Bírósági fogalmazók


Impossible # 2013.10.10. 20:20

Szerinted? :) Na, ez a válasz. Gondolom, segített.

Egyjogászlány # 2013.09.29. 17:22

Tisztelt Fórumozók!

Negyed éves joghallgató vagyok a pécsi jogi karon. Nyáron a Járásbíróságon voltam szakmai gyakorlaton, és nagyon megtetszett a bírói hivatás. Érdeklődnék, hogy milyen lépéseket tegyek így még hallgatói évek alatt (pl. könyvek, tanulmányok, kapcsolatok stb.) illetve, hogy kell e plusz protekció a sikeres versenyvizsgán felül.

Barella # 2013.02.06. 10:01

Tisztelt Fórumozók!

Ha valakinek esetleg megvan a bírósági fogalmazók felvételi vizsgájának 2012. október 24.-i írásbeli kérdéssora (teszt és esszé is) kérem, küldje el részemre. Előre is köszönöm !!!

browneyesburn # 2012.12.09. 19:31

Valóban igaz, hogy fogalmazói pozíciót csak az tölthet be, aki érettségi után rögtön a jogi egyetemet választotta? Én 21 éves vagyok, első éves joghallgató, és francia szak mellett végzem az egyetemet, nappali tagozaton. Szeretnék egy tolmácsképzőt is elvégezni mindeközben,de nem szeretnék elzárkózni a klasszikus jogi pályától sem.

kávés # 2012.11.19. 16:22

Nem durrana el az agyam, ha laikus hivatkozna jogszabály értelmezési problémákra... de ezt így hogyan??
És akkor megszólal a segítőkész oldalam, íme a gordiuszi csomó megoldása:

Iasz. tv. 13. § (1) bek. második mondata: "Bírósági titkárnak jogi szakvizsgával rendelkező személy nevezhető ki. A titkári kinevezés előtt bírói pályaalkalmassági vizsgálaton kell részt venni."

11/1999 IM rend. 7. § (2) "A fogalmazó joggyakorlati idejének számítására a jogi szakvizsgáról szóló IM rendelet az irányadó."

Az 5/1999 IM rendelet 2. § (1) bek.-e pedig így szól: "A jogi szakvizsgát megelőző joggyakorlat ideje legalább 3 év; a különböző jogi munkaterületen szerzett joggyakorlatok idejét össze kell adni."