Fogyasztóvédelem - termékcsere vagy pénzvisszafizetés


drbjozsef # 2019.01.17. 08:11

Kizárt, hogy a MOL odaadta neki hogy kibontsa, azelőtt, hogy átvette volna.
Szerintem előbb vette át, és csak ott bontotta ki.

A helyes eljárás az lett volna, hogy ott a boltban kitöltik a jegyzőkönyvet, hogy előtte kibontotta, és valóban sérült.

Ha ezt nem tette, akkor nehezebb bizonyítani, hogy tényleg az átvétel ELŐTT sérült meg. Esetleg az átadó tud neki tanúskodni.

Egyebekben ugyanaz a helyzet : ha hibás a termék, javítanod vagy cserélned kell.

kicsigini # 2019.01.17. 06:56

Segítséget kérek a "másik" oldalról. Vaterán árulok hivatalos kereskedőként (kezdőként), eladtam egy képkeretet. Vevő írta e-mailben, hogy már az átvételi ponton (MOL) látta, hogy sérült a termék, mivel ott kibontotta. Jelezte is, de ott azt mondták, hogy az eladóval kell rendeznie ezt, nem velük. Kifizette, átvette, hazavitte, majd leírta nekem a hibákat, amik a szállítás során keletkeztek, hogy visszaköveteli a pénzét, és a visszaküldés összegét is, különben feljelent.
Ilyen esetben mi az eljárás, amikor tudottan sérült terméket vesz át és le is írja?
Előre is köszönöm a válaszokat.

vierzo # 2019.01.08. 13:34

Köszönöm szépen a választ drbjozsef!

Azt írták vissza, hogy az online vitarendezési testületnél tudok panaszt tenni és ott a Budapesti Békéltető Testülethez kerül az ügy, tehát gondolom vonatkozik a cégre a magyar jogszabály is.

Nem tudom a Békéltető testület mennyire hatékony, tegnap elindítottam a honlapon a panaszt, de még egy emailt vagy eset számot sem kaptam küldés után, facebookon sem válaszolnak vissza.

Köszönöm a jogszabályok bemásolását!

drbjozsef # 2019.01.08. 12:53

Írd meg nekik, hogy az ő jelentős késedelmük miatt kénytelen voltál másik telefont venni, ezáltal érdekmúlás miatt elállsz a szerződéstől a Ptk. 6:159§ alapján. A pénzedet utalják vissza, a terméket keressék meg ők, nálad nincs. Ha 8 napon belül nem utalják vissz a vételárat, akkor bírósághoz fordulsz.

6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

6:160. § [Áttérés más kellékszavatossági jogra]
A jogosult a választott kellékszavatossági jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

Nem néztem meg, neked kellene, de ugye az emag-ra fogyaszóvédelmi szempontból a magyar szabályok vonatkoznak? Csak mert nem magyar cég. Nézd meg a honlapot.

vierzo # 2019.01.08. 12:35

SZiasztok, emag visszaszállította a garanciális telefonomat, amit azóta sem kaptam vissza. (2 hónapja). először a szervízelés ideje húzódott el másfél hónapig, majd rossz címre adták fel és 3 hete a DPD nál bolyong a csomag. Jeleztem nekik , ha karácsonyig nem kapom vissza, akkor utalják vissza a vételárat.
A vételárat nem kaptam vissza, erősködnek, hogy vegyem át a csomagot, ami ma derült ki, hogy azért nem jött meg, mert rossz címre küldték. Vettem egy másik telefont, mert nem tudtam tovább lenni telefon nélkül.
Mire hivatkozhatok, hogy adják vissza a vételárat?
Írtam ,hogy elállok a vásárlástól ,adják el újra csomagolt termékként a telefont (egyébként újszerű állapotban küldtem be) de azt írják nem állahtok el a vásárlástól ,mert azt csak 30 napig lehet.

Sherlock # 2018.12.27. 15:41

Olyat ami hatékony is, semmit. Elmehetsz ügyvédhez, aztán ráköltesz még 50-100 ezret és 1,5 év múlva kimondják hogy igazad volt. Ügyvédi felszólítást még talán megér a dolog.

