"ILO-s" jogszabok gyakoprlati jelentősége


kispali2 # 2005.05.17. 16:24

Nagyon köszönöm.

Ha jól értem, tehát ez lehet egyfajta érdekérvényesítést, ~odafigyelést indukáló eszköz.
Ugyanakkor, ha jól értem a ~magánszemélyi sérelmek/~sirámok nemigen rúgnak labdába, hacsak azokat egy munkavállalói szövetség ~magáévá nem teszi, és hacsak nem képviseli.

Itt a „"munkaválallók (...) valamely szövetsége”" tetszőleges munkavállalói szövetséget jelent, vagy szakszervezetet, stb., tehát ~nagy, és már meglévő szervezetet?
Vagy ... az lehet akár egy munkavállaló-i ~"sérelemtársakból" összeállt szövetség is?

A gyakorlatban ez járható út lehet, vagy ez negyon elvi-elvi lehetőség?

Kedves Lolka!,
ha megengednéd, s kérdeznék egy direkt ILO egyezménykapcsán egy ~egészen konkrétat, megtennéd, hogy írnál rá?

Az eddig írtakat is köszönöm.

Lolka # 2005.05.14. 16:57

24. cikkely
Kifogások emelése az Egyezmények be nem tartása esetén

Abban az esetben, ha a munkavállalók vagy munkaadók valamely szövetsége bármilyen kifogást emel a Nemzetközi Munkaügyi Hivatalnál azzal kapcsolatban, hogy valamely tagállam hatáskörén belül bármilyen tekintetben elmulasztotta volna bármilyen olyan Egyezmény hatékony betartását, amelyhez csatlakozott, az Igazgató Tanács közölheti ezt a kifogást azzal a kormánnyal, amellyel szemben ezt tették, és megkérheti az illető kormányt arra, hogy a tárggyal kapcsolatban belátása szerinti nyilatkozatot tegyen.

25. cikkely
A kifogás közzététele

Ha ésszerű időn belül nem érkezik ilyen nyilatkozat a kérdéses kormánytól, vagy pedig a nyilatkozatot az Igazgató Tanács nem tekinti kielégítőnek, az Igazgató Tanácsnak joga van arra, hogy közzétegye a kifogást és a nyilatkozatot, amennyiben ilyen nyilatkozat tételére sor került.

26. cikkely
Be nem tartással kapcsolatos panaszok

  1. Bármelyik tagállamnak joga van panaszt benyújtani a Nemzetközi Munkaügyi Hivatalnál, amennyiben nincs arról megbizonyosodva, hogy valamely másik tagállam biztosítja bármely olyan Egyezmény hatékony betartását, amelyet az előző cikkelyekkel összhangban mindketten ratifikáltak.
  2. Amennyiben az Igazgató Tanács megfelelőnek tartja, az ilyen panasznak az alábbiakban leírt Vizsgálóbizottság elé történő utalása előtt megkeresheti a szóban forgó kormányt a 24. cikkelyben leírt módon.
  3. Amennyiben az Igazgató Tanács nem tartja szükségesnek a panasz közlését a szóban forgó kormánnyal, vagy abban az esetben, hogyha megtette ezt a közlést, de ésszerű időn belül nem kapott válaszul olyan nyilatkozatot, amelyet az Igazgató Tanács kielégítőnek tart, akkor az Igazgató Tanács egy Vizsgálóbizottságot nevezhet ki a panasz megvizsgálására és az ezzel kapcsolatos jelentés megtételére.
  4. Az Igazgató Tanács ugyanezt az eljárást saját kezdeményezésére, vagy a Konferencia egyik küldöttje által hozzá eljuttatott panasz kézhez vétele esetén is alkalmazhatja.
  5. Ha a 25. vagy 26. cikkelyből eredő bármilyen ügyet vizsgál az Igazgató Tanács, a kérdéses kormány, amennyiben még nincs képviseltetve a testületben, jogosult képviselő küldésére az Igazgató Tanács eljárásaiban történő részvételre arra az időre, amíg az ügy vizsgálat alatt áll. Az ügy vizsgálatának idejéről megfelelő értesítést kell adni a kérdéses kormánynak.

Itt találtam: http://www.nilo.hu/index.php?…

kispali2 # 2005.05.14. 08:59

ILO (~Nemzetközi Munkaügyi Szervezet) Egyezményei - ha ki vannak hirdetve, avagy anélkül is - mennyire alkalmazhatók a napi munkajogi gyakorlatban? Lehet-e rájuk direkt hivatkozni, vagy az a 'hétköznapi' emberekre (magára az állampolgárra) direkten nem vonatkozik?