Kedves Szakértők!
Egy olyan tárhelyszolgáltatás (web-hosting, amikor az ügyfelek weboldalait futtatom) beindításán gondolkozom, aminek az lenne a különlegessége, hogy nem lenne hozzá technikai ügyfélszolgálat. Csak számlázási, fizetési kérdésekben lehetne az ügyfélszolgálathoz fordulni, de azt is csak emailben, telefonon egyáltalán nem. Technikai kérdésekre (pl. hogyan kell adott dolgot beállítani a tárhelyen, hogyan telepítsünk fel adott szkriptet stb.) nem válaszolna az ügyfélszolgálat.
Viszont emiatt a szolgáltatás olcsóbb lenne, mint a hasonló szolgáltatások, hiszen nem kell ügyfélszolgálatosra költeni. Tehát a célcsoport a haladó felhasználók lennének, akiknek nincs szükségük támogatásra, mert egyébként minden be tudnak állítani saját maguk a tárhelyen a kezelőfelület segítségével (csak ugye valamennyire érteni kell hozzá, de természetesen felhasználási útmutató lenne a weboldalon).
Az a kérdésem, hogy ügyfélszolgálat nélkül így lehet-e tárhelyszolgáltatást indítani, nincs-e valami törvény, rendelet, ami kimondja, hogy kötelező az ügyfélszolgálat? Pl. webshopra vonatkozó szabályozások nem érvényesek ilyenkor? Nyilván az ÁSZF-ben világosan le lenne írva, hogy nincs technikai ügyfélszolgálat, csak számlázási, fizetési kérdésekre válaszol a szolgáltató (pl. ha a kibocsátott számla korrekcióra szorul, vagy nem sikerül a bankkártyás fizetés, vagy nagyobb csomagra akar váltani az ügyfél stb.)