Az Igazságügyi Minisztérium nyilvántartó rendszerében. www.im.gov.hu a közérdekű információk link alatt találod a közvetítők nyilvántartó rendszerét. Ott tudsz név, illetve lakcím szerint keresni, továbbá nyelvtudás szerint.
Nagy hiányossága a rendszernek, hogy szakterület szerint nem lehet keresni benne.
Az ügyhöz még annyit fűznék hozzá, hogy a bank elismerte a hibát, csak egyszerűen arra hivatkozik, hogy a számítógépbe bevitt adatokon nem tud változtatni.
Ezt viszont egyszerűen nem hiszem el, mert kizártnak gondolom, hogy ha az ügyfél javára tévedne egy bank mondjuk pár százezer forint értékben, akkor a bank ezen nem változtatna csak azért, mert rossz szám került a gépbe eredetileg.
Én most azt érzem, hogy az ügyintéző és a bank keresi annak a lehetőségét, hogy ne kelljen az egészet újraszámolni, újradokumentálni és intézkedni, hátha az ügyfél nem próbálkozik tovább és belenyugszik a helyzetbe.
Banki szakemberrel nem beszéltem még, egyelőre a bank ügyünkben eljáró fiókjához, a regionális, illetve központi szervezetükhöz küldtem el egy igen tartalmas írásbeli panaszlevelet és kértem az ügy kapcsán egy átfogó írásbeli tájékoztatást és a probléma orvoslását. Továbbá a PSZÁF-hoz is elküldtem egy levelet, melyben leírtam a problémát.
Mediációra konkrétan még nem gondoltam, arra viszont igen, hogy a bank szakmai v. jogi képviselőjével megbeszélni az ügyet, ha az írásbeli panaszlevél nem vezet eredményre.
Egy esetleges mediációhoz hol találhatok mediátor szakembert?
Kedves András! A papírjaidat érdemes lenne egy hozzáértő bankos szakemberrel megnézetni. Vizsgálatot is kérhetsz a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeleténél, akik a fogyasztói problémákat hivatalból kivizsgálják. Addig, amíg valaki hozzáértő banki szakember meg nem nézi az ügyed papírjaid, nem javaslom a pert, de ha ő is így találja, nyert ügyed van. Egyébként mediációra nem gondoltál még? Sokkal olcsóbb és gyorsabb mint a per.
A szerződés pontos ismerete nélkül nehéz biztos választ adni, ezek sokoldalas szerződések, általában végig kell olvasni őket a helyes képhez. Mindenesetre itt nagyjából a bank is elismeri azt ezek szerint, hogy hibázott, tehát lehet benne valami. A banki hozzáállást ismerve peren kívüli egyezséget kevéssé látok esélyesnek. Egy esetleges perben persze a kár mértékét neked kell bizonyítanod.
Ennek a témának az 1. hozzászólásában leírt ügyem (a türelmi idő kikötése ellenére türelmi idő nélküli törlesztőrészlet levonás) folytatódott. Azóta már 2,5 hónap telt el, újabb személyes elbeszélgetések sora zajlott le.
Ez idő alatt folyamatosan telefonos és írásbeli tájékoztatással ígérgettek, persze mindez nem történt meg egyszer sem.
A legutóbbi banki látogatásunk során az ügyintéző közölte, hogy véleményük szerint csak úgy lehet megoldani a problémát, ha az egész eljárást újrakezdjük: új kérelem, új biztosítási szerződés, új közjegyzői szerződés, új értékbecslés.
Nagyon szeretne az adott ügyintéző megszabadulni az ügytől és minél egyszerűbben lezárni, de ebbe persze nem kívánok belemenni. Úgy gondolom, hogy jogos elvárásom a szerződészszerű teljesítés mindkét félre vonatkozóan.
