Kedves Fórumozok!
Jogi tanácsot szeretnék kérni a következő ügyben:
Egyéni vállalkozóként értékesítettem egy Kft.-nek 5 millió forint értékben terméket. A kft. az árut elszállította, ellenértékét azonban nem fizette meg. Rendelkezésemre áll aláírt adásvételi szerződés, továbbá aláírt szállítójegyek. A számlát viszont eddig nem állítottam ki, ugyanis nem fizetés esetén is meg kellene fizetnem az ÁFA vonzatot. Az adós kft. -nél az APEH végrehajtást jegyzett be adóhátralék miatt márciusban. A kft. valószínűleg meg fog szűnni. A kft. ügyvezetője készfizető kezességet vállalt a tartozásra. Mik lennének a helyes jogi lépések a követelés érvényesítése irányába? Állítsam ki a számlát? Ha megszűnik a kft. akkor van mg jogosultságom számlázni?
Úgy gondolom egy ügyvédet mindenképpen fel kell keresnem, csak előtte meg szeretném tudakolni, hogy nagyjából mire számíthatok.
A segítséget előre is köszönöm.