Mivel minden válaszodban kiemeled slendriánságomat, hibás hozzáállásomat, megkérlek, a további válaszaidban is rendre tedd meg. Hozzászoktam! Köszönöm, megadtad az ötletet. MLevelezek még egy kicsit a szolgáltatóval, ahol konkrétan rákérdezek, külön-külön, vagy egybevont szerződése(i)m. voltak. Válasz szerint megyek tovább....
„A telefon szerződésem 1996-os születésű, azóta folytonos. Az internet a 2000-es évek elejére datálódik, mikor az első ADSL áramkörök elindultak.”
Ahogy az internetet megrendelted a telefonszolgáltatás mellé, onnan kezdve ez a két szolgáltatás egy szerződésként kezelendő.
„Az lehet, hogy csomagba vonás történt időközben, de nekem akkor se állna meg az állításod. Van Vezetékes Távbeszélő szolgáltatás (telefonszámmal, stb), és van Szélessávú Internet előfizetés.”
Csomagban van a szolgáltatás, elhiheted nekem. Mint írtam, nekem is Telekomos szerződésem van és együtt kezelendő a három szolgáltatás, ami ezzel jár. Még ha te ezt nem is akarod elfogadni.
Az pedig, hogy a te slendrián hanyag hozzáállásod miatt nem mentettél 18 év alatt semmilyen kapcsolatot, levelezést, azt ugye nem gondolod komolyan, hogy majd számonkérheted a volt szolgáltatódon?
Mellesleg mit szólnál hozzá, ha azt élnéd rendre át, mint én Vodafone-os előfizetőként? Ahogy kétévente újrakötöm a szerződést az aktuális, számomra legkedvezőbb csomagra, gyakorlatilag minden egyes alkalommal jön az, hogy az előre beállított hangpostaszövegem újra kell mondanom, mindent végig újra kell állítani, stb. Vajon ott is a szolgáltatót hibáznád? Hidd el, mindenben partnerek, de egy ilyen kérdésben magasról tesznek rád!
"Nem volt három külön szerződésed" Kettő volt, Internet és Telefon! (a TV-t harmadiknak csak az új szolgáltatótól kértem számomra teljesen új szolgáltatásként...) A telefon szerződésem 1996-os születésű, azóta folytonos. Az internet a 2000-es évek elejére datálódik, mikor az első ADSL áramkörök elindultak. Az lehet, hogy csomagba vonás történt időközben, de nekem akkor se állna meg az állításod. Van Vezetékes Távbeszélő szolgáltatás (telefonszámmal, stb), és van Szélessávú Internet előfizetés. Ha a kettő díjjának bármelyikben is van a másiktól függő kedvezmény, akkor érzésem szerint az egyik díjkedvezményének megvonását vonna maga után a másik felmondása.
Bedobok még egy követ a vízbe! Ettől egy hónappal korábban volt egy mobil előfizetés az én nevemen. Ezt február 26-án átirattam a feleségemére. Az első számla a feleségem nevére érkezett ahol az elszámolt időszak február 1-től február 26-ig terjedt. Befizettem és egyuttal megreklamáltam. Jött is mailon egy zagyva, nehezen értelmezhető válasz, pont abba a mailboxba, ami megszünt. Ezt is nehezen nyelem, hogyan lehet valakinek kiszámlázni bármit is, mikor a bármi teljesülése idején nem álltak jogviszonyban. Ezt is kezdhetem előlről...
Ezeket a „hozd át a számodat hozzánk, okostelefont is kapsz nulla forintért” reklámokat nem agyhalottaknak címezik a szolgáltatók, de szinte csak azok élnek vele.
„Erre minden jogviszonyomat megszüntette a telekom”
Te szüntetted meg, amikor felmondtad a szerződést. (Nem volt három külön szerződésed tévére, mobiltelefonra, internetre, hanem csak egy az összesre együtt.)
„Volt a telekomnál egy telefon előfizetésem és mellé egy internet előfizetésem. Kértem egy másik szolgáltatótól TV, internet és telefon előfizetést, ahol a telefonszám áthordozását kértem. Erre minden jogviszonyomat megszüntette a telekom, kikapcsolta az internetet is.”
Laikusként azt gondolom, nincs kizárva, hogy a két szolgáltatás függő viszonyban volt egymástól. Leginkább úgy, hogy csak akkor járt az internetszolgáltatás kedvezménye, hogy telefonszolgáltatást is kértél mellé. Ezt mint jelenleg is telekomos előfizető mondom neked. Az meg nonszensz, hogy azt gondolod, két szolgáltatóhoz is tartozhat ugyanaz a telefonszám. Áthordozást kértél, itt jöhetett a baki. Mivel egy „csomagot” vásároltál anno a telekomtól, így ők ezzel a teljes csomagot megszüntették.
