igen, a megrendelőn is úgy szerepel, hogy "vevő jelen szerződés aláírásával egyidejűleg...300000.- Ft mint előleget megfizet az eladónak" Finanszírozás módja: Pénzügyi Lízing BB-bank. Végig előleg szerepel.. akkor is amikor azt írják " előleg bekérő" stb.
Üdvözlet. Az lenne a kérdésem, kb. 2 hete megrendeltem egy új gépjárművet 10% előleggel (300000.-) , úgy hogy a kocsit még az országba be kellett hozni,de tőlem függetlenül is bejött volna a kereskedésbe , nekem pont megfelelt. Banki hitellel vettem volna , minden papírt leadtunk kb. 2 hete a BB-banknak, de a bírálat során csak kezessel adnák meg a hitelt, így viszont nem szeretném vállalni. Ebben az esetbe elállhatok még a megrendeléstől? Igazi adás vételit még nem kötöttünk, a megrendelés során a banki papírok leadásakor az ügyintéző azt mondta, hogy itt még elállhatok de a szerződés megkötésekor már nem.Most viszont már azt mondják meg kell beszéljem a kereskedés vezetőjével...
Az ügyemben annyi változás történt hogy az ügyvédi felszólítás ellenére sem akar közreműködni a kereskedő. A levélbe az is bele volt fogalmazva, hogy amennyiben nem fizeti vissza a foglaló egy részét úgy peres úton a kétszerese kerül behajtásra. Sem az email-es, sem a tértivevényes levélben történő megkeresésre nem reagát. Valamiért nagy biztonságban érzi magát, úgy gondolom biztosra veszi azt hogy nem fogom peres útra terelni az ügyet.
A legszebb az egészben, hogy folyton azt írták, hogy mivel márkaszervízben javították, gyári alkatrészek, gyári technológia felhasználásával, nem szenvedett értékcsökkenést... Ettől teljesen kiakadok, mert ha rendesen megcsinálták volna, akkor nem hiányzott volna 25cm hosszan a hátsó szélvédőről a szélvédő ragasztó.... Ennyit erről.... magyarország, márkaszervíz... Mondjuk ha nem ázik be, egy ideig nem tudjuk meg hogy törött volt! Csak amikor el akartam volna adni, vagy véletlen egy szervíz folyamán. Egyébként a márkakereskedő ügyvezetője egyetlen egyszer sem vette fel velem a kapcsolatot, abszolút elzárkózott mindentől.
A szerződésben az eladó a vw márkakereskedő, a szerződésben benne van, hogy korábbi sérülése, karambolos javítása nincs! Július végén vettük, október elején küldtük az első hivatalos megkeresést. Adatlapot nem kaptam, láttam. Nem tudtam hogy ilyet kellet volna adniuk! Valószínű az, hogy hanyag volt az értékesítő kolléga!
Amiben HA kereskedés adta el magánszemélynek, akkor a vevő RÁADÁSUL "Fogyasztó"-nak IS minősül. Ekkor pedig ez eladónál van van a bizonyítási kötelezettség az ELSŐ 6 hónapban!
--
A (kellék)SZAVATOSSÁG okán...
Azaz AZT kellett kapnod AMIRŐL a szerződés szólt!!!! A szerződés pedig egy TÖRÉSMENTES autóról szólt.
Amit bizonyít legalább két dolog
az adatlap, amit adtak az állapotról
(kereskedésnek ezt KÖTELEZŐ adni)
a szerződés, amiben NEM szerepel a törés ténye
Ugye mindkettő így van?! Hisz azt állítják, hogy nem tudtak a törésről. (ezt az állítást remélem írott formában is beszerezted már tőlük) Így a törés sem az adatlapon, sem szerződésben nem szerepelhet, elvben.
---
Ergo: a szerződés szerint törés mentes autót vettél.
Ha ezek ellenére mégis törött, akkor azért alighanem felel az eladó.
Akár tudott róla akár nem!
Itt ágazik el történet attól függően, hogy
VALÓBAN a kereskedő-e az eladó a szerződésen IS ?!
belül volt-e még a szavatossági igény bejelentése a 6 hónapon?
1. Ha NEM kereskedő az eladó akkor a vevő nem "Fogyasztó". Ezért a vevő bizonyítja, hogy a szerződéshez képesti eltérés bizony
MÁR az átadáskor is fennállt
(ezt úgy tűnik könnyű lesz bizonyítani) ÉS
azt a vevő a tőle ELVÁRHATÓ és KELLŐEN gondos átvételkor NEM ismerhette fel
(ezért van az alighanem kitétel fentebb)
Azaz a törés rejtett hiba volt! Ami csak később egy meghibásodáskor derült ki.
