Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


Rexor # 2017.09.20. 12:07

Olvasd el mit írtak: nem nézték meg a helyszinen a hibát, hanem "Jegyzőkönyvet vettek fel,hogy 5 nap tesztelésnek vetik alá és ha szerintük is hibás,kicserélik vagy kifizetik a pénzt"

nonolet # 2017.09.20. 11:57

"3 napon belül minden kötözködés nélkül ki kellett volna cserélniük a cuccot."

HA!!! a hibát tudta produkálni...
De gondolom nem tudta.

Rexor # 2017.09.20. 11:39

Drbjoszef: de ebben az esetben konkrét hibáról beszélünk, nem arról, hogy nem tetszik a szín. A dolog lényege, hogy nem kötelezett arra a fogyasztó, hogy végigvárjon egy 5 napoos tesztelést, hanem azonnal megkaphatja a csereeszközt.

drbjozsef # 2017.09.20. 11:08

Rexor,

mindenhol meghibásodott termékről írsz. De ha egyszer a termék nem hibás (nem állítom, hogy itt ez van, csak elméleti a kérdés)?
Mert ha ez nem számít, akkor nem állítasz többet, mint hogy 3 napon belül bármit bármikor ki kellene cserélni. Nem tetszik a színe, azt mondom hibás. Nem jó a méret, azt mondom hibás. Nem kell tudni a hibát legalább a reklamációnál reprodukálnom?

Rexor # 2017.09.20. 10:39

Ha az a prrobléma, amit Andera említett elég egyszerűen le lehet ellenőrizni: akkumulátorról kell működtetni a gépet, és ha akkor is fennáll a hiba, akkor semmi köze a feszültséghez.

Nonolet: nem köteles várni a kiviszgálásra, 3 napon belül minden kötözködés nélkül ki kellett volna cserélniük a cuccot.

Legfelsőbb Bíróság Kfv. III. 37.027/2007. számú ítéletében kimondta, hogy a kormányrendelet 7. §-ának rendelkezése alapján érvényesített három munkanapon belüli csereigény esetén a forgalmazó nem választhatja az áru kijavítását, hanem köteles a meghibásodott árut – amennyiben van ugyanolyan árucikk a forgalmazónál – előzetes vizsgálat nélkül azonnal kicserélni, az előzetes vizsgálatot igénylő kijavításra nem ad a jogszabály lehetőséget, ebből értelemszerűen következik a meghibásodott fogyasztási cikk azonnali kicserélésének kötelezettsége a forgalmazó részéről.

nonolet # 2017.09.20. 08:16

A vásárlástól számított harmadik napon vissza vittem a terméket,ki nem voltak hajlandóak cserélni.

A vásárlástól számított 3 munkanapon belül
cserélni kell, HA!!!! a hiba egyértelmű.
(és nem javítható azonnal pl. egy biztosíték cserével)

Ezek szerint a hiba nem volt egyértelmű.
Nem tudtad produkálni a hibát, amikor visszavitted ?

Ha nem tudtad akkor, jogos, hogy nem cserélték.
Hisz nem volt hibás éppen!
Azaz nem volt OK a cserére.

Ezért jobb híján úriember módjára bevizsgálták neked.
Mondván, hátha igazad van és néha mégis hibás...

Te meg panaszkodsz rájuk, de miért?!

Egy éppen nem hibás laptopot miért is kéne cserélniük?!!!

Pláne egy olyan szabály alapján ami csak akkor él,
ha hiba egyértelműen fennáll, amikor panaszkodsz.

-

Ha elromlik megint, akkor majd kéred
garanciában(jótállásban) vagy szavatosságban
a javítását, ennyi.

Az, hogy egyszer bevitted és hibátlannak találták senkit nem érdekel, csak egy hamis riadót tartottál úgy tűnik, egyelőre.

puffancs91 # 2017.09.20. 07:05

Üdv!

Vásároltam egy laptopot,melynek a kijelzője másnap este már csíkozni kezdett. A vásárlástól számított harmadik napon vissza vittem a terméket,ki nem voltak hajlandóak cserélni. Jegyzőkönyvet vettek fel,hogy 5 nap tesztelésnek vetik alá és ha szerintük is hibás,kicserélik vagy kifizetik a pénzt. 4 nap után jentkeztek,hogy a készülék hibátlan. A kérdésem az,hogy ha ezek után megont fenn áll a hiba,mik a lehetőségeim? Kérhetek-e bármi papírt arról,hogy az eltelt 4 napban mit csináltak a laptoppal egyáltalán? Ilyen alapon simán rá is foghatja,hogy nem jelentkezett a hiba,közben lehet,hogy be sem kapcsolták. Ha nekem 30 perc használat után csíkozott az a kijelző,ki van zárva,hogy 4 nap alatt nem produkálta ugyanezt..

nonolet # 2017.09.18. 13:25

nnikyz

Kár, hogy a válaszod nem a kérdésre válasz...

A kérdés ugyanis
a garanciáról/jótállásról szól
és nem pedig a szavatosságról.

nonolet # 2017.09.18. 13:23

Amikor még javították
és már túllépték a 30 napot
DE MÉG NEM volt megjavítva.
Nos, akkor elállhattál volna!

