KFT apport hagyatékolás


ObudaFan # 2015.09.05. 08:29

Az ügyvédnek nem feltétlenül kellett tudnia arról, hogy van ingatlanvagyona a cégnek. Ha szóltak erről neki, akkor hibázott. Ha nem, akkor az ügyvezető hibázott, esetleg a könyvelés.

De ha az is érdekel, hogy mit lehet most tenni, azt is elmondom. A cég utolsó székhelye szerint illetékes törvényszéken vagyonrendezési eljárást kell indítani.

fleximaxi # 2015.09.04. 16:49

Tisztelt jogban jártas fórumozók!

Lehet, hogy a társasági jog topicban kellett volna feltennem a kérdést, viszont mivel örökléssel kapcsolatos, itt teszem fel. A történet nekem laikusnak egyszerűnek tűnik, de nem vagyok jogvégzett ember így folyamatosan falakba ütközök, ezért kérnék segítséget, tanácsot.

Volt egy "A", "B" és "C" emberek által alapított "X" KFT. "A" a szülő, "B" és "C" a gyermekei, tehát sima családi vállakozás, melynek ügyvezetője és 50%-os tulajdonosa "A", "B" és "C" 25-25%-ban tulajdonosok. Ez az "X" KFT 2008-ban "A" által végfelszámolásra került, mindennemű köztartozástól menetesen, a cégbíróság kiadta a határozatot. Ezzel eddig nincs is probléma, a gondok innen kezdődtek!
2013-ban sajnálatosan "A" elhalálozott, törvény szerinti örökösei "B" és "C", a gyermekei. 2014-ben közjegyző előtt megtartott hagyatéki eljárásban derült ki, hogy "X" KFT tulajdonában maradt 10 db mezőgazdasági terület, mely előtte "A" tulajdona volt és apportként szerepelt a KFT vagyonaként. Sajnálatos módon a közjegyző ezt nem volt hajlandó hagyatékolni, ugyanis arra hivatkozott, hogy csak az elhunyt "A" személy tulajdonát hagyatékolhatja. Azt javasolta, a földhivatalban rendezze el "B" és "C" ezt az ügyet. A földhivatalban szóba sem álltak az örökösökkel, holott a KFT-nek is tulajdonosai, valamint az elhunytnak is az örökösei. Sikerült kideríteni az ügyvéd nevét, aki "intézte" a végelszámolást. Megkapta az örökösöktől a megbízást, hogy a KFT nevén "maradt" mezőgazdasági területek ügyét intézze el. Ez nem történt meg, sőt telefonon értesítette az örökösöket, hogy kérjék ki a területek hiteles tulajdoni lapját és azt nyújtsák be cégbíróságnak.

Ha van segítég, akkor megköszönném, lévén, kihez fordulhatnék és ki hibázott? A közjegyző? A fölhivatali dolgozók? A cégbíróság? Vagy az ügyvéd aki 2008-ban és most sem végezte el rendesen a dolgát?