Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) és a Magyar Márkaszövetség (MM) megvizsgálja, Magyarországon hogyan indítható el az európai szinten kialakított iparági együttműködés – közölte a két szervezet hétfőn.

Az OKSZ és az MM a közlemény szerint üdvözli a Brüsszelben hétfőn bejelentett iparági kezdeményezést, amely az élelmiszer-termékpálya szereplői, vagyis a gyártók és kereskedők közötti korrekt és átlátható üzleti kapcsolatok megerősítésére irányul.

Az “Ellátási Lánc Kezdeményezés” (Supply Chain Initiative) hét uniós szakmai szervezet együttműködésével jött létre, az Európai Bizottság támogatásával. Eddig 82 európai cégcsoport összesen 457 vállalkozása csatlakozott a megállapodáshoz, így a Magyarországon is aktív kereskedők közül az Aldi, Auchan, Lidl, Metro és Tesco, vagy gyártóként a Coca-Cola, Danone, Ferrero, Mars, Nestlé és Unilever.

A hétfőn ismertetett iparági önszabályozási rendszer alapját a tisztességes versenyre és korrekt együttműködésre irányuló alapelvek alkotják, ezek érvényesülését, átültetését a napi gyakorlatba pedig egy önkéntes monitoring rendszer biztosítja. Az OKSZ és az MM megvizsgálja, hogy Magyarországon milyen módon indítható el az európai szinten kialakított iparági együttműködés, a gyártók és kereskedők kapcsolatait szabályozó alapelvek betartásának ellenőrzése – írja a két szervezet.