt mondták h feltétlen kell a bontsái igazolás, de találtam egy oldalt ahol van olyan is, h nem kell.
Link:http://www.szentesinfo.hu/…vegleges.htm
Most akkor hogy van ez??
Előre is köszi!!

moskvichman # 2007.02.17. 08:51

Tisztelt belageza!

Kösz, hogy megerősítetted véleményemet a "hatalom" hozzáállásával kapcsolatban.
Valakiknek biztos megérte megszavazni ezt az embertelen törvényjavaslatot.

A veszélyes hulladékok ártalmatlanítására néhány példa:
A benzinkutak -ha jól tudom- kötelesek átvenni és kezelni a fáradtolajunkat. Ezzel együtt mehet oda a fékfolyadék, szervóolaj, meg a többi is.
A hűtőfolyadék nem károsabb a környezetre, mint a flakonszámra szétspriccelendő "téli szélvédőmosó folyadék".
Az akksit pedig ne dobjátok ki, mert még bármikor jól jöhet!

Kösz az alternatívákat! Én a harmadik megoldásra gondoltam, cimmel, telefonszámmal. Akkor az autó is az enyém maradhatna, de nem kéne adóznom utána. Az első megoldásra tegnap jelentkezett egy tag, de ő elvinné az autót bontásra a papírért, viszont jó áron.
A második megoldás meredek.
A harmadik megoldást nem nehéz kitalálni, még nincs meg hozzá a kapcsolatom.

Gitron hozzászólása is helytálló, mégis ellentmondásos (jelen politikai környezetben).
Ha veszteséges lenne az autók feldolgozása, nem zsarolnák ki azokat a kisemberektől.

belageza # 2007.02.16. 22:28

Üdv mindenkinek!

Ezeket "az autóból származó, környezetre káros, veszélyes hulladéknak minősülő anyagok"-at néhány helyen térítésmentesen le lehet adni, némelyikért még pénzt is adnak. Ez az egész csak arra jó, hogy valaki(k) jól megszedjék magukat. A 20-30 eFt csak méh-telepi ár, a bontók majd alkatrészenként szépen kiárulják a járgányokat többszöröséért. Az ártalmas hulladék kezeléséről csak annyit, hogy a bontóban sem mindig valósul meg.

A kivonás alternatívája: 2l bor és párszáz forint ellenében egy csövessel íratunk egy adásvételit, amit már vihetünk is az okmányirodába. Ezután már csak egy dolgunk van: az autót mihamarabb szétbontani és a számozott részeket (motor és kasztni) leadni a méh-be, vagy kiköszörülni a számokat.

Másik lehetőség: az autót szétbontani, majd lejelenteni a rendőrségen, hogy ellopták.

gitron # 2007.02.12. 19:05

Annak is nézz utána, hogy mennyibe kerülne az autóból származó, környezetre káros, veszélyes hulladéknak minősülő anyagok (pl. olaj, akkumulátor, műanyagok, stb.)ártalmatlanítása, ill. arra jogosult hulladékkezelőnek történő átadása.
Valószínűleg a 20-30 ezer forintból nemigen maradna semmi.

moskvichman # 2007.02.12. 13:15

Sziasztok!

Hozzá kell szólnom ehhez a témához, mert ami ezzel kapcsolatban folyik Mo-on, az már egyenesen vérlázító.

Egy haverom nemrég vonatta ki forgalomból véglegesen az autóját. 5000 Ft-ot kapott érte az egyik kijelölt "bontóban" + a bontási határozatot, ami nélkül szóba sem álltak volna vele az ocsmányirodában.

Tudni kell, hogy az autót szétbonva kb 20-30 ezer forintért el tudtuk volna adni fémhulladékként (MÉH).

Az én egyik autóm is forgalomból való kivonás előtt áll, ezért is érdekel a téma.

Kérdés:
Milyen jogon kéri valaki az autómat, amit én megvettem, kifizettem, súlyos illetékeket fizettem az államnak átíráskor, műszakiztatáskor, zöldkártyakor, tankoláskor, eredetvizsgán, fizettem súlyadót, kgfb-t, stb?
Mindezek után még kizsarolják tőlem az autómat? Mert ez nem más, mint példa nélküli zsarolás.
Ilyen lehúzást nem tudok elképzelni más demokratikus államban. És valószínűleg nincs is.
Nehogy a paraszt szét tudja bontani otthon az autóját és felhasználjon belőle alkatrészeket a következő, vagy másik autójához! Inkább vegyen mindenből újat és fizesse meg az áfát!
Nem beszélve arról, mekkora üzlet ez a sok fém valakinek. Az én autómat szétbontva kb 40-50e Ft-ért tudnám leadni méhbe magánszemélyként, ha kedvezőek az árfolyamok. Ez komoly gazdasági kapcsolatok segítségével, nemzetközi vevőkörrel simán a dupláját is érheti.

Szóval nem kell csodálkozni rajta, ha a hatalom rá akarja tenni kezét a kert végében pihenő barkaszokra és zaporozsecekre.

