Eléggé köztudott a kriminológiában, hogy nem a büntetések szigorúságának van visszatartó ereje, hanem a felelősségrevonás elkerülhetetlenségének.
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes
és felesleges megoldása
Eléggé köztudott a kriminológiában, hogy nem a büntetések szigorúságának van visszatartó ereje, hanem a felelősségrevonás elkerülhetetlenségének.
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes
és felesleges megoldása
Kedves csikcsaba!
Köszönet az érdekes beszámolóért!
Igen, azt több helyen is olvastam már, hogy bár Amerikában óriási az autóforgalom, de sokkal biztonságosabb a közlekedés mint itthon a sok őrülten száguldozó miatt...
Én nem is több sebességmérő eszköz kellene a magyar utakra, hanem KEMÉNYEN büntetni, hogy legyen kellő visszatartó ereje a dolognak.
Kívánok Neked további balesetmentes sok-sok kilométert még!
Amerikában voltam kamionos...kb 2 millió mérföld van mögöttem balesetmentesen.
Soksávos autópálya leginkább nagyvárosok körül és közelében van, igen nagy a forgalom, de az amcsik óvatosabban vezetnek, és a szabályokat is jobban betartják. Általában személyatuókra csak extrém esetekben vonatkozik sávelhagyási tilalom vagy előzési tilalom, ilyen pl az útépités, de államtól függően például kamionnak 3-4-5-X sávos autópályán csak a jobboldali 2 sávban lehet közlekedni, ez alól nemigen van kivétel kivéve ha bizonyosan balesethelyzetet akarsz megelőzni. Legtöbb helyen lakott területen kivül 70-75 MPH a limit , s ez kb 120-130 kmh kamionnakis, kivéve pl Ohio vagy California, esetleg Oregon ahol 55 MPH azaz 90 kmh a nehézgépjárműveknek és 70 a kocsiknak.
Lakott területen autópályán szinte mindenhol az 55-ös szabály van érvényben, természetesen a helyi domborzati viszonyoknak megfelelően.
A rendőrök békén hagynak ha max 5-10-el léped túl a limitet, ha ennél több akkor biza jön a bünti, sok esetben egy sima kis gyorshajtás 250-300 dolcsiba kerülhet.... szerencsére nekem nem volt ilyen problémám a csőrössel, igaz személyautóval néha igen, de ha elmész defenziv vezetési oktatásra (évente egyszer teheted) akkor megúszod a büntit és a pontokat is. Ez utóbbi fontosabb, mert 12 pont után a legtöbb államban 3 havi pihenő jár, 18 után meg 1év. És utána sok-sok zseton visszaszerezni a jogsit,ami ugye odaát a legtöbb helyen szükséglet mivel tömegközlekedés nemigen van csak a nagyvárosokban.
Ittas vezetés.... golyó általi halál a helyszinen.... na jó nem ennyire durva de majdnem...
Ha akartok még valamit tudni, szivesen válaszolok, nincs olyan hely abban az országban ahol ne lettem volna legalább tucatszor.... a szabályok nagyon egyszerűek egyébként,és figyelembe véve azt hogy a legtöbb város az autóhoz épült és nem forditva, a vezetés és a közlekedés sokkal veszélytelenebb vállalkozás mint idehaza. Azzal együtt hogy vannak államok ahol szarabb utak vannak mint Budapesten.....
Tisztelettel
Hogy lehetne előzni? Index.......
Nagy sebességgel. Egy a gáz, hogy ott Amcsiban nagyon büntetik a gyorshajtást. Még le is csukják a pacienst, ha túllépi a sebességhatárt. Nem véletlen, hogy ügyelnek a sebesség betartására, s nem foglalkoznak azzal ki vezette a járművet, ki a tulaj, mit nyilatkozott a hozzátartozó általi használatról ( Be. ).
Igaz, az ottani és az itteni fizetések, életszinvonal, stb. sem egyforma, nem véletlen a vízumkényszer intézménye sem.
Alapvetően, egy 8 sávos pályán, szívesen rendeznék egy golfmeccset, vagy tenisz, kerékpár bajnokságot. Kifutópályának, autótesztelésre is jó. Mások ott és itthon a mértékek, arányok, viszonyítás..... De azért demokráciában élünk, állítólag...........( mások azt mondták, mondják, de egyre ritkábban szokták....... )
----------------------Járt-e már valaki Amerikában? Ott hogy s mint lehet a 4-6-8 sávok esetén az esetleges "előzni tilos" jelzése?
