Inkasszó autopályahasználat miatt?


szivas # 2013.08.13. 20:29

Egy Nagybritanniában székelö cégtöl kaptam fizetési fölszólítást meg nem fizetett magyarországi autópályahasználat miatt. Németországban élek, az autóm német rendszámú. Mi a teendö? Ignore?

Kovács_Béla_Sándor # 2013.08.13. 20:53

Szerinted brit cég szedi a magyar autópályadíjakat?

monalisa1 # 2013.08.13. 23:29

Volt már itt a fórumon beírás miszerint a magyar autós Spanyolországban járt-kelt miközben "elmulasztott" autópálya díjat, parkolási díjat stb. fizetni., a spanyol hatóság a rendszám alapján a magyar társszervtől megkérte a név/cím adatokat, és egy bp.-i ügyvédi irodát megbízott az x euró büntetésről kiállított "szíves" kiközvetítéséről.
Az illető kérdezte mitévő is legyen a csekkel...

Így a kérdetőnél is hasonlóan járhatott: nem vett autópálya matricát(...), a német rendszámú autóról a magyar autópályások beszerezték az illető németországbeli név/cím adatait, aztán a csekket részére megküldeni valamiképp egy angol ügyvédet (= behajtót) bíztak meg.

Bécsben és a burgerlandi területen a magyar autós ma már veszélyben van, mert ha "mulaszt" fizetni, a rendszám alapján az osztrákok már utolérik - ahogy a "sógor" autós is könnyen megjárhatja már nálunk.

gerbera317 # 2013.08.14. 06:28

Ez így akár logikusan is hangozhatna, de kismillió, németül is levelezni tudó ügyvédi iroda van itthon, de Németország sincs a világ végén, szintén rengeteg ügyvéddel. Magyar cég egy német autós ellen miért éppen egy eltérő jogrendszerű, harmadik országbéli behajtócéget bízna meg az fmh előtti szakasz lebonyolítására?

monalisa1 # 2013.08.14. 08:46

Ahogy a bankok "csomagban" adják el az adósok felgyűlemlett tartozásait, vélhetően hasonló az eljárás az ilyen-olyan autós tartozásoknál is. Tehát itthon is és más országokban is behajtásra szakosodott ügyvédi irodák járnak el - ki tudja milyen eredménnyel...

Sherlock # 2013.08.14. 08:50

Ezeket a hozzászólásokat átgondolod?

monalisa1 # 2013.08.14. 08:51

Azt hogy miért egy harmadik országbeli cég kap megbízást a behajtásra - talány. (Lehet hogy azt a behajtócéget valaki itthoni illetékesnek a kint élő rokona, haverja működteti...)

monalisa1 # 2013.08.14. 08:56

Persze hogy átgondolom, ennyire "találékony" azért nem vagyok.

Az informatikai keresztülkasul átszeli az életünket, az adatok áramlanak.

Kovács_Béla_Sándor # 2013.08.14. 09:16

Persze hogy átgondolom
Pedig az átgondolatlanság lett volna az egyetlen mentséged.

wers # 2013.08.14. 09:21

:)

monalisa1 # 2013.08.14. 09:50

Ha "jár erre" olyan jogász aki rendelkezik gyorshajtás-, utópályadíj- vagy parkolócédulák stb. behajtásának hogyanjáról - akár külföldön járt magyar az elkövető akár egy külföldi rendszámú elkövető Mo.-on -, hasznos volna ha közreadná ismeretei.

szivas # 2013.08.19. 12:17

KBS; rejtélyes vagy, mint mindig.

válaszom; nem, szerintem nem brit cég szedi a magyar autópályadíjakat. Kérdésem, hogy akkor ebböl most mi következik, ha mégis megpróbálja.

Szerény nem jogászi véleményem szerint a különbség a többi itt fölsorolt esethez képest a következö:

1. Az országok különböznek abban, hogy az autópályadíjszedés, ill. a nemfizetés szankcionálása magán, állami, esetleg direkt rendörségi jogkör-e.
Ahhoz, hogy egy idegen országbeli "elkövetöt" közvetlenül szankcionálni tudjanak, két dolog szükséges:
a/ a dolog legyen állami kézben
b/ a két ország között legyen ilyen értelmü megállapodás
Sok ország és Magyarország között van ilyen, (pl. Németországgal is) de azok többsége kifejezetten közlekedési kihágások szankcionálására vonatkozik. Néhány országról tudok, ahol ez az autópályadíj befizetésre is vonatkozik, ilyen pl. Ausztria. Az, hogy az inkasszó ebben az esetben azonban Nagy-Britanniából érkezett, arra következtetek, hogy Magyarország és Németország között ezexerint nincs konkrétan erre szóló megállapodás, ami valószínüsíti, hogy az inkasszó cég csak polgári peres eljárás keretében tudná érvényesíteni a követelését. Jól látom?

Ha így van, mennyire tartjátok valószínünek, hogy ezt meglépik?

