anya és méhmagzat


Kai A. Fenix # 2004.12.02. 15:40

Legistrator:
Megjegyzem miért van az hogy tőled még egyetlen épkézláb érvet se láttam (az érveid 90% olyan dolgokra alapúl aminek nem néztél utána csak állítod), sőt az érveimet se tudtad megcáfolni. Ezek meleltt akkor neked is ajánlom, hogy nézz át egy biológiakönyvet, meg nézegesd a spektrumot nagy bőszen mert olyan szintű lemaradásod van genetika és biológia terén hogy azt had ne fejtsem ki (megjegyzem erre a kevés tudásra pedig előszeretettel alapozod érvszerűségeidet..). A feleséggel kapcsolatban meg, ezek szerint a szüleidnek 24-25 gyermeke született? Ha nem akkor máris védekeztek, és elkövették azt amit leírtunk. A másik meg a jogalkotó nem a tökéletes ideálokra szabja a törvényeket, hanem a nagy átlagra. Már pedig ha vennéd a fáradtságot és körülnéznél a nagyvilágban akkor látnád hogy az esetek nagyobbik részében nem az van amit te úgy elképzeltél.

Valamint lejebb leírtam, csak ezek szerint ezt se olvastad el. Az hogy most ki akar abortuszra menni és ki vállalja az már a párok megegyezésén alapúl. Ez csak egy lehetőség, nem mondtam senkinek hogy kötelező az abortusz, azt majd ő eldönti, és had ne te döntsd el hogy az adott illetőnek milyen anyagi és szellemi viszonyok mellett szülessen gyermeke vagy elvetesse.
Köszönöm....

Várom az érveidet, vagy az én érveim cáfolatát mert ilyet még idáig se Big Cat-től se tőled nem kaptam. Márpedig tudtommal a retorika alapja (ami ha jól emlékszem úgyszintén alapműveltség a jogi karon) hogy a két fél észérveket sorakoztat fel vagy megpróbálja a másikét megcáfolni. Én már lassan tanulmánynak is kiadható mennyiségű érvet sorakoztattam fel Derillel az oldalamon, ti meg ugyan azt hajtogatva csak arra koncentráltok hogy nektek kell hogy igazatok legyen... (ezt igazolja az, hogy bizonyos dolgokat leírtam, és még utána is olyan érveket szedtetek elő, amiről pontos információt tettem az asztalotokra, hogy olyan nem létezik...)

Anaksunamon:
Az hogy vállaltátok dícséretes, és mint fentebb is írtam, az abortusz egy lehetőség azon emberek számára akik valamilyen magánügy folytán nem tudnák vállalni a gyermeket. Abban gondolom mindenki egyetért hogy a gyermekszüléshez bizonyos feltételek szükségesek, ha nincs meg felelőtlenség gyermeket szülni.

A kártérítési pert pedig lazán elveszítenéd, mivel a fogamzásgátlókba bele van írva hogy nem nyújt teljes mértékű védelmet (ezen kívül már az hogy a "mellékhatások tekintetében olvassa el a betegtájékoztatót vagy kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét" is épp ezért lett kitalálva). Pontos kimutatások szerint 70% de ez egyéntől és szervezettől függő. De gondolom nem olvastátok el, vagy csak felületesen...

derill # 2004.12.02. 16:01

Anakszunamun: kiváncsi vagyok, milyen véleményen lennél, ha nyomorék gyermeked született volna, mondjuk nyitott geriinccel. Az egész élete szenvedésről szólna, és a tied is. Örülj, hogy nem igy történt. Nem mindenki ilyen szerencsés. És ha nem lettél volna Te sem, biztos vagyok benne, hogy Te is lelkibeteg lennél.

Ezen felül elfelejtetted a lent leirtakat elolvasni. A vita ugyanis arról folyik, hogy amennyiben a magzatot megilleti az a jog, hogy éljen, csak azért, mert ember lenne belőle, akkor a spermiumot és a petesejtet is megilleti, merthogy abból is ember lenne, ha nem ölné meg a férfi és a nő. Azt tehát ugyanugy elpusztitjátok akkor, amikor nem adtok lehetőséget arra, hogy a maga természetes módján egyesüljön, és megszülethessen. Vannak ugyanis csoportok, akik azt is gyilkosságnak tartják, ha valaki védekezik a teherbeesés ellen.

