Üdvözletem! a következő idézet amit a facebookon kaptam egy hozzászólásomhoz az rágalmazásnak minősül?
és ha igen hol tudom jelenteni?
. ,"okosok" mindig lesznek,csak miért nem a -saját-terepükön kapirgálnak? Lehet ott már "bűzős " a talaj ...és nincs mit kapirgálni,ezért máshol "ossza az észt"...... bemásoltam a hozzászólást. válaszukat előre is köszönöm!
"Mi feljelentést tettünk becsületsértés, rágalmazás vádjával, a zaklatás nem állt meg"
Teljes Btk-t nem akartátok volna felsorolni a rendőrségen tett feljelentés során?
"Semmit sem ért a feljelentés, ez csak olyan hivatalos jegyzőkönyvnek tekinthető."
Hát ebben a formában ez nem igaz. Ha bemész a rendőrség a feljelentésedet jegyzőkönyvbe rögzíti, de akár magad is megírhatod és leadhatod, akkor meg nem jegyzőkönyv már. A feljelentés nem automatikus nyomozás és eljárás megindítást jelent. A rendőrség a feljelentés alalpján kivizsgálja, hogy egyáltalán felmerül e a bűncselekmény. Ha elutasítja lehet panasszal élni ellene.
A rágalmazás, becsületsértés magánindítványra büntetendő. A sértetnek kell ebben döntenie, esetedben édesanyádnak.
"GYám-gondozó kijelölés esetleg segíthet, mert akkor te rendelkezel bizonyos döntéskörrel." Amennyiben gondnokság alá helyezed anyádat, akkor te rendelkezhetsz bizonyos döntési jogkörökkel helyette, de szerintem édesanyád nem szenved olyan betegségben, amely szerint ez szükséges lenne. Egyébiránt nem biztos, hogy pont te lennél a gondnok.
T. Nati5! Az ügyed nagyon hasonló édesanyám ügyéhez! Édesanyám testvére hasonlóan lép fel édesanyámmal, az ütlegelést kivéve. Érezni, hogy kell neki az öröksége, nagymamámat az idősotthonból is kitenné! Mi feljelentést tettünk becsületsértés, rágalmazás vádjával, a zaklatás nem állt meg. Semmit sem ért a feljelentés, ez csak olyan hivatalos jegyzőkönyvnek tekinthető. Ha téged nyilvánosan zaklatna, ütlegelne, akkor már hatásosabb lenne a rendőri bejelentés. A rendőrségen magánindítványt emlegettek, melyet bíróságon lehet megindítani. GYám-gondozó kijelölés esetleg segíthet, mert akkor te rendelkezel bizonyos döntéskörrel. Nem egyszerű és rossz látni, hogy mások is ilyen "bajban" vannak. Én is itt szerettem volna segítséget kérni, mert ez már sok!
Az én problémám családon belüli, de nem közös háztatásban élünk. Röviden: a nagyszüleimnél élek, mert időskorúak és segítségre van szükségük. Tiszteltből, hálából és szeretetből már több éve velük élek. Számíthatnak rám, segítem őket amiben tudok. A nagynéném/keresztanyám csak pénzt kér járni hozzájuk vagy sértegeti az Édesanyját, elvitte a nagyszüleim autóját is, mert nekik 3 főre nem elég 2 autó, kell egy 3. is. Folyamatosan ócsárol, rágalmaz, valótlanságokat állít, bemocskol, fenyegetőzik és egyszerűen nem tudunk leülni vele, tisztázni a dolgokat. Legutóbb 2 hete egy személyes szülői látogatás esetén, annyira eldurvultak a dolgok, hogy megvert.... Holott nem kisgyerek vagyok és milyen jogon ütlegel? Amit nagyon sajnálok, hogy a nagymamám közénk állt és nem lett 8 napon túl gyógyuló sérülésem, amivel már felléphettem volna ellene. Azóta sem csillapodnak a kedélyek, továbbra is minden rossznak el vagyok hordva, mert féltékeny és irigy a még egyáltalán nem aktuális öröksége miatt. Esetleg egy jó tanács? Nagyon megköszönném!
