Sziasztok! Lenne egy kérdésem, érdekel ki mit gondol az üggyel kapcsolatban.
Ismerősöm számítsátechnikai eszközöket árul. Vásárolt tőle valaki egy nagyobb értékű számítógépet, kb. 400.000 Ft-ért. A gyártó később - hibás működés lehetősége miatt - csereprogramot hirdetett: http://www.apple.com/…sionprogram/
A vásárlástól számított 2 éven belül a gyártó vállalja a maghibásodásra hajlamos (tehát még nem is biztos, hogy hibás!) alkatrész ingyenes cseréjét azért, hogy az esetleg később se okozzon gondot, megmaradjon a cég jó hírneve.
A vásárló erról tudomást szerzett, a kereskedőnek nem szólva elvitte a gépet a szakszervízbe, ahol a jegyzőkönyv szerint hibás működést nem észleltek, de a programnak megfelelően megrendelték a módosított, ingyenes alaplapot a gépbe. A gépet a vevő elvitte haza.
34 NAPPAL később a kereskedőt felszólította, hogy a garanciaszerződés értelmében ő gépcserét kér, mert álláspontja szerint az ő gépe több, mint 1 hónapja javítás alatt áll.
A kereskedő felhívta a szervízt, ahol tájékoztatták, hogy az új alaplap megérkezett, csak be kell vinni a gépet. Erről a kereskedő rögtön értesítette az ügyfelet, aki 1 hétig nem csinált semmit. Utána a gépet bevitte a kereskedőhöz, aki 1 nap alatt elvégeztette az alaplap cserét és telefonon + levélben is értesítette a vásárlót arról, hogy a gépén kész a garancián kívüli alaplap csere.
A beszállítástól az értesítésig 34 nap telt el. A szerelés 1 napig tartott. A vevő összesen 1 napig nem tudta a gépét használni, az alaplap rendelés ideje alatt (32-33 nap) a gépe otthon volt, használni tudta.
A jogszabály nézegetve azt látom, hogy a forgalmazó a kijavítást vagy kicserélést - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül köteels elvégezni. A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. A jogszabály pontos javítási határidőt nem határoz meg!!!!!!!!! (49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet a fogyasztói szerződés keretében érvényesített szavatossági és jótállási igények intézéséről).
Ehhez képest a vásárló fizetési meghagyást bocsátatott ki a teljes vételárra, arra hivatkozással, hogy a korábban eredeti csomagolásban, használhatatlanság (!!!) miatt visszaadott gép árát a kereskedő nem fizette vissza.
Ti mit gondoltok? Mit lehet tenni? Mik az esélyek?