Most, hogy már készen van >> át kell venned.
Hisz a jótállásnak megfelelően a cég megjavította!!!
Egy ismét jó cucctól pedig nem lehet elállni, nyilván.

Akkor hibáztad el a dolgot,
amikor a hosszú javítás időt
kivártad, elállás nélkül.

-

Majd HA netán MEGINT elromlik még garanciában,
akkor majd megint elállhatsz... ha akarsz.

nicknéjm # 2017.09.18. 12:42

T fórumozók!

vettem egy samsung mikrót és 1 hét után elromlott. 2 hétig javították, de jeleztem írásban nekem ilyen termékre nincs szükségem.
Kérdés, hogy hogyan kaphatom vissza jogszerűen a pénzemet, per nélkül?
A cég mindenáron vissza akarja rám sózni, mondván van rá garancia. Körülbelül 2 hónapba tellett mire a jegyzőkönyvet kiállították azzal h a hibát (gondolom a javítás után) nem sikerült reprodukálni. Örüljek h garanciális és ingyen megcsinálták. Nos lassan 3 hónapja van náluk és nem szeretnék olyan terméket, amit 1 hét használat után 3 hónapig nélkülöznöm kell vagy akár 2 hétig amig kijavítják.
Ráadásul mivel kellett a mikró, vettünk újat (nem samsung nyilván).
Válaszokat előre is köszi!

nonolet # 2017.09.08. 15:56

"Futárt küld az EGÉSZ csomagért"

Hát te meg véletlenül csak a fülest rakod bele.... oszt így járt.

Krigi # 2017.09.08. 15:20

Andrea28 - nincs gond... Bárhol vásárokhatok bármennyiért ez igaz. De ha már drágán megtettem, akkor olyannak kellene lennie a terméknek ami előírás szerint működik.

Krigi # 2017.09.08. 15:17

"Akkor ne hagyd ott vazze... ez azért alap."

Olyan papírt kaptam ami nem lett rendszerbe felrögzítve, sorszàm nélküli fecni. Külsőre ugyanolyan volt.
Amikor a telefonért mentem az ügyfélszolgálatosok vették észre. Örültem, hogy sorszámosan átvették újból. Nekem nem az volt a legfontosabb abban a pillanatban. Hanem hogy jót kiabáltam...

Nem ájfon! ;-)

Forgalmazó ma:

  1. Futárt küld az EGÉSZ csomagért amit vásároltam és ingyenesen viteti- hozatja a sufnituning szervizbe.
  2. Vételár 90%-áért választok telefont a jelenlegi készletükből.

Ergo: nagyon drága headset nekem. Akkor a 10% vételárat forgalmazó adhatná nekem árleszállításként....

nonolet # 2017.09.08. 12:48

"Volt amikor átvételi elismervényt nem is írtak szervizben."

Akkor ne hagyd ott vazze... ez azért alap.

-

Amúgy meg ne vegyél iPhone-t, vacak cucc.

Krigi # 2017.09.08. 11:33

nonolet: nem rossz ötlet ;-)

Magyarország legundorítóbban szervizelő szervizéről van szó. Egy hat hetes telefont tuti nem adok a kezükbe, semmi baja. Nekem drága volt, nekik egy darab valami...

Ezt a telefont azért kellett vásárolnom, mert előd modellen megjelent egy gyártói vírus. Nyolc hét után kaptam vissza a vásárlás összegét. Volt amikor átvételi elismervényt nem is írtak szervizben. Több napot csak az ügyfélszolgálatos pultjában hevert a telefonom. Mikor mentem érte keresniük kellett, technikushoz nem is jutott be. :-)
Végül gyártó utasította a szervizt csereutalvány kiállítására.

Ki sem hevertem az a sokkot, most meg ez.
Lehet nekem ennyire egyszerű, hogy a hiba "bevizsgálásához" nem kell telefon, csak egy bármilyen média eszköz.

Ha vásárolok egy két méteres tv-t amihez csomagolnak egy DVD lejátszót ami azonnal gyári hibás, akkor a tv-t is le kell adnom?! A hiba jellegéhez mérten szükségtelen. Tartozék a hibás.

nonolet # 2017.09.08. 10:54

"Szerviz átvevőnél le szerettem volna javításra adni csak a headsetet (forgalmazó tanácsára). "

Nos, hagyd szervizt!

Add le a forgalmazónak!!!! csak fülhallgatót.
Köteles átvenni... nem küldhet el a szervizbe.

Mondd neki, hogy majd szóljon,
ha kiderült, hogy nem a fülhallgató a hibás
és akkor beviszed a telefont is :-)

Krigi # 2017.09.08. 06:59

Andrea28 és bermuda háromszög köszönöm válaszotokat!

Krigi # 2017.09.08. 04:54

Tisztelt Szakértők!

(Elnézést kérek a mondandóm mennyisége miatt.)

