TIGÁZ kötbér


andulka # 2013.02.25. 11:37

Jogszabályt sértett a TIGÁZ,

ezért 200.000 Ft.- fogyasztóvédelmi bírság megfizetésére kötelezte a Fogyasztóvédelmi Felügyelőség

Egy egyedi ügyben a Heves Megyei Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelőségének Vezetője a Tigáz Zrt-t (Tiszántúli Gázszolgáltató) 200.000 Ft.- fogyasztóvédelmi bírság megfizetésére,

továbbá a jogtalan kikapcsolásból eredő többletköltség megtérítésére kötelezte,

valamint a szolgáltatónak megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását.

A határozat indokolása szerint a TIGÁZ jogsértő módon járt el akkor, amikor a fogyasztót kizárta a szolgáltatásból.

Ismét bebizonyosodott tehát az, hogy a TIGÁZ, illetve a képviseletében eljáró személyek (szóvivő, panasziroda vezető stb.) valótlanul állítják, hogy társaságuk eljárása minden esetben jogszerű, szakszerű.

A határozat teljes szövege itt olvasható:

https://docs.google.com/…ZUhtWkE/edit?…

https://www.facebook.com/photo.php?…

septem signis obsignatum # 2013.02.22. 09:01

A Kelet-Magyarország c. napilap ismét foglalkozott a TIGÁZ aggályos kötbérezési és tömeges rágalmazási gyakorlatával

Egyre több a fogyasztók által megnyert, illetve a TIGÁZ által elvesztett perek száma!

Fogyasztói panaszok – „Az ügyek legnagyobb részét meg lehet nyerni”

http://www.szon.hu/…0%9D/2199458

Nyíregyháza – A tavalyi év egyik legsikeresebb Kelet-vitáját márciusban rendeztük: olyan sok olvasói panasz érkezett szerkesztőségünkbe a TIGÁZ-zal kapcsolatosan, hogy úgy döntöttünk lehetőséget biztosítunk arra, hogy az érintettek kérdéseit szakemberek válaszolhassák meg.

Közel kétszázan vettek részt a vitán, amely nem is lehetett volna aktuálisabb, hiszen azon a héten még az Országgyűlésben is szó esett a szolgáltató cégek magatartásáról.

Azóta közel egy év telt el és a panaszos levelek száma nem csökkent, viszont vannak jó hírek is: egyre többen keresnek fel bennünket olyanok is, akik pert nyertek a szolgáltatójukkal szemben.

Magyarországon dr. Dicső Gábornak van a legtöbb ilyen esete, a kisvárdai ügyvéd százas nagyságrendű ügyben jár el a TIGÁZ-os és E.On-os ügyekben.

  • Eddig jellemzően majd’ minden olyan ügyet megnyertünk, ahol mágnesezéssel gyanúsították a fogyasztót, de ezen tény elmondható a plombás és golyóscsapos ügyek jelentős részében is – osztotta meg lapunkkal tapasztalatait az ügyvéd, aki úgy érzi, a TIGÁZ fogyasztókhoz való hozzáállása jelentősen megváltozott.
  • Ha a szolgáltatóban kétséget tudunk ébreszteni, hajlandók az eljárást felülvizsgálni, hatáskörben megszüntetni és a fogyasztót a kiszabott kötbér megfizetése alól mentesíteni.

Fontos tudni, hogy a szakvélemény nem perdöntő ezekben az ügyekben, mert mindig meg kell vizsgálni a szakvélemény előtti állapotot, nevezetesen azt, hogy az ellenőrzés milyen körülmények között zajlott és hogy az pontosan megfelelt-e az eljárási rendnek. Ha már ebben hiba van, az eljárást a szakvélemény ellenére is megszüntetik.

Ezért nagyon lényeges, hogy a ténymegállapító jegyzőkönyvet a fogyasztó csak akkor írja alá, ha az mindenben fedi a valóságot, de a fogyasztónak is szükséges együttműködni a Tigáz dolgozóival.

Három oldal az egész, mindenkinek a saját érdeke, hogy alaposan elolvassa. Az eljárási rendet azért kell megtartani, mert annak bármilyen hiányossága – akár a fogyasztó részéről is – a szolgáltatásból való kikapcsoláshoz vezethet.

Dr. Dicső Gábor több tucat E.On-os ügyben is ellátja a fogyasztók képviseletét és úgy látja, a cég hozzáállása nem igazán fogyasztóbarát.

  • Mindenáron el akarják érni, hogy kizárhassák a szolgáltatásból a fogyasztót, akire olyan nyomást gyakorolnak, hogy kénytelen kifizetni a kiszabott kötbért, ami több esetben a 2 millió forintot eléri – az emberek ezt kifizetik, hiszen áram nélkül élni akár 1–2 napig is lehetetlen.

Magyarországon nincs olyan hatóság, mely vitás kötbér esetén a tételes jogra hivatkozva a szolgáltatót a szolgáltatás visszaállítására kötelezhetné. !!!!!

Az Energia Hivatal az egyetlen szerv, mely érdemi segítséget tud nyújtani ilyen ügyekben, de a lehetőségei korlátozottak:
azt megtilthatják a szolgáltatónak, hogy alkalmazza a kötbért, de azt nem, hogy bírósági úton érvényesítse kötbérigényét a fogyasztóval szemben. .....