2. Úgy látom a fizetés-nem fizetés kockázatának mérlegelése nagyon sok szemponttól függ, ezek közül azonban attól a legkevésbé, hogy ELKÖVETTED-E a neked felrótt vétséget.
Évekkel ezelött ugyanis már elöfordult velem hasonló eset, avval különbséggel, hogy akkor állítólagos parkolási nemfizetésért kaptam hasonló fölszólítást,(talán épp ugyanettöl a cégtöl) és avval az elhanyagolható különbséggel, hogy az említett helyszínnek soha a közelében sem jártam. Ezt megírtam nekik, aztán soha többet nem hallottam róluk. De ki tudja, mostanra talán már tökéletesítették a módszereiket.

Jó látom?

szivas # 2013.08.24. 20:24

Fordul itt elö valaki egyáltalán?

Sherlock # 2013.08.24. 21:28

Nemnagyon.

Immaculata (törölt felhasználó) # 2013.08.25. 04:22
Immaculata (törölt felhasználó) # 2013.08.25. 04:25
szivas # 2013.08.27. 06:12

Üdvözöllek! :DDD

Mindkét cikk közlekedési kihágások, bün- (söt bön:-)cselekmények szankcionálásáról szól.

Az autópályahasználat Magyarországon nyilvánvalóan nem ez a kategoria, különben nem egy brit inkasszocég intézné a behajtást, hanem a partnerország rendörsége.

Valakinek esetleg egyéb tapasztalata?

Immaculata (törölt felhasználó) # 2013.08.27. 07:20

Igazad van, az autópálya használati díjának meg nem fizetése nem tartozik a szabálysértések közé.

Hazánkban a büntetési díjakat az Állami Autópálya Kezelő Zrt. szedi be.

Mivel helyszíni bírság is létezik, ezért úgy mondanám, hogy az Állami Autópálya Kezelő Zrt.-n kívül más külföldi szervnek nincs joga kivetni és beszedni a magyar autópályán kirótt bírságokat.

szivas # 2013.09.09. 09:46

Valahogy nem igazán jutunk tovább ebben az ügyben.
Mégegyszer alaposan megnéztem azt a levelet.
A küldöje csakugyan az Állami Autopályakezelö Zrt.
Viszont akinek fizetni kellne, az a Euro Parking Collection plc, egy londoni illetékességü cég. A levél viszont németül van.
Kérdésem, hogy hogyan jutottak ezek egyáltalán hozzá az adataimhoz? Ki adta ki nekik és milyen jogcímen? Németországban ilyen adatokhoz csak büncselekmény alapos gyanúja esetén az államügyészség megkeresése nyomán lehet hozzájutni.
Van itt valakinek hasonló tapasztalata, vagy jogi tájékozottsága nemzetközi ügyekben?

ttip # 2013.09.09. 09:57

http://pannonien.tv/…trafen/2011/

Dehogy kell ahhoz bűncselekmény alapos gyanúja, hogy kiadják az autóvezető adatait. Egy tilosban parkolás pont elég.

Kenderice # 2013.09.09. 13:32

Mondjuk én azt nem értem, hogy mi köze az Állami Autopályakezelö Zrt.-nek egy külföldi követeléshez? Miért kell keresztül mennie rajtuk egy ilyen levélnek?
Nem beszélve arról, hogy egy német cég miért anglián keresztül próbál követelést érvényesíteni?
Nagyon átverésszaga van a dolognak...

szivas # 2013.09.09. 14:33

Kedves ttip, monalisa, immaculata:
Fontos lenne, hogy megértsük a különbséget a közlekedési kihágások, szabálysértések, büncselekmények stb. és a polgári jellegü ügyek között. Az autostradahasználat Magyarországon definitiv utóbbi kategoria.
Ha kormányok között megállapodás születik, az országok az elöbbi esetekben kiadják az elkövetö adatait, söt, akár maguk be is hajtják a partnerországban elkövetett cselekmény után kiszabott birságot.
Az állami Autopályakezelö azonban nem hatóság, -gondolom.

ttip # 2013.09.09. 14:50

Márpedig a német hatóságok kiadták az adatokat, tehát vagy 1: őket is megvezették, vagy 2: ők is benne vannak a buliban, vagy 3: jogszerűen adták ki az adatokat.

szivas # 2013.09.10. 08:30

Tipp: tegyük föl, hogy mindenki jog szerint járt el és a 3. pont lépett érvénybe: jogosan adták ki.
De ki és MILYEN jog, megállapodás stb. alapján?

Kérem, hogy csak az írjon, és adjon tanácsot, akinek tényleg vannak (legalább az enyémet meghaladó) nemzetközi jogi ismeretei és/vagy személyes tapasztalata hasonló ügyben.
El kellene döntenem, hogy csinálok-e valamit az ügyben, vagy hagyom öket falnak rohanni. (Vagy ezzel épp én MAGAM rohanok a falnak?)

ttip # 2013.09.10. 10:03

Egy fontos körülményről nem tudunk: jogos-e a követelés, azaz valóban elmulasztottad-e megfizetni az autópályahasználat díját.

Ha igen, akkor az az érv, hogy ez nem bűncselekmény, és a követelés külföldön szerinted nem kellene hogy behajtható legyen, bármiféle fórumon kevés lesz.

Miért nem kérdezed meg az ÁAK-t és a német hatóságot, hogy milyen alapon továbbították az adataidat?

Előfordult már az ismeretségi körömben, hogy külföldi gyorshajtást követően és a magyar hatóságok kiadták az autós adatait. Ha ez elég személyes tapasztalatnak.