Nem tudom elhinni, hogy csak úgy tudja megoldani a bank ezt a problémát, hogy a lakáshitel-kérelemtől kezdve a közjegyzőn át újra kell kezdeni az egészet - akkor, amikor már készen áll a házunk.
És ehhez, hogy ezt elmondják, 8 hónapra volt szükség. Erről se egy telefonos értesítés, se semmi más nem volt, így ha nem megyek be legutóbb a bankba, akkor várhattam volna tovább hónapokig eredmény nélkül.
A kérdésem a következő lenne hozzád: mivel nem kívánok újból kezdeni mindent és azok után, hogy 8 hónapja járok utána a munkaidőm és szabadidőm egy részében ennek az ügynek, nem kívánok beletörődni abba sem, amire a bank hivatkozik, jogosnak látod-e azt, hogy ezek után polgári peres úton elindítani végső megoldásként az ügyet? Azok után, hogy az írásbeli levelem, panaszom sem hozott eredményt.
Tudom, hogy ez a bírósági ügy hónapokig eltarthat és munkaidőmbe is kerül, de ilyen banki hozzállás után nekem mindez megérné, ha lenne esély arra, hogy a türelmi idő visszaállítása mellett valamennyi kártérítést is ki tudnánk eszközölni.
Ez utóbbira (a konkrét kár tényére) igazolás az elmúlt hónapok során a rossz levonásból összegyűlt közel 80.000 Ft-os bevételkiesés, amit másra tudtunk volna fordítani, ha szerződésszerűen vonták volna a részletet (pl. új bútorok). További kár az, ami a banki ügyintézéssel, utánajárással, levelezéssel kapcsolatban merült fel.
Ez az érvelésem a konkrét kárral kapcsolatban a bíróság előtt megállhatja a helyét?
Esetleg szerinted egy peren kívüli megállapodás tárgyát és részét képezheti a bank jogi képviselőjével való tárgyalás során?
Úgy látom, K B S úr már válaszolt a kérdésre, amihez csak csatlakozni tudok. Ha az ügyvéd által ellenjegyzett szerződésben benne van, hogy x összeget y számú, z összeget pedig zs számú bankszámlára történő átutalással teljesít a vevő, illetve helyette a bank, akkor azt neki (mármint a banknak) úgy kell végrehajtania.
A banknál semmilyen akadálya nincs annak, hogy a hitelösszeget akár 10 különböző bankszámlára utalják. (Nem tudom milyen bank és milyen technikával rendelkezik.) Érdemesebb a szerződés rendelkezéseinél kitartani, mert ha az nem úgy teljesül, akkor ez egy támadható dolog lesz. (Pl az öccse részéről)
Szerintem az Ön ügyvédje is ezen az állásponton van. Ha ő ír egy levelet a banknak, akkor valószínűleg mindjárt járható lesz ez az út.
Egyik se. A bank szépen két különböző számlára utalja a vételárat, ahogyan az a szerződésben szerepel. Ha ötre kérnétek, akkor ötre utalja. Nem kell felülni egy tájékozatlan ügyintéző hepciáskodásának.
Tisztelt gygy! Lenne egy kérdésem! Az öcsémmel eladtunk egy lakást, a vevő hitelre veszi és a szerződésben úgy írtuk le hogy a bankszámlánkra kérjük az utalást. Az egyik bankban pedig kijelentették, hogy nem képzelik hogy majd 2 különböző bankszámlára fogják utalni! Meg tehetik ezt? a mai világban olyan nagy probléma ez. Nekünk az, mert az öcsém hamarosan külföldre megy és nem tud jelen lenni a bankban pénz átvételkor, meg egyébként is más városban él az ország másik végén, így lenne a legkényelmesebb. Mit javasol, a biztonság kedvéért irjunk/irassunk egy meghatalmazást, ügyvéddel kell, vagy elég ha mi írünk meghatalmazást hogy a pénzt felvehetem helyette és akkor én átutalom az ő számlájára. Van ugyan egy ügyvédi meghatalmazás, de abban csak az szerepel hogy a lakás eladással kapcsoltban járhatok el helyette.
nekem pl. Budapesten a tudtom nélkül nyitottak egy számlát egyik HVB bankban az ott dolgozók. Foggalmam sincs, hogy miért erre senki nem tudta a választ. Szerződést nem irtam alá, de a számlát már használom. Gondolhatjátok, hogy mekkora volt a megleptés akkor amikor kaptam egy számlakivonatot és láttam hoyg Budapest XXXX fiókjában ügyfél vagyok.