Végezetül arra lennék kíváncsi, hogy az ezt elősegítő törvény nem alkotmány-ellenes?
Nincs az leírva az alkotmányban, hogy ha veszel egy darab vasat, azt senki nem veheti el tőled, mert kifizetted, leadóztad?

Ha esetleg vki tud alternatív megoldást a problémámra, légyszi emailben keressen!

Minden jót!

_Lala_ # 2007.01.25. 15:19

Ha sosem volt Mo-n forgalomba helyezve, avagy véglegesen ki lett vonva, akkor gyakorlatilag semmilyen fizetendőd nincsen.

Nincs súlyadó, nincs reg.adó, nincs átírási illeték.
Nincs és nem is tud lenni kötelező biztosítás, természetesen a közúti forgalomban sem lehet vele részt venni (szállítani csak tréleren/utánfutón/teherautón tudod, vontatni tilos), közterületen (utcán) nemigen tárolhatod.

DIMITRIJ # 2007.01.25. 14:36

Azt szeretném megkérdezni, hogy ha vennék egy rendszám nélküli autót, versenyautónak,
arra milyen szabályok vonatkoznak? Pl. súlyadó, biztosítás egyéb. Felénk nagy divat az autóverseny, forgalomból kivont autókat vesznek ezeket feltuningolják, és versenyeznek vele, én is szeretnék venni egyet,csaknem tudom hogy mik a szabályok.

guba # 2007.01.04. 20:22

Nagyon úgy tűnik, hogy még az autógyártóknak is az, tekintve, hogy mekkora felháborodást váltott ki köztük az az újkeletű szabályozás, mely szerint az öreg autók elbontásával járó költségeket nekik kell állni.

Pjotr # 2007.01.04. 08:36

Meg az, hogy a káros anygok szakszerűen kerüljenek bontásra, a hűtőfolyadékot, olajokat, akkumlátort, stb-t ne a kertbe dobják ki.
Ha bontani akarod az autótad, vidd el bontóba ott ártalmatlanítják, utána már hazaviheted tovább bontani.
De tudom ez a környezettudatos gondolkodás az emberek nagyrésze számára hülyeség...

guba # 2007.01.01. 18:35

A jogszabály célja véleményem szerint éppen az, hogy ezek a roncsok ne a hátsó udvarokat díszítsék, hanem szakszerűen kerüljenek megsemmisítésre, az újrafelhasználható anyagok pedig hasznosulhassanak. Ez azáltal megvalósul, hogy a tulajdonos mindaddig köteles a fenntartással járó költségeket fizetni, míg a kocsi elbontásáról - szakszerű körülmények között - nem gondoskodott.

Traffic # 2007.01.01. 16:46

T. Tony852!

A rendelet ezen módosításával a jogalkotó azt szándékozta elérni, hogy ne lehessen visszaélni a járművek egyedi azonosítóival, okmányaival.

Ezt -véleményem szerint- el is lehet érni így, azonban a használt autóalkatrészek kereskedésének is lőttek...

Tony852 # 2007.01.01. 16:02

Üdvözlök minden hozzászólót!

Köszönöm, hogy ilyen sokan írtatok.
Esetleg nem fog a későbbiekben megváltozni ez a rendelet?:) Mert jó lenne...

monalisa1 # 2006.12.29. 23:13

Valószínűleg igazad van., az ember az országútról - elhaladtában egynémely porta előtt - csak annyit lát, hogy JÓ ROZSDÁS már az a valamikori gépkocsi. Tehát akár évek óta is ott állhat már...

Kétütemű, öreg autó forgalomból történő önkéntes kivonása esetén volt/van?/ olyan lehetőség, hogy Bp.-en éves ingyenes Bkv bérletet adtak/adnak helyébe.

Traffic # 2006.12.29. 22:29

T. Monalisa1!

Utánanézek a kereskedő által említett jogszabálynak. Már ha létezik ilyen és nem csak így akart "megszabadulni" az ismerősödtől a kereskedő.

Távol álljon tőlem, hogy megbántsalak.

Azt továrrba is tartom, hogy nem ritka az olyan falusi/városszéli porta, ahogy kivénhedt Barkas, Zaporozsec stb. "diszíti" a hátsó udvart.
Ez így van. Félreértettél. Ezeket a járműveket azonban még akkor vonatták ki a forgalomból véglegesen, amikor még előtte nem kellett leadni azokat a bontóban.

monalisa1 # 2006.12.29. 20:10

Kedves Traffic!
Mint tudod, én csak "amatőrködök" itt a Jogi Fórumon - kéretlenül...

A "tudtommal" onnan ered, hogy ismerősöm el akarta adni a még 5 hónap forgalomképes, és életkora ellenére még elég jó állapotban lévő
Trabantját, de több használtautó kereskedésbe is azt az információt kapta: nem áll módukban megvásárolni, mert a kétütemű autókat jogszabály alapján fokozatosan ki kell vonni a forgalomból...

