Fórum polgári jog régebbi elöl     új hozzászólás


közlekedési baleset

drbjozsef #   2021.01.19. 10:14

Ügyes vagy.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

bermuda háromszög #   2021.01.19. 09:53

Motorral (is) járok, és menni szokott

drbjozsef #   2021.01.19. 09:48

Mókázol, valld be.

LÁTOM?

Közlekedek a parkoló kocsik mellett, akár 30+ km/h sebességgel, és még nézegessem is, hogy ülnek-e benne????
Jellemzően, ugye, velem menetirányba állva, lóf*szt se látok, kicsoda micsoda van az autóban.

Sok sikert hozzá.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

bermuda háromszög #   2021.01.19. 09:43

Igen.
Ha látom, hogy ül benne valaki, akkor gyanús hogy nyilhat az ajtó.
Defenzíven gondolkodva az 60-70 cm a helyes - természetesen

drbjozsef #   2021.01.19. 09:37

bermuda,

Helyesen : Autó áll bicikli halad, ajtó nyílik.

És igazad van, végülis bőven elég a 2mm - ha azt a teljesen kinyílt ajtó szélétől mérjük. Vagyis legyen az inkább olyan 60-70 centi a parkoló autótól.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

drbjozsef #   2021.01.19. 09:36

csak hát sokan azt is kerékpárként kezelik.

Ja! Így már értem.

Azért nyugtass meg, ha tőled valaki egy kaputelefon felszerelését kéri, akkor nem mikrosütőt építesz be.

A szavaknak értelmük van, jelentésük, a kutyát nem érdekli, hogy "sokan" mit minek értenek.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

bermuda háromszög #   2021.01.19. 09:08

drbjozsef
Autó áll bicikli halad.
Kamion halad, bicikli halad. A kamion által keltett turbulencia hat a bicikli stabilitására, mig a bicikli nem befolyásolja az álló kocsit.
A Kresz nem nevesíti a megfelelő távolságot. Én is azt jeleztem, hogy ha már nem érnek össze akkor a bicikli részéről elég az oldaltávolság. Van még más amit a Kresz tilt, pl a veszélyeztetést.
Ezt egy biciklis az álló kocsival nem tudja megvalósítani, míg egy előző kamion a biciklissel szemben igen (kibillenti a keltett légörvény, megijeszti, hirtelen irányváltozatásra kényszeríti mert elveszti a stabilitást stb)

A bicajos részéről a 2 mm oldaltávolságban nyilván már nincs tartalék, tehát nem javasolt. De baleset még nem lesz

wers #   2021.01.19. 08:39

Arra kb. Superman lenne képes egyedül. Vagy bárki más

A férjem szerény véleménye szerint erre az asszonyok többsége képes, csak egy jó seprű kell hozzá. Persze ha éppen nem a házisárkányt játsszák. (a seprű gyúlékony)

Szomorú örökös #   2021.01.19. 07:53

drbjozsef

A rásegítés van korlátozva, bizonyos sebesség felett (kb.30) megszűnik a rásegítés.

Az a pedelec kerékpárokra igaz. Itt a kérdező esetében gyanítom, hogy egy elektromos robogóról ún. „suhanó halálról” lehet szó, csak hát sokan azt is kerékpárként kezelik. Ott nem rásegítés van, hanem konkrét elektromos hajtás.

De haladni ezzel is akármennyivel lehet. Százzal is.

Arra kb. Superman lenne képes egyedül. Vagy bárki más, szakadékban hátszéllel. :-)

drbjozsef #   2021.01.19. 07:22

a legtöbb elektromos bringa még a 40-et sem tudja elérni, mert korlátozva van.

A rásegítés van korlátozva, bizonyos sebesség felett (kb.30) megszűnik a rásegítés. De haladni ezzel is akármennyivel lehet. Százzal is.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Szomorú örökös #   2021.01.19. 07:15

drbjozsef

50km/h is lehet (akár a kérdező esetében is, hiszen nem írta, hogy lakott területen volt a "vidéki" végcélja)

Ez igaz! Bár akkor már kötelező a védősisak is neki és csakis országúton. Ja, és mivel elektromos - a kérdező írta már a második hozzászólásában - kétlem, hogy mehetett annyival, a legtöbb elektromos bringa még a 40-et sem tudja elérni, mert korlátozva van. Ha megfogja a rendőr, hogy ezt a korlátozást ki tudja kapcsolni, akkor igen-igen meg fogják érte suhintani, én úgy tudom. De bevallom, én is láttam már olyan elektromos bringát előttem haladni, amit 40 km/h-val nem tudtam utolérni. :-O

szerintem elég "vicces", hogy a kerékpárra vonatkozik a legtöbb sebességhatár, helyzettől függően 10-20-30-40-50 is lehet a megengedett. Ötféle. Vicc.