Legvégső esetben viszont csak a bíróság marad: én azt javaslom, hogy aki teheti, forduljon ügyvédhez, a tapasztalataim szerint ugyanis ezeknek az ügyeknek a legnagyobb részét meg lehet nyerni.

A Kelet-vitán elhangzott, hogy a fogyasztók alakítsanak pertársaságot – én ezt azonban nem tartom jó ötletnek, hiszen minden ügy más, minden esetben más szakértőket kell alkalmazni – mondja a szolgáltatókkal szembeni ügyekben hatalmas tapasztalatot szerzett dr. Dicső Gábor.

http://www.szon.hu/…0%9D/2199458

forgomorgo1 # 2013.02.20. 11:00

A http://forum.index.hu/…/showArticle?…
olvasható:

A Magyar Energia Hivatalnál sorozatosan egy évig állnak az ügyek

Nekem pl. több mint 1 éve van az ügyem az Energiahivatalnál.

A múlt héten rákérdeztem, hogy van e valami fejlemény, de csak türelmet kértek semmi konkrétum.

Alex | 2013. február 12. kedd - 19:50

http://www.pertarskereso.hu/…el-vadolnak/

Ezek szerint a Magyar Energia Hivatalnál a jogszabály által előírt 2 hónap helyett az átlagos ügyintézési idő egy év?

Szép!

És Bessenyei Gábor, a Magyar Energia Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályvezetője még mindig a helyén van. :)

Ez igen, ez közigazgatás.

De minek vannak akkor a jogszabályok, ha azt a jólfizetett kormánytisztviselők sem tartják, illetve tartatják be?

A Ket. szerint az ügyintézési idő főszabály szerint 30 nap. A Gtv. 129. § (2) és a VET 168. § (4) szerint az ügyintézési idő 2 hónap.

Magyarország Alaptörvénye

XXIV. cikk

(1) Mindenkinek joga van ahhoz, hogy ügyeit a hatóságok részrehajlás nélkül, tisztességes módon és ésszerű határidőn belül intézzék.

(Az egy év ésszerű?)

Btk. 10. § (2) Társadalomra veszélyes cselekmény az a tevékenység vagy mulasztás, amely Magyarország állami, társadalmi vagy gazdasági rendjét, az állampolgárok személyét vagy jogait sérti vagy veszélyezteti.

Szerintem Bessenyei Gábor és csapata sérti, illetve veszélyezteti a fogyasztók (állampolgárok) törvényben és Alaptörvényben (alkotmányban) biztosított jogait.

Nem baj, fő, hogy jogállamban és jogbiztonságban élünk.

Jelen esetben a jogbiztonság fő letéteményese a Magyar Energia Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztálya és az egy éves ügyintézési idő. :)

Még egy kis türelmet kérünk! Maximum egy két évet. :)

A Magyar Energia Hivatalban ugyanis az ügyeket nem bonyolítják, pláne nem fektetik el, hanem intézik. Így, ilyen gyorsan. :)

Ezt hívják hatékony közigazgatásnak...

http://forum.index.hu/…/showArticle?…

scriptor # 2013.02.18. 12:56

Kedves Mazda6!

Várjuk az ítélet szövegét.

Előre is köszönjük.

fuxi02 # 2013.02.12. 14:38

Tisztelt Mindenki!
Biztos nem egyedi az esetem de nem igazán tudom mit tegyek ezért kérnék tanácsot.A következő történt, Ki kötötték a gázt, ez történt úgy, hogy az elmúlt évben éves elszámoló 90e mivel elég sok elcsúsztam egy hónapot, de rendeztem aztán jött a december a karácsony meg egy közeli halál eset és kimaradt a következő csekk. persze felszólítás nem jött valamiért csak annak idején a 90e-ről. Január 22-én további értesítés nélkül távollétünkbe kikötötték. Telóztam nekik,hogy most miért is szentül meg voltam győződve egy elmaradt számlám van az is decemberből szerintük három. Nem is nagyon találtam annyi csekket odahaza valami régit össze szedtem hármat kb tartozás összege mondták jó lesz az úgy is.Be fizettem vissza is kötötték. eddig siker sztori. De kérdem Én saját portámra engedélyem és tudtom nélkül hogyan mertek be jönni, miért nem kaptam kikapcsolási értesítőt,miért az első meg jelölt napon kötik ki betörve a portámra. Bár szerintük küldtek kikapcsolási értesítőt igaz a megjelölt napon tuti voltak odahaza de mégse kaptuk meg a levelet talán próbáltak el érni telefonon ha Ők voltak igaz csak annyit csöngött hogy meghalljam és ne tudjam föl venni. Ami fáj az a ki és vissza kapcsolási díj 38e ft. Ja és nincs vége a dolognak. A napokban kaptam ismét egy éves elszámolót 70e forinttal na itt teljesen elborult az agyam mondván jan 22 ig teljesen le volt rendezve hogy jött ki megint 70e tartozás telefonáltam mondták így korrekt mert leolvasták az órát és ennyi volt rajta. Ez érdekes mivel álltalányt fizetek és éves olvasás októberben van és most csak február van és az éves fogyasztás októberig jön ki nem februárig persze hogy több van az órában de ez így természetes hisz még csak 3-4 hónap telt el a 11-12 ből. nem értettem a logikájukat főleg hogy az álltalányt is levették majd a felére: Hihetetlen egy csapat mit tegyek velük a kikötésnél sok sok szabályt meg szegtek úgy érzem ez az újan számolt álltalány meg érthetetlen és nem korrekt szívesen mennék más szolgáltatóhoz hátha azok korrektebbek,de nem igazán tudom mit tegyek, segítsetek!

sissy074 # 2013.02.09. 09:22

Tisztelt fórumozók!

