Használtautó, Garancia???


guba" # 2014.11.15. 17:06

Kellékszavatossági igénye alapján a jogosult választása szerint

  1. kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy
  2. az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a (4) bekezdés szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.
szmike27 # 2014.11.15. 16:26

Tisztelt Szerkesztőség!
Olyan problémával fordulok Önökhöz, hogy két hónappal ezelőtt vásároltam egy használt autót a megyeszékhely egyik legnagyobb használtutó kereskedésében. Az autó látszólag kifogástalan állapotban volt, egészen idáig nem is volt vele probléma. Az eladó elmondása szerint teljes motorvezérlés, olajcsere volt elvégezve az autón a közelmúltban. A téli üzemre való felkészülés aktuálissá vált, ezért lecseréltettem a fagyálló hűtőfolyadékot. A csere után kezdődtek a gondok. A motorba elkezdett folyni a hűtőfolyadék, ezért visszavittem a cserét végző (nem számlaképes) ismerős szakemberhez. Ő elmondta, hogy nagy valószínűséggel hengerfej problémával (repedés) állunk szemben, aminek javítása alsó hangon is 150 ezer forint. Tájékoztatott arról, hogy az tipikus probléma, hogy a régi, tömítőadalékkal ellátott hűtőfolyadék az esetleges tömítési hibákat, illetve repedést is képes ideiglenesen orvosolni. Esetemben az új, tömény fagyálló oldotta a tömítőanyagot így a fent említett hiba bekövetkezett. A szereléssel még várunk. Nos az elképzelésem az, hogy egy független márkaszervíztől kérek egy szakvéleményt a dologról, és ezután próbálom meg érvényesíteni a törvényben rögzített garanciát a kereskedésnél. A kérdésem az lenne, hogy mivel nem tartom valószínűnek, hogy a két hónapos, véleményem szerint megkímélt használat alatt következhetett be a hiba, milyen eredményre számíthatok a garancia érvényesítését illetően.

bobeklolek # 2014.11.12. 19:47

Egy nagyon gyors segítségre lenne szükségem. Mai napon vásároltam egy 7 éves autót egy jól ismert nagy kereskedőtől, nevet direkt nem írok. Millió fölött fizettem készpénzben, a kocsit még átvizsgálták állítólag átadás előtt, lemosva kaptam meg. Előtte egy nagyon rövid próbaúton is voltam vele, mindent rendben lévőnek találtam, egyetlen megjegyzésem a váltónak szólt, mondtam, hogy "olyan, mintha sűrű sárban mozogna a váltókar". Oké, fizettem, elindultam hazafelé egy távolabbi városba, amikor is kb. 6-8 km. után nem sokkal egy autópályára történt felhajtás után háromból már nem jött ki többé a váltó. A kar mozog szűkösen, rendellenesen, de a háromból sehova. Háromban haza jöttem vele, szépen, kíméletesen nagyon rendben van egyébként az autó. Nos, a vásárlás folyamán tapasztalt apróbb "csinek", hogy úgy mondjam, "halasztott" tényközlése - nem részletezem, de ha időben kapom meg az információkat, nem biztos, hogy végig megy az üzlet ... - megalapoztak bennem egy bizonyos mértékű bizalmatlanságot.
A lényeg tehát: szavatossági igényemet akképpen szeretném érvényesíteni, hogy autót beviszem a helyben működő típus-azonos márkaszervizbe és benyújtom a számát a kereskedőnek. Kérdésem: megtehetem-e, a törvény ad-e nekem ilyen választási lehetőséget, vagy kénytelen lennék elfogadni, hogy a kereskedő érte jön trélerrel, elviszi és majd megjavítja? Nem márkaszerviz, hanem általános használt-autó kereskedés saját műhellyel. A mai napon, a vásárlás napján szerzett megtapasztalások okén nem szívesen adnám a kezükbe az autót. Megtehetem, hogy márkaszervizben javíttatom és kötelesek-e azt ők elfogadni? Konkrétan a dolog úgy tűnik annyiból áll, hogy minden bizonnyal váltóbowden szakadás van, más aligha lehet. "Mintha sárban mozogna" - észrevételeztem a próbaúton. Akkor már gázos volt, s senki nem vette észre. Pedig állítólag revíziót végeztek rajta pár napja, amikor bevették, s ma is, mielőtt nekem kiadták. nem szeretném oda vissza vinni ...
Az idő nagyon sürget, hamar kellene a válasz ... Köszönöm!