Tehát vagy mindkettő gyilkosság, vagy egyik sem. Mi alapján teszel különbséget? Mindkettő ember lehetne.

Az utolsó rész pedig egyértelmüen arról tanuskodik, hogy nem olvastad el amit irtunk, vagy nem figyeltél. Nem arról szólt ugyanis a vita, hogy el kellene vetetni a magzatot csak azért, mert a nő nem akar az egyik kórházba menni. Arról szólt, hogy rendelhető-e a magzat érdekében a magzat részére gondnok. Én azt mondtam igen, Big azt, hogy nem. Itt ugyanis anyuci már ugy döntött, hogy megtartja a gyereket, hiszen rég tul van azon az időszakon, amikor elvetethette volna. Tehát már nem vetetheti el, és most már azért folyna az eljárás véleményem szerint, hogy a magzat - ha már megszületik - egészségesen tehesse.

Ezek gyámügyi kérdések, és ugy látom nem nagyon vagytok tisztában sem a gyámüggyel, sem a biológiai dolgokkal.

Javaslom, hogy olvassátok ujta az egészet, talán megértitek.

Nem itélem el az abortuszt, mint ahogy azt sem, ha valaki védekezik. De azt igen, ha szubjektiv magánvélemények alapján akarnak egy nem kivánt terhességet rákényszeriteni valakire, főleg, ha ez esetben a magzatnak jó esélye van nyomorékon megszületni.

Egy nem kivánt terhesség kényszere igenis megnyomoritja a nőket. Neked is nem kivánt terhességed volt, de nem volt kényszer. Volt hova szülnöd, volt férjed, anyagi körülményeid rendezettek voltak. Próbáltad volna ugyanezt mondjuk egy fáskamrába, egyedülállóként, családi háttér nélkül.

Tudod szülnek igy is emberek muszájból, mert még arra sincs pénzük, hogy abortuszra menjenek. Meg esnek teherbe emberek azért is, mert nem tudják kifizetni a fogamzásgátlót sem, mert hogy nem ingyen van.

Ez a világ számotokra teljesen ismeretlen, mert jólétben, kényelemben éltek. Látogassatok el egy anyaotthonba, látogassatok meg pár gondnokoltat, és pár hajléktalant. Kerüljetek az ő helyzetükbe. Aztán meglátom mit irtok:))

Legislator: azt mondod mi nem vagyunk hajlandóak szembenézni a tényekkel? És Te? Tény, hogy a magzat nem ember. Az is tény, hogy a spermium és a petesejt sem. Az is tény, hogy mindebből ember lehetne, ha nem pusztitják el. Az is tény, hogy egy nem ember miatt emberi jogokat akarsz korlátoztatni (önrendelkezési jog). Az is tény, hogy egy nem embert emberi jogokkal ruházol fel (élethez való jog).

Az is tény, hogy csak hajtod a magadét, de át sem gondolod mások szempontjait. Kérdeztem: hogyan magyarázod meg a spermium és a petesejt elpusztitásának jogosságát egy olyan személynek, aki magát a védekezést is elitéli. Szerintetek gyilkos aki magzatot öl. Ilyen alapon szerintem meg gyilkos, aki védekezik. Kvittek vagyunk.

Ezen felül szerintem gyilkos az is, aki egy embert adott esetben öngyilkosságba kerget azzal, hogy rákényszeriti a gyerek megszülését (merthogy ilyen is van). De mindenképpen emberi jogokat sért azzal, ha nem ad lehetőséget arra, hogy egy nő azt tehesse amit akar, mindaddig, amig a magzat meg nem születik.

Most akkor várom a válaszokat:)))) Az előző kérdéseim alapján Bigtől is:)


dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu

the big cat # 2004.12.03. 12:12

Sajnálom, derill, de avita még mindig arról folyik, hogy a magzatot megengedje-e a jog, hogy a magzatot meg lehessen ölni vagy sem, és nem arról, hogy a spermiumnak van-e ajoga a megtermékenyítéshez.

Az más kérdés, hogy mivel a te véleményed az első kérdésben világos, és olyan indoklást ehhez a véleményhez nem tudsza adni, ami ne a gyilkosság törvényesítése lenne, ezért megpróbálod más kérédéssel helyettesíteni azt.

derill # 2004.12.05. 13:30

Na jó. Ugy látom nem tudsz Te sem válaszolni, vita kifulladt, képtelenek vagyunk egymást meggyőzni.