Itt is kiírom a kérdésem,hátha tud valaki tanácsot adni.
Tavaly bekötésre került a gáz,megjött az első csekk amit december elején be is fizettem.Majd felhívtam a szolgáltatót,hogy jelezzem ne átalányt hanem alapdíjat számlázzanak mivel még nem használjuk a gázt.Ekkor január 09-én küldtek egy elszámoló számlát,amin -29619ft túlfizetésem van.Szép türelmesen vártam,hogy ezt vissza utalják nekem,de ez idáig ez nem történt meg.Ezért ismét telefonáltam,azt a választ kaptam,:nem is utalják vissza majd csak az éves elszámoláskor!
A szerződésben ez szerepel:"7.Elszámolási időszak:-20m3/hó alatti névleges teljesítményű mérő esetén:egy év.
8.Elszámolás:Az elszámolás tekintetében a felhasználó jelen pontban nyilatkozik arról,hogy amennyiben az elszámolás eredményeként a felhasználó folyószámláján 100ft-ot meghaladó túlfizetés keletkezik,annak összegét a GDF SUEZ ZRT. a következő esedékes számlák összegéből vonja le,vagy 8 napon belül vissza fizeti."
Most akkor az elszámoló számla az nem elszámolás?Én értelmezem rosszul és tényleg majd csak az éves elszámoláskor jár majd vissza a pénzem?Köszönöm előre is ha valaki tudna válaszolni nekem?

mazda6 # 2013.02.08. 16:59

Üdvözlet Mindenkinek!

Ahogyan azt a január 25.-én történt hozzászólásomban megígértem, tájékoztatlak titeket, hogy a mai napon lezajlott bírósági ítélethirdetésről.
A Tigázzal szembeni perkeresetemet megnyertem, melyben a bíróság kimondta, hogy nem történt szabálytalan vételezés,a kötbér követelés jogtalan, illetve a szolgáltató nem zárhat ki a szolgáltatásból és nem korlátozhatja azt.

A dokumentumokat a jövőhét elején kapjuk kézhez, melynek fontosabb részeit itt megtekinthetitek.
Remélem sokaknak segítségére lesz.
Amint jogerőre emelkedik az ítélet, folytatása következik az ügynek.

Kitartás, Sziasztok!

jokepu # 2013.02.08. 07:11

Az NFH cikkeiben csak azt ismerteti, amit szerintem minden fórumozó ismer. Minden szolgáltatónak lehetősége van arra, (üzletszabályzatukra hivatkozva) hogy saját belátása szerint járjon el ügyfeleivel szemben. "A gáz-szolgáltatás tekintetében a törvény csak akkor teszi lehetővé kikapcsolás kezdeményezését, ha:

  • a lakossági fogyasztó fizetési kötelezettségével 60 napot meghaladó késedelembe esett,
  • a lakossági fogyasztó által, fizetési haladék adásáról vagy részletfizetési lehetőségről kezdeményezett egyeztetés esetén azok a lakossági fogyasztóval nem vezettek eredményre,
  • a földgázkereskedő a tartozásról és a kikapcsolás lehetőségéről a lakossági fogyasztót legalább kétszer értesítette, és az értesítésben a lakossági fogyasztó figyelmét felhívta a szociálisan rászoruló fogyasztókat az e törvény és a földgázellátásról szóló törvény rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló kormányrendelet alapján megillető kedvezményekre, valamint az előre fizető mérő felszerelésének a lehetőségére.

A jogellenes kikapcsolás esetén a fogyasztót ért vagyoni hátrány - például mert a visszakapcsolási díjat meg kellett fizetni - a hatósági eljárásban is súlyosító körülmény, ugyanakkor a szolgáltatónak kötbérfizetési kötelezettsége is van a fogyasztó felé.

Figyelemmel arra, hogy a 60 napot meg nem haladó tartozás miatti kikapcsolás nem egyedi eset, a hatóság - közlése szerint - a jövőben is szigorú szankciókkal fogja sújtani a jogszabályi rendelkezéseket be nem tartó szolgáltatókat, a fogyasztókat pedig a jogos igények érvényesítésére biztatja."