Azt hozzá kell tennem, hoyg régebben voltam ügyfele a hvb banknak, de már azta száélát jó régen visszadtam. Lehet hoyg at az aláirásomat nézték?????
Nekem is az a tapasztalatom, hogy a bankokkal szemben egy kisebb hivatalosabb, vezetőnek írt levél már hatásos ha szerződést szegnek. Nem akarok senkit elkeseríteni, de nem csak az OTP szokott hibázni. Majdnem minden banknál találkozhatunk nem eléggé felkészült kollégákkal. Ezt azért is írhatom bátran, mivel a banki pénzügyek igazságügyi szakértője vagyok és több mint 10 éves banki gyakorlatom van. A perek amivel eddig találkoztam, mind éven túliak voltak. Már a VH eljárás után.
OTP Bank anélkül utalt el testvérem számlájáról 500 000 Ft-ot, hogy egy iratot nem sok, egy aláírást nem sok, nem kért tőle. Édesanyám egyik hitelét rendeztük ily módon, anyu "hitelszerződés végelszámolása" nyomtatványra firkálta rá kézzel bátyám bankszámlaszámát, aztán másnap jött bátyámhoz az sms, hogy át is utalták tőle a pénzt :) Ez azért kicsit "súlyos" banki tévedés volt...
OTP Banktól ne várj többet. Ha tudod, MESSZIRE kerüld el. Ez nem hitelrontás. Ez az igazság.
Köszönöm a tippet, én is ilyen megoldáson gondolkodom.
Igen, OTP Bankról van szó.
Az a jó az egészben, hogy technikai okokra hivatkoznak, hogy nem tudják megoldani, viszont fordított esetben (ha az én javamra történt volna a tévedés) biztosan fél óra alatt megoldanák az egészet és a különbséget levennék a számlámról.
Visszautalni persze nem szeretnek a kis huncutok! :)
Szerintem "megúszod" az egészet annyival, hogy egy ügyvéddel íratsz a bank felé egy levelet, melyben tájékoztatjátok a bankot arról, hogy nem szerződésszerűen járnak el, továbbá a bankszámlaszerződésben közölteket is megsértik. Csak tippem van, hogy OTP bank, de akármelyik is, egy ilyen levél után biztos elhárul a technikai akadály...
Azért kezdenek "pörögni" a bíróságok is ;) : Kerlev beadás megyei elsőfokra: 2005. aug, első tárgyalás: 2005. nov ítélet: 2006. szept (fellebezés következett) Főv ítélőtábla fellebbezési tárgyalás: 2007. jan-ra kitűzve.
Az ügyvéd díja része a perköltségnek, amelynek megítérítésére a bíróság kötelezi a pervesztes felet. A szerződésszegéssel okozott kárért a szerződésszegőnek kártérítési felelőssége van - de a kárt bizonyítani kell. Az esetleges per hónapokig tart, de évekig is tarthat.
(U.i.: Az internetes fórumokon általános a tegeződés.)
A közjegyzői szerződésben világosan szerepel a türelmi idő és ezt a bank is elfogadja (amely egyben számlavezető bankunk), viszont most technikai okokra hivatkozva nem akar változtatni.
