Másik oldalról is meg lehet fogni a dolgot:
A közúti csatlakozáshoz a közút kezelőjének hozzájárulása kell, aki pedig feltételeket szabhat a közlekedés ill. a biztonság fenntartása érdekében. Egyszerű családi házas kapubejáróknál nem szoktak szórakozni, de egy nagyobb társasháznál bizony beleszólnak, hogy hol lehet a csatlakozás! Tipikus eset pl., hogy saroktelek esetén, amely belvárosi főútra néz, csak a mellékutcába engedélyezik a garázskijáratot, hogy a főút forgalmát ne zavarják a ki/behajtók.
Az építési hatóság egyébként valóban nem alkalmas arra, hogy a szomszédok érdekeit figyelembe vegyék. Erre a tervező, ill. a beruházó az alkalmas személy. Ha pl. a beruházónak sürgős a dolog, akkor az egy nagyon frappáns tárgyalási alap, hogy ha figyelembe veszi a szomszédok elvárásait (amennyiben azok reálisak), akkor mondjuk a szomszédok nem élnek a törvényadta jogorvoslati lehetőségeikkel. Ez jó néhány hónappal fel tudja gyorsítani az építkezést, és így egy nagyobb építkezésnél akár 10-20 milliós extra kiadást is megspórolhat a kedves beruházó (aki ugye a pénz nyelvén beszél, tehát mindent erre kell lefordítani neki).