Még nem mutattak be egy esetet sem, amikor az NFH a szolgáltató és a fogyasztó a közösen megoldott probléma után "elégedetten pezsgőt bont"
Sokan az igényük érvényesítéshez nem rendelkeznek megfelelő anyagi háttérrel, sőt minden előzetes vagy utólagos költség is a nyakukba hullhat. Végigjártam és is az utat 2012. augusztus 25-e (szakértői vizsgálat napja) óta, és túl vagyok a 60 napot meghaladó fizetési kötelezettségen is. Azóta érdemben nem történt semmi, hacsak figyelembe nem veszem a két fizetési felszólítást, és a kikapcsolási értesítőt. Nem maradhat a család fűtés, meleg víz nélkül. Először keményen ragaszkodtam elveimhez, elmentem volna a végletekig, mostanra a lendület az utolsó felszólítás után már alább hagyott, feladom és fizetek.

andulka # 2013.02.07. 13:10

Az alábbi linkre kattintva elolvashatja Dr Szabó L. Zsolt ügyvéd - egy panaszosnak írt - válaszát.

http://www.pertarskereso.hu/…as-ugyekhez/

scriptor # 2013.02.06. 06:43

Szabálytalanul kapcsolta ki a gázt, fizethet a gázszolgáltató

2013. január 30., szerda 13:42 (NAPI)

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság előtt az elmúlt időszakban számos olyan eljárás folyt, amelynek során megállapítást nyert, hogy a szolgáltató nem a jogszabályok szerint járt el, amikor a fogyasztónál kikapcsolta a szolgáltatást.

A vonatkozó törvények szigorú szabályokat fogalmaznak meg a kikapcsolás feltételeként, amit ha a szolgáltató megszeg, bírsággal sújtható, a fogyasztó pedig kötbérre tarthat igényt.

Az egyik, az NFH által ismertetett esetben a fogyasztót a gázszolgáltatásból zárták ki ideiglenesen be nem fizetett számlatartozásra hivatkozva.

A hatóság az eljárás során megállapította, hogy a szolgáltató a jogszabályban és az üzletszabályzatban előírt garanciális szabályokat sértette meg akkor, amikor a 60 napot meg nem haladó tartozás alapján kezdeményezte a kikapcsolást.

A szolgáltató magatartását súlyosította, hogy a fogyasztói panaszban megfogalmazottak jelentős részére érdemi választ sem adott az ügyfélnek.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság közlése szerint a földgáz-szolgáltatás tekintetében a törvény csak akkor teszi lehetővé kikapcsolás kezdeményezését, ha:

  • a lakossági fogyasztó fizetési kötelezettségével 60 napot meghaladó késedelembe esett,
  • a lakossági fogyasztó által, fizetési haladék adásáról vagy részletfizetési lehetőségről kezdeményezett egyeztetés esetén azok a lakossági fogyasztóval nem vezettek eredményre,
  • a földgázkereskedő a tartozásról és a kikapcsolás lehetőségéről a lakossági fogyasztót legalább kétszer értesítette, és az értesítésben a lakossági fogyasztó figyelmét felhívta a szociálisan rászoruló fogyasztókat az e törvény és a földgázellátásról szóló törvény rendelkezéseinek végrehajtásáról szóló kormányrendelet alapján megillető kedvezményekre, valamint az előre fizető mérő felszerelésének a lehetőségére.

A jogellenes kikapcsolás esetén a fogyasztót ért vagyoni hátrány - például mert a visszakapcsolási díjat meg kellett fizetni - a hatósági eljárásban is súlyosító körülmény, ugyanakkor a szolgáltatónak kötbérfizetési kötelezettsége is van a fogyasztó felé.

Figyelemmel arra, hogy a 60 napot meg nem haladó tartozás miatti kikapcsolás nem egyedi eset, a hatóság - közlése szerint - a jövőben is szigorú szankciókkal fogja sújtani a jogszabályi rendelkezéseket be nem tartó szolgáltatókat, a fogyasztókat pedig a jogos igények érvényesítésére biztatja.

http://www.napi.hu/….543762.html

Ne hagyja magát átverni, becsapni, megfélemlíteni, megkárosítani!

Kenderice # 2013.02.05. 14:01

Hát ha tőle vonják, akkor gondolom az Ő nevén vannak a mérőórák.
Ha így van, be kell mennie a szolgáltatókhoz és kérnie kell a szolgáltatás megszüntetését.
Utána majd az ott lakók kötnek új szerződést.
De lehet az is elég, hogy közli a lakókkal, ha nem íratják át saját nevükre az órákat önként és dalolva, akkor megszüntetteti a szolgáltatásokat.
De majd kijavít valaki, ha ez nem lehetséges.

Ingó # 2013.02.04. 14:04

Tanácsot szeretnék kérni, hogy ha valaki elköltözik egy ingatlanból, de még a fél ház az ő nevén van, a Gáz és az Áramszolgáltatónál hogy lehet elérni, hogy ne az ő nyugdíjából vonják le az ottmaradottak által fogyasztott energiaszámlát. Már közel egy éve nem lakik a saját fél tulajdonában, a másik fél családja használja, és mégis tőle vonnak le minden fogyasztást a nyugdíjából, így már a megélhetése forog kockán, a házban maradottak pedig ingyen élvezik a szolgáltatást? És hogy működik az, hogy állítólag már egyszer kikapcsolták a gázt, és most ismét visszakapcsoltatták az ő tudta és aláírása nélkül, és ugyanúgy továbbra is ingyen élvezik az energiaszolgáltatást, mivel nem ők fizetik.