Csuhéfonással kapcsolatos könyvet írok általános iskolás gyermekek számára. Megnéztem az 1999. évi LXXVI. törvényt, és a következő problémák merültek fel: szerzői jogi védelem, plagizálás. Nem szeretném, ha bárki ilyen váddal illetne a megjelenés után. Nagyrészt meglévő - régi népi technikákkal készült, kisebb szokványos alkotások elkészítését szeretném leírni, melyek természetesen a saját alkotásaim saját fotókkal, saját vázlatokkal a folyamat saját szavaimmal történő leírásával. Tehát kisebb alkotások leírását ismertetném a kicsik nyelvére lefordítva és bizonyos szempontok szerint válogatva. Pld. Anyák napja, Karácsonyi díszek készítése stb. Vajon nevezhetem-e ezt a készülő könyvet saját alkotásnak, hivatkozva arra, hogy nagyrészt meglévő és mindenki által használt és/vagy régi népi technikákról van szó. A technika (fonás) által alkotott mű minden esetben az én saját alkotásom (róla készült fotóval) de ezekhez az alkotásokhoz hasonlóak néhány könyvben, kézműves füzetben és internetes oldalakon már léteznek. Például: Egy kézműves könyvben leírta a szerző a csuhé angyalka készítési folyamatát és képeket is mellékelt. Megtehetem-e hogy egy angyalka variációt én is szerepeltetek a könyvemben, a saját alkotásom fotójával és saját vázlatokkal? Hol itt a határ és mi a lehetőség? Előre is köszönöm, ha valaki válaszol.
Tanácsot szeretnék kérni: Örököltem egy ingatlant, mely osztatlan közös tulajdonban van a szomszéddal. A ház műszakilag nem megosztható. Közös vízvezetékünk van. Sokáig tartott a hagyatéki tárgyalás, addig nem tudtam a szolgáltatókkal szerződést kötni, kivéve az áramszolgáltatóval, őket nem érdekelte, ki a tulajdonos. A szomszéd egy évvel ezelőtt elhitette velem, hohy leköttette a vízvezetékünket, mert nem hajlandó dupla díjat fizetni a főórára. Egy éven keresztül kútról hordtuk a vizet, palackokat, vödröket cipeltünk, gyűjtögettük az esővizet. Egyik napról a másikra megszünt a vizünk. Amint a hagyatéki végzést megkaptam, próbáltam a VCSM- mel szerződni, vízbekötést terveztetni, hogy végre takarítani, felújatani tudjunk. Az osztatlen közös miatt azonban új bekötést nem engedélyeznek, csak ikervízórát. Felajánlottam, hogy saját költségemen építtetem ki a külön vezetéket, de semmiképpen nem engedi meg, mert az ő kertrészén kellene ásni. A vízműnél tájékoztattak, hogy neki kötelesége tűrni, de ő ellenáll. Most elfogyott a türelmem, és közöltem vele, hogy feljelentem. És most elárulta, hogy volt vizünk eddig is, csak amikor jöttünk, a főcsapot zárta el. A bosszúságon kívül egy év víznélküliség miatt kérhetek kártérítést?
Kedves Herakles! Köszönöm és viszontkívánom! "legalábbis sok kínos élményt okoz annak aki megérdemli!"
Esetünkben ez nem valószínű, ezért ez nem is lehetne cél számunkra, mert szolgáltatót képviselő közfeladatot ellátó személyek és azok vezetői is meggyőződéssel állítják, hogy ők szabály és törvény szerint járnak el és éppen a mi "igényeink" a különlegesek, a lehetetlenek,ezért inkább mi vagyunk azok, akik kellemetlen helyzetbe hozzuk őket azzal, hogy számukra szakmailag vállalhatatlan és megvalósíthatatlan "követeléseink" vannak feléjük, akik mint fontos és nélkülözhetetlen közfeladatot ellátó személyek, a lakosság bizalmát maximálisan bírják.
