magáncélú telefonköltség megtéríttetése


the big cat # 2005.01.29. 16:33

Érdekes ez a bruttó összegezés, különös tekintetel az telefonköltség ÁFA visszigénylési szabályaira. Ez biztosan nem stimmel.

A munkálttaó eljárása a saját híváslistája lapaján történő számlázás miatt törvénytelen, csak a valós költségei+ÁFÁ-t számlázhat ki.

h61o54g # 2005.01.27. 09:33

A saját listán azok a hívások is szerepelnek, ahol nem jött létre kapcsolat a hívott féllel. A hívásköltség bruttó összegben kerül befizetésre. A könyveléssel kapcsolatban információm nincs.

Madar # 2005.01.26. 19:10

ha akarjuk, akkor azért megérthetjük a kérdést, még ha módja helyett alapjá-t írt is a kérdező

Én azt kérdezném, hogy a dolgozótól befolyt összeget hogyan könyveli le a munkáltató? Nettót vagy bruttót térít-e meg a dolgozó?

the big cat # 2005.01.26. 15:53

Kála válasza tökéletes volt, annyit tennék hozzá, hogy a munkáltató csak a valóban felmerült költségét számlázhatja ki, tehát az azért necces, ha nem a matáv elszámolása alapján terhel tovább.

Azt viszont nem értem, hogy lehet több hívás a saját híváslistán, mint a matávén.

Kála # 2005.01.26. 10:49

Igaz, kimaradt, hogy a Munka Törvénykönyve.

h61o54g # 2005.01.26. 10:43

Kedves Kála!
Nem a kérdésre válaszoltál!

Kála # 2005.01.26. 09:27

Szia!
Az áthárítás alapja, hogy a munkavállaló a munkáltató által biztosított eszközökkel végzi a munkáját. A munkáltató az eszközöket a munkavégzéshez bocsátja a dolgozók rendelkezésére, aki magáncélra használja, azzal nyilván nem munkát végez, tehát fizesse ki.

h61o54g # 2005.01.26. 09:16

A magáncélú telefonköltséget a munkáltató dolgozóival megtérítteti a saját, belső hálózaton kezdeményezett híváslista alapján. Az az a MATÁV által kiszámlázott telefonköltség lényegesen kevesebb kapcsolási db számot, és összeget tartalmaz mint a belső hálózatból indított hívások száma és összege. MATÁV részletezővel a munkáltató nem rendelkezik. Kérdésem: Mi a magáncélú telefonköltség áthárításának a jogszabályi alapja?