Timcsotimba # 2018.12.27. 12:58

Kedves Fórumozók,
AEG lavamat felültöltős mosógépemet 2018 szeprember 1-én vettük 159000 Ft-ért. Semmi gond nem volt vele, egészen 3 héttel ezelőttig. Féladag ruhát mostam vele, majd az utolsó centrifugánál a dob gyakorlatilag szétverte a misoszer tárolót és a dob is sérült. Kijött egy úr az Electrolux szerviztől, aki csinált 6 db fotót de se jegyzőkönyv se semmi, azt mondta ne aggódjak, valószínűleg alkatresz hiba lesz és garanciávan cserélik.
Nos, a szervíz nem így látja, szerintük külső behatás eredménye, így márkavédelemből 50% kedvezményt adnak az új slkatrész árából, de semmi esetre sem cserélik a gépet.
Választ írtam nekik, h mégis milyen külső behatás eredménye lehet egy zárt rendszernek, ráadásul videó is van róla. A válaszuk folyamatosan az, nem cserélik a gépet, fizetős a javítás.
Tudna esetleg vki segítenj, h mit lehet ilyenkor tenni?
Koszi

drbjozsef # 2018.12.13. 12:19

Békéltető Testülethez fordulsz, vagy pert indítasz bíróságon.

Azt azért tartsd szem előtt, hogy bizonyítanod neked kell. Ha nem dokumentáltad mondjuk videóval a teljes csomagfelvételt és annak kinyitását, akkor elég nagy hátrányból indulsz.

KPRoland # 2018.12.13. 12:00

Kedves Fórumozók,

Pick Pack pontra érkezett csomagom kibontása után azzal szembesültem, hogy egy bontott, láthatóan használt terméket kaptam, ami hibásan is működik.
Telefont nem veszik fel, e-mailt írtam nekik, képet is csatoltam.
Természetesen azzal védekeznek, hogy én bontottam ki és rontottam el.
Mit tudok tenni annak érdekében, hogy visszakapjam a vételárat vagy legalább egy új, működő terméket kapjak?

Anettykeee # 2018.12.10. 10:40

Kedves Fórumozók!

A segítségeteket szeretném kérdni, mivel tanácstalan vagyok. 2016, október 22.én a szüleim megrendeltek az Extreme Digitaltól egy Evolveo telefont, amelyet romániába szállítottak ki a Nagyváradi kirendeltségükön keresztül. 26.án megérkezett a telefon viszont már első nap nem működött megfelelően a beépített zsemblámpa, valamint szoftverhibái is voltak. November 3.án vissza küldték a telefont a hibárka hivatkozva és felvették a kapcsolatot a cég magyarországi részlegével. Annak ellenére hogy, kihangsúlyozták hogy szeretnék vissza kapni a pénzüket és nem tartanak igényt a megjavított telefonra, a cég folyamatosan emailokat küldött, hogy amint megjavították a készüléket visszaküldik. Azóta pedig se pénzt nem láttak a szüleim sem telefont. Tény, hogy nagyon régen volt az eset viszont bosszant, hogy csak így feledésbe merült a dolog. Véleményetek szerint lehetne tenni valamit ez ügyben?

KingaLili # 2018.12.04. 05:55

Tisztelt tagok!
Segítségeteket szeretném kérni.
2 és fél éve vásároltam az e. digitalnál egy Phantom 3 4K drónt 3 év garancia idővel. Meghibásodott a gym ball része, bevittem az üzletükbe javításra. Többszöri érdeklődésemre 50 nap után érkezett vissza a készülék, mondván Németországban a hivatalos szervízben javították. Mikor át akartam venni, meglepetésemre az sd kártya eltűnt belőle (gyári tartozék), a hófehér doboza minősíthetetlenül koszos, illetve a nagyobb gond, hogy a gym ballt és a távirányítót cserélték (fóliás), de nem akarnak rá 1 év törvényileg szabályozott jótállást adni (a kicserélt főalkatrészekre), hanem csak hosszabbítani akarják, ami ugye csak 4 hónap. Írtam az ügyfélszolgálatnak, hogy 5 munkanapon belül kérem ezeket pótolni, különben érdekmúlás miatt elállok a szerződéstől és kérem vissza a pénzt. Erre a levélre 20 napja nem válaszolnak, csak hívogatnak az üzletből, hogy sd kártyát adnak ingyen, a többi nem az ő dolguk, mert a my action cam-en keresztül ment ki a termék Németországba és ők nem adnak újabb garanciát. A magyaroszági hivatalos DJI szervízven nem járt a gép, utánnakérdeztem. Németországban ugyancsak a hivatalos szervízben telefonos érdeklődésemre ugyancsak nem járt a gép. A munkalapon, amit mellékeltek a drónhoz az van, hogy javították, pedig fóliásra cserélve lett, de hogy hol, ki és mikor tette ezt az nincs rajta. A pénzt visszadni nem akarják. Az üzletben írtam a vásárlók könyvébe, de ugye azt nem küldik sehova, hanem ők fognak válaszolni 30 napon belül. Mit tudok még tenni az ügyben? Békéltető testület? Már 2 és fél hónapja megy a hercehurca és nem merek másik drónt venni a munkámhoz, mert nem tudom, hogy visszadják e a pénzt. Kettőt meg nem engedhetek meg magamnak. Segítő válaszokat előre is köszönöm.