Gingin # 2013.02.01. 22:18

Jaaaaaaaa!...Ezt nem állítania kell, hanem bizonyítania!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gingin # 2013.02.01. 22:16

Csak úgy megjegyezném..
Mikor az órámat 2005-ben felszerelték és a TIGÁZ (jegyzőkönyv,munkalappal)átadta nekem,-szemrevételezéssel átvettem anno az órámat. Kérdés?
Szemrevételezéssel láthattam,látható volt hogy az OMH plombának hogyan kell kinéznie?(szín.lenyomat,fotó) Az órának, számlap háznak milyen színünek kell lennie? Stb...
Tudja-e valaki,hogy egy óra hitelesítési idő lejárata előtt miért indokolt óracserére?

Számon kér valamit tőlem a TIGÁZ??..akkor előbb azt kell bizonyítania, hogy mikor átadta az órát,akkor ezt ő....így adta át nekem.!

Gingin # 2013.02.01. 18:44

Sziasztok!Megkaptam a TIGÁZ-tól egy kikapcsolásról szóló levelet,ami be volt dobva a szomszéd postaládájába.Ebben megjelölt 5 időpontot,mikor jönnek kikapcsolni.A kötbér és szakértői vélemény együttes összegének (566.709,-Ft) meg nem fizetése miatt akarnak kikapcsolni.Az ingatlanban nem tartózkodok folyamatosan.Mit tehetek???Tudna valaki tanácsot adni? Köszönöm!

Még annyit, hogy a levélben (kikapcsolási értesítőben) megfenyegetett,hogy ha a felsorolt időpontokban se tudja érvényesíteni a kikapcsolást,ami 40.000,-Ft visszakötéssel jár,akkor "A felhasználási helyen kívüli kikapcsolás (vezetéklevágással) várható költsége további: 180.000,-Ft.

gyuri115 # 2013.02.01. 02:12

Sziasztok!
Nekem egy olyan kérdésem lenne, ami nem pont a témához kapcsolódik, de mégis sok embert érint…
Gondolom minden embernek feltűnt, akik vezetékes földgázt használnak, hogy elég feltűnően romlott a gáz minősége, tehát csal a szolgáltató, megkárosítja az ügyfeleket, nem kicsit nagyon!!!

Ez ügyben nem indított még senki pereket, mert ez egy olyan csalás a szolgáltatók részéről, ami igen sok embert érint az országba és elég egyértelmű a csalás hiszen míg régen 2-3 órát is bőven elég volt fűteni, most szinte egész nap kell hogy menjen a fűtés vagy pl most tovább kell melegíteni a fizet a gázon stb-stb…

scriptor # 2013.01.28. 15:02

Köszönjük a részletes tájékoztatást, várjuk az újabb TIGÁZ-t marasztaló ítéletet és a beszámolót. :)

mazda6 # 2013.01.26. 12:40

Üdvözlet Mindenkinek!

2011. 08.30.-án kezdődött a Tigázzal a kálváriánk, mágnesezéssel vádoltak meg, és a szokásos 540 ezer forintos kötbért valamint 28177 Ft költséget követeltek.
Mint ahogyan korábbi hozzászólásomban már beszámoltam róla, közjegyzőnél,független szakértői vizsgálatot kértem előzetes bizonyítási eljárást keretében,(ez egyenértékű azzal, mintha a bíróság rendelte volna ki)

A szakértői vizsgálat megállapította: nem történt szabálytalan vételezés

Ezt követően keresetet nyújtottam be a bírósághoz. Másfél év elteltével a harmadik tárgyalást megelőző napon (2013.01.24.) a Tigáz levelet küldött az ügyvédemhez.
Nekünk megegyezést ajánlott: mely szerint visszavonják a követeléseiket, és vonjuk vissza a keresetet. Mi nem egyezkedtünk! A levelet megküldték a bíróságnak is, kiegészítve azzal, hogy mivel visszavonták a követelést, így okafogyottá vált a per.

A bíróságon továbbra is ragaszkodtam az eljárás lefolytatásához,(2013.01.25.) mert fontos számomra, hogy a bíróság ítéletben mondja ki: “NEM LOPTAM A GÁZT”!!!

Az ítélet kihirdetése a jövő hónap elején lesz. A jogerőre válást követően részletesebben leírok mindent.

Ha, bárkinek tudok segíteni, az elérhetőségem: veressferenc@gmail.com

Üdv: Veress Ferenc

Gingin # 2013.01.25. 09:36

Sziasztok! Ahogy "jokepu" is írja,egyetértek és sokan,ahogy én is teljesen tanécstalan vagyok.Szinte semmi nem történik a fogyasztók érdekében.A kormány és az Energia Hivatal is csendben lapít.Belerokkantam és az idegeim is felmondták a szolgálatot.Pénzem ügyvédre nincs,munkanélküli vagyok és özvegyként egyedül élek.Esélyem sincs, hogy megvédjem magam ezalól a rágalmazás és jogtalan kikapcsolás alól.Nem tettem semmit és mégis hagynom kell hogy kikapcsoljanak a hidegben, köszönet a Hivatalos szerveknek és a Kormánynak.Mi csak egy kis porszem vagyunk a társadalomban,bezzeg ha Celebek lennénk és úgy történne velünk mindez,talán velünk is foglalkozna valaki....

csemegebene # 2013.01.25. 06:50

Úgy érzem falakat döngetünk nincs
semmi kézzel fogható a kezünkben a szolgáltató elleni
"harcban" igazunk (becsületünk) megvédéséhez.
jokepu 2013.01.25. 07:30

Ezért sajnos felelősség terheli a magyar közigazgatást, nevezetesen a Magyar Energia Hivatal Elnökét és Fogyasztóvédelmi Főosztályvezetőjét is.

