Évfolyamdolgozat (haszonélvezeti jog)


Ameera # 2010.03.30. 07:37

Kovács_Béla_Sándor

:D

Ameera # 2010.03.30. 07:24

Legislator

Köszönöm a te válaszod is, ezen vagyok :-)

Ameera # 2010.03.30. 07:21

Kacsa1111

:-)

Ameera # 2010.03.30. 07:19

Impossible egyelőre nem nagyon van önálló gondolatom e témával kapcsolatban :-S :-(

Kovács_Béla_Sándor # 2010.03.30. 07:14
  • Mi lesz a szakdolgozat témája?
  • Goethe és a világegyetem.
  • Nos, ez egy kicsit soknak tűnik, Goethet talán egyelőre hagyjuk ki...
Ameera # 2010.03.30. 07:12
    • > Dr.Attika

Köszönöm válaszod, a mennyiség most már lassan megnyugtatóan megvan, úgyhogy megpróbálom finomítani :-) Pont tegnap láttam, hogy bejegyzett élettársról is szó van már a Ptk.-ban ..

Ameera # 2010.03.30. 07:08
  • > Dr. Grád András

Tisztelt Tanár Úr!

Nagyon köszönöm a gyors válaszát és a hasznos tanácsait, idő hiányában ötvöznöm kell a "hagyományos" megoldást, és megpróbálok önállóságot is belevinni :-) Itt valóban rengeteg topik van ezzel kapcsolatban. (Abban is bizonytalan voltam, hogy az egyetemi tanárok nem nézik-e rossz szemmel a netről dolgozatba "belevitt" dolgokat, de úgylátom nem.)

Üdvözlettel:
Ameera

Legislator # 2010.03.29. 11:28

A meglévő szakirodalmak alapján a vélemények ütköztetése, és ebből önálló következtetések levonása is lehet eredményes tevékenységkifejtés alapja.


Sunshine after the rain.

Kacsa1111 # 2010.03.29. 11:06

Kedves Ameera,

Grád András hozzászólásához hozzátenni már nem nagyon lehet...
mondjuk talán az általa javasolt címből faragj le egy kicsit:))))
mindenesetre "csatlakozom":)))


Kacsa11

Impossible # 2010.03.29. 02:15

Jó-jó, nem offolok, nem offolok. :D

Impossible # 2010.03.29. 02:09

Ha már polgári, az engem nagyon érdekelne, hogy a ráépítés egyesek szerint miért eredeti, mások szerint meg miért származékos szerzésmód. (Az egyik vélemény szerintem - na itt az önálló gondolat - totális baromság, mégis létezik, és elvileg "tudományos"). :D

Impossible # 2010.03.29. 01:57

"a világ fejlődését sokszor pont olyanok vitték előbbre, akik képesek voltak szakítani az általánosan elfogadott nézetekkel"

Végre! Köszönöm! :D

Egyébként sajnos pontosan az ollózás megy mindenütt, az önálló gondolat senkit sem szokott érdekelni (az én tapasztalataim szerint). Védésen például megkérdezték, mi a véleményem, el is mondtam, hüledező arccal végighallgaták, és nem mondtak rá egy mukkot sem (jobb is). :D
Ha az ember a saját véleményét mondja, az nem szokott elég tudományos lenni, pedig szerintem is fontos lenne ollózás és átfogalmazás helyett az önálló gondolat. Csak ugye vannak olyan témák, ahol egy hallgató önálló gondolata általában nem tud felérni azokkal a gondolatokkal, amelyekből a dolgozat táplálkozik. Az én gondolataim szerintem felérnek, például egy ismert teológus által agyondicsért vallásfilozófus gondolatait annyira triviálisnak tartom, hogy le sem írtam volna hasonlót, de a hallgatókból és a fiatalokból nem nézik ki ezt, és nem is támogatják őket az önkifejezés irányába; ez figyelhető meg a vizsgákon is, ahol elegendő visszaböfögni "az anyagot", és akinek a memóriája már nem a régi, az a "gyengén teljesítő hallgató", az autista pedig a zseni.