Ami a második döltbetűs mondat második részét illeti, kérdem én: mi van akkor ha a még használható (= kiárúsítható) alkatrészekért többet kaphat valaki, mint amennyit az egyik-másik bontó hajlandónak mutatkozik adni a néhaiért...

Azt továrrba is tartom, hogy nem ritka az olyan falusi/városszéli porta, ahogy kivénhedt Barkas, Zaporozsec stb. "diszíti" a hátsó udvart.

A szakember- a jogszabályokat ismerő és alkalmazó ember Te vagy, én csak..., lásd a fenti első bekezdésem.

Traffic # 2006.12.29. 18:52

T. monalisa!

Tudtommal nem minden öreg kocsit lehet eladni, pl. Trabant, Kispolszki és MB 1000-es Skoda 6 hónapon belül lejáró műszakival már nem adható el., lejárat után mindenképpen ki kell vonni őket a forgalomból.

Kérlek írd meg, hogy mely jogszabály írja ezt elő!

Mint írtam a "vasat" megtarthatja, vagyis a már rendszám nélküli néhai autóval azt csínál amit akar.
Ez törvényesen nem lehetséges. Az ideiglenesen kivont járművek rendszámát nem vonják be, a véglegesen kivontakét igen, de ezen (N1 és M1 kategóriájú) járműveket előtte le kell adni a bontóban.

Elég sok rendszám nélküli autó látható a cs.házak hátsó traktusában, bármerre is jár az ember az országban.

A 35/2000. BM rendelet változása előtt adták le a rendszámokat és vonatták ki ezen járműveket a forgalomból.

Traffic # 2006.12.29. 18:44

T. Tony852!

Legálisan sehogy...
Ha bemész az okmányirodába

  1. viszel a bontásról igazolást (azaz már leadtad előzőleg az autót bontóban) és végleg kivonják a forgalomból -de te ugye nem akarod leadni-,
  2. ideiglenesen, legfeljebb 6 hónap időtartamra vonatod ki (ekkor nem kell ledani, nem kell bontási igazolás), de 6 hónap múlva újra forgalomba helyeződik és fizetni kell utána mindent.

A fentieken kívül csak törvénybe ütköző megoldások vannak, de azok kiderülése esetén súlyos árat kell fizetni a "trükkért".

bootmaker # 2006.12.29. 15:06

Arról nem volt szó hogy át is iratják :)

B

monalisa1 # 2006.12.29. 08:16

Mint írtam a "vasat" megtarthatja, vagyis a már rendszám nélküli néhai autóval azt csínál amit akar.

Az öreg, kétütemű járművek tudtommal folyamatosan kivonásra kerülnek a forgalomból., nem hiszem hogy egy 6 hónapon belül végleg leállásra itélt akármiért is, bárki hajlandó lenne a legális átírás költségeit bevállalni.

bootmaker # 2006.12.29. 08:07

Miért ne lehetne eladni?
Csak meg kell találni hozzá a vevőt, és olyat aki ott hagyja az autót mivel a kérdező fel akarja használni az alkatrészeket :)

B

monalisa1 # 2006.12.28. 22:25

Tudtommal nem minden öreg kocsit lehet eladni, pl. Trabant, Kispolszki és MB 1000-es Skoda 6 hónapon belül lejáró műszakival már nem adható el., lejárat után mindenképpen ki kell vonni őket a forgalomból.

bootmaker # 2006.12.28. 15:20

Vagy esetleg nem leadja a rendszámot hanem eladja az autót.
Azután majd az uj tulaj kezd vele valamit :)

B

monalisa1 # 2006.12.28. 12:31

Elég sok rendszám nélküli autó látható a cs.házak hátsó traktusában, bármerre is jár az ember az országban.

Én csak mint laikus hozzászóló: fogod a rendszámokat és a kocsi papírjait, és vidd be az Okmányirodába. Ott bizonyára tudni fogják a továbbiakat: ilyen-olyan nyomtatványok kitöltése stb. Lehet hogy néhány ezer forint illetéket is kell majd fizetned.

A kocsit ki kell írtani a nevedről a biztosítónál is a köt.felelősségbiztosítás végett. Gondolom kell majd az okmányirodai papíról egy fénymásolt példány is. (Az okményirodán eleve többet másolatot kérj!)

A súlyadó végett is mielőbb jelentsed be a helyi önkormányzat adóirodáján a kocsi forgalomból történő kivonását., a súlyadót az köteles megfizetni akinek tárgy év január 1-én a nevén szerepel a gépjármű.

A kivont kocsit akár önamagad is bontodgathatod otthon, a "vas" a tulajdonod marad.

A rendszám nélkül maradt járgányt közterületen "felejteni" tilos, a motorszámból és/vagy az alvázszámból utóbb ki tudják keresni az ex tulajdonost, és jól megbüntetik majd.

Tony852 # 2006.12.28. 11:53

Üdvözlök mindenkit!

Szeretném megkérdezni, hogy hogyan lehet egy autót kivonni a forgalomból (leadni a papírjait) a bontási igazolás nélkül, mert azt alkatrészként szeretnénk később felhasználni.

Válaszaikat előre is köszönöm!