„Ezzel 18 év mentett levelezésem, fontos elektronikus kapcsolatok ismerete veszett el.”
Eléggé buta dolog egy helyen tárolni mindent. Én is telekomos voltam régebben telekomos postafiókkal, de minden egyes alkalommal letöltöttem a számítógépemre a leveleket a postafiókból. Nyilván ez hátrány, hogy nem akárhol férek hozzá, viszont nálam ilyen sosem fordulhat elő. Most megint telekomos vagyok, de a levelezésem gmail postafiókra helyeztem át, ott ilyen veszély nem fenyeget.
Volt a telekomnál egy telefon előfizetésem és mellé egy internet előfizetésem. Kértem egy másik szolgáltatótól TV, internet és telefon előfizetést, ahol a telefonszám áthordozását kértem. Erre minden jogviszonyomat megszüntette a telekom, kikapcsolta az internetet is. Ezzel 18 év mentett levelezésem, fontos elektronikus kapcsolatok ismerete veszett el. Erre megreklamáltam (írásban) az internet szolgáltatás megszüntetését, követelve vissza a szolgáltatást, benne az adataimmal (mailboxokkal). Illetve jeleztem, én nem tudok róla, hogy a távbeszélő szolgáltatáshoz kapcsolódó „kapcsolási szám elhordozását” tartalmazó adatlapon töltöttem volna ki az internet előfizetésre vonatkozóan bármit is. (ezt az új szolgáltatónál kell kitölteni, aki aztán kommunikál a másikkal) Kaptam rá egy (írásos) választ tökéletesen irreleváns tatalommal, amiben egyetlen kiolvasható tétel, hogy lényegét tekintve elzárkóznak mindenféle visszaállítástól.
kérdésem: van –e esélyem jogi útra terelve a dolgot, sikerre vinni a panaszomat? Ha igen, mi a következő lépésem, mit tegyek?
kieg: Az új szolgáltatónak is írtam az eset tekintetében, ahol kértem azt az információs anyagot, amely a két szolgáltató közt tartalmazhatott információt a számhordozást illetően. Még nem kaptam választ, várom azt.
Számtalan oka lehet, hogy egy internetszolgáltató nem akar beruházni, de ők sem ellenségei saját maguknak, ha megérné nekik kiépítenék. Valószinűleg nem jó biznisz ez nekik.
2 mondatban csak leírni tudom, de bizonyítani nem, hogy rendszergazdaként tényleg mindent megtettem, hogy a mobilnet elég legyen, illetve hogy sem időt, sem pénzt nem sajnáltam arra, hogy a Telekom-mal zöld ágra vergődjek. Meg így látszik igazán, hogy a Tiszakécskén monopól helyzetben lévő Telekom-nak ki van szolgáltatva mindenki (velem együtt).
Igazából csak az bosszant, hogy városban, belterületen, sűrűn lakott környéken, kiépített infrastruktúra mellett a Telekom 2 és negyed év alatt sem tett semmit azért, hogy kijavítsa a saját maga által okozott hibát.
Hidd el, ha lenne használható alternatíva, én sem foglalkoznék a Telekom-mal (ahogy ő sem foglalkozik velem)...
Az alább olvasható problémát először a PCForum.Hu-n vetettem fel, ahol azt a tanácsot (is) kaptam, hogy inkább itt próbálkozzak, tekintve hogy ez sokkal inkább jogi-, mintsem IT technikai probléma. Alább bemásoltam ide ugyan azt, amit a PCForum-on adtam meg, ezért elnézést kérek előre is, ha itt-ott technikai "halandzsa" is szerepel a posztban. Az eredeti (jelenlegivel megegyező) topik itt olvasható: http://pcforum.hu/…-szolgaltato
A kérdésem egyszerű: Felelősségre lehet-e vonni egy szolgáltatót (bármilyen módon és formában), konkrétan a Magyar Telekom-ot, mert saját szolgáltatási területén belül nem tudja biztosítani az internet elérést?
A válasz nyilván kapásból az lenne, hogy NEM, de azért az alább olvasható információk árnyaltabbá teszik ezt az egyébként egyszerűnek tűnő kérdést.
Szóval még 2013 őszén felmerült az igény, hogy családunk előfizessen internet szolgáltatásra. Tiszakécske városról van szó, annak is az egyik legsűrűbben lakott területéről. Tiszakécske a Magyar Telekom szolgáltatási területébe tartozik, ami ugye annyit jelent, hogy vezetékes internet szolgáltatáshoz a Magyar Telekom biztosítja a helyi infrastruktúrát. Mivel a városban a kábel hálózat csak egyirányú átvitelt tesz lehetővé-, és mert itt nincs optika, így az egyetlen vezetékes internetet biztosító technológia az a "rézkábeles"-ként csúfolt DSL szolgáltatás telefonvonalon keresztül.
