alapítvány létrehozása


ObudaFan # 2012.03.25. 17:23

Márciusról nem tudok. A törvény hatálybalépése előtt nyilvántartásba vett közhasznú, illetve kiemelkedően közhasznú jogállású szervezet a jogszabályban foglalt feltételeknek való megfelelése esetén 2014. május 31-ig kezdeményezheti a közhasznúsági nyilvántartásba vételét.

Hupikék # 2012.03.25. 07:47

T. ObudaFan!

Van-e oylan rendelkezés az új tvben, vagy kapcs. ágazati jsz-ban, ami március végi határidőt ír elő vaéamyilen kötelezettség telejsítéséhez a civil szervezetnek, mert én kaptam egy iylen infót, de nem találok ilyet.

Felmerült, hogy az új törvény alapján pótlólagos kérelmet kell benyújtani a korábban alapult szervezeteknek stb.?

Köszönöm!

ObudaFan # 2012.03.20. 20:46

A számviteli beszámoló letétbe helyezése

Országos Bírósági Hivatal közleménye a civil szervezetek beszámolóinak benyújtásáról - 2012.02.22.

Tájékoztatás - A civil szervezetek beszámolóinak benyújtásáról (2011. évi CLXXXI. törvény 105. § (1) bekezdés)

Azok a civil szervezetek, amelyek a törvény előírása szerint 2012. június 30-a előtt kell, hogy eleget tegyenek a beszámoló és közhasznúsági jelentés benyújtási kötelezettségüknek, a beszámolót és közhasznúsági jelentést papír alapon kell megküldeniük az Országos Bírósági Hivatal (OBH) részére.
Fontos, hogy az alábbi technikai előírások betartásával nyújtsák be a beszámolót és a közhasznúsági jelentést: A/4-es nagyságú, 80g/m2 súlyú papíron, egyoldalasan, vagy a papír mindkét oldalán folyamatosan kitöltve.
Erre a dokumentumok feldolgozása (szkennelése) és a bíróságok központi honlapján (országos névjegyzékben) történő közzététel elősegítése érdekében van szükség.

Kérjük a szervezeteket, hogy elsősorban postai úton, tértivevényes levélben juttassák el a dokumentumokat az alábbi címre:

Országos Bírósági Hivatal
Budapest 1363 Pf. 24/1.
A borítékon tüntessék fel: Beszámoló

Az OBH lehetőséget biztosít a beszámolók és közhasznúsági jelentések személyes beadására is, az alábbi helyen és időpontokban:
Helyszín: Országos Bírósági Hivatal - Országos Nyilvántartások Iroda (Budapest, V. Szalay u. 16.)

Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 08.15 - 12.00 óra
Szerda: 08.15 - 12.00 óra
Péntek 08.15 - 12.00 óra

martongabi # 2012.03.19. 15:45

Tisztelt Szakemberek!

Az új 2011. évi CLXXV. törvény több pontjában is megemlíti, hogy a közhasznúsági jelentést és számviteli beszámolót „letétbe” kell helyezni. pl. 32. paragrafus 6. bekezdés. A korábbi Közhasznúságról szóló tv-ben nem volt ilyen kötelezettség, ezért nem küldtük meg minden évben az éves beszámolónkat és közhasznúsági jelentésünket a bíróságnak, ha hallottuk, hogy vannak akik igen.

Kérdésem az volna, hogy az új törvény ha jól értelmezem, ezt akkor már előírja? Ha igen, mit jelent a „letétbe helyezés”, illetve mikor és kihez kell eljuttatnia éves beszámolót és közhasznúsági jelentést? Az illetékes bíróságra?

Előre is köszönöm a segítségüket.

martongabi

ObudaFan # 2012.02.08. 20:51

Az alapító így dönt, ezt a tagok írásban elfogadják, és az egészet az alapító bejelenti a bíróságnak.

galoca123 # 2012.02.07. 15:32

Kedves ObudaFan!

Alapítvány kuratóriumi tagságának lejárt a megbizatás ideje, de változatlanul tovább működne hosszabbítással. Mi a hosszabbítás menete?

