Nyáron elfagyott vízóra


Csuklósbusz # 2025.08.22. 10:11

Bekötési, egy szóval nem mondták hogy én cseréljem ki, csakis ők.

De nem tették.

Tehát remélem akkor a fogyasztóvédelem helyrerakja majd őket, mert ez helytelen gyakorlat hogy előre fizessek és még akkor sem jönnek.

oligaliga # 2025.08.22. 11:02

Csuklósbusz

19-én már válaszoltam:

A fagyott vízmérőt a szolgáltató nem a saját költségén cseréli, mert a fagyás nem a szolgáltató kockázata.

„Jogos, hogy előre kell fizessek vitás esetben? Áramszolgáltató is utólag küldi a csekket.
Tényleg van 30 napjuk, ha nincs normális vízellátásom?”

A jogszabály szerint ha valószínűsíthető, hogy a fogyasztásmérő rendellenesen működik, vagy ha az ellenőrzés során a megfelelő működés kérdésben a felek között vita alakul ki, a felhasználó, az elkülönített vízhasználó vagy a víziközmű-szolgáltató kezdeményezi az elszámolás alapjául szolgáló fogyasztásmérő mérésügyi hatósággal történő metrológiai pontossági ellenőrzését, és ha indokolt, független szakértővel történő metrológiai szerkezeti vizsgálatát (a továbbiakban együtt: pontossági vizsgálat). Ennek költségét a kezdeményező fél (jelenleg te) előlgezi. Valószínűleg ezt kérted, nézd meg alaposan, mit írtál. Ha ezt kérted, akkor a szolgáltatónak a bejelentéstől számított 8 napon belül fel kell szerelnie egy másik hiteles mérőt hozzád. A 30 nap nem a szolgáltató "sara", hanem a mérésügyi hatóságé (a.k.a. kormányhivatal), aki bevizsgálja a mérőt.

eulimen # 2025.08.22. 11:21

@oligaliga

a vízművektől elvárható, hogy legyen készleten több, azonnal beszerelhető, hitelesített vízmérő-berendezésük, különösen a szabványos kommunális csőcsatlakozáshoz.
Van a víziközmű vhr-nek más rendelkezése is, ami igen szoros intézkedési határidőt ír elő (pl. szolgáltatás visszaállítása 3 napon belül tartozás miatt kikapcsolt fogyasztónál; ez a gyakorlatban plombált-ledugózott csatlakozás feloldását és vízmérő beszerelését jelenti). Ez teljesíthetetlen, lenne ha a kérelem után még játszogatni kellene a kormányhivatallal.
Ha a vízművek vette az adást, hogy a mérőberendezés nem alkalmas a mérésre, akkor nagyon nincs helye vizsgálgatásnak meg metrológiai méricskélésnek, kell helyette egy új. "Haladéktalanul", ahogy azt a nagykönyv írja.

oligaliga # 2025.08.22. 11:56

eulimen

Nagyon nem érted. Ha a mérő hibás és a felek között vita van, akkor azt a pontossági vizsgálat állapítja meg, hogy miért hibásodott meg a mérő, utána lehet megállapítani, hogy kinek a költsége a csere. A vizsgálat díját azonban meg kell előlegeznie.

Csuklósbusz

Még egyszer megnéztem az első bejegyzésedet. A TRV árnyilvántartása (https://trvzrt.hu/…-trv-zrt.pdf) szerint az elfagyott mérő cseréje plombálással 20-as átmérőig bruttó 60 380 Ft. Ezt fizetted.

Az 58/2013. (II.28.) Korm. rendelet 64. § (8) bekezdése szerint „(8) Az elszámolás alapjául szolgáló fogyasztásmérők és a leszerelésüket megakadályozó zárak sértetlen megőrzéséért és a vízmérési hely, valamint a fogyasztásmérő fagy elleni védelméért a bekötési vízmérő vonatkozásában a felhasználó, a mellékvízmérő vonatkozásában az elkülönített vízhasználó felelős. Mulasztás miatt megrongálódott vagy elveszett fogyasztásmérő javításának, pótlásának, szerelésének költségeit, továbbá valamennyi ezzel összefüggő kárt a felhasználó vagy az elkülönített vízhasználó a víziközmű-szolgáltatónak megtéríti.

A TRV Üzletszabályzata (https://trvzrt.hu/….-22-tol.pdf) csak követi a jogszavályt:1.3.1. pont 2. felsorolás 8. francia bekezdése szerint „A Felhasználó a jelen Üzletszabályzat más pontjaiban, valamint a jogszabályokban meghatározottakon túlmenően, különösen az alábbiakra köteles: (...) a vízmérő akna, illetve vízmérőhely hozzáférhetőségének biztosításáról és tisztántartásáról, a lejutást biztosító eszközről (létra) a vízmérő fagy, rongálás és eltulajdonítás elleni védelméről gondoskodni, továbbá a vízmérő rendellenes működéséről a Víziközmű-szolgáltatót haladéktalanul értesíteni. A vízmérő elfagyásából, rongálásából, valamint eltulajdonításából eredő kár esetén az új vízmérő beszerelésével kapcsolatos valamennyi költség a Felhasználót terheli

Amúgy a jogszabály több ponton is rögzíti, hogy a fagy elleni védelem a felhasználó kötelessége.

Remélem, ezzel pontot tehetünk eme remek vita végére. Azon meg nem érdemes vitatkozni, hogy előre vagy utólag számlázzák-e ki, mert pont az ilyen felhasználók miatt van az, hogy a vízmű előre kéri a pénzt.

Csuklósbusz # 2025.08.22. 17:06

Nem tehetünk rá pontot!

Legyen akkor elfagyott, rongált akármi, kifizettem.

A kifizetéstől és beérkezéstől is eltelt már a 30 nap és még mindig nincs kicserélve az órám.

Ügyfélszolgálat azt mondta ki van adva a szerelőknek, nem tudja miért nem értek ide.

A vízmű órája ,a vízmű feladata a csere, én meg kifizettem a kötbért ( 60 ezer) mert nem tudom bizonyítani hogy nem fagyott szét.

Szomorú örökös # 2025.08.23. 05:17

Csuklósbusz

A vízmű órája ,a vízmű feladata a csere, én meg kifizettem a kötbért ( 60 ezer) mert nem tudom bizonyítani hogy nem fagyott szét.
Valamitől csak tönkrement az a vízóra, ami gyakorlatilag a te magánterületeden van.
Csak úgy nem törik szét az üvege és nem kezd el szivárogni, spriccelni csak úgy, magától.