Légyszi gyere át büntetőbe, a Segitség tanu leszek részhez, és segits. Nem birom megérteni, hogy miért más az amit Te irtál, és miért más az aktuális ügy. Szerintem ugyanaz vonatkozik mindkettőre, amit a gyorshajtás résznél már leirtál.

Ha ugyanis nem nekem kell bizonyitanom, hogy jogszerüen tagadtam meg a tanuvallomást, akkor nyilvánvalóan ebben az ügyben sem nekem kell, függetlenül attól, hogy ez szabs. az meg büntető. (Lehet, hogy kicsit zagyva vagyok, de ha megnézed miről van szó, megérted.)

Légyszi magyarázzátok el, hogy miért lenne különbség, és akkor az hol van?


dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu

Legislator # 2004.12.06. 03:26

Kedves Fenix!

Maradjunk abban, hogy Te ugyanúgy nem tudod, hogy ki rejtőzik a legislator nick mögött, mint ahogy én sem tudom, hogy Te ki vagy, ezért nagyon szépen megkérlek, hogy szíveskedj tartózkodni a tudásom minősítésétől, itt, ezen a fórumon a Kollegák nem sértegetik egymást. Aki sértegetni akar, az menjen az indexre. Én bizonyára nagyon képzetlen vagyok biológiai, és genetikai szempontból is, együtt a nagyszámú magzatvédő genetikusokkal és orvosokkal. Védekezni úgy lehet, hogy nem élünk bizonyos időközönként nemi életet. Egyébként ajánlom figyelmedbe azt az egyszerű tényt, hogy a 19. századig minden jogrendszer védte a magzat élethez való jogát. Ha Te azt mondod nekem, hogy le vagyok maradva élettudományokból, én azt mondom, hogy a Te jogi tudásod zéró. Tessék például Jobbágyi Gábor könyveit olvasgatni (például: A méhmagzat életjoga).

Derill: Miért gondolod, hogy a magzat nem ember? Azért, mert éppen most ez ügyben egy primitív és szégyellnivalóan individualista, erkölcstelen, és a pro choice mozgalom híveit segítő emberellenes jogfelfogás van uralmon? Aki támogatja a magzatgyilkosságokat, az erkölcsileg felelős azért a hatmillió életért, amit Magyarországon 1945 és 1990 között művi vetélés címe alatt orvosnak hazudott gyilkosok kioltottak!


Sunshine after the rain.

Szilágyi Károly # 2004.12.06. 10:04

Megkérem a tisztelt Fórumozókat, hogy tartózkodjanak a személyeskedéstől, „tőled még egyetlen épkézláb érvet se láttam” ill. hasonló hangvételű hozzászólásokat ne küldjenek be. Az ilyen üzeneteket törölni fogjuk.

Köszönöm!

Kai A. Fenix # 2004.12.07. 10:20

Szilágyi Károly (admin):
Köszönöm a figyelmeztetést, figyelembe veszem. A személyeskedés elsősorban arra irányúlt, hogy egy felhasználó teljes mértékben figyelmen kívül hagyta minden irományomat amit neki címeztem, és olyan dolgokat írt vagy kérezett továbbra is, amire már választ adtam. Azt ha valaki levegőnek néz mindig is nagyfokú sértésnek vettem(gondolom nem vagyok egyedül). Reméltem ettől észreveszi a hibáját, és nem követi el újra.

Legislator:
Valóban nem tudom mit rejt a neved ahogy te se az enyémet, ez tény. Én azt próbáltam érzékeltetni, hogy egy nézeteltérés tisztázása során, ne akarj másokat olyan érvekkel meggyőzni, amiben annyira nem vagy járatos, és ami még ennél is fontosabb, vegyétek figyelembe mások érvét és arra reagáljatok. Ha jól megnézzük nem egy helyen visszatértek ugyan azok az érvek, melyek vagy azért jelentek meg újra, mert a másik nem reagálta le csak kikerülve a megválaszolását a másikra "támadt" a saját kérdésével, vagy úgy tett mint ha nem is olvasta volna.

Mivel ez a helyzet tényként áll fen, szerintem felesleges a további véleménycsere ez ügyben. Részemről a vita lezárva; én elmondtam az érveimet, ezek cáfolatával nem találkoztam sehol, tehát felesleges lenne többféle módon ugyan azt leírnom.