Jut eszembe: az M1-esen MINDKÉT sáv külső szélén kint szokott lenni az előzni tiltó tábla, no nem azért mintha nem lenne elég csak a szélsőnél kitenni és akkor "kusti" a belsőnek is egy darabid, hanem mert ha a szélsőn épp egy böhöm kamion araszolgat, tán épp eltakarja a szerintem mindkét sávra vonatkozó tiltást. Tehát ezen okból a belső sáv bal szélén is a tábla ismétlése.
Mert abszurd lenne, hogy a szélsőben kelljen menni max. 80-nal, míg a belsőben ami csak kijön a csőből...
tehát ha valamit tiltanak: történetesen az előzést, akkor ott minden NEM előz a legközelebbi feloldásig.
Ja, én régen ültem Kresz tanfolyamon...
Én nem akarok itt külön vitázni, de szerintem ha kint van egy előzni tilos tábla, akkor az éppúgy vonatkozik mindkét forgalmi sávon a tiltásra, mint ahogy valamely okból pl. a 80-as tábla ugyanott.
Kedves "állampolgár"!
A KRESZ szerint ezeken a helyeken tilos előzni:
Ha ezen helyek előfordulnak párhuzamos közlekedésű úttesten, akkor lehet. Egyébként nem valószínű.
Kedves Dr. Attika!
Pedig sok ilyen táblát láttam már és mindig zavarban voltam miattuk. De majd lefényképezgetem őket alkalomadtán, ha megint arra járok.
Egyébként meg logikátlan a dolog, mert ha van 2x2 sáv, akkor miért nem lehet használni. Ez olyan mintha autópályát építenénk kerékpárút gyanánt. Ha meg monalisa állítása szerint nem akarnak arra a szakaszra 2x1 sávot csinálni, akkor meg miért nem festenek fel forgalom elől elzárt területet. (Azért az 1x1 sáv viszont nem lenne jó, mert azért szembeforgalom is van.)
Kedves Wasp! Még olvasni is szomorú, hát még míly tragikus a sajnálatos történés.
Ha csak teherautóval tilos az előzés, azt külön tábla jelzi.
Mert arra a rövid néhány száz méteres szakaszra melyre az előzni tilos tábla hatálya vonatkozik, az addigi 2x2 sáv helyett csak nem fognak 1x1 sávot csínálni.
Ha egyszer tilos előzni, akkor TILOS akárhány sáv is van egy adott útszakasznál.
2x2 sávon bizonyosan nem találsz előzni tilos táblát legfeljebb tehergépjárművel előzni tilosat. Ez utóbbit emelkedő aljában szokták elhelyezni, hogy ne zavarják a belső sáv forgalmát.
Ez akkor most számora egy kicsit érthetetlen.
Tehát ha van 2x2 sáv és egy előzni tilos tábla, akkor a belső sávban lényegében nem szabad elmenni egy másik autó mellett? Akkor meg minek van a két sáv?
Nekem most szombaton halt meg (vétlen utasként) egy nagyon kedves ismerősöm, mert a motor vezetője nem tudta hogy kell szabályosan valamint biztonságosan előzni, és közlekedni.
Kérek minden fórum olvasót, hogy vigyázzanak magukra és másokra az utakon. Minél kevesebb kereszt legyen az utak mellett, minél kevesebb ember gyászolja az értelmetlen veszteséget.
Aki ezt nem tartja be - mégha megússza is baleset nélkül - az közvetetten felelős azoknak a haláláért, akik nem voltak olyan szerencsések mint ő.
Ha valaki siet, és mindenképpen túl akarja lépni a megengedett és biztonságos sebességet, akkor könyörgök, azt csak teljesen üres útszakaszon, és UTAS NÉLKÜL tegye.
Ne azért ne üljetek ittasan volánhoz, hogy a rendőr meg ne büntessen bennetek. Azért ne tegyétek, mert vigyáztok a többiekre.
Vigyázzatok, nehogy hibázzatok. Mert a vétlenek halnak meg. Mégha azt gondolnátok, értetek nem is kár, de gondoljatok arra, hogy a gyalogosok, biciklisek, motorosok, többi sofőr nem csak egy leküzdendő útakadály, de valakinek az anyja, testvére, fia, férje, akit lehet, hogy amiatt fognak gyászolni, mert nem tudtatok kivárni pár másodpercet.
___________________________
Emőkének hívták, 30 éves volt. Mindenki szerette. Nyugodjék békében.