Köszönettel,
Galoca

tiszta homokozóért alapit # 2011.12.21. 17:29

Tisztelt ObudaFan!

A következő kérdéssel fordulok Önhöz. Alapítványom, amely viszonylag új,és új tevékenységet folytat,vezet be Magyarországon, 2010. Július 1én alakult, mint közhasznú szervezet. Még az ünnepek előtt adjuk be a bíróságra a kérelmet a kiemelt közhasznúságra. AZ lenne a kérdésem, ha a Bíróság elfogadja, de már csak 2012ben lesz erről határozat, attól még 2012ben tudunk beadni pályázatot, illetve gyűjthetünk adó 1% ot?
Továbbá az lenne a kérdésem, hogy működési pályázatot igényelhetünk-e.

Válaszát előre is köszönöm: Üdvözlettel: SZemán Györgyné

anika44 # 2011.12.13. 08:25

Kedves ObudaFan!

Válaszát köszönöm,sajnos mi sem értjük több ok miatt sem, hogy került ez az alapító okirat elfogadásra. Az alapítóknál sajnos nincs - csak egy iktatószám, aláírás nélküli példány az alapító okiratból. Próbálunk utána nézni! Nagyon sokat segített eddig is.

köszönöm. ana

ObudaFan # 2011.12.12. 17:42

Szerintem akkor is, nem is egészen értem, hogy a bíróság hogyan jegyezte be az alapítványt ezzel az alapító okirattal.

anika44 # 2011.12.12. 07:06

Kedves ObudaFan!

Válaszát nagyon köszönöm.

Az első kérdéssel (2011. 12. 02.) kapcsolatban még azt szeretném tudni, hogy abban az esteben is alá kell minden alapítótagnak írni az új kurátorokkal történő egyetértést, ha az alapító okirat egyszerű szótöbbséggel rendelkezik a visszahívásról, új tag elfogadásáról?

Köszönettel: ana

ObudaFan # 2011.12.11. 21:36

zebulon.zebulon

Semmit, nem kell visszafizetni.

ObudaFan # 2011.12.11. 21:35

1. Azon kívül, hogy kinevezik az új kurátorokat, nincs. 2. Igen. 3. Nem. 4. Nincs.

anika44 # 2011.12.11. 14:28

Kedves ObudaFan!

A 2011. 12. 02-án írt kérdéseimre szeretnék választ kérni, ha lehet.
Az alapítvány működése a kuratóriumi tagok lemondása miatt áll, szeretnénk az új kuratórium felállását meggyorsítani.

Köszönettel: ana

zebulon.zebulon # 2011.12.04. 11:48

Tisztelt Jogtudók,

adott egy magánjogi alapítvány.Kuratórium: 1 elnök, 2 tag.
Az egyik tag szeretne kilépni, de az alapítvány költségeiben részt vállalt, ezen kiadások a házipénztárban szerepelnek (számlák az elnöknél leadva), ezt az összeget szeretné visszakapni a kilépő tag. Az elnök önállóan jogosult az alapítvány képviseletére, a bankszámlához csak neki van hozzáférése. A kuratóriumi tagok nem láttak soha bankszámlakivonatot. Az elnök nem nyilatkozik a kilépni szándékozó kuratóriumi tag pénzének visszafizetéséről.

Mit tud tenni a kilépni szándékozó tag?

Köszönöm a választ előre is

anika44 # 2011.12.02. 07:25

A választ nagyon köszönöm.
Amit nem tudunk még:

1.Az új kuratórium felállásig van-e teendője az alapítóknak?

2.Kell- e az alapítók mindegyikének aláírása az új kuratóriumi tagok elfogadásához?

3.Az alapítvány Szervezeti Működési Szabályzatának kellett-e erről rendelkezni.

4.Az alapítvány Felügyelő Bizottságának van-e valamilyen szerepe ezeknek a változásoknak a rendezésében.