Már addig fajultak a dolgok, hogy általuk az egész lakosság úgy tudja, mi akarjuk a postásokat szabálytalan működésre kényszeríteni, s ez az a pont, ami döntő volt abban, hogy nincs tovább, kénytelenek vagyunk nyilvánosságra hozni, mert a hivatali utak nem működnek, bedugultak. Esetünkben arról van szó, hogy évek óta arra kényszerülünk, hogy úgy adjunk fel postai küldeményeket, hogy azokról a feladáskor hiába kérünk, nem kaphatunk semmilyen bizonylatot, sem számlát, sem szállítólevelet, sem átvételi elismervényt, semmit. Sem magáról a feladás díjáról, amit átvesz tőlünk a postás, sem pedig a levélben, vagy csomagban lévő termékről, értékéről, semmiről. Egy idő után elszakadt a cérna, s már nem akartunk több idegeskedést, anyagi kárt és hátrányt és nem csak a "mezei" postásoknál történő szóbeli kéréssel, reklamálással, hanem a feletteseiket is megkeresve szerettük volna érvényesíteni a postától a feladáskor a törvény szerint előírt kötelezettségeiket, hogy igenis adjanak nekünk valamilyen bizonylatot, számlát arról, ha mi átadunk nekik csomagot, vagy hiv. levelet és azok postai díját megfizettük, hiszen ez így lenne szabályos és a törvény által előírt. A valóságban ez úgy néz ki, hogy átadjuk a postásnak a szabályos küldeményt, a feladás díjával együtt, ám ahogy kiejtjük a szánkon, hogy erről szeretnénk feladóvevényt vagy számlát kérni (ne adj isten mindkettőt!) automatikusan adnak nekünk mindent vissza, pénzt, küldeményt, s közlik, hogy ilyen feltételekkel nem vehetik át, mert ez nem így megy náluk, majd közlik, hogy szégyelljük magunkat, hogy ilyen bizalmatlanok vagyunk, s szándékosan akadályoztatjuk őket nagy nyilvánosság előtt a közmunkájuk végzésében, ami bűncselekménynek minősül. Panaszainkat egyszerűen kukázzák, föl sem veszik. Süket fülek, nulla papír, vagyis nincs a panaszunknak semmilyen ügyszáma, sem jegyzőkönyve, semmije, ami alapján bármilyen hivatalos úton továbbvihetnénk ezt az egész borzadályt. A panaszaink elszállnak a légbe, mert nem adnak róluk se feljegyzést, se jkv-et, mert nem írnak le egy betűt sem. Ha nekik címzett hiv. levelet adunk föl, arról megintcsak nem kapunk semmit, vagyis mintha fel sem adtuk volna, hiába van fizetve a díja, csak ablakon kidobott pénz, ők meg jót röhögnek és talán ezen kávéznak. Amikor azt mertem közölni a postásokkal, hogy mindez amit velünk tesznek, a személyeink ellen folytatólagosan és szervezetszerűen elkövetett bűncselekmény, hiszen a hivatali helyzetükkel élnek vissza, nem tartják be a számviteli törvény rájuk is vonatkozó előírásait, a postatörvényben, rendeletekben és a fogy.védelmi törvényben előírtakat és arra kényszerítenek, hogy az általunk megfizetett postai szolgáltatást elismervény nélkül vegyük igénybe. Azt is mondták, utazzunk és költözzünk oda, ahol úgy működik a posta, ahogy mi "előírjuk". Ezek mindannyian olyan tudatban végzik (állítólag egyesek már 20 éve) a munkájukat, hogy beosztástól függetlenül meggyőződéssel állítják nyilvánosság előtt, hogy mi vagyunk erőszakosak és mi akarjuk őket szabálytalanságokra kényszeríteni. Mindezt mindig hallják azok, akik a közelünkben vannak. Figyelmeztettek, hogy ha mi szabálytalan működést állítanánk őróluk akár szóban, vagy írásban bárhol, beperelnek hamis vádaskodásért és lesznek a lakosságból tanúik arra, hogy mi vagyunk, akik akadályoztatják őket és követelőzünk. Ez már nem játék, mert nem csak Jóska és Juli postásról, és x helység