Szomorú örökös
„Nem minden előfizető 75 éves és Gizi néninek hívják. ”
De van, aki igen. Akkor rájuk nem vonatkozik?
„Nagyon sokan havi diktálással küldik be az óraállást. Bármi rendelleneset tapasztalnak, azt kötelességük bejelenteni a szolgáltató felé.”
Nagyszerű. 1 a 30-hoz az esélye, hogy 24 órán belül észreveszik, hogy vidáman csordogál a víz. Megnyugtató. Én sem diktálok, nem szopatom magma feleslegesen. A havi vízfogyás +/- 10%-os eltéréssel állandó, minek azt diktálgatni?
„Az akna mindig is magánterületen helyezkedik el, ahová a vízmű csakis a tulajdonossal történő előzetes egyeztetés útján mehet be”
Igen, te biztosan jobban tudod, hogy nálunk hogyan van. Azt sem tudjuk, mikor van itt, 2-t lép a járdáról a füvön - még mindig kerítésen kívül van - aztán felemeli és leolvassa.
Nagyon jól tudom, hogy ez a gyakorlat, hogy ők mossák kezeiket, de mint írtam lejjebb, ez egy teljesen életszerűtlen szabályozás. Egyetlen más szolgáltatás sincs, ahol úgy lenne kialakítva a mérőeszköz, hogy a fogyasztónak azon kívül, hogy baltával nem veri szét, bármiféle dolga lenne vele. Mindenki meg tudta oldani. Ha azon aggódnak, hogy a nagy hidegben elfagy, akkor tegyenek kötelezővé másfajta kialakítást (pl szigetelt fedéllel, vagy mélyebb aknával vagy strapabíróbb órával), ne engem ugráltassanak, lehet, hogy éppen 5000 km-re vagyok.
Nyáron elfagyott vízóra
- 1
- 2
eulimen
„Tél előtt járjanak körbe és plombálják le a vízórát?
A francokat, ráhátékázzák a felhasználóra a felelősséget. Teljesen jogosan.”
Ez pontosan így van! Sok éve még az egyik korábbi lakhelyemen direkt felhívták a figyelmet, hogy megfelelően védjük a vízórát elfagyás ellen, mert akkoriban még voltak komoly hidegek. Az, hogy a kérdezőnél hogy mehetett tönkre a vízóra, ez eléggé nem fog itt kiderülni.
efi99
„hogyan képzeled el, hogy a 75 éves Gizi néni "karbantartja" 1 méter mélyen?.....mégis mi a francot kéne csinálnia Gizi néninek, ha lejut?”
Hogy egy klasszikust idézzek: „Ne essünk szélsőségekbe!”. Nem minden előfizető 75 éves és Gizi néninek hívják. Nagyon sokan havi diktálással küldik be az óraállást. Bármi rendelleneset tapasztalnak, azt kötelességük bejelenteni a szolgáltató felé. A vízóra ellenőrzése márpedig a te feladatod, pontosabban a tulajdonosé, mivel a vízművek évente csakis egyszer megy leolvasni - az egyben leolvasás is. Ha ezt elmulasztod és károd lesz belőle, akkor bizony a vízmű vonogatni fogja a vállát, a fogyasztást pedig kifizetteti veled, amennyiben az a mérőóra után igazolhatóan folyt el. Az akna mindig is magánterületen helyezkedik el, ahová a vízmű csakis a tulajdonossal történő előzetes egyeztetés útján mehet be, erőszakkal soha.
Először is a vízóra pont nincs az ingatlanomon. A másik ingatlanon van (közös akna), még pontosabban a háza előtti részen, ami lehet, hogy még az övé sem. Másodszor hogyan képzeled el, hogy a 75 éves Gizi néni "karbantartja" 1 méter mélyen? Harmadszor: mégis mi a francot kéne csinálnia Gizi néninek, ha lejut? Ha az előírt mélységben van, a szolgáltató által ezen a klímán megfelelőnek gondolt mérőműszer, nekem ott dolgom nem lehet. Ha van, akkor vagy a szabvány nem jó az elhelyezésre, vagy gagyi órákat építenek be, vagy mindkettő. Negyedszer: almát az almával, a router meg a modem nem mérőeszköz, a mérést továbbra is a saját területén végzi a hálózati szolgáltató. És ne essünk szélsőségekbe, ha belecsap a villám, igen, az pech, de ha egyébként nem működik a modem vagy a szolgáltatói router, nem téged fognak elővenni, hogy miért nem klímás helyiségbe raktad, meg miért nem énekeltél neki esténként, hanem szó nélkül kicserélik.