drbjozsef # 2018.11.29. 08:38

Proca,

igen, visszakérheted. A törvényben nincs pontos határidő megjelölve, de a bírósági gyakorlat szerint egy hónap általában már megalapozza a szerződéstől való elállást.

Ptk.
6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet;

vagy

az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Jelezd nekik, hogy ha 3 napon belül nincs meg a csere, akkor élsz a fenti jogoddal, elállsz a szerződéstől, és adják vissza a pénzedet.

Proca # 2018.11.29. 08:02

Kedves Fórumozók!
Egy számítógépes szaküzletből vásároltam egy terméket.
Hibás volt, visszavittem garanciába.
Több mint harminc napja nem kaptam vissza.
Ha hívom őket mindig a beszállítottra hivatkoznak, és hitegetnek.
Kérdezem hogy visszakérhetném az árát, vagy nem?
Gondolom a végtelenségig nem húzhatják az időt.

katiezi # 2018.11.21. 14:40

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Egy közel 60 ezer forintos matracot vásároltam, szaküzletben. Sajnos a 3. hónap végén már azt tapasztaltam, hogy ki van feküdve a test súlypontjainál. A cég jótállási szerződésében javítás vagy csere van megadva. Írtam a fogyasztóvédelemnek, hogy milyen jogokkal élhetek ebben az esetben. Azt a választ kaptam, hogy amennyiben a cég nem hajlandó egy más típusú, jobb minőségű matracra cserélni vagy vissza fizetni a pénzt, forduljak a Békéltető Testülethez. A cég csak ugyanolyan matracot ajánlott fel, de annak nem tudom, mi értelme, ha az is kifeküdté válik 3 hónap után...
Értem én, hogy sajnos sok mindent nem tudok tenni, mert a megvétellel elfogadtam a jótállási feltételeket, amiben benne foglaltatik, hogy csak ugyanolyanra cserélik a matracot, de akkor a Fogy.védelem, hogyhogy javasolta a Békéltető Testületet? Akkor mégiscsak lenne esélyem? Érdemes elkezdenem ezt az egész hercehurcát, vagy esélytelen, hogy vissza kapjam a pénzemet vagy másik matracot ajánljanak fel?
Bocsi, ha hülye kérdés volt, előre is köszönöm, ha valaki segít!

Ninobrown # 2018.11.21. 12:22

Sziasztok!

2018.10.16-án rendeltünk online egy tabletet, utánvétes házhozszállítással az Extreme Digital-tól. 5-8 munkanapot jeleztek előre várható kiszállítási dátumnak, ezért amikor 2 nappal később, azaz 10.18-án megérkezett a futár nagyon megörültünk a gyorsaságnak. Sajnos, a futár is rohant és a tabletet is anyósom vette át, így nem bontottuk ki a csonagolást csak később. Ekkor tapasztaltuk, hogy a safety matricák el vannak vágva, a fólia tele van karcolással, és a hátlapja is kék golyóstollal van összekenve. Ellenőriztük a honlapot, bár akciós volt, nem újracsomagolt terméket választottunk. Azonnal írtunk az ügyfélszolgálatnak és kértünk egy használható e-mail címet is, mivel a kapcsolatfelvételi űrlap nem tesz lehetővé képet csatolni. Késő este vissza is írtak, hogy hova küldhetjük. 10.19-én megküldtük a fotókat és kértük az azonnali cserét. 10.25-én kaptunk egy választ, hogy továbbították a képeket és panaszunkat. Miután semmi nem történt, 11.07-én felhívtuk az ügyfélszolgálatot. "Igen, elfogadták a panaszt, küldök futárt a termékért, jóváírjuk és utána küldjük az újat." 11.09-én jött a futár, visszaszállítási bizonylatot kaptunk, elvitte a tabletet. Ezután ismét nem történt semmi. 1 héttel később, azaz 11.16-án újratelefonáltunk. A termēk visszaérkezett, de a raktár még nem írta jóvá. "Intézkedek"-volt a válasz. A jóváírás megtörténtéről e-mailben fognak értesíteni. De semmi. Elszakadt a cérna. Ma telefonáltunk újra. A hölgy közölte, hogy vizsgálják a terméket, hogy jogos-e a panaszunk. Türelmünket kéri. Na az nincs már. Eltelt több mint egy hónap, kifizettünk egy terméket amit nem tudunk használni. Mit lehet tenni? 11.07-én a telefonos megkeresésünk után megküldték a határozatot, hogy csere lesz. Akkor mi tart ennyi ideig? Tehetünk valamit az ügy gyorsítása érdekében?