U.I.: Az érvedre miszerint a 19. századig védték: a 19. századig rabszolgákat is tartottak mégis elítéljük ma a rabszoglatartást. Ezen kívül ezen kérdéshez szükséges technológiai háttér csak a 20. században lett meg. Az hogy régen mit hittek, vagy mit csináltak adódhatott abból (igen sok esetben) hogy tudatlanok voltak az adott témában, vagy nem rendelkeztek megfelelő technikai háttérrel.

Legislator # 2004.12.07. 22:17

Én is lezártam a vitát. Itt nem nézeteltérés van, maximum véleménykülönbség. A rabszolga-példa indifferens. Egyszerűen arról van szó, hogy a régi emberek nem voltak annyira individualista-önző fogyasztók, mint sok mai ember, akinek semmi nem számít semmit.


Sunshine after the rain.

derill # 2004.12.08. 09:38

Szilágyi Ur: elnézést, köszönet a kioktatásért, többet nem fordul elő:), egyébiránt fenntartom amit irtam. De ha van, szivesen megnézem.

Legislator: nem csak én gondolom, hogy a magzat nem ember, hanem egyrészt sokan mások, másrészt a jog, harmadrészt biológiailag sem ember, meg semmilyen tekintetben nem ember. Van néhány ember, aki annak tekinti, de attól az még nem ember, mint ahogy a tojás sem csirke, és a csira sem fa, a spermium és a petesejt sem magzat, és még csak nem is ember, de az lehet belőle, csak még előbb egyesülniük kell, aztán még egy csomó mindent kell tenniük (megtapadni, stb). Aztán amikor magzattá váltak, akkor még mindig egy csomó mindent kell tenniük, a végén pedig élve megszületni. Na innentől már ember. Feltéve persze, hogy emberként születik meg. Mert ha mondjuk félig majomként (mint tudjuk volt rá példa), akkor az sem ember, még akkor sem, ha hasonlit. Ez azt hiszem igy elég logikus is, érhető is.

Kai jogi tudása: nem biztos, hogy a jogi tudás számit, ha egyrészt nincs hozzá valakinek jogérzéke, másrészt nincs hozzá logikus gondolkodása.

Ezt már többször tapasztaltam. Láttam már kiváló jogi "tudással" rendelkező embereket, akik szóról szóra fel tudták mondani a ptk-t, azonban képtelenek voltak egy ügyre alkalmazni is. Tény, hogy Kai nem jogász (de még lehet belőle az is), viszont az is tény, hogy mindenki boldog lenne, ha minden jogász legalább ennyire lenne képben a jogban, mint ő.


dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu

alorinc # 2005.01.20. 13:46

Huhh nehéz ügy...

van egy alkotmánybírósági határozat (illetve több is a témában) amit - lustaságból - most nem keresek elő, de Lábady Professzor Úr különvéleményével értettem leginkább egyet. Tehát itt a magzat élethez való joga konkurál az anya önrendelkezési jogával, ami nem is konkurálhat, hisz az élethez és emberi méltósághoz való jog korlátozhatatlan, csak más ember életével konkurálhat (ezért van mégis lehetőség az abortuszra).

A spermium és petesejt összeolvadását hirtelen fejlődés követi, és a szülés sem idéz elő olyan biológiai változást ami vízválasztó lehetne ember-nem ember megítélésben.

Véleményem az, hogy erről csaki női alkotmánybírók dönthetnének, hisz mi férfiak nem éljük át ezen problémát. (Sajnos csak egy alkotmánybírónőnk van , így ezzel várnunk kell :)

alorinc # 2005.01.20. 13:47

kicsit sietve szedtem össze gondolataimat, remélem érthető...

dr Zákányi Csaba # 2005.01.21. 10:49

Köszi a topic újraélesztését, alronic!
Ha tehát számít a döntéshozók neme, akkor a kérdés nem eldönthető a jogtudomány segítségével, hanem csak véleményeket lehet megfogalmazni vég nélkül.
Akkor marad a gyakorlati megközelítés, mi a helyesebb, mivel járunk jobban,mivel kevésbé?
Ja és az a kérdés vetődött fel bennem, hogy biztos-e az, hogy az élethez való jog (as such) übereli az önrendelkezési jogot (szintén as such)?
Jelen jogi szabályozás szerint ui. nem, hiszen van lehetőség terhességmegszakításra a terhes "kívánságára" is.