@efi
nem olyan bonyolult ez.
A vízóra a vízművek tulajdona, viszont mivel a te ingatlanodra van bepatintva, a babusgatás felelőssége rád hárul.
Pont ezért kell vigyáznod rá (legalább annyira, amennyire a Telekom internet-routerére meg beltéri TV-egységére, ami szintén a te ingatlanodban (lakásodban) van. Ha a szomszéd házba belevág a villám, a villanyvezetéken meg a feszültségcsúcs tönkreteszi a Telekom eszközét, teljesen jogosan követeli rajtad, hogy térítsd meg a kárát).
Tél előtt járjanak körbe és plombálják le a vízórát?
A francokat, ráhátékázzák a felhasználóra a felelősséget. Teljesen jogosan.
Már maga az egész szabályozás rossz.
Az óra tulajdonosa a Vízmű, az ő érdekében van felszerelve is, mert neki kötelessége számlát kiállítani, amit viszont csak mérés alapján tud. Ehhez képest nekünk kell babusgatnunk az ő óráját. Kb mintha be kéne járnom a Telekom szervertermébe, hogy időnként portalanítsam azt a számítógépet, ami méri az én adatforgalmat meg beszélgetéseimet, hogy a Telekom aztán rendesen tudjon számlázni, aztán ha nem figyelek és meghal benne a winyó és emiatt 2 milliós számlát kapok, akkor így jártam.
Szóval nekik kéne karbantartani, mindjárt jobban odafigyelnének arra, hogy egyrészt olyan órákat szereljenek fel, ami nem megy tönkre a mo-i klímán 1 méter mélyen, másrészt egyből kijönnének hiba esetén, mert az ő hálózatukon folyna el a víz.
Csuklósbusz
„Februárban leolvasták a vízmérőt.....azóta meg szerintem nem is volt fagy”
Hogy a fenébe ne lett volna? Szerinted miért nincs idén sem kajszibarackom? :-D
Sziasztok!
Februárban leolvasták a vízmérőt, fotó is készült, semmi hiba nem látszott, azóta meg szerintem nem is volt fagy, Júniusban észrevettem, kicsit ereszt a mérő, bejelentettem hibának. Két hétig semmi, újra telefonáltam – megint csak ígérték, hogy jönnek, kis eresztésre nem érnek rá címszó.
Legelső bejelentés júli 9.én történt,, kifizettem 60380 Ftot, de még mindig nem javították meg.
A kicsi eresztésből azlett hogy berepedt az üveg, spriccelt a víz. Újra bejelentettem, hogy mostmár SOS, aznap ki is jöttek, de közölték, hogy szerintük szétfagyott, és nem hajlandók kicserélni, nehogy neki kelljen fizetni. Fotóztak, majd mondták, a központ dönt, és mindenféle munkavégzés és további infó nélkül otthagytak, Nem, kp-ban nem lehetett fizetni, csekket nem hagyott, Ő csak "műszakis."
Központot felhívtam, közölte amíg nincs kifizetve előre addig ki se jönnek mégegyszer..., de nem is tud az egészről semmit, küldjek fotót...
Mondta, őket nem érdekli hogy fagyás, vagy rongálták, vagy akármi, bizonyítsam be én hogy gyári hibás... ellenkező esetben ha nem fizetek nem javítják meg.
Elutaltam, mondván majd utánna ráérünk rajta vitázni hogy szétfagyás vagy gyári hiba.. Ígérték, hogy megsürgetik, de „30 napjuk van” a cserére.
A mérő szabványos aknában, fagyhatár alatt van – elvileg nem fagyhatott volna el.
A 30 nap hamarosan lefog telni már a kifizetéstől is. Továbbra is úgy tudok vizet engedni, hogy közben az órából ömlik, és el kell zárnom minden vízvétel után.
Ez tényleg normális eljárás?
- Jogos, hogy előre kell fizessek vitás esetben? Áramszolgáltató is utólag küldi a csekket.
- Tényleg van 30 napjuk, ha nincs normális vízellátásom?
Valaki esetleg vágja a vízjogot, ivóvíz esetén ezt megtehetik? Trv a szolgáltató..
A 60380 el is vitte minden megtakarításom, aztán ráadásul még mindig nincs teljes értékű szolgáltatásom, az eredeti hibát meg júli 9.-én bejelentettem, tehát akkor most a kifizetéstől vagy az eredeti bejelentéstől számít a 30 nap?
Ti mit tennétek a helyemben?
Köszönöm!
- 1
- 2
kiadja a Jogászoknak Kft.
cégjegyzékszám: 02-09-067243
adószám: 12559044-2-02