6 hete vásároltam egy okostelefont. A telefon jelenleg a márka felsőkategóriás készüléke.
Azzal promózzák a készüléket, hogy ehhez a modellhez egy ismert márka headsetje van csomagolva. Ezért döntöttem a készülék mellett. A headset jobb fülhallgatója hibás, recseg - pattog fejmozgatáskor (belsejében membrán hiba) valamint rossz minőségben szól pl. zenehallgatáskor zavaró.
Szerviz átvevőnél le szerettem volna javításra adni csak a headsetet (forgalmazó tanácsára). Viszont ahhoz a telefont is le kell vele együtt adni. Indok: a telefon csatlakozóját is le kell ellenőrizni, lehet az hibás.

A hibából adódóan a headset (10 ezer Ft feletti értékű) több készülékre csatlakoztatva is hibásan működik.
Bárki bármilyen eszközre csatlakoztatva azonnal észlelheti a hibát.

Szeretném kijavíttatni a headsetet telefon leadás nélkül. Ugyanis a telefont jelenleg nem tudom nélkülözni mindennapi életemből. Jelentős kényelmetlenséggel járna leadása + felesleges. Ugyanis ez a telefon miatt kisebb sim kártya beszerzése kellett vásárlásakor. Most amíg szervizben lenne újból vásárolni kellene 5-6 ezer Ft-ért egy nagyobb sim kártyát. Majd azt kisebbre vágatni ha eldöntik mi legyen a headsettel.

A tartozékra 1 év garancia van biztosítva, készülékre 2 év. Jogom van a headset javíttatásához telefonkészülék leadása nélkül?! A hiba jellegéhez felesleges a készüléket tesztelgetni.
Valamint a gyártó/importőr felkeresése eredményesebb lehet a forgalmazó megkeresésénél?

nonolet # 2017.09.06. 18:24

Az a te gondod... nem az eladóé.

Ő csak az ingyenes javításra köteles.
Másra nem.

gabó62 # 2017.09.06. 17:37

Köszönöm a tanácsot de addig mire üljünk öten vagyunk,és ha még vendég is jön?

gabó62 # 2017.09.06. 17:35

Sajnos túl vagyok a 6 hónapon

nonolet # 2017.09.06. 17:23

"6-hónapja vásároltam"

Belül vagy még a 6 hónapon?

Ha igen, akkor
szavatossági ügyként is indulhat,
nem csak garanciálisként.

Szavatossági ügy esetén a bizonyíthatóan a hibához kapcsolódó KÁR megtérítése is kérhető.

-

garancia/jótállás: nem fog elromlani
(nem történt hibás teljesítés csak idő előtt elromlott)

szavatosság: már a vételkor is rejtett hibás volt
(eleve HIBÁS teljesítés történt, azért romlott el később)

nonolet # 2017.09.06. 17:18

Vitesd el... joguk és kötelességük javítani.
(ha nem vállalnák a javítást az más eset volna)

Aztán törekedniük kell a mielőbb javításra.
Ez úgy 15 napot jelent.

A bírói gyakorlat szerint 30 nap türelem után
már BIZTOSAN elállhatsz a vételtől, azaz
kérheted a pénzed vissza.

Vagyis elviszed, csendben vársz és

  • vagy visszahozzák megjavítva
  • vagy 30 nap után elállsz a vételtől

-

Az el- és vissza szállítás megszervezése+költsége
az ő feladatuk, neked nem kell semmit sem tenned.
Se szétszerelni, se semmit, oldják meg maguknak.

Azonban érdemes fotóval/videóval dokumentálni az elvitel előtti állapotot !

Dátumozásra használj egy aznapi újságot,
aminek a dátuma jól látszik a képeken.

-

Csak akkor nem kell ingyen javítaniuk,
HA!!! bizonyítják egy tőlük független laborral,
hogy

  • vagy szándékos rongálás történt
  • vagy "nem rendeltetés szerű" használatban volt

Mivel ezeket (gondolom) aligha tudják bizonyítani,
így 99,99% hogy garanciális javítás jár neked.

Kárpótlás vagy csere cucc a javítási időre azonban nem jár garanciában!

gabó62 # 2017.09.06. 15:45

Üdv.Tanácsot szeretnék kérni!6-hónapja vásároltam egy sarokgarnitúrát,ami nem kis összeg volt.Már jelentkeztek a hibái,a szivacs ülőrész előre lehajlik és mozog a garnitúrán.Ez egy sarokgarnitúra ami 6 személyes.Panaszt tettem.A válasz kicserélni nem tudják,javítani igen de úgy hogy visszavitetik a gyártónak valamikor amikor erre jön a futár,majd megcsinálják,majd ha megint erre jön a futár visszaküldik.Addig a földön üljünk?Határidőt nem tudnak mondani.És megkérdezték hány kg az a személy aki használja.Amikor megrendeltem nem volt feltüntetve,hogy a 6 személyes garnitúra hány kg-ig terhelhető.Valaki segítsen mit tegyek.1 év jótállás van rá.Köszönöm a segítséget előre is.

nonolet # 2017.09.05. 18:39

Pereld be.

Vállalkozásként ezt teheted.