Köszönettel. ana

ObudaFan # 2011.12.02. 06:59

Az alapítvány adataiban bekövetkezett változást nem a cégbíróságon, hanem az általános hatáskörű megyei bíróságon kell bejelenteni, és nem a kuratóriumnak, hanem az alapítónak. Amíg az alapító nem jelenti be az új képviselőjét az alapítványnak, és a bíróság azt be nem jegyzi, a korábbi képviselő képviseleti joga fennáll. Így a könyvelő is neki kell, hogy odaadja az iratokat.

anika44 # 2011.11.30. 18:37

Mi a teendő, ha egy alapítványnál az öt fős kuratóriumból 4 fő lemondott - köztük a kuratórium vezetője, helyettese is. Szeretnék az alapítvány dokumentumait a bent maradt egy főnek átadni.
Kérdéseim: köteles ezt átvenni? Ha nem veszi át, az új kuratórium felállásáig van-e teendő? Az új kuratórium összetételéhez az alapítók mindegyikének aláírása szükséges-e?(az alapító okirat egyszerű szótöbbséggel rendelkezik erről). A Felügyelő Bizottságnak van-e szerepe ebben? Az Alapítvány Szervezeti Működési Szabályzatának ezekről kell-e rendelkeznie?
Köszönettel: ana

Kovács_Béla_Sándor # 2011.11.30. 07:45

Nem ugyanaz a funkciójuk és eltérő szabályok szerint működnek. Annyiból, amit leírtál, nem derül ki, hogy számotokra melyik lenne a megfelelő.

Lackóanyu # 2011.11.29. 13:27

Üdvözlet!

Én és egy pár jó ismerősöm közös célért dolgozunk:a gyermekeinkért.Úgy döntöttünk csinálunk egy szervezetet.Családi napközit és még jó sok minden szeretnénk csinálni.
Tulajdonképpen a kérdésem az lenne,hogy egyesület legyünk,vagy alapítvány?
Ha egyesület vagyunk,lenne pályázati lehetőségünk?vagy ezek csak alapítványoknak vannak?
Melyikkel járunk "jobban"?
Kb mennyibe van egy alapítás?Ügyvédi költségek,stb.

ObudaFan # 2011.10.26. 12:55

Például az ügyészségen.

anyedetti52 # 2011.10.26. 12:36

Üdv.!
Érdeklődni szeretnék, ha egy alapítvány működésében bármi probléma merülne fel, és szeretnénk, ha valaki utána nézne, akkor ezt hol tudnám jelezni. Előre is köszönöm a választ.

ObudaFan # 2011.10.13. 20:21

1-2. Az alapítványnak nincs tevékenységi köre, célja van. Azon pedig nem lehet változtatni.

3-4. Ezeket a formanyomtatványon nem kell külön jelezni.

móni1972 # 2011.10.13. 16:55

az alapítói okirat módosításnál van egy nyomtatvány, amit ki kell tölteni. Hol kell jelezni:
1.Ha új tevékenységet szeretnénk bejegyeztetni (nevelés, oktatás, ismeretterjesztés)
2. Ha a már bejegyzett tevékenység részletezését, leírását pontosítjuk, módosítjuk, akkor azt kell valahol jelezni?
3. Ha a határozatok közzétételére - honlapon - eddig a megalkotást követő 3 nap volt meghatározva, de azt szeretnénk, ha év közben az iratbetekintésre vonatkozó szabály lenne érvényes, a honlapra a közhasznúságival együtt rakjuk fel a honlapra.
4. Az alapítvány munkáltatói jogait a kuratórium elnöke egy személyben gyakorolja. (eddig nem volt benne.)

Köszönöm a választ.
Üdvözlettel: Móni

Kovács_Béla_Sándor # 2011.10.12. 19:54

Ez így nem kerek. Ha az alapítvány nincs bejegyezve, akkor az perben fél sem lehet, nem hogy "neki adjanak igazat".

Tamas74 # 2011.10.12. 19:41

A következő problémám lenne.

Béreltünk 1 ingatlant 1 alapítványtól még 2006-ban.
5 éves határozott idejű szerződésünk volt. 2 hónap után kitettek minket. A bíróság az alapítványnak adott igazat. Most derült ki ( 5 év. után), hogy az alapítvány be sem volt jegyezve. (volt pecsét, bejegyzés stb.) Lehetséges-e perújítást kérni?

Tisztelettel:

Tamás