derill # 2005.01.23. 21:19

Tudomásul kell venni, hogy hozhatnak bármilyen rendelkezést, ha egy nő nem akar megszülni egy gyereket, semmit sem tehetnek ellene. Vagy elveteti, vagy megöli. Ez utóbbit akarták elkerülni azzal, hogy lehetőséget adtakaz abortuszra. A nő dolga eldönteni, hogy akarja-e vagy sem. Ha pedig nem akarja, nem lehet rá kényszeriteni. Meg lehet oldani az orvostudomány segitségével, hogy a belőle kivett magzatot életben tartsák, átültessék stb. de kényszeriteni senkit nem lehet arra, hogy szüljön, ha egyszer nem akar.


dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu

the big cat # 2005.01.24. 08:25

De lehet olyan körülményeket teremteni, hogy minél kevesebben ne akarajanak szülni, és lehet a fennmaradaókat súlyos büntetéssel fenyegetni, hogy ők is többször meggondolják, lehet a törvényen kívül helyezéssel oylan kockázatot teremteni, ami a szülést vonzobbá teszi örökbefogadással egybekötve. Az ilyen körülmények megteremtésért kellene inkább nagy vehemenciával harcolni, nem a szabad akarat nevében a gyilkolás lehetőségéért.

dr Zákányi Csaba # 2005.01.26. 09:36

Mi a gyilkosság, Big?
Javíts ki, ha tévednék: gyilkosságnak olyan szándékos emberölést lehet nevezni, amit a törvény büntetni rendel.
Szerintem nem gyilkos az állami ítéletvégrehajtó, a túszejtőt lelövő kommandós, a hazáját védő katona, a terhességmegszakítást végző orvos, sőt Hollandiában az euthanasiát végző orvos sem. Aki a művi abortuszt gyilkosságnak nevezi, az semmivel sem racionálisabb,mint az ellenvélemény vehemenciája, ugyanúgy érzelmi alapon vitázik.

derill # 2005.01.26. 13:38

Big Te még sosem szültél, fogalmad nincs mi az. Maradjunk annyiban, hogy ha egy nő nem akar szülni, képtelen leszel vonzóvá tenni számára. Nem is beszélve arról, hogy egyetlen olyan kormányt sem láttam még, amely vonzóvá tudta volna tenni. Nem lehet ugy gyereket tervezni, hogy nem vagy benne biztos, hogy 10-20 év mulva is ugyanolyan szinvonatlon tudsz gondoskodni róla, hogy lesz-e lakásod, neki lesz-e lakása stb.

Nem a büntetést kell megoldani (tudjuk, hogy a halálbüntetés sem oldotta meg azt, hogy ne legyenek bünözők), hanem azt, hogy ne kelljen, ha nem akar.

Fejleszteni az orvostudományt, hogy bármikor ki lehessen belőle venni, ha ő már nem akarja, és át lehetten olyanba ülteni, aki akarja. Kérdezz meg akárhány abortuszra készülő nőt, egyiket sem érdekli, hogy ha már neki nem kell, akkor mit csinálnak a magzattal. Szivesen odaadja bárkinek.

A gyilkolást már kitárgyaltuk, a magzat nem ember és csak az emberölést büntetik szerencsére.

Lehet kitalálni olyat, hogy minden magzatelhajtás tiltott (mert ugyebár a tiltott magzatelhajtást is büntetik, mert a jogalkotó sem tudta magában hova tenni a dolgot - tuti pasi volt -), de ettől még el fogják pusztitani ahogy régen is tették (kötőtükkel ha másképp nem megy, akkor is, ha ők maguk is belepusztulnak).

Ha egy nő akar valamit, akkor az lesz, és ha nem akar valamit, akkor az nem lesz. Ez az egyetlen biztos, minden más csak lehetőség.

Zákányi tudja a legjobban elmesélni neked, hogy egy nő két dologért képes mindenre: azért, hogy ha akar gyereket, legyen neki, és azért, hogy ha nem akar, akkor ne legyen.


dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu

the big cat # 2005.01.26. 15:45

A gyilkosság szót nem a magyar jogi értelemben használtam, hanem morális értelemben, ezt már a topikban többször világossá tettem, de ha a szavakon akarsz lovagolni, és nema lényeget akarod megérteni akkor természetesen folytathatjuk így is. persze megértem, ha valaki nem a valós problémát akarja feszegetni, hiszen annak olyan megoldáa nincs az abortuszpártiak részére, ami ne azt jelentené, hogy az ölést pártolják, akárhogy csűrik és csavarják is adolgot. Számomra elképzelhetetlen olyan méltányolható érdek (azt kivéve, ha az abortusz az anya és a gyermek élete közötti választás miatt válik szükségessé), ami megengené a magzat hidegvérű megölését.

