Az alábbi kérdésem lenne, mert sehol nem találok választ. Ha felhívom 3x a NAV-ot mind a 3 alkalommal mást mondanak. Hátha itt valaki találkozott ilyennel.
A szolgáltatás egy társkereső.
- A szolgáltatást interneten áruljuk.
- Nincs fizikai termék.
- Nincs postázás.
- Az ügyfelek konkrét pontos kilétét nem ismerjük.
A gond a banki vásárlásnál és a paypal fizetésnél van, ahol nincs az ellen oldalon semmi. (telefonos fizetés esetén ott van maga a mobilszolgáltató)
Hogy lehet megfelelni a NAV-nak?
Számlát nem tudok kiállítani, a nyugtát sem tudom a kezébe adni az ügyfélnek, mert nincs kiszállítás.
Elvileg egy zárt rendszer, amire vonatkozna olyan, hogy nem kell adni semmit az ügyfél kezébe, de az egyik NAV ügyintéző szerint mégis kell, a másik szerint meg nem kell semmi, a harmadik szerint számlát írjunk, a negyedik szerint meg egy ember üljön a gép előtt egy nyugtatömbbel és magának (amit nem ad át senkinek) írogasson naponta 5000 darabot ha azt látja, hogy valaki vásárolt.
A könyvelő csak úgy tudja lekönyvelni a bevételt ha van egy ellen oldala.
Keresve volt jó pár számlázó programot forgalmazó cég, de onnan sem kaptam információt, hogy a programjuk használható lenne -e.
Más oldalak esetén azt látom, hogy az ügyfél nem kap semmit, de ha számlát kér telefonon az ügyfél, akkor külön kérésre állítanak ki neki.
Sajnos azt nem látom mi van a háttérben.
Ha véletlen találkozott valaki ilyen szituációval, és van megoldási javaslata, az kérem ossza meg, mert meg szeretnék felelni a NAV-nak, de sötétben tapogatózok.
Köszi.
Zoli