_Wasp_
póker és jogi problémák ingyenes
és felesleges megoldása
T. BJ!
Egyértelműen a Thomas31 mögött közlekedő járművezető lenne a hibás, ha ráfutásos baleset történne.
Thomas31 nem szegett KRESZ szabályt, büntetőjogi felelőssége nincs.
Igazad van Traffik, de a KRESZ be nem tartása közlekedési balesetet eredményez. Ki a hibás? Ha egyik fél sem enged, az nagyon nagy probléma.
T. Thomas31!
Jogi szempontból igazad van. A KRESZ szabályainak betartásával közlekedtél.
A mögötted haladó cselekményével megszegte a KRESZ 3. §. (1) bekezdés c., pontjában és a 27. § (1) bekezdésében előírtakat.
A hozzászólás a felhasználó kérésére törölve.
T Thomas31!
Amennyiben a belső sávban nem a megengedett legnagyobb sebességgel közlekedtél, a külső sávba kellett volna húzódnod (jobbra tartási kötelezettség).
Amennyiben folyamatos előzést hajtasz végre az autópályára megengedett legnagyobb sebességgel a belső sávban, ez esetben szabályos voltál.
Egy valamire szoktam ügyelni ilyen esetekben. Nem ragaszkodom foggal-körömmel ahhoz, hogy én szabályosan közlekedek, hanem elengedem a száguldozókat. Véleményem szerint a szabályok betartásán felül áll a balesetek elkerülésének szükségessége, szinte minden áron.
Természetesen ez az én magánvéleményem.
Kedves Thomas31!
ez mind teljesen rendben van, csak egy dolog van még az autópályán, amit el szoktak felejteni elég sokan, jobbratartási kötelezettség. a belső sávot csak az előzéshez lehet igénybe venni, hiába mész 130-cal a belső sávban, szabálytalan leszel és adott esetben jogosan jeleznek, hogy ki kellene a külsőbe húzódni. Természetesen nem ismerem a helyzet pontos körülményeit, illetve szintén tahónak tartom azt, aki jobról, leállósávban előz, tolakodik.
üdv, Zummike
A hozzászólás a felhasználó kérésére törölve.
T. cibon!
Amire _Lala_ gondolt:
KRESZ 36. §
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. (...)
A KRESZ magyarázó része szerint a belső sáv(ok)ban haladás folyamatos előzésnek minősül. Amennyiben táblával tiltják az előzést, az esetben akkor szabályos az előzés, ha azt a tábla vonaláig be lehet fejezni. A te esetedben bizony valóban szabálytalan volt a belső sávba térés, a helyszíni bírság alkalmazása is jogos volt.
Az már más kérdés, hogy mely intézkedés érte volna el igazán a célját...
(Az előzni tilos tábla figyelmen kívül hagyása nagyon sok súlyos közlekedési baleset oka volt.)
A kérdés nem ez...
Lakott területen, bizonyos feltételek mellett 'maradhatsz' a belső sávban úgy, hogy az nem minősül előzésnek.
Lakott területen kívül viszont csak előzés céljából mehetsz a belső sávba, ergó be kellett volna fejezned.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
COOKIE_SUPPORT | 1 year | Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket. |
JSESSIONID | JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak. | |
PHPSESSID | Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik. | |
SERVERID | Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is. | |
viewed_cookie_policy | 1 year | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
Gdyn | 1 year 1 month | Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják. |
GUEST_LANGUAGE_ID | 1 year | Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_ga | 2 years | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához. |
_gat_UA-112481-1 | 1 minute | Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken. |
_gid | 1 day | Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában. |
UID | 2 years | No description available. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3session | 2 days | Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják. |
fr | 3 months | A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek. |
Gtest | 1 year 1 month | Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában. |
i | 1 year | Nincs információ. |
IDE | 1 year 24 days | A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg. |
mc | 1 year 1 month | Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal. |
test_cookie | 15 minutes | Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat. |
VISITOR_INFO1_LIVE | 5 months 27 days | Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál. |
YSC | session | Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál. |
Süti | Időtartam | Leírás |
---|---|---|
_goa3test | 2 years | No description available. |
_ia_uid | 5 months 27 days | No description |
_ia_version | 5 months 27 days | No description |
CONSENT | 16 years 6 months | No description |
INX_CHECKER2 | 16 years 6 months | No description available. |
legacy-psid | No description available. | |
nxdigitolvasosession | No description | |
psid | session | Nincs elérhető információ. |
yt-remote-connected-devices | never | No description available. |
yt-remote-device-id | never | No description available. |