Hello.
2009.12.02-án kötöttem szerződést Pannon Éjjel-nappal internetes csomagra.Azért ezt válastztottam mert csak ennek a szolgáltatónak volt korlátlannak hírdetett csomagja a másik cégnél hírdetett Internet szabadon felhasználási feltételei között szerepelt,hogy 5 GB adatmennyiség letöltése utan korlátozzák a sebességet.A Pannonál ilyen megkötés sehol sem szerepelt.Tartva attól,hogy mégis van valami trükk felhívtam az információs vonalukat ahol közölték,hogy csak egy megkötés van idézem a weboldalukon található idevágó kitételt:"A Pannon Internet Éjjel-nappal vagy Pannon Internet Éjszaka-hétvége tarifacsomagokban foglalt forgalmi keret nem korlátozott, azonban olyan fájlcserélő, fájlmegosztó, egyéb nagy mennyiségű adat továbbítására szolgáló alkalmazás használata során, amely révén az adatcsere közvetlenül a felhasználók között, a szervertől függetlenül zajlik, a Szolgáltató jogosult az adott forgalom idején a sávszélességet csökkenteni. A Szolgáltató ugyanakkor garantálja az Általános Szerződési Feltételekben rögzített cél-, illetve minimál-értékeket.Tehát használhatok P2P programot de csakis arra az időre sebesség csökkenést fogog tapasztalni.Ez igy rendben is van hiszen nem használok ilyen jellegű programot.Megkérdeztem a biztonság kedvért a telefonos hölgyet,hogyha szerverről töltök,videót nézek,online rádiozók,telefoálok nem lesz korlátozás?Válasza:kizárolag P2p esetén van sebesség korlátozás.Ezután elmentem megkötni a szerződést az egyik kis üzletükbe.
1173.Budapest.Cinkotai út 32/7.Mielőtt aláírtam volna kértem,hogy tájékoztasson valoban korlátlan e a szolgálltatás kedvessen válaszólt a kishölgy,hogy neki azt mondták csak torrentezni nem lehet.Ekkor megnyugodtdtam,hogy talán így rendben lesz becsületes a cég.Szerződés megködtetett 1 év hűséggel.
De életemben ekkorát nem tévedtem.A következö történt:December 8.-án drasztikussan leesett internete sebességem de olyan szintre ,hogy egy banki átutalást nem tudtam elvégezni mert állandóan szétkapcsolt idő túllépésre hivatkozva a szerver. Online rádió szakadozott hallgathatatlan lett.Online videózni képtelenség volt, számomra fontos videó telefonálás lehetetlen. A megszokott sebességem 2300 kbs helyett 123 kbs volt.Előszőr technikai hibára gondoltam de miután elolvastam egy a Pannonhoz kapcsolódó fórumot kiderült,hogy többen így jártak és KORLÁTOZÁS van érvényben a KORLÁTLAN internetre.Felhívtam az ügyfélszolgálatot ahol közölték,hogy nem korlátoznak.Pár perc múlva ismét hívtam öket ekkor azt mondták,hogy mivel VESZÉLYEZTETTEM a hálozatot az ÁFSZ 3.1-es pontja alpaján korlátoztak.Kérdeztem hogyan veszélyeztettem a hálozatot?Azt válaszolták sokat töltöttem.Kérdeztem hol szerepel a nagy adatmennyiség miatti korlátozás a szerződésemben?Csak a 3.1-et sorolta.Idézem a rám érvényes 3.1-es pontot az ÁFSZ-ből:3.1 A Szolgáltató jogosult korlátozni a szolgáltatáshoz való hozzáférést, ha:
a. az Előfizető akadályozza vagy veszélyezteti a Szolgáltató hálózatának
rendeltetésszerű működését, különösen ha megfelelőségi tanúsítással nem
rendelkező vagy nem megfelelő interfésszel rendelkező végberendezést
csatlakoztatott a mobil rádiótelefon-hálózathoz;
b. az Előfizetőnek a díjtartozásról szóló felszólításban megjelölt de legalább 30
napos határidő elteltét követően is van esedékes díjtartozása, és a díjtartozás
megfizetésének biztosítása céljából nem adott vagyoni biztosítékot a
Szolgáltatónak,
a Szolgáltató jogosult korlátozni a szolgáltatás igénybevételét. A Szolgáltató a korlátozást haladéktalanul azaz a körülményekhez igazodóan, 24 órán belül feloldja, ha az Előfizető a korlátozás okát megszünteti, és erről a Szolgáltató hitelt érdemlően tudomást szerez.
a.:a pont :Én rendeltetése szerint használtam az internetet azzal,hogy interneteztem NEM veszélyetethetem.(Ugyanis az internet használatánál elkerűlhetetlen az adatforgalom)Továbbá sehol sem szerepel a 3.1-es pontban sőt az egész ÁFSZ-ben nagy mennyiségű adatmozgásról szoló tiltó vagy egyéb hivatkozás.(Sőt reklámjaikban hangoztatják,hogy felejtsem el a giga korlátokat használjam bárhol bármikór SZABADON KORLÁTLANÚL KÖTÖTTSÉGEK nélkűl!)
b pont:Díjtartozásom NINCS!
