Ezt nem illeti meg védelem, még know-howként sem. Azért a blogot nem a finair találta fel. Meg az úti beszámolót, útleírást se.
marketing terv
igazából egy márka népszerűsítéséről lenne szó. egy olyan lehetőséget kínálunk mindenkinek, amivel a márka is népszerűbb lesz.
mondok egy példát. a finnair 3 személyt keresett, aki járja a világot és dokumentálja a légitársasággal töltött időt. erre pályázni lehetett.
tehát ezt bármely másik légitársaság megcsinálhatná? a finnair semmit sem tudott volna tenni ez ellen?
Attól, hogy nem találmány - mert tényleg nem az - knowhow-ként még élvezhet bizonyos védelmet.
Hogy azért némi konkrét iránymutatást is adjunk: 1995. évi XXXIII. tv. a találmányok szabadalmi oltalmáról: 1. §. (2) bek.: "Nem minősül [...] találmánynak különösen: [...] c) a szellemi tevékenységre, játékra, üzletvitelre vonatkozó terv, szabály, vagy eljárás valamint a számítógépi program."
Véleményem szerint egy marketing-terv kifejezetten idetartozik.
Nincs erre jogi lehetőség. A legősibb "marketing terv" olcsón venni és drágán eladni. Én nem hiszem, hogy ezt bárki is felülmúlta volna. Na most ehhez képest mi olyat lehet kitalálni, ami új, eddig nem alkalmazott kereskedelmi értékesítési formáció? Mert ez lehetne a jogi oltalom alapja. Szerintem nincs ilyen, ezért levédhetetlen.
ha van egy marketing terv, amit egy cég használni szeretne, miképpen védhető ez le, ha egyáltalán levédhető? a lényeg az lenne, hogy ezt a speciális módszert (amit tudomásunk szerint eddig még nem alkalmaztak) senki más ne tehesse meg, vagy csak engedéllyel.
ha bármilyen ötlet van, örömmel fogadjuk
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02