postájáról szól, hanem mindezek fölötti rendszerről, amiben működnek és működtetik őket,ha a vezető is azt állítja, hogy itt ez a szabályos. Szándékomban állt újabb, immár máshol feladott újabb panaszt írni, de mielőtt ezt megettem volna, egy jóismerősöm jóismerőse, aki nagy szakmai tudással és elhivatottsággal rendelkező hivatalvezetőként dolgozott és ment nyugdíjba,javasolta, hogy ha ilyen helyzetben vagyunk, csak időpocsékolás, ha akár máshol feladott panaszleveleket küldözgetünk. Érkeztetik ugyan,de azt a feladó sohasem tudja bizonyítani, hogy mi állt a levelében, akár csak egy üres lap, vagy akár egy aláírás nélküli levél, amelyben azt írja a feladó, hogy mennyire meg van elégedve a szolgáltatás minőségével. Vagyis nem bizonyítja egy feladóvevény azt, hogy abban a borítékban milyen tartalmú levél volt, vagy volt-e benne egyáltalán valami, nem-e véletlenül kifelejtette a feladó a tartalmát. Ezzel időtlen időkig el lehet az időt húzni és hülyét lehet csinálni belőlem, ha akarják. Szerinte nem történt a nyugdíjba menetele óta olyan változás a posta belső szabályzataiban, ami indokolhatná a velünk szemben mutatott minősíthetetlen gyakorlatát a hivatalnak. Javasolta, hogy nyugodtan kérjem el az összes eddigi szóban történő bejelentéseinkről és azokra adott válaszaikról szóló írásokat, mert ilyeneknek lennie kell akkor is, ha szóban válaszoltak csak, de mi ragaszkodtunk az igazunkhoz. Ezekkel lehetne ugyanis továbbmenni akár a fogy.védelemhez, vagy az NMHH-hoz(remélem, jól írtam...) Ezt én kértem a postásoktól, s közölték, hogy nem készültek ilyenek, szóban mindent elmondtak már nekünk, csak mi nem vagyunk hajlandók azt megérteni. Rendőrséghez csak akkor fordulhatnánk, ha lenne papír a kezünkben, különben ők élhetnek azzal, hogy hitelrontó hamis vádolók vagyunk. Ebbe a helyzetbe belekényszerülve nem maradt más, mint a széles körű nyilvánosság, mivel a nyugdíjas postavezető elmondta, hogy teljes joggal kérjük,amit nekünk nem ad meg a posta. Azt mondta, ő ilyent sohase mert volna tenni, főleg nem merte volna azokat a beókat védeni, akik így működnek, de elmondta, hogy a posta belső rendszere egy eléggé hierarchikusan működő rendszer, de olyan nincs, hogy a felvett küldeményt ne papírozzák ki azonnal a feladónak, vagy hogy visszaadják, ha az papírt kér. Meggyőződése, hogy ez bűncselekmény kategória. Szerinte akár az országos központhoz, vagy a NAV-hoz való fordulás nem vinné gyorsan előre az ügyet, inkább csak még hátrányosabb helyzetbe kerülhetnénk, mert a posta tudni fogja, hogy bejelentés érkezett ellenük, s ha így állnak az ügyünkhöz, azt is simán kibeszélhetnék az ismerősökön keresztül a falu lakosságának, ami méginkább ellenünk szítaná a helyzetet. Ő is azt javasolta, hogy ha mielőbbi megoldást akarunk arra, hogy ez a lehetetlen helyzet, amibe kényszerítve vagyunk, megváltozzon, mielőbb forduljunk vele nyilvánosságra, mert ki tudja, hány helyen vannak hasonló dolgok, s ha igen, derüljön ki. Sejtem, hogy meg leszünk majd hurcoltatva, de ami az elmúlt hetekben megy, attól rosszabb már nem jöhet. Qrvára elegem van abból, amikre kényszerítenek és semmibe, vagy hülyének néznek minket.
Köszönöm a sok hasznos információt! Sok sikert kívánok én is. A nyilvánosság sok mindent megold, de legalábbis sok kínos élményt okoz annak aki megérdemli! Ha már jogbiztonság nincs hazánkban (és ezt állítom), olyan eszközökhöz nyúlunk ami marad az embernek...
