Júliustól a társaságokkal foglalkozó ügyvédek a kormányzati portálon keresztül is elindíthatják az elektronikus cégbejegyzést. Az eljárásban ugyanazokat a formanyomtatványokat kell használni, mint korábban.

A kormányzati portálon keresztül is elindíthatják a cégbejegyzést július elsejétől a társaságokkal foglalkozó ügyvédek – mondta Ormai László, az Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium (IRM) informatikai osztályvezetője kedden. Az elektronikus ügyintézés ezzel kiteljesedett, a cégek összes ügyét a jövőben elektronikus úton is le lehet bonyolítani. Az e-mailes ügyintézés is megmarad, emellett a kormányzati portál ügyfélkapuján keresztül is meg lehet tenni a cégbejegyzéseket a jövőben. A hozzáféréshez ugyanaz a módszer, mint korábban, az ügyfélkapun való belépéshez jelszót kell használni.

A cégbejegyzéshez a kérelmeket ugyanazokon a formanyomtatványokon lehet majd beküldeni, mint az e-mailes megkeresés esetében. A kormányzati portálon keresztül történő ügyintézésnél az aláírás módszere sem változik. Az elektronikus aláírásra szolgáló programokat a fejlesztők egy újabb menüponttal egészítették ki, amelynek segítségével lehet elindítani a cégbejegyzést portálon keresztül is – ismertette az osztályvezető.

Az elmúlt egy év tapasztalata, hogy az e-mailes kérelmeket 97-98 százalékban továbbították a cégbíróságokra, és csupán 2-3 százalékukat utasították el abban az esetben, ha valamilyen szükséges adat vagy okirat hiányzott a kérelemből. A kérelmek aláírásának módja is változatlan maradt – mondta az osztályvezető.

Sárkány Rita, az IRM tanácsosa emlékeztetett arra, hogy 2009. május elsejétől a cégek beszámolóit már kizárólag elektronikus úton lehet beküldeni a cégbíróságokra. Arról is szólt, hogy a közhasznú társaságoknak ez év június 30-ig nonprofit gazdasági társasággá kellett átalakulniuk, vagy meg kellett szüntetni tevékenységüket.

A szolgáltatás oldala →