Azért kívánunk mindenképpen türelmi idősen fizetni, mert az első 4 év számunkra anyagilag a legmegterhelőbb (költözés, bútorok vásárlása, családalapítás, ráadásul a feleségem éppen munkanélküli) és így nem mindegy, hogy havi 25 ezer forintot kell fizetnünk v. 16 ezer forintot. Ez az első, legfontosabb 4 évben évi több mint 100.000.-Ft különséget jelent a számunkra.
Még két rövid kérdés, ha nem zavarom ezzel: amennyiben bírósághoz fordulunk, akkor Ön szerint nagyjából milyen időn belül lehet ebből ítélet, illetve lehet-e kérni az eddig jogtalanul levont összeg visszautalásán túl esetleg még 2-3 hónapnyi törlesztőrészletnek megfelelő kártérítést (munkából kiesett idő v. ügyvédi költség címén)?
(A szerződést részletesen kellene ismerni a pontos válaszhoz.) Gondolom, ugyanaz a bank a számlavezetőtök mint a kölcsönt folyósító - így történhet meg, hogy többet utal a számlátokról, mint ami neki a szerződés szerint járna. Mint számlavezetőt lehet tehát figyelmezteni, hogy a szerződés szerinti teljesítésre adtatok neki felhatalmazást, ami az első 4 évben csak a kamatok megfizetését jelenti - és felhívni rá, hogy ennek megfelelően utaljon. Ha ez nem használ, bírósághoz lehet fordulni, hiszen szerződést szeg (már tudniillik a bankszámla-szerződést). Biztonsági intézkedésként azt is megteheted, hogy a szóban forgó számlán csak annyi pénzt hagysz, amennyi a szerinted helyes összeg megfizetésére elegendő. Ennek a kockázata, hogy a kölcsönt fölmondják - hiszen szerintük nem teljesítesz megfelelően. A közhegyzői okiratba foglalt szerződés alapján pedig rögtön, per nélkül végrehajtást kérhetnek. Ismétlem: mindez akkor áll, ha álláspontod helyes, és valóban megadták a négy év türelmi időt. Végül egy nem jogi természetű észrevétel: ha tudjátok törleszteni a tőkét is, akkor nem érdemes a türelmi időt forszírozni, azzal csak a visszafizetett összeg nő.
A következő problémában szeretném a a segítségét kérni:
2006. áprilisában megkötöttünk egy lakáshitel szerződést, amely alapján 2,5 millió Ft értékű devizahitelt vettünk fel 20 évre, 4 éves türelmi idővel. Ez a türelmi idő szerepel a közjegyzői szerződésben is.
Az első levonás alkalmával észleltem, hogy rosszul vonják a törlesztő részletet, ugyanis nem számolták be a türelmi időt, hanem már 1. hónaptól a teljes összeggel vonták a törlesztőrészletet.
Ezt jeleztem szóban a banknál és ígéretet kaptam arra, hogy változtatnak rajta.
Eltelt 4 hónap, semmi nem változott. Nemrég ismételten jeleztem a kérésem, ezúttal egy nyomtatványon írásban adtam be a kérésemet a változtatásra.
Most viszont közölte a bank, hogy sajnos nem tudnak változtatni a kialakult helyzeten, továbbra is így vonják a részletet, türelmi idő nélkül.
A következő a kérdésem:
Ebben a helyzetben jogos-e az igényem arra, hogy a közjegyzői szerződésben foglaltak alapján történjen a törlesztőrészlet levonása és ezáltal érdemes-e ragaszkodni az eredeti feltételekhez vagy inkább nem?
Ha az álláspontomhoz ragaszkodok, de ennek sem lesz hatása, akkor esetlegesen polgári peres útra terelve az ügyet van-e reális esély arra, hogy a bíróság igazat adjon nekem (hiszen mégiscsak a közjegyző szerződés nekem ad igazat) v. Ön szerint többet veszhetek egy ilyen eljárással, mint amit nyerhetek? Van erre esetlegesen már tapasztalat v. precedens?
Előre is köszönöm.
András
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.