A felelősségüket támasztja alá a napokban kapott alábbi körlevél:

Szösszenet a Magyar Energia Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályának gyakorlatáról TIGÁZ ügyben

Az, hogy a TIGÁZ a fogyasztóival szemben milyen módszereket használ kiderül a TIGÁZ által megrágalmazott személyek panaszaival foglalkozó fórumokból, újságcikkekből, TV riportokból, parlamenti interpellációkból.

Az azonban, hogy a Magyar Energia Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztálya TIGÁZ ügyben milyen gyakorlatot folytat talán kevésbé ismert a panaszosok előtt.

Történt egyszer, hogy az egyik TIGÁZ fogyasztó az Úr 2012. esztendejének második havában, írásban panasszal élt az országos hatáskörrel és illetékességgel rendelkező Magyar Energia Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályánál a TIGÁZ aggályos eljárása miatt, ugyanis a helyszínen eljáró gázszerelők –az aktuális koncepciónak megfelelően-, alaptalanul mérőóra mágnesezéssel gyanúsították meg.

Teltek, múltak a hónapok, mígnem az egyik verőfényes téli napon megcsörren a panaszos telefonja és eme hivatal jólképzett főtisztviselője tájékoztatja, hogy a TIGÁZ nyilatkozata szerint szabálytalan vételezés nem történt, melyet a szakértői vélemény is alátámasztott, majd megkérdezte: Ragaszkodik-e a kedves ügyfél az eljárás továbbfolytatásához, az érdemi döntéshez, vagy –tekintettel a TIGÁZ „kedvező” válaszára- inkább visszavonja a panaszát?

A közigazgatási jogban járatlan panaszosunk –engedve a finom terelgetésnek- rááll az ügyintéző javaslatára és szóban beleegyezik a kérelem visszavonásába nem tudja ugyanis, hogy lényeges különbség van az ügyet lezáró végzés és az érdemi határozat között.

Ezt követően az eddig igencsak elhúzódó ügy napokon belül, 11 hónap után, rekord gyorsasággal lezáródik, a Hivatal az eljárást az Úr 2013. évének első havában végzéssel megszünteti arra hivatkozva, hogy az ügyfél a kérelmét telefonon visszavonta, így az eljárásra okot adó körülmény nem áll fenn.

Az indokolás végén még az is szerepel, hogy a hivatal a 60 nap ügyintézési időt igen, de annak kétszeresét nem lépte túl.

A határozatot olvasva az alábbi észrevételek jutottak az eszembe.

Tény, hogy a Ket., azaz a közigazgatási hatósági eljárásról és szolgáltatásról szóló törvény lehetővé teszi azt, hogy az ügyfél az eljárás alatt a kérelmét visszavonja, és tény az is, hogy a Ket. lehetővé teszi a távbeszélőn történő kapcsolattartást, azonban biztos, hogy jelen esetben etikusan járt el a Magyar Energia Hivatal vezető tanácsos ügyintézője akkor, amikor az ügyfelet szóban afelé terelgette, hogy a kérelmét vonja vissza?

Biztos, hogy egészen jogszerű, szakszerű, illetve etikus egy írásban benyújtott panaszra indult hatósági eljárást egy, az ügyintéző által kezdeményezett, telefonbeszélgetés során elhangzottakra alapozva megszüntetni, különös tekintettel arra, hogy ezen szolgáltató ellen tömeges a panasz, illetve hogy az ügyfél a közigazgatási jogban járatlan?

Az ügyfél eredeti szándéka vajon nem az volt, hogy az ártatlanságát, illetve a TIGÁZ jogsértését az ebből a célból létrehozott szabályozó hatóság, mint az államot képviselő szerv jogerős határozatban mondja ki, illetve hogy a TIGÁZ alaptalan rágalmazásának legyen jogkövetkezménye? (eltiltás, pénzbírság, egyéb marasztalás)

Biztos, hogy ezen tömeges panaszokra tekintettel a szabályozó hatóságnak nem kellene hivatalból tovább folytatnia az eljárást?

Biztos, hogy egy ilyen, viszonylag egyszerű ügynek 11 hónapig kell tartani?

Biztos, hogy ez az ügyfél elégedetten fog visszagondolni a magyar közigazgatásra?

Biztos, hogy ennek az ügyfélnek nem fog gúnyos mosoly megjelenni az arcán, ha az esti híradóban a közigazgatásért is felelős miniszter a közigazgatás hatékonyságáról, korrupciómentességéről, ügyfélbarát és szolgáltató jellegéről fog nyilatkozni?

Biztos, hogy igaz a Hivatal állítása, miszerint a 2 hónapos ügyintézési időt igen, de annak kétszeresét nem lépték túl.

Biztos, hogy 11 hónap kellett ahhoz, hogy a Magyar Energia Hivatal a TIGÁZ-tól a szükséges nyilatkozatot, miszerint „ szabálytalan vételezés nem történt, melyet a szakértői vélemény is alátámasztott” beszerezze?

Biztos, hogy a Magyar Energia Hivatal mindent megtett annak érdekében, hogy a TIGÁZ időben válaszoljon?