Zsolt a villanyszerelő # 2014.11.08. 10:21

Szép napot!
Segítséget kérnék, nagy bajba kerültem. Hétfőn este vásároltam egy gépjárművet, 150 000 Ft ért, tisztában voltam velem, hogy kívülről ütöttöt kopót, egy kikötésem volt az eladó felé, működőképes legyen. Ez alatt értem azt, hogy 200 km-el messzebb laktam és hazatudjam hozni. Az eladó tájékoztatott arról, hogy az autó ütött kopót, 1998 as ezt gondoltam, de kifejezetten állította, hogy menetkész és teljes biztonsággal mondta, hogy hazahozhatom. 15 km-t mentünk vele és megállt benne a generátor vagyis trélerrel kellet hazahozatnom 50000 Ft ért az éjszaka kellős közepén. Igaz a eladó hívta a trélert, de fel sem merült benne hogy fizesse, ha már mégsem menetbiztos a kocsi. Ma kiderült, hogy a gépjármű, generátora javíthatatlan, így 85 ezerért kéne egy másik bele, rosszak az elektromos kábelek, 50 000-t a javítás és a csere, mellesleg kiderült hogy a vezető oldali ajtó nem zárható, melynek újabb 37 000 ft lenne a javítása és ezek a számla nélküli árak voltak.
Vagyis ha kiszámolóm 150000ft ért vettem 50 000ft ért elhozták" ami nem az én költségem lett volna" illetve azokat a hibákat, amiket nem mondott el a tulaj újabb 172 000 ft lenne. Na most én ezt nem fizetem ki, mivel teljesen át lettem vágva, úgy tudom hogy az adás-vételtől számított 7. napig köteles visszavenni "nem magán személy hanem kereskedés" mert hülye lennek 372 000 ft költeni egy szakadt autóra, amit mellesleg úgy vettem hogy menet stabil és max 150 000 vagyok hajlandó fizetni.
Szeretnék segítséget kérni mit tehetek ilyenkor hogy visszakapjam a pénzem illetve az elszállítás költségét.
Köszönettel Zsolti

TMOBILEDANI # 2014.11.04. 18:33

Tisztelet hozzáértő szakemberek segitségét kérnék
14 napja eladtam eg 19 éves autót 14. napon felhiv aki megvette hog ez rosz az rosz és beperel mert rejtett hiba vag fizessek neki vissza pénzt ijenkor mi a hejzet 14 nap allat bármit tönkretehettek az autón megtisztelő válaszokat várok rengetek köszönettel a hibák a vevö szerint akkumlátor tartó karoszéria elem kivan kalapálva és lukas a padlólemez az adagolóban a csavar nem eredti a kipufogódob nincs fent hozzáteszem ug örököltem az autót elötte nem is használtam

guba" # 2014.10.30. 19:27

Igen. Minden ismert hibát érdemes feltüntetni a megjegyzés rovatban, mivel később a vevő ezekre már igényt nem alapozhat.

Zsuzsika72 # 2014.10.27. 11:51

Tisztelt Ügyvéd Úr!
Segítségét szeretném kérni, van egy 20 éves kis Opel Corsánk többféle problémával.Szeretnénk eladni tisztában vagyunk a kocsi hibájával ha ezeket pontról-pontra beleírjuk a szerződésbe védve vagyunk? Szeretnék egy olyan adás-vételi szerződést összeállítani, hogy utólag ne legyen belőle probléma.
A nyomtatványboltban vettem egy 4 példányos szerződést és a megjegyzés rovatba írnám bele a problémákat. Ez így Ön szerint megfelelő lenne?

Várom válaszát, köszönettel:H. Zsuzsa

PanniP # 2014.10.12. 09:08

Tisztelt Szerkesztőség!
Kereskedésben (ami szervíz is) vásároltam másfél hete egy használt autót. A kereskedő elmondta, hogy adnak fél év motor és váltó garanciát az autóra és átvizsgálják az autót átadás előtt. Az autó váltója a hétvégén feladta a szolgálatot a lakhelyünktől 170 km-re. Az autót és minket egy kedves rokon befogadott, és hívott egy szakszervízben dolgozó szerelőt, aki azt mondta ne induljak el az autóval egy centit se. Kérdésem a következő: Ilyen esetben az autónak a szervízbe(kereskedő=szervíz) történő elszállítását nekem vagy a kereskedőnek kell-e fizetnem. Vagy mondhatom azt, hogy van az autótól 20 km-re egy szakszervíz ahol számlával elvégzik, ha eltudják a javítást. Az autóhoz érdemben senki sem ért, nehogy a garancia repüljön.