Én elhiszem Önnek, mert mi is hasonlóan hihetetlen történetek közepébe kényszerítve tartózkodunk már jó ideje, s hasonló lépéseket tervezek. Hihetetlen dolgok képesek megtörténni, amit nem hisznek el az emberek, mert képtelenségnek tartják. Éppen pár nappal ezelőtt magyarázta(tak) el nekem joghoz értő szakemberek pár dolgot, amit szem előtt kell tartani, mert alap, s ami talán Önnek is segítség, vagy fogódzó lehet. Ezért leírom, de ezt se vegye 100%-nak, mert a végén maguk a jogászok sem voltak már mindenben azonos állásponton, merthogy bíróság és bírófüggő, hogy végződhet. Én hasonló tervet szövök, mint Ön, de én egy közszolgáltató céggel kapcsolatban, aki monopolhelyzetben végzi a szolgáltatását, amit állampolgári jogon mindenki igénybe vehet(ne) azon területen, ahol a szolgáltató jelen van, ráadásul egyedüliként. Hihetetlen, de nem hajlandók a törvényben előírt kötelességüket teljesíteni, s ez teljesen átrendezte és megkeserítette többek életét, életvitelét. A szolgáltatóval egyszerűen nem lehet mit kezdeni, mert nem reagálnak, nem válaszolnak semmire, levegőnek nézik azt, aki érvényesíteni akarja a jogait, s nekik nem szimpatikus annak a személye. Mi is arra leszünk kényszerülve, hogy hasonlóan Önhöz, nyilvánosságra hozzuk a dolgot, mert nem maradt más lehetőségünk és a megoldásra való reményünk. Én azzal a kérdéssel mentem szakemberhez, hogy a szolgáltató alkalmazottainak kirakhatom-e a nevét és a pontos helye(ke)t közszemlére a történettel együtt, vagy ez személyiségi jogot sértő. Részletekbe nem megyek, miután átrágták a az egészet, az lett a javaslat, hogy mivel ennek a szolgáltatónak a dolgozói csak közfeladatot látnak el a munkaidejükben, nem személyesíthetem meg őket még úgy sem, hogy a nevüket elhagyva, de a helységnevet megjelölve írom le, mert a helységben csak egy ilyen munkahely lévén beazonosíthatók a lehetséges személyek. Éppen azt hozták viszont fel ellenpéldának, ami Önnek viszont fontos lehet. Amíg a közfeladatot ellátó dolgozók, pl. orvos, védőnő, postás, stb. nem nevezhető meg, addig a tőlük nagyobb hatalommal bírók, mint pl. az ügyész, a bíró az általa aláírt okmány tartalmával is nyilvánosságra hozható név szerint. Ügyvédek példálóztak azzal, hogy amíg ők egyikbe sem tartoznak bele, addig a postás és a mentős bár a munkájáért "köz"-ileg felelős, mégiscsak a munkáltatójukat lehet általánosan leírni, mint pl. Magyar Posta és OMSZ, de a helységet csak akkor, ha ott több ilyen iroda, hivatal. állomás, stb. is van, különben beazonosítható általa a személy is. Viszont egy ügyész, egy bíró, vagy aki bármilyen döntést hozhat, vagy iratot jogszerűen aláírhat, az általa aláírt irat is kirakható akár közszemlére, de a benne szereplő nem hivatalos személyek neveit ki kell húzni. Egy dologban nem voltak közös nevezőn, ez a jegyző személye volt, mert állítólag az változott, de ez minket ebben az ügyben nem is érintett,de végighallgattam a gondolatmeneteket erről is. Azért volt fontos az iratot tudni, hogy mi maradhat benne és mi nem, mert azon szak-agyaltak, hogy amennyiben lenne a kezünkben a szolgáltatótól hivatalos irat, azt kirakhatnánk-e, de úgy döntöttek, hogy úgysem lehetne, mert egy szolgáltató helyi hivatalának a vezetője által készített irat, bár okirat, de nem lehetne nyilvános (bár oszlottak a vélemények először) Nekünk ugyanis egyetlen irat sincs a kezünkben a szolgáltatótól, mert egyszerűen nem írnak le egyetlen betűt sem, hidegen hagyja őket minden, ezért volt fontos tudnunk, hogy ezt próbáljuk-e "kikényszeríteni", vagy fölösleges, mert úgysem érne semmit. Innen indult, hogy az irat nyilvános lehetne-e, s melyik irat rakható ki közszemlére és hogyan, miket kihúzva és mit benne hagyva. Ami Önnek érhet ebből valamit, az az, hogy