Az problémát a "tőle ELVÁRHATÓ és KELLŐEN gondos átvétel" okozza.
Mert, ugye egy 7 milliós autónál elvárható
az alapos átnézés, akár saját "szakemberrel"
és
akár a szerviztörténet lekérése is
Ugyanakkor mivel egy MÁRKA SZERVIZ az eladó! Ez nyilván csökkenti valamelyest a vevő felelősségét, mivel elvben JOBBAN BÍZHAT az eladóban, mint a nem márkaszervizben.
VISZONT HA!!!! A törést az autót átvizsgáló és az adatlapot kitöltő MÁRKA kereskedés SEM észlelte (ezt állítja!!!), akkor azt NYILVÁN a vevő pláne nem észlelhette...
Szóval: a hiba felismerhetősége FONTOS kérdéssé válhat egy szavatossági perben. De ez esetben a vevő áll nyerésre kb. 100%-ban.
2. Ha IGEN kereskedő volt az eladó, akkor a vevő fogyasztó! ÉS!!!! ha 6 hónapon belül jelezte a szavatossági igényét! Akkor ez azt jelenti, hogy megfordul a bizonyítási teher :-)
Azaz a kereskedőnek kell bizonyítania hogy a vevő "márpedig TUDOTT" a szerződés kötéskor a törésről VAGY azt a tőle elvárható gondossággal észlelnie kellett volna Az első pontban írtak miatt azonban ezt az eladó aligha tudja bizonyítani, hisz ő maga mint átvizsgáló márkaszerviz sem észlelte...
Ha netán már a 6 hónapon túl lett a szavatossági igény előterjesztve, akkor az 1. pont érvényes és már a vevő bizonyít.
--
Röviden: ezt az ügyet elbukni aligha lehet. Az eladó felel az általa nem észlelt, nem ismert törés miatti károkért.
értékcsökkenés
eddigi költségek
Pláne, hogy márka szervizként neki PLÁNE észlelnie-tudnia kellett volna a törést.
Igen, be kell perelned, de 99,9%, hogy nyersz.
Azonban előtte tegyél egy ajánlatot!
írásban
reális összeggel
határidővel (mondjuk 15 nap)
és
per belengetésével
Ehhez írasd meg az ügyvéddel a per előkészítő iratot és mellékeljétek.
bermuda háromszög: igen, ezt az első levelükben elismerték. Pont mindegy, hogy szándékosan, vagy tényleg hanyagságból vertek át... De nyilván sem fizetni, sem visszavenni nem akarnak. Nem volt állapotlap, semmi. Megbíztam benne, mégiscsak egy vw üvegpalota, márkakereskedés. Nekem kellet volna festékvastagságot mérnem, alvázszám alapján leinfózni?? Tényleg elszomorító!
Vadsuhanc: Az ügyvédem mindenképp a pert javasolja.... eddig is korrekten segített, de ezért is kérem a véleményeket, hogy jobban tudjak dönteni.
Az alábbi esetemet szeretném megosztani veletek. Vásároltam 2017 nyarán egy 14 hónapos magyarországi még 3 évig garanciális, 1 tulajos 40ezer km-et futott gépkocsit egy hazai márkakereskedésben 7 millió ft-ért. Az autót az első tulajdonosa ott vette, és ott is cserélte be egy újra ennek a beszámításával. Megvettük..."Sérülésmentesen", mint az új, csak 3 millióval olcsóbb. Másfél hónapra rá csúnyán beázott a csomagtere. Elvittem a közelünkben lévő márkaszervízbe, ahol közölték velem, hogy látják a rendszerben, hogy korábban hátulról törött volt az autó, egy harmadik márkaszervíz javította elemcserékkel, fényezéssel. Hívtam az autót értékesítő embert, aki megígérte, hogy utánanéz. Na, napokig nem értm el, írtam egy mailt, hogy a sérülésmentes autó korában törött volt. Na erre reagált, megnézte az adatbázisban, és elismerte a kárelőzményt, de azt mondta, neki nem volt erről tudomása, pedig ő volt aki a beszámolást is intézte az első tulajdonosnak. Kiderült, hogy a nagy szakszerű márkaszervíz javítás abból állt, hogy kicserélték a csomagtér ajtót, lökhárítót újra, lefényezték őket és kész. Csakhogy egy tömítést, nem cseréltek ki, ami 2000ft-os tétel volt. Vártam 3 hetet, amíg ígérgettek hogy ezt majd megrendelik, kicserélik, de ez nem történt meg. Kicseréltettem a közeli(50km) márkaszervízben saját költségemre, 20ezer forint volt. De utánna is beázott, ugyanúgy. Ekkor már ügyvédi felszólítást küldtem a cégnek, árleszállítási igényt nyújtottam be. Közben a közeli (50km)márkaszervízben kiderült, hogy a hátsó szélvédőnél ázik be. Ezt is megjavíttattam, így már több mint 100ezer forintomban volt a sérülésmentes autó javítása. Jöttek mentek a levelek, elismerték hogy törött volt az autó, de arra hivatkoztak hogy az értékesítő kollégájuk nem járt el kellő körültekintéssel. Végül aprópénzt kínáltak árleszállítás gyanánt. Nem fogadtam el. Ügyvédem szerint, be kell őket perelnem. De a nagy érték miatt komoly költségekkel járna.... Mennyire lehetek biztos az igazamban? Kérem segítsenek a döntésben. Köszönöm!