Válaszát nagyon köszönöm!

fszaboildiko80 # 2014.10.02. 06:47

Köszönöm a válaszát!

guba" # 2014.10.02. 06:09

Csak akkor, ha olyan hiba miatt lép vissza, amely megalapoz egy hibás teljesítés miatti elállást.

fszaboildiko80 # 2014.10.01. 10:19

Tisztelt Szerkesztőség!

Kérdésem a következő lenne. Szeretnénk megvenni egy használt autót, amire már a foglalót is letettük, hitelkérelem folyamatban van. Most úgy döntöttem, mielőtt a hitelt folyósítják szakszervizben szeretnék az autóra egy diagnosztikát kérni, amibe a kereskedő bele is ment. Azt szeretném megtudni, ha ott kiderül valami hiba, és elállok az adás -vételtől, akkor a foglalót ilyen esetben kötelesek visszafizetni?

zauci # 2014.09.28. 06:26

Tisztelt Szerkesztőség!
2014.09.24-én (3 napja)vásároltam 2008-as évjáratú vezetett szervizkönyves autómat (Mercedesz 180 T) Az autó egy Vas megyei kereskedésben volt kiállítva, állításuk szerint külföldről hozták be. Mikor megtörtént a honosítás, kértem őket, hogy küldjék el elektronikusan, hogy mikor megyek az autóért, a biztosítást megköthessem. Ekkor láttam, hogy a honosítási dokumentumban. a műszaki vizsga érvényessége 2016.01.16-ig van (friss műszakival átadom szlogen).
Hanem a döbbenetem csak a hazafelé úton történt. Éreztem, hogy az autó mintha fékeződne és enyhe fék zaj jött be az utastérbe. Gondoltam, mikor hazaérek ismét átnézem, hiszen örültem, hogy a kezelőszervekkel boldogulok.
Hazaérve, mind a négy féktárcsa forró volt,
Vásároltam féktárcsa tisztító spray-t, és mind a négy tárcsát, féknyeregre ráfújtam. Hazajövet, kb 50 km volt.
Ezután közlekedtem vele városba, 6 km-et. Kiszálltam az autóból, és a féktárcsák ismét ugyanolyan forrók voltak (nehezen, vagy szinte nem állná a kéz), de elszíneződve nem volt egyik esetben sem. Azt nem értem, hogy ez a probléma müszaki vizsgán hogy-hogy nem derült ki?
Most ott tartok, hogy elviszem az autót helyi márkakereskedés szervizébe, hogy a hiba okát keressék meg
De mit mondjak az eladó kereskedőnek? Az adás-vételi szerződésen egy magyar magánszemély (Baranya megyei) neve van feltüntetve, 11.300 eurós vételárral. A regisztrációs adót sem tudom, hogy bevan-e fizetve, nálam nincs papír róla.
Mivel pénteki nap révén nagyon siettem, már este volt és egész héten távol voltam, így ezekről a kérdésekről igazából a fékprobléma után gondolkodtam el.Bizonyítani csak azzal tudom, hogy tőlük vásároltam az autót, hogy megbíztam őket az autó átírásával, valamint egy részösszeget utaltam számlájukra 09.22-én közleménybe megjegyezve az autó típusát és hogy részösszeg.
Tisztelt Jogi Fórum!
Röviden a kérdésem: MIT TEGYEK?
Válaszukat köszönöm!

K2330 # 2014.09.25. 20:53

Én csak fórumozó vagyok

zsu200@freemail.hu :

De azért egy használt autó vásárlás után nem megnézni az olajszintet legalább... szerintem azon simán kellet volna látszódnia, ha valóban ennyire rossz az olaj.

guba" # 2014.09.24. 19:17

Ne fizessék ki!

Miért fizetnék ki? Honnan tudja, hogy tényleg elromlott? Miért az egész generátort fizetné ki? Lehet, hogy csak szénkeféket kell cserélni rajta, lehet hogy feszültség szabályzót, lehet hogy diódahidat, állórészt, forgórészt, de hogy mindent, az biztos, hogy nem.

cikre # 2014.09.23. 18:23

Tisztelt Ügyvéd Úr!
Abban szeretném a segítséget kérni,hogy a párom 3 nappal ezelőtt eladta az autót. Semmi bajáról nem tudtunk, a vevő pedig 3 óra hossza nézelődés után megvette. Adás-vételi szerződést írtunk. 3 nap elteltével felhívott a vevő,hogy elromlott a generátor és megveszi a generátort, mi pedig fizessük ki.Fizessük ki az összeget vagy mit lehet tenni? Egyébként 15 éves autóról van szó.
Előre is köszönöm válaszát

guba" # 2014.09.19. 18:14

Tisztelt Szpoke!