derill, neked sem kell ismételgetned magad, valóban kitárgyaltuk, és a helyzet sajnos az, amit te írsz. És enneka sajnosnak egy jelentős részéért az abortuszpártiak felelősek.

derill # 2005.01.26. 15:54

Az abortuszpártiak szerintem mind nők, sajnos az abortusz ellenzők nagy része viszont nem az. Olyanba akarsz beleszólni, amihez nem értesz, és valószinüleg nem is fogsz soha.

Nem hinném, hogy egy pasinak kellene beleszólnia abba, hogy egy nő mit csinál a testével. Ahogy a nőknek sincs beleszólásuk abba, hogy egy pasi mit tesz a saját testével (leoperáltathatja, kitetováltathatja, telerakhatja szegekkel vagy amivel akarja) egy pasinak sincs beleszólása abba, hogy egy nő mit tesz a testével.

Amig nem Neked kell kihordani, ebbe ne szólj bele. Ha majd neked kell, a saját testeddel felőlem Te is rendelkezhetsz, nem fogok beleszólni, ezt megigérem Neked:)


dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu

the big cat # 2005.01.26. 16:03

Nos ahhoz könnyű érteni, hogy elítélem e az ártatalanok megölését vagy nem. Számomra ez egy igen könynen eldönthető morális kérdés, aki nek ez bonyolult, annak azért bonyolult, mert mert érvet keres a megmagyarázhatatlanra.

És én se hinnám, hogy paiknak bele kellene szólni abba, mit csinál a nő a testével, de az embereknek azért legyen már beleszólási joga abba, hogy mit csinálnak más emberek a védekezésre képtelen magzatokkal. Aztán az is elég érdekes, hogy valahogy a pro choice mozgalmak soha nem tiltakoznak az abortuszt pártoló férfiak beleszólása kapcsán.

És amíg ártatlanokat öldöshetnek addig fenntartom magamnak ajogot, hoyg beleszóljak, és szerencsére ezt a jogomat ennek az országnak a jogrendje is támogatja.

dr Zákányi Csaba # 2005.01.26. 17:19

A harcos feminizmus és dühös keresztényi "érték-abszolutizálás" küzdelme az indulatok elszabadulása miatt ismét mélypontjára hágott...(milyen alapon mondok én véleményt erről?)Na de:
Micsoda képtelenség az, hogy az "abortuszpártiak mind nők". Én pl. úm. abortuszpárti vagyok férfi létemre. Ez éppen úgy nem igaz, mint ahogy az sem, hogy minden nő támogatja az abortuszt. Nincs igazad Derill, ez nem női dolog!
Big! Szerintem nemcsak az ártatlanokat, hanem a bűnösöket sem helyes megölni, mégis helyeSEBB a kórházi körülmények között elvégzett magzatelhajtás, mint a kriminális abortusz, vagy a nem kívánt gyermekek életre kényszerítése egy olyan erkölcsi rendszer nevében, melyet nem vall magáénak az egész társadalom, sőt, még a többség sem.
Már a tízparancsolat megírása (ihletése) idején sem az volt a kérdés, hogy öljünk-e vagy ne, hanem az, hogy mikor lehet mégis ölni, mikor helyesebb az ölés éppen méltányolható okból. Csak annyit szertnék még hozzátenni. Ismét csak hasznossági alapon: egyetlen olyan erkölcsi törvényt ismerek, amit talán mindig érvényesíteni kell, azt, hogy nem kényszeríthetjük rá másra a saját rendszerünket.

derill # 2005.01.26. 17:29

Akkor mégiscsak igazam van:) Legalább is a befejezésedből itélve.

Egyébiránt abortuszpártiként Te vagy a kivétel, ami erősiti a szabályt.

