Profi weboldalra minden vállalkozásnak szüksége van. Természetesen a legegyszerűbb megoldás, ha szakember megbízására kerül sor, azonban sokszor előfordul, hogy erre az induláskor nincs még meg a szükséges összeg. Ebben az esetben érdemes megismerkedni a weboldalkészítés lépéseivel. (X)

Az alábbiakban kitérünk a domain fontosságára, a megfelelő tárhely kiválasztására, továbbá szó lesz a weboldalmotorokról. Mindemellett a profi weboldal készítés egyik legfontosabb részéről is írunk, a dizájnról, hiszen az egységes arculatnak fontos szerepe van az ügyfélszerzésben, továbbá a keresőoptimalizálásra és az online marketingeszközökre is kitérünk.

A domain és a tárhely kiválasztása

A weboldalkészítés első lépése a domain és a tárhely kiválasztása. A domain legyen kifejező, könnyen megjegyezhető és rövid. Célszerű megfontoltan dönteni mert a kereső összekapcsolja a földrajzi elhelyezkedéssel a domain végződését. Szóval érdemes a .hu változatot használni majd, ha a vásárlók többsége Magyarországról érkezik.

A tárhely kiválasztásakor is körültekintőnek kell lenni. Mindenképpen legyen biztonságos, a szolgáltató folyamatosan fejlessze a technikai hátterét, illetve biztosítsa a napi mentést és az SSL-tanúsítványt. Mindemellett a tárhely tartalmazzon levelezési lehetőséget, hogy létre lehessen hozni a valami@cegnev típusú e-mail címeket, amelyek profi vállalkozás benyomását keltik.

Weboldalmotor, dizájn és képek

A weboldalmotor kiválasztása is fontos feladat, hiszen mindnek van előnye és hátránya. Az ingyenes weboldal rendszerek és blogok hátránya, hogy sok esetben a szolgáltató nem vállalja, hogy az oldal esetleges törlődése bármiféle kötelezettséget jelentsen számára. Ha weboldalmotorról van szó, akkor választható statikus és bérelhető változat, továbbá Joomla, Drupal és WordPress alapú weboldal. A legbiztonságosabbak az egyedi rendszerek, azonban ezek költsége elég magas.

A weboldal dizájnjának fontos szerepe van az ügyfélszerzésben. Fontos az egységesség, tehát a webes megjelenésnek kéz a kézben kell járnia a vállalkozás arculatával. Természetesen az oldalon elhelyezett fotók minőségének fontos szerepe van: érdemes saját képeket használni. Amennyiben ez nem lehetséges, fizetős vagy ingyenes stock fotó adatbázisokból lehet letölteni sokféle típusút.

SEO és online marketingeszközök

A weboldalak esetében kiemelten fontos szerepe van a SEO-nak, vagyis a keresőoptimalizálásnak, amely során a honlap megbízhatóvá és hitelessé válik a kereső és a látogatók számára egyaránt. Ehhez ezen a három területen kell jól teljesíteni: on-site SEO (technikai beállítások), off-site SEO (külső tényezők) és lokális SEO.

A keresőoptimalizálás mellett az online marketing értékes is jelentős, hiszen segít látogatókat terelni az oldalra. Az online térben népszerű marketingeszköz például a Google Ads-kampány, Facebook-kampány és hírlevél.