Az OTP Banknál vezett folyószámlámhoz 3-szoros A-hitelkerettel (800 e Ft)rendelkeztem, emellett 2 millió Ft-os személyi hitelt is vettem fel 2006-ban (lakásfelújítás). Fizetésem 280 e Ft volt 2006-ban, mostanra 270-re csökkent. Február elején, fizetésnapot követően nem tudtam kivenni pénzt a számlámról. Telefon, senki nem tud semmit. Irány a bankfiók. Hitelkeretemet lecsökkentették 1x szorzójúra, azaz 270 e Ft lett. Fizetésem utalását követően még -550 e Ft volt a számlán, tehát még két hónapi jövedelem, és már vehetek is ki pénzt a számlámról, igaz a személyi hitelt nem tudom törleszteni. Okokra rákérdeztem kb. öt-hat OTP alkalmazottól, eddig senki sem tudta megmondani miért volt a csökkentés, csak tippek voltak. Legutolsó verzió szerint túl kockázatos ügyféllé váltam, illetve változott az A-hitel elbírálási és felülvizsgálati rendszere. Senki sem tudja megmondani, ki állíthatja vissza a hitelkeretet (amit elvileg egy automata rendszer vett le). javaslatuk: tegyek panaszt, amit elbírálnak (kb. egy hónap), de addig nincs pénz. B verzió: Törlesszem a fennmaradó tartozásomat hat hónap alatt, 90 e Ft-os részletekben. (de akkor ne panaszkodjak) Tehát 270 e Ft fizetésemből 50 e a személyi hitelre, 20 e az A-hitel kamatára és 90 e a törlesztőrészletre. Azaz féléven át 110 e Ft marad egyébre. A legfinomabb az egészben, hogy semmilyen értesítést, előtte vagy azóta nem kaptam a hitelkeret csökkentéséről, az OTP pedig telefonon gyakorlatilag elérhetetlen, és senki nem tud semmit.
Javaslatok???
OTP - akció
Beszkenneled az általános szerződési feltételeket vagy bepötyögöd?
Szerintem éppen elég ha alaposan elolvassa a szerződéseinek kisbetűs részeit, mert ott minden bizonnyal le van írva minden - és ő alá is írta azt!
Egyébként még egy bank sem módosíthat önkéntesen - a fél előzetes értesítése nélkül - szerződést!
A fentieket NEM kioktató célzattal - távol álljon ez tőlem -, csak hát könnyebb eladósodni (...) és azt hinni, hogy a körülmények a későbbiekben nem változhatnak.
Amúgy néhány hónapig csak ki lehet(ne) jönni 110 ezer forintból, és a továbbiakban visszaáll a rendelkezésre álló hitelkeret ismét.
A szerződés minden bizonnyal tartalmaz erre a lehetőségre vonatkozó részeket. Engem igazából az anyagi vonzata mellett az az eljárás módja zavar.
- nincs értesítés,
- nincs magyarázat,
- az alkalmazottak ismereteinek hiánya (én a laikus bármit aláírok, de ők már csak értsenek hozzá)
- elemi információk megszerzésének nehézségei (3 órás próbálkozás után tudtam ma reggel megszerezni egy fiók nyilvános telefonszámát)
Az eladósodás szerintem egész jól be volt lőve (270-ből 70 a törlesztésre), de igaz, egyoldalú akciókra (legalább is ilyen mértékűekre) nem voltam felkészülve.
Egyetértek felháborodásoddal. A bank valóban megsértette a megállapodási kötelmet, ami pedig az alkalmazottak hiányos ismereteit illeti...
Nézd, itt a Jogi Fúrumon előzőekben többek is leírták, hogy az eladósodásuk jól volt belőve (...), csak hát a körülmények későbbi megváltozása... És a körülményekbe AKÁRMI is beletartozik, lám a Te esetedben pl. az a fránya kis -10 EFt váratlan kielése, mely alapból a galiba okozója volt.
Remélve mielőbb rendeződik a problémád!
Zárójelben: a banknak legalább illene majd elnézést kérnie a túlbuzgóságuk miatt...
... Jogi Fórumon...
Köszönöm.
Sok jót nem remélek,mondhatni apatikussá válok a mai nap további eseményei miatt. Továbbra sem tudom elérni, hogy valaki közölje velem, mi volt a gond. Kezd olybá válni a helyzet, hogy az OTP-ben egy számítógép vette át a hatalmat, és - memóriája méretéből adódóan - mindenkinél okosabb. Remélem ez nem így van.
Álom (az amerikai fajtából) csak az a rendszer, ahol a banki alkalmazott képes egyénileg megítélni az ügyfeleket, és dönthet bizonyos kérdésekben. Személyre szabott kondíciók??? Inkább olyan mint egy nagy választékkal rendelkező konfekció ruhabolt. Az én választásom "majdnem" jó volt.
Szia!
Nálunk is ugyan ez volt csak nekünk kétszeresről lett egyszeres a hitelkeret!Nekünk se tudtak semmit mondani!