Egyértelmű választ nem tudok adni a kérdésére.

Ha vett egy 9 éves kocsit 350 ezer megtett km-rel, akkor a teljesen reális, hogy részecskeszűrőt, vagy egr szelepet kelljen benne cserélni. Ezek "kopó" alkatrészek, tehát lehet a cseréjüket tervezni, arra számítani érdemes.
Nyilván sok függ attól, hogy milyen feltételekkel szerződött, és a szóbeli tájékoztatásból mit tud bizonyítani.

Ettől függetlenül az a benyomásom, hogy nem a megfelelő szerelőkkel javíttatta az autót. A hibát ki kell olvasni és nem ki kell találni. Ha feleslegesen kicseréltet egy légtömegmérőt, azért biztos hogy nem az eladó fog szavatolni. Továbbá levitézlett öreg gépekbe nem érdemes drága új alkatrészt venni, attól ugyanis a kocsi se jobb, se értékesebb nem lesz. (kivétel fék és kormány)

Példa: Egy 9 éves Mercedesbe lehet venni 40 ezer forintért egr szelepet bontva, és minimális manuális érzékkel rendelkező személy maga is kicseréli fél óra alatt. És most higgye el, hogy ebben semmi túlzás nincsen. Ha nem tudja hol keresse a kocsiban, akkor az interneten még videót is talál róla, magyarázó szöveggel.

Ezzel együtt természetesen nem ajánlanám bárkinek, hogy maga kezdje el javítgatni a kocsiját, de akkor a minimális körültekintést gyakorolja legalább a szerelő kiválasztásánál, ha már az autó kiválasztásánál ezt elmulasztotta.

szpoke # 2014.09.18. 07:09

Tisztelt Guba!

2014 márciusában vásároltam egy 9 éves autót. A vásárlást követően 500 km-en belül előjöttek a hibák. Erőteljes füstőlés, gyenge dadogó motor, 3000-es max fordulat. 1. autószerelő légtömegmérőt cserélt, mert koszos, olajos volt. 2. autószerelő nem tudta vezérelni az egr-t (nem mozgott benne a bizgentyű). Utána kiderült, hogy nincs benn a részecskeszűrő, pedig úgy vettem, hogy nincs kiiktatva, viszont a vezérlésből nincs kivéve. Akssi cserel volt mert egy mecsbox aksit tett bele a tulaj, az autószerelőtől megtudtam, hogy ebbe az autóba legalább 72-74 A aksi kellene, helyette volt benne 44 A... Most kiderült, hogy az autónak a teljes szoftvere szar, nem a gyári szoftver van benne, 190 hibakód kijelzést letiltottak, elkezdték tuningolni, de félbehagyták, Újra kell rakni a szoftvert és csak utána lehet teljes diagnosztikát csinálni. Kisebb dolgok lettek benne cserélve, pl. stabilizátor, olaj, tempomat és ajtó világítás újra bekötés, de ezek kevésbé érdekelnek mert nem olyan nagy összegek voltak, viszont a többi már több mint 400.000 ft-ba van és még mindig nem jó az autó, az autószerelők és az igazságügyi szakértő elmondása alapján ezek az alkatrészek valóban rosszak és cserére szorultak. Igazságügyi szakértő véleményében leírtan a részecskeszűrő nélkül az autó forgalomban nem vehet részt, mert gyárilag az autóhoz tartozik, kiiktatni nem szabad. (környezetvédelmi előírás miatt). Már a hazafelé úton észrevettem, hogy a kuplungnál csúsztatáskor, pl emelkedőn felfelé surlodó, csikorgó hang van. Az első autószerelő kuplungcserét + kettőstömegű lendkerék cserét mondott. Ügyvéd által már írtunk az eladónak (6 hónapon belül elküldtük), persze mindentől elzárkózik (magánszemély). Mivel az autót használnom kellene ezért amit lehet megjavíttattam, de minden alkatrészem és számlám megvan. persze ettől függetlenül nem tudom használni, mert mindig kiderül valami ami rossz rajta. Kérdésem az lenne, hogy bíróságon tudom-e érvényesíteni az eddigi javításokat és a még hátralévő javításokat vagy teljes visszavétel + ráköltött összeg? Szakértői vélemény szerint a kuplung szett és a részecskeszűrő cseréje több mint 750.000 Ft-ba kerülne. + az eddig ráköltött kb. 400.000 Ft. (egr, légtömegmérő, szoftver + munkadíjak). A teljes összeg eléri az autó vételárának költségét... Válaszát előre is köszönöm.