Továbbá:A Szolgáltató a korlátozást haladéktalanul azaz a körülményekhez igazodóan, 24 órán belül feloldja, ha az Előfizető a korlátozás okát megszünteti, és erről a Szolgáltató hitelt érdemlően tudomást szerez.Kérem befejeztem a nagy forgalmat láthatják 123 kbs sebességgel lehetetlen is.Kérdezném akkór holnap 18.00-ra vissza áll a sebességem?(Nem így lett)
Kérdezném ha kb 15 GB-al veszélyeztetem a hálózatukat akkor nem kellene fejleszteni?Ugyanis én ezt úgy értékelem,hogy olyan szolgáltatást adnak el amit technikai kapacítással nem tudnak kiszolgálni tehát reklámjaik veszéjeztetik a gazdasági versenyt magyarán megtévesztenek,hogy több bevételhez jussanak mint a piacon levő többi résztvevő.Kérdeztem továbbá az ügyfélszolgálatos hölgytől,hogy mennyi az az adatmennyiség amitől korlátoznak?Azt a választ kaptam,hogy nagy adat forgalom megkérdeztem az mennyi hasraütés alapján megy 5 GB netán 45 GB?Erről nem tud tájékoztatni ezt mondta.Kérdeztem hol van a nagy adatmennyiség az én szerződésemben?Megint elkezdte sorolni az Áfsz 3.1-es pontját megérdeztem,hogyan lehetséges az ,hogy nem szerepel a szerződésemben de még a maguk ÁSZF-ében akkor ki dönti el mennyitől korlátoznak.Válasz ezt az információt kell közölnie.Megkértem kapcsolja azt az embert aki ezért a döntésért felelős a válasz:Nem lehet.Kérdezném jogszabáj szerinti eljárás ez?Megkérdeztem továbbá meddig tart a korlátlan internetem korlátozása válast:1 hét. Hogyan lehet 1 hét hiszen mivel lekorlátoztak már nem tudom veszélyeztetni a hálozatot miért nem kapcsolja vissza sebességem 24 órán belűl.Összefoglalva akkor korlátoznak amikór kedvük tartja és addig ameddig akarják mert sem szerződésemben sem az ÁFSZ-ben SEMMILYEN KONKRÉT UTALÁS VAGY SZABÁLYOZÁS MAI NAPIG NEM SZEREPEL.Idézgetnek továbbá ebből a törvényből:2003 C az elektronikus hírközlésről de ebben az is szerepel hogy kötelessek tájékoztatni a szolgáltatás korlátozásáról de EZ mai napig NEM TÖRTÉNT meg.
Tegnap két hívásom volt feléjük a korlátozásom feloldásával kapcsolatban Az első:H. Veronikával 2008.12.10 11:27 környékén aki közölte,hogy a héten még korlátozva vagyok mindezt 10 perc zene hallgatás után.Második:P. Gábor:akinek válasz az volt,hogy 11.-én éjjfélig tart a korlát.(Ebből is látható az arcátlan hazudozás félre tájékoztatás)Ma reggel sebességem még mindig lassú.Felhívtam az ügyfélszolgálatot ismét.(Megjegyezném telefonszámlám már KB 1500 forint mivel ők nem hajlandók semmilyen értesítésre pedig a modemben van beépített sms szolgáltatás nem lett volna nehéz egy figyelmeztetést küldeni,hogy paraszt lassíts mert jön a korlát.)P. Eszterrel beszéltem 8:19 környékén ő már a következőt mondta számlazárásig vagyok korlátozva tehát január negyedikéig.Kérdeztem ez,hogy lehet hiszen az uj ÁFSZ ami szerint ez működhet csak január 11.-én lép életbe.Szerintem eléggé undorító ez az egyoldalú szerződésmódosítás most miután már lett egy csomó előfizetőjük szépen átírják az ÁFSZT,hogy cak a bevétel jöjjön de szolgáltatni csak a minimumon kelljen.Kérdsésem megtehetik ezt?Törvényes?Eszter válasza az volt hogyha nem tetszik reklamáljak.Dehát kérem azt csinálom.Tehát most itt vagyok 1 éves bilincsbe verve egy olyan szolgáltatónál aki az uj előfizetők pénzéből építi hálozatát és addig is használhatatlan a beigért minőséghez képest szinte semmire nem jó szolgáltatást kapunk jópáran 6000 forintért.Ha megfelelően tájékoztatnak nem hazudnak, tévesztenek meg akkor nem kötöttem volna szerződést.Jóhiszeműen jártam el meg is lett az eredménye. Kértem a szerződésem felbontását ködbér nélkűl még nem válaszoltak.