Bankszinkron, asszisztensi jogosultság, gyorsabb és egyszerűbb belépési lehetőség, e-mail az adatszolgáltatás ellenőrzéséről, egyszerűbb nyugta és e-nyugta sztornózás… Évről évre új funkciókkal bővül az online számlázás világa. Cikkünkben mutatunk néhány újdonságot, melyekkel megkönnyíthetők a vállalkozók mindennapjai. (X)

Újdonságnak számít a bankszinkron, mely által össze lehet kötni az online számlázót a bankkal. Ennek köszönhetően a tranzakciók egyszerűen nyomon követhetőek a számlázó felületén. Már olyan bankok és pénzügyi szolgáltatók is csatlakoztak ehhez a lehetőséghez, mint a CIB Bank, az ING Bank, a Raiffeisen Bank, a K&H Bank, az UniCredit Bank, az MKB Bank, az OTP Bank, a Revolut, a PayPal és a Takarékbank. Az összekötés egyszerűen és gyorsan elvégezhető.

Adható asszisztensi jogosultság a delegáláshoz

Már asszisztensi jogosultság is adható a delegáláshoz. A jogosultságok kezelése lehetőséget ad arra, hogy többen is dolgozhassanak, ugyanazon a felületen. Azonban mindenki csak azokhoz az adatokhoz és információkhoz fér hozzá, melyekre korábban jogosultságot kapott.

Az asszisztensi jogosultsággal például nem lehet hozzáférni a beállításokhoz, a bankszinkron menüponthoz vagy éppen a kiadásokhoz. Ez számít a legalacsonyabb hozzáférési szintnek. 

Új és gyorsabb belépési lehetőség is elérhető

Már a fizetett státusz átállítása is rendkívül gyorsan és egyszerűen elvégezhető. Sőt, a nyugta és e-nyugtató sztornózása is rendkívül egyszerűen teljesíthető. Ugyanis bármikor úgy alakulhat, hogy a nyugta vagy az e-nyugta hibásan kerül kiállításra. Ebben az esetben mostantól csupán néhány kattintással elvégezhető a sztornózás.

Új és gyorsabb belépési lehetőség is elérhető azok számára, akik nem szeretnek a jelszavakkal bajlódni, azonban fontos számukra a felhasználói fiókok biztonsága. Ugyanis most már Google, Apple vagy Facebook felhasználói adatokkal is be lehet lépni az online számlázó programba. Természetesen az adatok biztonsága ebben az esetben is garantált. Annak érdekében, hogy az online számlázás valóban egyszerű legyen, érdemes olyan programot választani, mely rendelkezik a cikkben említett funkciókkal.

Azonnal tudomást lehet szerezni a hibás adatszolgáltatásról

További újdonság az online számlázás világában, hogy a NAV online számla értesítő e-mail bekapcsolásával óránként ellenőrzésre kerül az adatszolgáltatás teljesítése. Amennyiben sikertelen volt, a rendszer e-mailt küld. Ennek köszönhetően azonnal tudomást lehet szerezni a hibás adatszolgáltatásról, és orvosolni lehet a problémát.

Ez azért rendkívül fontos, mert a NAV online számla adatszolgáltatás kötelező minden vállalkozó számára. Ez már korábban is automatikus volt, ha az online számlázó program összekötésre került a NAV felületével. Azonban ezt követően már az ellenőrzés is egyszerűbbé és gyorsabbá válik.