guba" # 2014.09.17. 13:43

Feljelenteni nem érdemes, a polgári per elhúzódásáról pedig semmit nem lehet mondani. Egy éven belül hasonló ügyekben ritkán születik elsőfokú ítélet, de nem kizárt.

guba" # 2014.09.17. 13:39

Zsu200, a kérdésből csak ez nem derül ki, hogy mi a hiba oka, így legfeljebb el lehet hinni a szerviznek, hogy olyan ok, amely valóban már az adásvétel idején is fennállt. Ez persze nem jelenti azt, hogy minden ilyen okra feltétlenül lehetne szavatossági igényt alapozni.

pistike81 # 2014.09.16. 19:49

Tisztelt jogi fórum,

eladnám autómat, amire még garancia van (több mint féléves). A kérdésem az lenne, hogy ha az autó meghibásodik az új tulajdonosnál, engem terhel-e valamilyen felelősség? Az autó garanciális feltételei természetesen adottak, szervízkönyv rendben van, a kötelező szervízek el lettek végezve.

Előre is köszönöm a választ.

zsu200@freemail.hu # 2014.09.05. 22:17

Tisztelt jogi fórum

Nekem egy olyan kérdésem van önök felé hogy 2 hete vettem magánszemélytől egy használt autót, ami 14 éves. az eladó elmondta hogy légkondit fel kell tölteni meg hogy kisebb sérülések vannak a hátsó lökhárítón, a motor viszont teljesen üzemképes, ezt is hirdette, és erre tanúim is vannak. A problémám: pár nappal ezelőtt az autó minden előzmény nélkül megállt a főúton. Szerencsére nem történt baleset. hívtam az autómentőket be is vitték a szervizbe ahol szétszedték megnézték kiderült hogy motorhibás az autó, az olajjal is gond van sűrű szinte csíríz sűrűségű olaj volt benne, azért ment eddig de annak egy része is elment belőle. a szerelők szerint az autó közúti forgalomra nem alkalmas. igazolást kaptam arról is hogy ezek a hibák már a vásárlás előttről származnak. felhívtam az eladót hogy adja vissza a pénzemet, vagy szálljon be a javításba, ami kb, 300,000 ft erre ő elég "szépen" elküldött a búsba. kérdésem az lenne hogy feljelenthetem e azért hogy az autót balesetveszélyes állapotban adta el, és hogy ha perre viszem a dolgot akkor meddig húzódhat el a döntés?
Válaszukat előre is köszönöm.

guba" # 2014.09.04. 18:30

Ha szerződésen alapuló jótállásról van szó, akkor a szerződés feltételeit kellene ismerni. Ettől függetlenül jogszabály alapján is lehet mód fogyasztói szerződés esetén a jótálláshoz hasonló feltételekkel szavatossági igényt érvényesíteni.

szollosi # 2014.09.03. 19:24

Tisztelt Jogi Fórum!

Vásároltam egy használt autót.
Két éves koráig az importőr használta,tőlük,hivatalos márkakereskedőtől vettem meg.
Végig náluk szervízeltettem,ennek nyoma van aszámítógépes rendszerükben.Sajnos elvesztettem a szervízkönyvet. Erre hivatkozva nem akarnak garanciális javítást végezni.(kijelző csere 420.000 ft.)
A garanciaszerződésem 2016-ig él.
Mit tehetek?

Köszönettel:
Szolo

guba" # 2014.08.27. 20:02

bocsika1, amennyiben a hiba oka nem abból eredeztethető, hogy az olajcserét esetleg nem szakszerűen végezték el, úgy nem vesztetted el a jótállást.
És ennek az ellenkezőjét az eladónak kell bizonyítania.

guba" # 2014.08.27. 20:00

m-kriszta, vonatkozik rá, viszont a hibák tényét neked kell bizonyítanod.

Megnézettük egy szerelővel,aki közölte hogy több,mint 100000ft-ba kerülne a javítás.

Ez ahhoz nem lesz elegendő. Konkrét hibát kell megnevezni és olyat, amely nem olyan természetes kopásból ered, amelyre a kocsi kora alapján eleve kellett számítanod.
Valami ilyesmit akart az eladó is a szerződésbe írni, csak nem túl szabatosan sikerült.