Miért lenne vicc? A java kerékpáros ezeket úgysem ismeri, a gyalog kerékpárúton sem tartják be sokan a 20 km/h-t pedig ott aztán súlyos találkozások is lehetnek belőle. Halt így már meg gyalogos Debrecenben sajnos. :-O

Egyébként autóra is van ennyi, elhiheted.
Lakott terület: 50 km/h
lakott területen kívül 90 km/h
autóúton 110 km/h
autópályán 130 km/h
30-as zónán belül 30 km/h
lakó-pihenő övezetben 20 km/h

És akkor máris 6 féle az, ami a KRESZ-ben hivatalosan fel van sorolva. De csak akkor ennyi ugyebár, ha a mindenféle helyi, jelzőtáblával jelzett korlátozásokat (pl. üzletközpontok parkolójában pl. az 5 km/h) nem számoljuk bele.

drbjozsef #   2021.01.19. 06:50

bermuda,

Akkor is hülyeség.
Autó áll, bicikli halad, 30-40km/h is lehet a különbség.
Kamion halad (50-70), bicikli halad (30-40), még kevesebb is a különbség.

A bicikli haladt, ahogy írod kitéve az út egyenletlenségének. Tök nyilvánvaló hülyeség, hogy csak mert az autó áll, bármire is jó 2mm. Még a 200 is kevés.

Sz.ö.,

Nem egészen pontos, mert 50km/h is lehet (akár a kérdező esetében is, hiszen nem írta, hogy lakott területen volt a "vidéki" végcélja), szerintem elég "vicces", hogy a kerékpárra vonatkozik a legtöbb sebességhatár, helyzettől függően 10-20-30-40-50 is lehet a megengedett. Ötféle. Vicc.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

Szomorú örökös #   2021.01.18. 18:53

palmafa

Elhiszem hogy vétettem, de a biciklis nagyon közel jött és a megengedettnél nagyobb sebességgel.

Nincs a KRESZ-ben meghatározva, hogy milyen távolságra kell az autósor mellett kerékpárral elhaladni. Mellesleg egy sima átlagos úttesten a kerékpár - még az elektromos is, bár azok nem nagyon tudnak ennyivel menni - 40 km/h-val haladhat, csakis kerékpársávon és kerékpárúton van korlátozás rá. Biztos, hogy gyorsabban ment a „megengedettnél”?

bermuda háromszög #   2021.01.18. 13:59

A 2mm egy bicaj és álló jármű között értettem, mert most arról van szó.
Ott nem játszik pl a huzat, amit a kamion csinál, és a példádnál mindkettő halad a bicajos jelentősen kitéve az út egyenetlenségeinek. A kamionos nem tudja olyan pontosan meghatározni a járműve szélét mint a bicajos stb.
A Kresz által írt "megfelelő"-be minden körülményt be kell kalkulálni.

drbjozsef #   2021.01.18. 13:48

a 2mm is megfelelő, mert már nem érnek össze.

Ez nyilvánvalóan hülyeség.

Az autók, kerékpárok nem sínen közlekednek. Bár ott sem elég.

Próbálj meg biciklizni úgy, hogy a kamion 2mm-rel megy el melletted...

Ettől függetlenül az ajtó rányitása a többi közlekedőre minden esetben az ő hibája.

József:laikus paraszt, dilettáns hozzászóló.
Fórumból való jogi tájékozódás kockázatokat és mellékhatásokat rejthet.

bermuda háromszög #   2021.01.18. 13:41

palmafa

Azt írja hogy
jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani
a 2mm is megfelelő, mert már nem érnek össze.

Azt hogy ki akarod nyitni az ajtót, te tudod, ő meg nem.