Köszönöm az eddigi útbaigazítást. Nos én is tartok attól hogy ezek után a javítást hogy végeztetné el, tekintettel az autó jelenlegi állapotára. A független szervizes ahova a kocsit állapotfelmérésre vittem 200ezres költséggel ijjesztgetett. A fékek és futómű felújítása kerülne ennyibe.
Hoppá ERŐS alku pozícióba kerültél! Mivel ez biza kötelező neki.
Komoly baja lesz/lehet, ha ráborítod a bilit.
Ezért, ha már nem akarod bizniszt, akkor...
Légy kemény. Tájékoztasd, hogy: Mivel nem előírásszerűen zajlott az ügy így jogi útra lépsz és feljelentést is teszel, mert úgy éred, hogy itten bizony éppenséggel a szándékos csalás gyanúja állt elő és még a zsarolás is befigyel újabban.
Bár nem feltétlenül szeretnéd ezt az utat járni és egyszerűbb volna, ha a foglaló (és nyilván az autó) visszaadásával békésen zárulna le az ügy köztetek.
-- Magyarul és világosan: befenyíted(megzsarolod), hogy:
vagy visszacsinálja a bizniszt
vagy panaszt teszel, ahol csak lehet...
Azért tanú NE legyen erre és csak élőszóban közöld. (mivel rosszul fogalmazva ez ugye könnyen zsarolás lehet)
--
HA akarod bizniszt, akkor meg alkudj erősen, előnyben vagy a fenti befenyítés is bevetve.
Jómagam ekkor az érdemi árengedményre utaznék. (kérj a javításra árajánlatot ott ahová vitted az autót)
Hisz ki tudja a kereskedői javítással mennyi nyűg lesz/lehet majd, ha szívózni kezd.
--
Az egy csata egy olyannal, aki tudatosan át akart baszni!
Meg ne sajnáld közben... Bármit vet is be, rutinosan veled szemben.
Beszéltem a kereskedővel és az alábbira jutottam. Megtudtam hogy állapotfelmérő lapjai nincsenek az autókról, csak abban az esetben készít olyat ha a vevő nagyon kéri, így sajnos nincs viszonyítási alapom. A foglalóról szól adás-vételi szerzódés azert nincsenek tanúztatva mert többnyire csak egyedül van a kereskedésben és így ez nehezen megoldható. Egyébként 16éves múltal rendelkezik a kereskedés. Olyan engedményre hajlik csak az eladó hogy a foglalót beszámítja más autóba, vagy a focus hibáit a saját szerelőjével megcsináltatja. Ezalatt arra gondolt hogy kicserélteti a szivárgó lengéscsillapítót egy még működő bontottra, a féktárcsákat felszabályoztatja, illetve a toronycsapágyat is rendbeteteti.
Már kezdésnek is... 13 éves és patika állapotú, ehhh! (pláne egy ford vacaknál, ugyanmár)
--
A foglaló célja, hogy: a szerződést később megkösd! A már kialkudott feltételekkel....
Azaz foglalót CSAK a MEGÁLLAPODÁS után adunk!!! Tanulság-1: ne a foglalózás UTÁN kezd tájékozódni!
Ha mégse kötöd meg a szerződést, akkor elbukod a foglalót! Ennyi. Tanulság-2: legközelebb ne foglalót adj, hanem előleget. (az előleg visszajár, ha nem jön létre a szerződés)
--
Mit tehetsz? Nem sokat... jól már nem tudsz járni.
