Banki hiba - téves inkasszó


gerbera317 # 2024.05.14. 13:51

@entropia
Hagyjuk már ezt az értelmiségi nyavalygást. Nyilván nem két Batthyány-ivadékot tévesztettek össze, hanem olyat, akiből, ha bemész egy tízemeletes lépcsőházba, a kaputelefonon kettőt is találsz, ha nem mindjárt hármat. Az ilyen neveket viselőknek néha hátrányuk tud származni ebből a luxusból, amire szerinted még büszkék is.
Egyébként Kukorica Jancsi is büszke volt a nevére, elismerve közben, hogy az milyen gagyi (nem ezt a kifejezést használta rá). Persze, hogy amikor kardlapilag átkeresztelték, a legkevésbé sem tiltakozott.
A posztom itt nem vitatott, többi részét felfogta bárki is?

KatkaGr # 2024.05.14. 12:33

A gagyi név a Csányi :D
A bankban személyesen voltunk adategyeztetni, online felületen is, stb. látszólag minden stimmel.

entropia # 2024.05.14. 11:16

Nem nagyon szoktam személyeskedő megnyilvánulásokra reagálni, és igyekszem magam is elkerülni ezt, de kedves gerbera, milyen az a nagyon gagyi név? Lehet, hogy valaki büszke rá!

osztap # 2024.05.14. 11:15

Első körben megnézném a saját adataimat a banknál, a legtöbb online felületen csinálható, be sem kell menni. Biztos minden betűről-betűre úgy van, ahogy az igazolványokon? Nincs hiányzó második keresztnév, kicsit elírt lakcím, anyja neve, igazolványszám, stb...?

És lekérném a KHR-ből a profilom is, nehogy a bank hülyesége miatt késve fizetőként tartsanak nyilván a babavárón.

Ha az adatok helyesek, és nem derül ki, mi a konkrét technikai hiba, akkor érdemes lehet egy másik banknál számlát nyitni. Aztán állandó utalással havonta beutalni a babaváró hitel törlesztését erre a számlára. De csak azt.

gerbera317 # 2024.05.14. 09:30

Ez nem végrehajtási kérdés.
Az eset végrehajtási része annyi, hogy az adós vagyonkutatása során a bank harmadik személy (= a férjed) bankszámláját hozta ki találatnak. Nem is egyszer, hanem már kétszer. A végrehajtó hatóság pedig visszaadta, illetve vissza fogja adni a jogalap nélkül elvett pénzt.
Viszont az, hogy a bank kétszer is a férjed (valószínűleg nagyon gagyi neve van) bankszámláját jelentette a hatóságnak a tényleges adós bankszámlájaként, és ezt hogyan lehet orvosolni, vagy akár valami kompenzációt követelni, az már nem végrehajtási, hanem polgárjogi kérdés.
Első körben a két eset kivizsgálását kell kérni a banktól, hogyan történhetett személycsere. Itt nyilván a férjed adatait kell megvizsgálni, hogy miért tévesztik azt össze más személy adataival. A folytatás pedig ennek lesz a függvénye.

KatkaGr # 2024.05.10. 17:49

Üdv Mindenkinek!

Segítséget kérnék!
A férjem tavaly novemberben lemondta az SMS szolgáltatást a bankszámláján személyesen egy bankfiókban (MBH), majd itthon észrevettük a kapott papírokon, hogy csak a neve stimmel, minden más adata másé. Azonnal panaszt tettünk.
Egy hét múlva jött a döbbenet, 240 és 214 ezer Ft-ot vont le egy végrehajtó iroda a bankszámlájáról, azonnal hívtuk a végrehajtó irodát, adategyeztetés után megtudtuk, hogy egy másik ilyen nevű férfi tartozását szerették volna behajtani.
Nekünk semmilyen végrehajtandó tartozásunk nincs, ezért nem is értettük a történteket.
Ezután mászkálás a bankba, több telefonos panasz, stb. és a 30 napot kihasználva végre visszakaptuk a jogtalanul levont összegeket egy elnézést kérő levéllel, miszerint technikai hiba történt.
Már akkor bankot akartunk váltani, de a babaváró szerződésünk MBH-hoz köt (legalábbis úgy olvasom) és bíztunk abban, hogy ez akkora baki volt, végre rendbe tehették az adatainkat, ilyen biztos nem fordulhat elő még egyszer.
Egészen máig. Ma a NAV vont le 157.000 Ft-ot és sorba állított 430.000-et, pedig semmilyen NAV-os tartozásunk nincs.
Újabb banki telefonos panasz, újabb 30 nap körömrágás és újra vissza fogjuk kapni a pénzünket, de addig is élhetünk enélkül a 600.000 Ft nélkül egy hónapig.

A kérdésem az, hogy hogyan tudnánk ettől a banktól megszabadulni? Át tudjuk vinni a babavárót másik bankhoz úgy, hogy az kamatmentes maradjon? Ha nem, mit tudnánk még csinálni, hogy ne kelljen újra és újra a pénzünk után rohangálni és idegeskedni? Esetleg bankszámlacsere? Vagy megtartani a bankszámlát pénzmozgás nélkül a babavárót meg technikai számlaszámra utalni?
Hol tudnám még bepanaszolni a bankot? A legutóbbi válaszukban az volt, hogy miután megoldották a problémát, nem fordulhatok pl. MNB-hez.
Feljelenthetjük a bankot pl. a rendőrségen az adatok téves kezelése miatt?
Érdemes ezzel az üggyel ügyvédhez fordulni? Ha igen, tudtok valakit ajánlani?

Mert ezek szerint 6 hónap alatt sem sikerült az adatokat rendbe tenni és még mindig össze van mosva a férjem számlája egy másik ilyen nevű emberrel.

Előre is köszönöm szépen a választ!