2013 őszét megelőző években a környéken nagyon sok végpontra kötött be a Magyar Telekom új telefon-előfizetésket, olyan sokat, hogy a kevés (azaz elenyésző mennyiségű) internet előfizetések miatt a DSL-képes hálózatba úgynevezett vonaltöbbszörözőket kényszerült a Magyar Telekom beszerelni. Így el tudta érni, hogy sok telefon be legyen kötve, de ezzel gyakorlatilag kiiktatta az DSL jelet a vonalból. Ezt maga a szolgáltató nyilatkozta nekem egy hosszas telefonbeszélgetés alkalmával. Az volt a magyarázat, hogy a vonaltöbbszöröző szükséges volt ahhoz, hogy a telefon szolgáltatást minden igénylőnél be tudják kötni, de mivel a vonaltöbbszöröző a DSL sávszélességét használja ki, így a vonaltöbbszöröző UTÁN, ahol a telefon-végpontok vannak, ott már nem érhető el a vonalon a DSL jel.
2014 januárjában, ezen hosszas utána járást követően végül a Magyar Telekom helyi kirendeltségében azt tanácsolták, hogy az elvi technikai nehézségek ellenére mégis próbáljunk meg előfizetést megrendelni, hiszen a megrendelés után fog kiderülni, hogy az adott helyszínen ténylegesen rendelkezésre áll-e a DSL jel a már évekkel korábban bekötött telefon vonalon. Megrendeltük a szolgáltatást, hiszen a Magyar Telekom oldalán a pontos postacím megadása esetén a rendszer minimális sávszélességű, de beszerelhető DSL-t ígért, és mert azért is, mert ezt mondták a T-Pont-ban. Adtak egy modemet és egy DSL splitter-t, melyet az "Építsd magad!" konstrukció keretében futárral küldtek ki. Beszereltem, és "természetesen" a modem semmilyen DSL jelet nem észlelt a vonalon. Emiatt az előfizetési szerződés nem jött létre, internetet a Magyar Telekom nem tudott biztosítani.
Az elmúlt 2 évben a Vodafone-nál fizettünk elő egy havi 12GB-os csomagra. Adtak hozzá modemet, egyszerű volt beüzemelni, és meglepően jól teljesített. Ám a 12GB havi adatforgalmi korlát gyakorlatilag semmire sem elég 5 (néha 7) eszköz havi szintű kiszolgálására. Még úgy sem elég, hogy helyi proxy szervert használtunk (a webforgalom cache-elésére), illetve úgy sem, hogy SEMMIT nem töltünk le direkt módon az internetről (torrent például szóba sem jöhet), és SEMMILYEN online videotartalmat nem nézünk meg. Sőt! A LAN felőli eszközök egyike sem tartalmaz Windows rendszert, így nem kellett WSUS sem, hanem kizárólag Ubuntu-k vannak (azonos kiadások, azonos architektúrára, AMD64-re), és így az Ubuntu-k frissítéseit PenDrive-on hordtam haza a munkahelyemről rendszeresen. Vannak még Androidos mobilok, de ezeket frissíteni szintén a melóhelyemen szoktam, az email kliens meg úgy van beállítva mindegyiken, hogy soha ne töltse le automatikusan a csatolmányokat. Ezen mobilokon csak webezés (proxy-n keresztül), Facebook + Messenger és email-ezés zajlik. Vagyis látható, hogy igyekeztem mindent megtenni, hogy be tudjuk osztani a havi 12GB adatforgalmi korlátot, de sajnos ez még így sem elég; általában 1-1,5 héttel korábban elfogy a 12GB, mint ahogy a számlázási ciklus fordulónapja elérne. Összefoglalva tehát a Vodafone szolgáltatása kiváló (tényleg!), de a megfizethető árú 12GB/hó egyszerűen nem elég 5 (néha 7) eszköz kiszolgálására.
2016 januárjában lejárt a Vodafone-os 2 év hűségidő. Ismét sok-sok telefon a Magyar Telekom-mal, ismét próbálkozás az új előfizetés beköttetésére. Erre az is felbátorított minket, hogy a szolgáltatóval való telefonok egyikében azt mondták, hogy kizártnak tartják, hogy 2 év elteltével se lenne már megoldott a DSL hiánya. Megint megrendeltük, megint jött egy futár, megint beszereltem, és "persze" megint semmi DSL jel; vissza az egész...
