Tb kifizetőhely


Zengőbérci # 2019.04.08. 08:26

Javaslom elolvasni az Önadózó áprilisi számában ezzel kapcsolatban megjelent cikket.

Ennek értelmében a kormányhivatal ha a biztosítotti létszám meghaladja a 100 főt nem tagadhatja meg a kifizetőhely létrehozását, a szakképzett munkaerő biztosítása a vállalkozás feladata.

Egyebekben az 500 főre 1 tb ügyintéző nem tekinthető soknak, hiszen a Magyar Államkincstár Illetmény-számfejtési irodáján 1 fő bérszámfejtő, aki egyben tb ügyintéző is átlag 800-1.000 főnek számfejt, de előfordul, hogy hosszabb-rövidebb ideig akár 1.200 főnek is.

cincinnatus # 2019.04.05. 10:16

Kedves Marika!

Mind az Ákr, mind pedig Pp. úgy rendelkezik, hogy annak kell bizonyítani, aki azt szeretné, hogy az általa elmondottakat a bíróság/hatóság (stb.) valónak fogadja el.

Ebből következik, hogy a "30 éve a cégnél dolgozó kollégának" a feladata, hogy az állítását alátámassza.

Nem állítom, hogy a jelen korban tapasztalható jogszabályváltozási dömpingben nem fordulhat elő, hogy valamelyik, évtizedek óta hatályban lévő szabály az egyik napról a másikra megváltozik, azonban a fenti állításról/módosításról nem tudok.

A MEP/járási hivatal a létrehozáskor vizsgálja ugyan a kifizetőhely személyi feltételeit, de kötelező létszámot nem ír elő.

A jelenleg is hatályban lévő, a társadalombiztosítás pénzügyi alapjainak
és a társadalombiztosítás szerveinek állami felügyeletéről szóló 1998. évi XXXIX. törvény ekként rendelkezik:

9. § (1) Minden munkáltató, amely legalább 100 társadalombiztosítási ellátásra jogosult személyt foglalkoztat, köteles gondoskodni törvényben vagy kormányrendeletben meghatározott társadalombiztosítási és egyéb feladatok ellátásáról, ennek érdekében társadalombiztosítási kifizetőhelyet (a továbbiakban: kifizetőhely) hoz létre vagy e feladatok ellátására más, kifizetőhelyet fenntartóval megállapodást köt. A központosított illetményszámfejtést végző illetményszámfejtő hely társadalombiztosítási kifizetőhelyként működik.

(2) Magánszemély, jogi személyek, jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet az alap kezeléséért felelős társadalombiztosítási szervvel kötött megállapodás alapján kifizetőhelyet létesíthet. A kifizetőhelyen végzett társadalombiztosítási feladatokat a megállapodásban kell rögzíteni.

(3) A kifizetőhely fenntartója a társadalombiztosítási feladatokat saját költségén, szakképzett alkalmazottakkal végzi, az igények jogszerű elbírálásáért és a kifizetett ellátásokért az alap kezeléséért felelős társadalombiztosítási szervvel szemben teljes anyagi felelősséggel tartozik. A szabályszerűen elbírált igények alapján kifizetett ellátások összegét az illetékes igazgatási szerv megtéríti, kivéve a foglalkoztatót terhelő táppénz-hozzájárulás összegét.

(4) A törvényben vagy kormányrendeletben előírt, illetőleg a (2) bekezdésében említett megállapodás szerinti társadalombiztosítási feladatok elvégzéséért a kifizetőhely fenntartóját a biztosítási alapokból meghatározott mértékű költségtérítés illeti meg.

Látható, hogy ugyan a jogszabály többes számot használ, (alkalmazottakkal végzi) de nem ír elő kötelező minimális létszámot.

Megjegyezzük, hogy 2012 óta az OEP/MÁK sem adott ki új TB kifizetőhelyi tájékoztatót, amely erről rendelkezne.

Egyebekben:

Tekintettel arra, hogy a korábban az Országos Egészségbiztosítási Pénztár által ellátott, az egészségbiztosítási pénzbeli ellátásokkal (táppénz, gyermekápolási táppénz, csecsemőgondozási díj, gyermekgondozási díj), baleseti táppénzzel és utazási költségtérítéssel kapcsolatos feladatok 2017. november 1-jétől a Magyar Államkincstár Központjához kerültek át, ezért esetleges további kérdéseit az elnok@allamkincstar.gov.hu e-mail címre küldheti el, ahol készséggel állnak a járulékfizető biztosítottak rendelkezésére.

Munkaügyes # 2019.04.04. 06:21

Kedves Fórumtársak!

Az alábbiakban szeretném a segítségeteket kérni: valóban van-e olyan szabály, hogy egy tb kifizetőhelyen legalább 2 fő tb-szakember (bér-tb számfejtő) kell, hogy dolgozzon? Sajnos nem találom ennek az alátámasztását a jogszabályokban, egy 30 éve a cégnél dolgozó kolléga pedig állítja, hogy ez így van, és nem működhet egy cég (jelen esetben kb.500 főt foglalkoztató cégről van szó) csak 1 tb-bérszámfejtő alkalmazottal. Egy új vállalati irányítási rendszer bevezetését tervezzük a jövő évtől, így az informatikai háttér lehetővé tenné, hogy egy fő is ellássa a feladatokat.

Tudnátok ebben segíteni nekem? Valóban van ilyen előírás?

Köszönöm előre is:
Marika