A szabály pedig:

  1. nekem mindig igazam van,
  2. amennyiben mégsem, akkor életbe lép azt egyes pont

)


dr. Regász Mária Ügyvédi Iroda
dr. Regász Mária
ügyvéd
1137 Budapest, Szent István krt. 12. I. 5.
06-30-381-8350
derill@t-online.hu

the big cat # 2005.01.26. 18:19

Csaba,

Sajnálom, de a te hajánál előrángatott állítólag mindig érvényesítendő erkölcsi törvényedben (amit nyilván azért kreáltál gyorsan, hogykeress valami morális alátámasztást az ölés támopgatására) még te sem hihetsz igazán, hiszen ezzel azt mondod, hogy hagynunk kell bármit megtörténni, azza, nem kényszeríthetjük rá valakire, hogy ne gyilkoljon, lopjon csaljon, hazudjon. ha viszont most revideálsz, és azt mondod, hogy annak is vannak határai, akkro megint csak önkényesen húzol határvonalat, ezzel a nygazserű érved meg is semmisült.

Az általam ismert majdnem abszolút erkölcsi törvény a "ne ölj!". A lehető legtágabb értelemben, azaz ölésnek csak akkor van helye, ha annak alternatívája is ölés lenne, és nem védhető ki máshogy.

Ezt nem igazán lehet relativizálni., nincs olyan, hogy jobb így ölni, meg úgy.

Hihetetlen, hogy képesek vagytok szándékosan figyelmen kívül hagyni mindenféle állítólagos fennkölt nézetekre hivatkozva, hogy az abortusz során elpusztítanak valakit. Talán ebből a nézőpontból kellene szemlélni, és nem a felelőtlen szülők nézőpontjából.

Egyébként a magyar jog is velem ért egyet, mivel jogilag is támogatja, hogy az emberi élethez való jog az egytelen abszolút jog, amit semmiylen indokkal nem lehet korlátozni. Aztán persze, hogy mégis lehessen abortuszt elkövetni, ezért generál egy fikciót, miszerint az élet nem élet, ha még csak 3 hónapos. De miért 3 hónapos? Miért nem akkor mondjuk 1 éves? vagy két éves? ugyanúgy magatehetelen életekről van szó, és hát nehoygmár tönkretegye szegény leányanya életét, ha mégis meggondolja magát, hát akkor miért nem ölheti meg a csecsemőjét? Erre nincs válasz, mert nem létezik rá válasz.

dr Zákányi Csaba # 2005.01.26. 19:55

Big!
Én valóban az erkölcs relativitásában hiszek. Ez ui. világnézeti kérdés és nálam csak annyit jelent, hogy bármit tarthat valaki erkölcsösnek, ha a saját értékrendjén belül konzekvens, nem lehet alacsony szinvonalúnak minősíteni más szabályrendszerből szemlélve.
Na mármost. Azt írtad valakinek a megölését jelenti a terhességmegszakítás.
Eszerint a magzat valaki, olyan valaki, akinek lelke van. Hát ez látod csak azok szerint van így, akik pl. istenhívők, vagy legalábbis hisznek az anyagtól független lélekben. De az emberek jórésze nem így gondolja, én sem.
Neked abban van igazad, hogy semmiféle biológiai alapunk nincs arra, hogy 12 hetes korban húzzuk a határvonalat. Én sem tudom ui. megmondani mikortól van a magzatnak lelke. Az én felfogásom szerint a világ tudomásulvételével kezdődik a lélek, tehát az érzékszervek működésének megindulásával, mondjuk.
Válaszod utolsó bekezdésében leírtak érdkelnénk. Hol lehet ezekről olvasni.

the big cat # 2005.01.27. 06:30

Az utolsó bekezdésben írtakról az Alkotmánybíróságnak a halálbüntetés eltörléséről szóló határozatában lehet olvasni, már ami az élethez való jog korlátozhatatlanságát illeti.

Ami az érzékszervek működésének megindulását illeti, ha ez az állápontod ellenezned kell az abortuszt. Objektív, természettudományíos bizonyítékok vannak arra nézve, hogy a magzati életben a magzat az első napoktól érzékeli környezetét, az anya érzékelésétől függetlenül. természetesen, amíg nincs neki nem füllel, szemmel, stb, hanem más módokon, de csak azért, mert valaki máshogy érzékel, azért az még él. A magzat nem az anya testének egy szövetrésze, hanem önálló élet.

the big cat # 2005.01.27. 06:33

"Az emberek jó része nem így gondolja" Az iylen topikai érveket inkább hagyjuk, sem erre, sem az ellenkezőjére semmiféle bizonyítékod nincs, és még ha lenne is, irrelváns volna.

Az emberek többsége hisz a halálbüntetésben, ergó vissza kell állítanunk?