Biztos, hogy az ilyen tömeges panaszok esetén elégséges a Tigáznak, mint ellenérdekű, tartósan tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytató, profitorientált félnek a nyilatkozatára alapozni a döntést?

Amennyiben nem, nem vetődik fel a Magyar Energia Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályvezetőjének a felelőssége a 11 hónapos ügyintézési idő miatt?

Mi az oka annak, hogy a végrehajtó hatalom gyakorlata szöges ellentétben van a közigazgatásért is felelős miniszter nyilatkozataival, illetve a Ket. és az Alaptörvény rendelkezéseivel?

A Magyar Energia Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályvezetőjére nézve miért nincs következménye az Alaptörvény és a Ket. vonatkozó szakaszainak a megsértése?

A kérdéseket lehet sorolni, azonban sajnos hivatalos válasz nincs.

A Magyar Energia Hivatal fenti gyakorlatát megismerve tehát nem lehet csodálkozni azon, hogy a TIGÁZ miért tudja az aggályos gyakorlatát éveken keresztül folytatni, illetve miért csak ilyen kis arányban ad igazat a MEH a panaszosoknak.

Úgy gondolom, hogy mind a Nemzetgazdasági Minisztériumnak, mind a közigazgatásért felelős miniszternek célszerű lenne a Magyar Energia Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán egy alapos átfogó, jogszerűségi és szakszerűségi ellenőrzést tartania.

A végzést olvasva eszembe jutott a köztisztviselői eskü szövege is.

Vajon a végzést készítő vezető tanácsos és az azt aláíró főosztályvetető jelen panaszügy kivizsgálásakor betartotta-e az alábbiakat:

44. § (1) A kormánytisztviselőnek kinevezésekor esküt kell tennie.
(2) Az eskü szövege a következő:
„Én, .............................................. becsületemre és lelkiismeretemre fogadom, hogy Magyarországhoz és annak Alaptörvényéhez hű leszek; jogszabályait megtartom és másokkal is megtartatom; tisztségemet a magyar nemzet javára gyakorolom.”

Nekem úgy tűnik, hogy fenti kormánytisztviselők sem az Alaptörvényt, sem a Ket. előírásait nem tartották be.

Ezen jogszabályok az alábbiakról
rendelkeznek:

Ket. 1.§ (4) Az ügyfeleket megilleti a tisztességes ügyintézéshez, a jogszabályokban meghatározott határidőben hozott döntéshez való jog…

Magyarország Alaptörvénye
XXIV. cikk

(1) Mindenkinek joga van ahhoz, hogy ügyeit a hatóságok részrehajlás nélkül, tisztességes módon és ésszerű határidőn belül intézzék.

Biztos, hogy nem a TIGÁZ, mint panaszolt szolgáltató felé történő részlehajtásnak minősül az, ha a hivatal ügyintézője felhívja a panaszost és felhívja a figyelmét a kérelem visszavonásának lehetőségére?

Biztos, hogy ezen 11 hónap ésszerű határidő?

Ket. 1. § (1) A közigazgatási hatóság az eljárása során köteles megtartani és másokkal is megtartatni a jogszabályok rendelkezéseit.

Mintha a közigazgatási szerv nem tartotta volna be a jogszabályokat.

Mintha a közigazgatási szerv abban lenne érdekelt, hogy a TIGÁZ-zal ne kelljen betartatnia a jogszabályokat.

Persze lehet, hogy csak egyszerű lustaságról van szó, hiszen egy végzést egyszerűbb meghozni, mint megalapozott érdemi döntést készíteni.

Természetesen azért a kiemelt illetményüket és egyéb járandóságaikat (illetmény eltérítés, cafetéria, az Mt-hez képes jóval több szabadság stb.) azért havi rendszerességgel fel, illetve igénybe veszik.

És igazuk van.

Amíg ugyanis nincs következménye az ilyen hozzáállásnak és ügyintézésnek addig miért is ne tennék meg?

Friss hír, hogy „Megváltozik július 1-jétől a közszolgálati tisztviselők teljesítményének értékelése, gyakrabban és más szempontok alapján mérik majd a munkájukat.”

http://www.jogiforum.hu/hirek/28908

Az én szempontom az, hogy az ügyeket ne fektessék el, ne húzzák egy évig, az ügyintézés legyen gyors, jogszerű és szakszerű, annak végén hozzanak alátámasztott, érdemi döntést, illetve a TIGÁZ alaptalan rágalmazási gyakorlatának a szolgáltatóra nézve legyen következménye.

A cikk folytatódik:
„Biró Marcell a Magyar Közlönyben hétfőn megjelent az új teljesítményértékelési rendszerről szóló kormányrendelettel kapcsolatban az alábbiakat nyilatkozta: arra keresnek választ, hogy a dolgozó ellátta-e a munkaköri leírásában foglaltakat, továbbá nézik a munkamagatartását, a munkához való hozzáállását, így például azt is, hogy időben jár-e dogozni, kitölti-e és mennyire hasznosan a munkaidejét, mert "elszámoltathatóvá kell tenni a tisztviselőket ilyen alapvető kötelezettségei tekintetében is" - mondta.

Az alapvető cél azonban nem a szankcionálás, hanem az, hogy mindenki ott és olyan munkakörben dolgozzon, ahol szükség van rá - hangsúlyozta.

