Európai fogyasztóvédelmi ombudsman?

Az EP kedden elfogadott friss jelentése a jelenleginél még koherensebb fogyasztóvédelmi szabályozást indítványoz, és egy uniós fogyasztóvédelmi ombudsmani poszt bevezetésének lehetőségét is felveti.

Az EP friss jelentése az Európai Bizottság 2007-2013-re vonatkozó közösségi fogyasztóügyi politikai stratégiájára reagált. A szöveg szerint „a fogyasztóvédelmi igények jogszabállyal csak úgy teljesíthetők, ha a jogszabály jobb, egyszerűbb, és azt a Bizottság valamennyi illetékes főigazgatóságának - egészségügy és fogyasztóvédelem, igazságügy, szabadság és biztonság, belső piac és szolgáltatások, valamint versenypolitika - bevonásával készítik elő”.

A képviselők a fogyasztóvédelmi vívmányok felülvizsgálata eredményeképp jobb és egyszerűbb jogszabályokat szeretnének a fogyasztóvédelem területén.

Az EP intézkedéseket akar annak érdekében, „hogy az EU 27 kisebb, nemzeti piaca ténylegesen a világ legnagyobb kiskereskedelmi piacává alakuljon”. A képviselők szerint ehhez arra van szükség, hogy a belső piacon mindenütt ugyanazokat az egyszerű szabályokat vehessék alapul a polgárok valamint a kis- és középvállalkozások (kkv-k), és ezáltal ugyanolyan biztonságban érezhessék magukat, amikor az interneten vagy a sarki boltban vásárolnak.

A jelentés üdvözli a Bizottság törekvéseit arra, hogy megerősítse a termékbiztonság terén nemzetközi szinten - különösen a kínai, az amerikai és a japán hatóságokkal - folytatott együttműködést.

Az EP megvizsgálná annak a lehetőségét is, hogy egyes európai államok példáját követve az európai ombudsman hivatalán belül is létrehozzanak egy külön európai fogyasztóvédelmi ombudsmani tisztséget is.

  • kapcsolódó anyagok
FOGYASZTÓVÉDELEM
EURÓPAI PARLAMENT