A Magyar Telekom weboldalán a "fejlesztés"-nél Tiszakécske város nincs benne a felsorolásban, azaz ide még 2016-ban sem hozzák el a hőn áhított optikai hálózatot. Persze erre is azt mondták a telefonban, hogy gyakran kérdezősködni kell, mert nem biztos, hogy a weboldalon megjelenő információk kellően frissek. Ebben csak az a fura, hogy Tiszakécske környéki kistelepülések némelyikén már ki van építve az optika; Tószeg például csak 30km, Tiszakürt meg csak 10km távolságra van, de ott már van optika (vagy legalábbis ígéret az idei bevezetésre). A környező nagyvárosokban (Kecskeméten, Szolnokon, Cegléden) meg már lassan az optika is elavult lesz, olyan rég rendelkezésre áll.
Ennek ellenére a 12.000 lakosú Tiszakécskén 2 és negyed év alatt a Magyar Telekom még mindig a vonaltöbbszöröző miatti kiépíthetetlenségre panaszkodik. Pedig felajánlottam nekik, hogy saját költségre megvásárlom a vonaltöbbszöröző kikerüléséhez szükséges légkábelt az oszlopokra, de ez mint opció, számukra szóba sem jöhet. Most ott tartunk, hogy 2 és negyed év elteltével még mindig van (nem is kevés!) olyan végponti hely, ahol a Magyar Telekom nemhogy optikát, de még DSL-t sem tud biztosítani.
A többi rengeteg vezetékes szolgáltatóval meg az a baj, hogy mivel Tiszakécske a Magyar Telekom szolgáltatási területébe tartozik, így ők is a Telekom kábelezésének minőségére vannak utalva, azaz más vezetékes szolgáltató sem tud szolgáltatni, amíg a Telekom sem tud. Ugye pont ezt jelenti a szolgáltatási terület.
A helyzet az, hogy elegünk van. Egyszerűen hihetetlen, hogy korlátlan (ami ugye nem korlátlan sosem, hanem havi 350GB forgalmat jelent) internet-szolgáltatást nem lehet kiépíteni. És mindez azért, mert Tiszakécske a Magyar Telekom szolgáltatási területébe tartozik. Már komolyan azon agyalok, hogy a szolgáltató hibája miatt elgondolkodtam rajta, hogy jogi úton felelősségre lehet-e őt vonni. Tudom, hogy "papírforma" szerint nem, hiszen mindenhol nyilatkozzák, hogy egy szolgáltatás ténylegesen csak akkor kiépíthető egy végpontra, ha a helyszíni technikai felmérés is pozitívan ezt igazolja. De egyrészt itt egyszer sem volt helyszíni felmérés, minden esetben távolról "oldották meg" a problémát azzal, hogy "bocs, vonaltöbbszörözőn ülsz", másrészt meg azzal, hogy Tiszakécske a Magyar Telekom szolgáltatási területébe tartozik, ami miatt ezzel kizárja más szolgáltatók általi vezetékes internet szolgáltatás nyújtását a saját használhatatlan hálózata miatt.
Alternatívák nem játszanak. A mobilnettel az a baj, hogy az adatforgalmi keret hamar elfogy (és az is, hogy technikailag a szolgáltató nem tud fix IP-t adni, bár ez nem lenne fontos). A kábelnet nem áll rendelkezésre Tiszakécskén. A mikrós nethez a tetőre 6m magas fémből készült oszlopot szerelnének, ami mágnesként vonzaná a nyári villámlásokat, és a szolgáltatók vastagon szedett betűkkel írják, hogy az ebből adódó károkért nem vállalnak felelősséget. A műholdas nettel meg az a baj, hogy egyrészt az is adatforgalmi keretes (nem magas limittel), másrészt meg iszonyú drága. Optika meg szintén nem áll rendelkezésre Tiszakécskén. Vagyis az egyetlen elvben működő képes megoldás a DSL lenne, csak hát a szolgáltató magasról és vastagon "tesz" az előfizetőre.
Mindezek fényében biztos, hogy nem lehet a Magyar Telekom-ot valahogy jogi úton kötelezni (azaz felelősségre vonni), hogy oldja már meg a DSL-t?
Elnézést a hosszú posztért, de jól esett kiadni magamból mérgem. Már nagyon tele van a t......
Minden ötletet, segítséget előre is köszönök szépen.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Customize your consent preferences for Cookie Categories and advertising tracking preferences for Purposes & Features and Vendors below. You can give granular consent for each and . Most vendors require explicit consent for personal data processing, while some rely on legitimate interest. However, you have the right to object to their use of legitimate interest.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.