A közigazgatási államtitkár az új, a korábbinál szerinte jóval egyszerűbb rendszer alapelvei között említette a "pénzért értéket" elvét - vagyis hogy az állampolgárok adóforintjaikért értékes szolgáltatást kapjanak -, az átláthatóságot, az elszámoltathatóságot és a minőségi közigazgatást.”

Véleményem szerint a hivatkozott végzést kiadmányozó Magyar Energia Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályvezetője és a végzést elkészítő vezető tanácsosa már minősítette magát. Mintha a Magyar Energia Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályán a kormánytisztviselők nem lennének elszámoltatva az ügyintézési idő és az alapvető kötelezettség tekintetében.

Álláspontom szerint a Magyar Energia Hivatal Fogyasztóvédelmi Főosztályát évek óta oda nem illő személy vezeti, mivel az állampolgárok az adóforintjaikért tartósan értéktelen, alacsony színvonalú, jogszerűtlen és szakszerűtlen szolgáltatást kapnak.

"Csoport a Tigáz által átvert, becsapott megkárosított embereknek":

http://www.facebook.com/…37381365486/

http://www.jogiforum.hu/forum/31/11407

http://www.pertarskereso.hu/…el-vadolnak/

http://forum.index.hu/…/showArticle?…

http://www.facebook.com/pages/Trükkös-szolgáltatók/216564308406988

http://www.akontroll.hu/…_hozzasz.php?…

jokepu # 2013.01.25. 06:30

A tegnapi napon megkaptam a kikapcsolási értesítőt én is, 5 különböző dátumra. A kötbér és szakértői díj meg nem fizetése miatt akarnak kikapcsolni.
Vélelmezem, hogy a levél azonos adattartalommal bír, mint a Gingin-nek küldött. Tud valaki segíteni, mik a lehetőségek?

Őszinte vagyok kikészültem a levéltől, megfordult bennem, hogy a fenyegetettség illetve a tél miatt, inkább fizetek.
Úgy érzem falakat döngetünk (hiába az ügyvéd is) nincs
semmi kézzel fogható a kezünkben a szolgáltató elleni
"harcban" igazunk (becsületünk) megvédéséhez.
Az üzletszabályra hivatkozva részükről minden lehetséges.

Gingin # 2013.01.23. 16:19

Még annyit, hogy a levélben (kikapcsolási értesítőben) megfenyegetett,hogy ha a felsorolt időpontokban se tudja érvényesíteni a kikapcsolást,ami 40.000,-Ft visszakötéssel jár,akkor "A felhasználási helyen kívüli kikapcsolás (vezetéklevágással) várható költsége további: 180.000,-Ft.

Gingin # 2013.01.23. 12:41

Sziasztok!Ma kaptam a TIGÁZ-tól egy kikapcsolásról szóló levelet,ami be volt dobva a szomszéd postaládájába.Ebben megjelölt 5 időpontot,mikor jönnek kikapcsolni.A kötbér és szakértői vélemény együttes összegének (566.709,-Ft) meg nem fizetése miatt akarnak kikapcsolni.Az ingatlanban nem tartózkodok folyamatosan.Mit tehetek???Tudna valaki tanácsot adni? Köszönöm!

bendeguzzz # 2013.01.23. 12:28

Üdv!
Tigáz ügy. 2011 októberében ajtó feszítéssel betörtek hozzám és az ajtó mellett elhelyezett gázmérőn sérülés keletkezett. Rendőrség, helyszínelés, jegyzőkönyv, Tigáz ügyfélszolgálat, mérő csere, jegyzőkönyv, fénykép, stb.
Kb. 1 hónap múlva értesítést kaptam, hogy a betörés során megsérült gázmérőt Vecsésen " megszakértik ".
Ezt követően kaptam a Tigáztól egy 390.000.-Ft-os kötbér csekket és egy 34.000.-Ft-os szakértői számlát, melyeknek halasztó hatállyal ellent mondtam. Történt néhány levél váltás, közben - sajnos édesanyám eltávozott közülünk és a ház - mivel közös tulajdonunk volt, hagyatéki eljárás alá került. A hagyatéki végzésben a Tigáz " kötbér igénye " már " GÁZDÍJ TARTOZÁS " (!!!)-ra módosult.
a teljesség kedvéért, jelképesen, itt már azt állította a Tigáz, hogy " főztem, fűtöttem, csak nem akarok érte fizetni ".
A Tigáz ezáltal elkövette a közokirat hamisítás cselekményét - én pedig, cserébe, megtettem a Tigáz ellen a bűntető feljelentést.
Jelenleg itt tartunk, de én ráérek a Strasbourgi Emberi Jogi Bíróságig elmenni.

scriptor # 2013.01.19. 11:26

A Magyar Posta munkatársai olvassák le a Tigáz gázmérőit - írja a szombati Népszabadság.

A két cég közötti együttműködés február elsején indul, a részletekről csak később tájékoztatnak.

Az olasz Eni és a német RWE konszern érdekeltségébe tartozó Tigáz Zrt. az ország északkeleti régiójában, Magyarország egyharmadában nyújt gázszolgáltatást.

A döntés több százezer fogyasztót érint.

http://www.hir24.hu/…-gazmeroket/