Te változtatsz a kocsi geometriáján, a térben elfoglalt helyén, neked kell jobban figyelned.
Ha 10 cm-el távolabb ment volna, akkor is elkapja az ajtód, ha most kiforgatott.
Ha gyorsabban jött mint ahogy szabadott volna, az nem csökkenti a felelősséged, abban, hogy nem kellő körültekintéssel nyitottad az ajtót. Ha 200 felett jött, akkor már más a helyzet, arra tényleg nem kell számítanod.

Kovács_Béla_Sándor # e-mail 2021.01.18. 11:52

Felül?! Olyan nincs. Ha jogos veled szemben a követelése, azt a felelősségbiztosítód fizeti. Mondd meg nekik, hogy játsszák le egymás közt.

www.kbs-ugyved.hu

palmafa # e-mail 2021.01.18. 11:49

Köszönöm a hozászolásokat, de a kresz 34§-35§ utal a kikerülési illetve előzési oldaltávolság megtartására.
Elhiszem hogy vétettem, de a biciklis nagyon közel jött és a megengedettnél nagyobb sebességgel.
Az biztos hogy az ajtót épp hogy kinyitottam, mivel az ajtó belsején semmilyen sérülés nem keletkezett csak annak élén és oldalán.
Elfelejtettem közölni hogy elektromos bicikliről van szó.
Pénzt követel tőlem a sértett, a biztosítómtól várható összegen felül (közvetítői megbeszélésen hangzott el).

gerbera317 # e-mail 2021.01.18. 10:50

hiszen látta,hogy leparkolok
Ha olyan erővel csapódott be, hogy még téged is kirántott, akkor az olyan sebességgel jött, hogy amikor te oda beálltál, még a környéken sem volt.
kb 30cm-re nyílt az ajtó
A 30 cm nagyon kevés. Egy bringás nem megy ennyire közel az az álló autókhoz. Valamint, a 30 cm-nél olyan szögben áll az ajtó, hogy az hátulról jövő becsapódásnál nem kinyílik, hanem felökleli a becsapódót.
Úgyhogy te azt az ajtót úgy rányitottad a bringásra, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Tanulj az esetből! A bringás biztos, hogy tanult.

alfateam # e-mail 2021.01.18. 10:40

biciklisnek nem kellett volna e körültekintőbbnek lennie hiszen látta,hogy leparkolok,
Van-ilyen ajánlás a biciklisnek, úgynevezett "ajtózóna" de ez csak ajánlás. Neked viszont a KRESZ 40§ (7) előírja az ajtónyitás szabályát.

wers #   2021.01.18. 10:19

A rendőrség szerint én voltam a hibás mert nem voltam körültekintő mielőtt ki akartam szállni.

Helyes.

biciklisnek nem kellett volna e körültekintőbbnek lennie hiszen látta,hogy leparkolok, illetve nagyobb távolságot tartania a kikerülésnél?

Szerintem már ő is jobban fog figyelni, mert hiába volt igaza, és ő nem vétett, mégiscsak ő sérült meg. Szerencsére felépült.

Ez a te felelősségeden nem változtat.

palmafa # e-mail 2021.01.18. 10:08

Jó napot,

Vidékre utaztam és célomhoz érve szabályosan leparkoltam az úttal párhuzamosan teljesen lehúzódva,hogy ne zavarjam a forgalmat.Természetesen használtam irányjelzőt és belenéztem a visszapillantó tükörbe is,mielőtt elkezdtem kinyitni az ajtót.Alig hogy kb 30cm-re nyílt az ajtó egy kerékpáros csapódott bele olyan erővel,hogy kicsavarta azt és ahogy fogtam engem is kirántott a kocsiból.A rendőrség szerint én voltam a hibás mert nem voltam körültekintő mielőtt ki akartam szállni.Én ezt nem vitattam. Nagyon sajnáltam a kerékpározót,aki sajnos súlyos sérüléseket szenvedett.Érdeklődtem az állapota felől a kórházban de nem tudtam meg semmit, csak később a rendőrségi meghallgatáson,ahol szerencsére kiderült,hogy már felépült. Kérdésem az lenne,hogy a biciklisnek nem kellett volna e körültekintőbbnek lennie hiszen látta,hogy leparkolok, illetve nagyobb távolságot tartania a kikerülésnél?

Előre is köszönöm válaszukat.