1., Állítólag az ügyész neve szerepelhet az általa aláírt iraton, s a bélyegző is, ami a hivatalát jelzi. 2., Az elkövetők neve biztosan nem maradhat, mert azok nem a hivatal hivatalos személyei, hanem magánemberek és személyiségi jogaikat érvényesíthetik azonnal. 3.,Kommentálni,kísérő szövegbe rakni csakis olyant szabad, ami bizonyíthatóan TÉNY, megtörtént dolog, vagy a megtörtént dolgokból törvényekre alapozottan tényszerűen következtethető, vagy elvárható. Véleményt alkotni lehet, de ezzel is vigyázni kell, mert éppen az internetes megjelenéseket hozták fel példának (blog, honlap, fórumok) hogy ott az a mérvadó, hogy beazonosítható-e az olvasók előtt az, aki írja és az, akiről írja. Pl. ha egy fórumon olyan valakire ír valaki sértőt, aki a rendes nevével szerepel, az élhet a jogával, de ha kitalált nevű fórumozót sért meg valaki, az nem kérhető számon miatta, mert nem ismert a valódi személye, s az nem is tud személyiségi jogot érvényesíteni, mert ott nincs neki. Olyant sem szabad leírni általánosságban, hogy pl. "ilyenek a postások", mert maga a Magyar Posta, de akár egyenként az összes postás is indíthat pert. hasonlóan nem szabadna olyant sem leírni, hogy "ilyenek az ügyészek", mert bár az az egy nevesíthető is, aki aláírta az okiratot, de általánosságban írva mindegyik veheti személy szerint magára sértőnek. Fentieket le mertem itt írni, mert ha minden igaz, ezeket bármelyik bíróságon ugyanígy ítélnék meg, mert alapvetőek, vagyis nem csak itt, ahol én kérdeztem, hanem a magyar jogban dolgozók között minden bíróságon. Érdemes szó szerint alaposan átnézni, nézetni mindent inkább 100-szor, mielőtt közhírré teszi. Amikben nem volt megegyezéses véleményezés, azokat nem írtam le. Ezzel hátha segíthettem valamennyit, éppen friss és jelenlegi törvények szerinti tanácsként kaptam. Állítólag nem is olyan régen voltak olyan törvényi változások, amik valamelyest változtattak egyes közembereket érintő nyilvánosságról (állítólag a jegyző is ilyen), de jövő év első felében meg teljesen más szabályozás is várható az új törvények szerint, de azt hiszem, azt mondták, csak tavasztól, vagyis ha áthúzódik a köv. évre, már óvatosan és inkább újra keresni kell őket tanácsért. Önnek is érdemes lehet, hátha az ügyész személyiségjogai is változnak. Remélem, talán valamicskét tudtam segíteni. Ha elmegy ügyvédhez, már nem fog annyi idő elmenni az üresjáratokra, ha célirányosabbak lehetnek a kérdései. (van,akiknek a mai nehéz világban minden perc, óra, minden öt-tíz-húszezres számíthat) Ha már így ismeretlenül is, de "sorstársak" leszünk a magunk hihetetlen történeteivel.
Gondoltam, hogy el sem hiszitek. Beszkennelem és megmutatom! Pár nap...
Egyébként ez egy szokásos levél a bíróságról. Nincs rajta , hogy titkos, vagy nem adhatom ki 3. személynek vagy bármi ilyesmi... Akkor tehát ha nyilvánosságra hozom:
Maradhat rajta az ügyész aláírása-pecsétje?
Az elkövetők neve?
Kommentálhatom úgy, hogy botrány, ügyészi tévedés, jogi anomália, a Magyar jog csődje, a jog szégyene stb. az ügyész személyes "anyázása" nélkül?
Rágalmazás, becsületsértés miatt azt a személyt lehet feljelenteni a helyi bíróságon, aki a konkrét sérelmezett magatartást elkövette. A kártérítési pert ezzel kapcsolatban pedig a törvényszéken lehet elindítani, ha az illető a jogi személy képviseletében tette, amit tett, akkor a jogi személy ellen.
Céget? Rágalmazásért? Csak természetes személy követhet el bűncselekményt. (Már a kérdésből is látom, hogy nem fog ez ügyvéd nélkül menni. Könnyen lehet, hogy ügyvéddel se.)