Ádám33 # 2018.11.18. 22:42

Sziasztok!

Esetem úgy történt, hogy van/volt egy tvm amit 2017be vettem 1 év garancia gyári és kötöttem rá 5év garanciát még.
2hónapja elromlót és ugye intézgetem a garanciával a dolgokat. Külső cég foglalkozik vele nem a bolt ahol vettem.
Így kb. 2hét alatt sikerült elvitetnem tvmet a biztosítóhoz.
Utána ott is eltelt kb. 2hét és közölték velem, hogy nem tudják megcsinálni de, tudnak venni nekem egy új tvt. Sajnos az a seria már nemvolt csak egyel kisebb seriát tudnának venni közölték nekem. Az enyém 180.000ft volt, amit ők ajánlottak az 152.000ft, de ugyan az tudja szinte ezért belementem, mert kell, a tv van gyerek is itthon mi is nézzük, szóval családnak kell. Közölték velem, hogy megrendelik az ALza.hun tvm. Okés közöltem. Eltelt 1,5 hét és szóltak h okés ekkor fogja futár hozni tvmet. Rendbe. Előtte elmondom, hogy Alzától futár vitte a biztosítóhoz ott kinyitották a dobozt és belerakták a cserekészülék papírt és a blokkot, és ráse néztek tvre ezt azért írom le, mert később érdekes lesz. Nos, ugye eltelt 1,5hét és megérkezett egy szerdai napon a tvm sajnos nem tartózkodtam itthon és Nagymamám vette át csomagomat futár jött lerakta szobába tvt és ment is. Délután jöttem haza örömmel, hogy végre 1hónap után van tvm. Kinyitáskor szembesültem azzal h a tvm jobb oldala bevan repedve mintha le ejtették volna vagy már igy csomagolták le...Nos, én azonnal telefont ragadtam és hívtam a biztosított és persze fényképeket elküldtem minden oldalról tv és a doboz.
Megbeszéltem velük mondták felveszik gls-el a kapcsolatos és elindítják a hiba bejelentést. Okés köszönöm. Eltelt 1,5hét és elvitték (GLS) A tvmet... utána megint 1,5hét telt el semmi infoval-válaszal és Írtam nekik, hogy mi a fejlemény? 2napra rá válaszoltak h meg sürgetek az ügyet. Most ott tartok 14nap eltelt, hogy írtam mi a fejlemény és 27nap telt el azóta, hogy GLS elvitte tvmet felülvizsgálatra. Ilyen esetbe most mi a teendő? Tvm nincs, Infó, nincs, fizetem a UPC szolgáltatásomat a semmire mivel nincs tvm és már kb. 52 buktam ezzel, hogy olcsóbb tvt elfogadtam plusz a 2hónap upc szolgáltatás kifizettem. Kérdésem az lenne mit tegyek és kérhetem e a pénz visszatérítést, hogy ennyi ideje már várok...

drbjozsef # 2018.11.08. 06:32

GageCreed,

egy biztos : olyan, hogy "levásárolhatod az árát" olyan nincs. Mármint a törvényben, ez csak egy ajánlat, ha tetszik elfogadhatod, ha nem, akkor nem. Javítják, cserélik, vagy visszafizetik a pénzed, ezek azok, amik közül megegyezés hiányában választhatnak.

Blackjack21 (törölt felhasználó) # 2018.11.07. 22:30

Hibás teljesítés

1. A hibás teljesítés általános szabályai

6:157. § [Hibás teljesítés]
(1) A kötelezett hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett.
(2) Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.
6:158. § [Hibás teljesítési vélelem]
Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő hat hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
2. Kellékszavatosság

6:159. § [Kellékszavatossági jogok]
(1) Olyan szerződés alapján, amelyben a felek kölcsönös szolgáltatásokkal tartoznak, a kötelezett a hibás teljesítésért kellékszavatossággal tartozik.
(2) Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

(3) Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(4) A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni.

