Tisztelt Ügyvéd Úr!
Tisztelt Ügyvéd Úr!
2005. júl. 18-án vásároltam fogyasztó szerződés keretében egy 10 éves Ford Galaxy személygépkocsit egy Ford szakkereskedésben Érden. 6 hónapon belül az automata sebességváltó meghibásodott, a gépkocsi mozgásképtelenné vált. Ezt azonnal, 6 hónapon belül tértivevényben jeleztem a szakkereskedésnek,egyben bejelentve szavatossági igényemet a javításra. így került hozzájuk febr. 15-én javítás céljából, munkalapon átvéve és javítási határidő (febr. 24.) és várható költség (300 ezer) feltüntetésével. A munkalapon a költségviselő a Ford szakkereskedés lett beírva. Joggal feltételeztem, ezek után, hogy a szavatossági igényemet elfogadva saját költségükön javítják meg a sebességváltót.
A javítási határidő lejártával folyamatosan érdeklődtem, hogy mikor készül el a javítás. Mivel határozott választ nem kaptam, május 19-én levélben figyelmeztettem a szavatossági kötelmükre és a fogyasztónak is elfogadható javítási időre. Válaszlevelükben közölték, hogy szavatossági igényemet nem ismerik el, mert nem bizonyítottam, hogy a hiba már az átvételkor is benne volt az autóban. (megjegyzem: az új fogyasztóvédelmi törvény szerint 6 hónapon belüli hibajelenség esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítéskor benne volt, ennek ellenkezőjének bizonyítása az eladó feladata.)
Jelenleg (2006. nov. 5-én) a javítás még mindig nincs készen.
Kérdéseim:
1./ Ha netán valamikor elkészül, az átvételkor fizessem-e ki a javítás költségét (ezen belül a 300 ezret, vagy a tényleges javítási költséget, amely már 450 ezer körül mozog) és indítsak pert hibás teljesítés és szavatossági igény érvényesítéséért?
2./ Vegyem át a gépkocsit és egyáltalán ne fizessek (nem áll jogukban visszatartani nem fizetés esetén?), indítson a szakkereskedés pert?
3. A gépkocsi hitelszerződéssel lett megvásárolva, a javítási határidőn túli időre kifizetett részletek összegének megtérítéséért is követeléssel állhatok elő (kártérítés címén)?
Válaszát köszönve maradok tisztelettel: Taksonyi Ferenc