Tiszteletem! Nem tudom hogy jó helyen járok,de remélem.Segitséget szeretnék kérni a következő ügyemben. Tájékoztatást kérnék,hogy hova kell fordulnom,ha egy céget be akarok perelni (feljelenteni),rágalmazás,becsületsértés,stb,+kártérités.Rendőrség,bíróság,ügyészség?
A történet a következő röviden: 3 gazember szétveri a vikkendházam , majd a faanyagot ellopja és eladja. Rendőrség elkapja őket és beismerő vallomást tesznek. Ezután kapok egy levelet az ügyészségről, hogy felmentik őket, nem történt bűncselekmény, mert nem lehet cáfolni azon állításukat, hogy azt hitték övék a vikkendház. (Hozzáteszem, soha nem is volt az övék, semmilyen körülmény sem merült fel, ami a "hitüket" indokolná). Igen kedves fórumozók, nem tévedés. Ez van nekem leírva, lepecsételve aláírva ügyész által! Mélységesen fel vagyok háborodva!
Nos, mivel ez véleményem szerint világszenzáció, a hazai, de a civilizált világ jogrendjének hihetetlen anomáliája, úgy gondoltam angolul-magyarul telekürtölném vele az internet médiát. Had tudja meg a világ hol jár a Magyar jog. Ez esetben a tettesek nem is annyira fontosak, de az ügyész aláírását, pecsétjét a hitelesség és a szégyen kedvéért az irattal együtt szkennelve tenném ki az internetre. Ez egy hivatalos irat, szóval elvileg nyilvános lehet véleményem szerint.
Kérdésem, hogy sértek-e ezzel személyiségi jogot? Ha igen hogyan lehetne erkölcsi elégtételt vennem? Hogy járjak el, hogy ne kerüljek bajba?
Egy ismerősöm nemrég nyert meg egy pert amiben ő azzal volt vádolva, hogy megsértette a felperesnek jó hírnévhez fűződő jogát. A felperes őt kb. 3 millió forintra perelte be.
Mivel a felperes vesztett, neki kellett kifizetnie a saját és az alperes ügyvédi költségeit plusz a Birósági illetéket.
Az alperes, az ismerősöm se nem nyert, se nem vesztett semmit csak alaposan felbosszantotta ez az ügy.
Az USA-ban az természetes, hogy ha valakit rágalmazásért beperelnek, és tudja, hogy jó esélye van arra, hogy megnyerje a pert, akkor rögtön vissza is perel ugyanakkora összeggel egy ellenperrel arra az esetre, hogyha nyer, akkor ne álljon ott üreskézzel a sok időveszteség és bosszúság után.
Meg nem is beszélve arról, hogy az alaptalanul rágalmazót meg is kell büntetni pont ugyanakkora összegre amekkorát az alperesről akart lehúzni.
Az alaptalanul rágalmazó miért ússza meg az egészet csak a költségek kifizetésével?
Mi a helyzet itthon? Lehet itthon is ellenperelni? Ha igen, az ismerősöm is hibát követett el azzal, hogy nem perelte ellen a felperest?
A társasházi törvény kifejezetten kötelezi a képviseletet, hogy a "beszámoló" közgyűlés keretében tulajdonosonként, azokat megnevezve kell a fizetési egyenleget írásban (nem csak szóban) közölni a tulajdonos-társakkal.
Sziasztok! Nemrég a lépcsőházunkban lakógyűlés volt, és ott elhangzott, hogy nekünk közös költség elmaradásunk van.Azóta az egész lépcsőház erről a témáról beszél, és ez a számunkra kezd zavaró lenni. Azt szeretném kérdezni , hogy ebben az esetben történt e személyi jogsértés, és ha igen akkor mit lehetne tenni? Válaszokat előre is köszönöm!
Ja, hogy kiskorú volt az elkövető, az más. Fiatalkorúval szemben büntetőeljárásnak csak közvádra van helye. Fiatalkorúval szemben pótmagánvádnak nincs helye, a magánvádra üldözendő bűncselekmények esetében az ügyész jár el. Csak ebben az esetben a bíróság aligha állapított meg olyasmit, hogy megvalósult a bűncselekmény. Egyébként hogy az ügyészség korrektül járt-e el, annak az eldöntéséhez azért a határozatot ismerni kell.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.