Dr.Attika # 2010.03.28. 22:05

Tisztelt Tanár úr!
Az egyetemi jegyzetek telis-tele vanak hivatkozásokkal. Ez teljesen olvashatatlanná, tanulhatatlanná teszik azokat. Igaza van ifjú kollégánknak abban, hogy hivatkozni nincs értelme.
Javaslom, hogy közösen bátorítsuk önnálló álláspont kifejtésére.

Dr.Attika # 2010.03.28. 21:59

Szia Ameera!

A haszonélvezet témakörében lehet újat alkotni, nem csak idézgetni. Csak e fórumon találhatsz a haszonélvezettel kapcsolatban számtalan olyan felvetést, aminek megoldási javaslatával meg tudsz tölteni 20 oldalt. Lege ferenda megoldásokat javasolj és ekkor nem kell hivatkoznod senkire. Vetítsd ki az özvegyi jog regisztrált élettársra kiterjesztését stb.

Grád András # 2010.03.28. 20:10

Kedves Ameera!

Mivel rendszeresen írnak hozzám a hallgatók évfolyam meg szakdolgozatot, mindig az az első, amit elmondok nekik, hogy egy ilyen dolgozat NEM arról szól, hogy az ember létrehoz 10 műből összeollózva egy tizenegyediket (ezt akár egy általános iskolás is meg tudja csinálni). Vagyis minden hallgatómtól elvárom, hogy legyen önálló gondolata. Ez nem azt jelenti, hogy akadémiai szélfoglalót kell alkotniuk, ez itt nem erről, hanem a tudományos szárnypróbálgatásról szól, de az mégiscsak elvárható egy leendő értelmiségitől, hogy képes legyen az önálló gondolkodásra. Semmi baj nem történik, ha valamiben téved (mellesleg arra való a konzulens, hogy ha látványosan rossz irányba indul, akkor ezt helyreigazítsa), másrészt a világ fejlődését sokszor pont olyanok vitték előbbre, akik képesek voltak szakítani az általánosan elfogadott nézetekkel.

Én például az Ön helyében ollózás helyett - ha már itt vagyunk a Jogi Fórumon - megnézném, hogy a témával kapcsolatban milyen gyakorlati problémák merültek fel, és ezekre milyen laikus és szakembertől jövő helyes vagy helytelen válaszok érkeztek. Aztán írnék egy jó kis évfolyamdolgozatot mondjuk azzal a címmel, hogy "A haszonélvezeti jog gyakorlati problémái az internetes jogi tanácsadások során, különös tekintettel a Jogi Fórumra". Aztán a dolgozatban kicsit elemezném, hogy a laikusok mit értenek rendszeresen félre, a jogászok milyen hibákat követnek el, és ötleteim lennének, hogy a szabályozás szövegét miként lehetne egyértelműbbé tenni, különös tekintettel a nemsokára hatályba lépő új Ptk.-ra. De ez egyetlen ötlet volt, ilyent lehetne találni még tucatszám. Szóval jogos volt a kérdése, szerintem tegye le az ollót, és kezdje el használni a fejét! Ki ha nem Ön, és mikor, ha nem most? :-) Üdvözlettel egy öreg egyetemi róka:


dr. Grád Andrásügyvéd - egyetemi tanár1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.06-30-280-1846www.kapcsolattartas.hu

Ameera # 2010.03.28. 19:53

Sziasztok!
Negyedéves vagyok a jogi egyetemen, és évfolyamdolgozatot kell írnom, melynek témájául a haszonélvezeti jogot választottam.
Ott akadtam el, hogy előttem van kb. 10 db erről szóló könyv, újságcikk, stb, és most akkor ebből írok én egy 20 oldalas dolgozatot, de MI ÉRTELME ennek, ha új dolgot nem hozok létre? (ez a kérdés szerintem szinte minden témára fennáll, nemcsak az én általam választottra)
Nagyon örülnék hasznos gyakorlati tanácsnak ezzel kapcsolatban, hogy ezt csak én látom így, vagy más is, vagy én nem is jól csinálom esetleg? Levelezős vagyok, így a konzulenssel nem nagyon volt módon erről beszélni.
Még az is érdekelne, hogy a tanárok vajon mennyire veszik komolyan az ilyesmiket (átbogarásszák-e majd, ha leadom), értve a majdani szakdolgozatra is.
Köszönöm a válaszokat,
üdv:
Amira