1. Vedd elő az állapot lapot! A kereskedőnek kellett ilyet adnia neked. (HA nem kaptál eddig, akkor kérd el)
Vesd össze az autó állapotával... HA eltér, akkor javul a helyzeted. Tudod vele revolverezni, mert csalni akart. ...és alighanem megtudtok alkudni.
Ha nem tér el, az pech neked, mert akkor a hibákról tájékoztatott. Akkor ő diktál, vagy bukod a foglalót.
--
2. Figyelj rá, hogy a kereskedő legyen az eladó!!! és ne valaki MÁS!!! A szerződésen a kereskedő vállalkozás szerepeljen az eladóként.
HA cégtől veszed, magánemberként, akkor ugyanis "Fogyasztó"-nak minősülsz majd! reklamáció esetén. Ami azt jelenti, hogy
ha hibát jelentesz be utólag
akkor
az első 6 hónapban!
neki kell bizonyítania, hogy "nem is volt hibás"
HA nem valaki mástól veszed (csőbe húz), akkor viszont neked kell bizonyítani az eladó helyén szereplő számára, hogy " már az átadáskor is hibás volt".
Tehát: kereskedő vállalkozástól venni ELŐNYÖS! De ehhez figyelni kell az eladó rovatra... (gyakran átvernek rábeszélnek, hogy írd alá, bár nem az ő vállalkozása az eladó a szerződésen)
Épp ezért, ha rád is erőszakolja és megveszed inkább. Akkor AZOKKAL a hibákkal,amik az állapotlapon NEM szerepelnek majd a vétel után vidd vissza. .. ÉS kérd a javítást szavatossági alapon.
Szóval: a lényeg és az alku kulcsa számodra az állapot lap!
ÉS az, hogy: valóban a VÁLLALKOZÁS legyen az eladó ne más (ne egy magánszemély!!!).
Két hete kinéztem egy patika állapotú 13éves kettes kombi focus-t egy debreceni kereskedésben, melyet a foglaló után pár nappal átnézettem egy szervízben, tudom előtte szokás. Azért döntöttem a szervízes átnézés mellett mert a foglaló után kíváncsiságból lekérdeztem az autoDNA weboldalról az autó ekőéletét és azt láttam hogy németben egy éve sérűlt volt. A szerelő átnézte a karosszéríát, és a futóművet is. Kiderűlt hogy a hátsó sárvédő ívei újra lettek fújva amit a kereskedő be ismert, bár azzal védekezett hogy nekem ezt mondta a megtekintés alkalmával, amire én nem emlékszem. A féktárcsák hullámosra koptak, de ezt nem cseréltete le csak a betéteket. A lengéscsillapítók porvédői is hiányosak, rohadtak, sőt az olaj szivárog is az egyikből, és a toronycsapággyal sincs minden rendben. A hátsó szilentekből is csak az lett cserélve ami nagyon kritikus állapotban volt. Az autót 4napja műszakiztatták. A kereskedő a foglaló napján azzal biztatott hogy ő mindent cseréltetett rajta amit szükségesnek látott. A szervizes szerint a fékbetéteken és az első két rugón kívűl ő mást nem látott hogy cserélve lett volna.. A motorban meg alíg volt olaj, a pálca alján épp hogy látható volt annak nyoma, a minimumot meg sem közelítette. Az autó ára 1.2millió és 150ezer foglalóm van benne.. A gépkocsi hibáira való tekintettel alkudni próbáltam hogy a futómű javításának összege ne csak engem terheljen, de a kereskedő 1forintot sem hajlandó engedni az árból, gondolom a foglaló adta biztonságérzet miatt. Elmondása szerint a porvédő nélküli lengéscsillapító szárak látvanya nem nagy probléma. Az olajat engedő lengéscsillapítót elég akkor cserélni ha már pattog a kerék. Hullámosra kopott fékbetéteket valóban fel lehetett volna szabályozni, de a műszakin volt fékerő, meg amúgy sem drágák a ford alkatrészek. 12éves repedezett téligumikra: Ő is régi gumikkal jár. Elmondása szerint foglalót teljes egészében bukom ha elállok a vételtől. A kérdésem még az lenne hogy ezek a hibákra való tekintettel kérhetem a foglaló visszafizetését? Rejtett hibának minősűlnek a felsorolt hibák? A foglalón nincsenek tanúk feltüntetve, ez mennyire szabályos így?
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.