Ptk. 6:159. § (2) bek b) pontjára hivatkozással állhatsz el a szerződéstől.

GageCreed # 2018.11.07. 22:13

Kedves Fórumozók!

Az alábbiakkal rokon témában kérem hozzáértő(bb) emberkék segítségét!

Használt számítógépet vásároltam egy cégtől, fél év jótállással. A termék meghibásodott, visszavittem az üzletbe, bevizsgálták, majd értesítettek, hogy nem javítható, ugyanilyen típust már nem tudnak adni, így levásárolhatom az árát.

Ebben az esetben van -e lehetőségem a vételár visszakérésére?
Ha megillet az elállás joga, akkor melyik törvényre/korm.rendeletre tudok magabiztosan hivatkozni?

(Szeretnék felkészülten odamenni, mert az üzletben eléggé modortalanul fogadták a panaszomat.)

Előre is köszönök minden tanácsot!

tibicsoki4 # 2018.11.07. 21:55

Köszönöm a választ.

Őszintén szólva már nem tartok semmi szín alatt igényt a termékre, nem szeretnék javítást sem főleg, hogy a 15 nappal is kicsúsztak és már oda a bizalom.

A termék rég kifutott nem kapni már, így gondolom akkor joggal bízok abba, hogy pénzt szeretném.

Blackjack21 (törölt felhasználó) # 2018.11.07. 21:19

Érdekmúlásra hivatkozással gyakorold írásban az elállás jogát! A szavatossági jogok sorrendjét betartottad, első sorban kijavításra kicserélésre vagy jogosult, de többször ugyanazon hiba előfordulása eseten szerintem megalapozott az elállás gyakorlása, hiszen egy új dolgot (laptop, telefon, autó stb.) nem azért veszel, hogy folyamat szervizbe hord.

tibicsoki4 # 2018.11.07. 21:01

Üdvözletem.

Lenne egy olyan problémám, hogy 2016.11.16-n vásároltam egy notebookot.

A notebookban közel 1 évre rá elromlott a HDD- melyet garanciálisan cseréltek.
8 hónap elteltével kiderült, hogy az akkor cserébe kapott HDD sokkal rosszabb minőségű technikai paraméterei nem felelnek meg az eredetinek. Ekkor jeleztem a cégnek, hogy ezt cseréljék ki, melyet az általam megjelölt HDD re cseréltek.

Na most az a helyzet, hogy ezen HDD is elromlott a gépbe.
Most már lassan kifutok a 2 éves garancia időből. A notebook már most több mint 15 napja , van a javítást végző cégnél és információval sem sűrűn halmoznak el.

Ha jól sejtem 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet
5. § A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.

Ez már életbe lépett.

A kérdésem az lenne, ennyi idő után igényt tarthatok-e a pénzemre...
Számla, doboz, papír és minden a rendelkezésemre áll természetesen.

Azt gondolom először félre lettem vezetve és egy nem megfelelő alkatrészt kaptam.
És az sem egészséges, hogy 8-10 havonta szervizeltetnem kell a gépet.

Köszönöm megtisztelő válaszát / válaszukat.

Üdv.:
T.B.

drbjozsef # 2018.10.21. 12:40

teo666,

ha a vásárló egy cég, attól lentiek igazak, az első fél évben lenne eltérés csak. Mivel az eladó és a cég között van jogviszony, természetesen a cégnek kell eljárnia az ügyben.

nonolet # 2018.10.21. 08:15

teo666

Szerintem nem létezik olyan PC proccesszor ami ennyivel drágább lett, sőt talán drágább sem.

- -

Az ELADÓ szabadon dönthet úgy, hogy az ÁRÁT adja vissza.
Mivel (nyilvánvalóan) nem köteles javítani, cserélni, ha visszafizeti az árát önként.

Szóval: FÖLÖSLEGES e miatt jogi útra lépned...
Mert pert fogsz veszíteni.

teo666 # 2018.10.20. 23:44

Köszönöm a választ! Még annyit szeretnék kérdezni, hogy ha cég nevében történt a vásárlás, akkor mint cég, vagy cég képviselője kell jogi útra terelni, vagy magánszemélyként is lehet?

Köszönet!