Mindegy hogy ki tudott róla, márciusi foglalásra már egyértelműen nem számít vis maiornak a vírushelyzet.
A szerződés szerint kell eljárni. (Megjegyzem, a szállásadónak vírushelyzet nélkül is a szerződés szerint kell visszaadni az előleg ott meghatározott részét. Tökre nem számít.)
A probléma más szemszögből: Magán szállásadó vagyok, s nekünk sajnos nincs érdek képviseletünk akikhez fordulhatnánk tanácsért. Sajnos a kormány a magán szállásadók tömegéről elfeledkezett, semmilyen segítséget nem kapunk miközben kötelezettségeinket, így az adózást teljesítenünk kell miközben nincs vendég. A következő probléma megoldásában kérném a segítségüket: egyik vendég 2020. 03. 08-án foglalt nálunk egy apartmant a szallas.hu portálon keresztül 04.12-14. időpontra. Azonban 03. 31-én foglalását lemondta a koronavírus helyzetre hivatkozva. Lemondási feltételeink szerint 30 napon belüli lemondás esetén 45% a kötbér. Kérdésem az lenne, hogy vissza kell -e fizetnünk a 45% szálláselőleget (kötbért)? Ha igen, akkor az is mellékes, hogy a márc.8-i foglalása előtt már be lett jelentve a vírushelyzet, tehát tudhatott a vendég erről? Mivel a lemondás miatt megszűnt a szallas.hu a vendég és a szállásadó közötti szerződés, jogos-e az h. a szallas.hu vissza akarja helyettünk utalni a vendég előlegét és azzal fenyeget, hogy aztán behajtót küld ránk? Nagyon megköszönném ha valaki tudna segíteni, hogy tisztán lássunk ebben a bonyolult helyzetben mivel várhatóan egyre több hasonló esettel kell szembe néznünk!
2020. januárjában foglaltunk kollégáknak a szallas.hu-n. A szállásadó előleget kért, melyet akkor átutaltunk. A kialakult helyzet miatt a munkát törölték ami miatt szükségünk lett volna a szállásra, ezért lemondtuk a foglalást. A szállás szabályzata szerint ha a május közepéig lemondjuk a szállást, a foglaló fele visszajár. Ezt megírtuk a szállásnak, és azt írták nem tudják és nem is fogják visszautalni az összeget. Kértük a szállás.hu-t segítsen, ők is írtak a szállásadónak, de ugyanezt a választ kapták és itt ki is szálltak. A szállás nem teljesíti a szerződésben foglaltakat. Abban sem vagyok biztos, hogy nem követelhetnénk-e a teljes összeget vissza, mert egy előre nem látható dolog miatt voltunk kénytelenek visszamondani és ráadásul céges foglalás volt. Vélemény?
Igaz, a szálloda üzletszabályzatát nem találtam sem a honlapjukon sem a megrendeléskor nem csatolták, csupán az ÁSZF-jükben van benne egy ilyen mondat, miszerint "A Szolgáltató által nyújtott szállodai, éttermi és egyéb szolgáltatás jelen üzlet szabályzatban, valamint a hatályos magyar jogszabályokban foglaltak szerint vehető igénybe" -kvázi, akkor neki az ÁSZF egyben üzleti szabályzat is...
„A másik kérdés az, amit "horsy" már feltett, miszerint jogilag mennyi idejük van a szállodáknak az előleg visszafizetésre, ha az ÁSZF-jükben külön nem térnek ki erre”, ha nincs a szerződésbe akkor az üzletszabályzatban benne van
Most már csak két kérdésem lenne, a szálloda minden további nélkül hivatkozhat vis maior-ra, még úgy is, hogy a szerződés megkötésekor, a vírus már jelen volt a világban, és sajnos várható volt, hogy előbb utóbb itthon is gondokat fog okozni, kvázi a szerződés kötés pillanatában ennek,azért tudatában kellett lenni.
A másik kérdés az, amit "horsy" már feltett, miszerint jogilag mennyi idejük van a szállodáknak az előleg visszafizetésre, ha az ÁSZF-jükben külön nem térnek ki erre, illetve vis maior helyzetre hivatkozva, akár egy évig is elhúzhatja a visszafizetést?
alfateam - köszönöm a küldött hivatkozást, amely cikket én is olvastam a múlt héten, és ezen állásfoglalást kiegészítve a Kúria állásfoglalásával elküldtem a szállodának
2. A szerződés megszűnése (lehetetlenülés) Ha a vis maior nem csupán késedelmet idéz elő, hanem lehetetlenné teszi a szerződés teljesítését (például azért, mert a szolgáltatást egy meghatározott időpontban kellett volna nyújtani-jelen esetben ez a helyzet, mert a szálloda bezárt), akkor a szerződés megszűnik. Ebben az esetben a felek kötelesek elszámolni egymással, azaz a teljesítés lehetetlenné válása előtt nyújtott szolgáltatás pénzbeli ellenértékét meg kell téríteni, a pénzbeli előlegek pedig visszajárnak.
csupán annyit jeleztek vissza, hogy korábbi álláspontjukat fenntartják.
Én is hasonló esetben vagyok, mint az előttem hozzászólok, ez év február hónapjában foglaltam szállást május elejére. A szálloda 50% előleget kért 3 munkanapon belül utalással, ami SZÉP kártyán keresztül történt. A lemondás az én esetemben is az érkezés előtt 7 nappal szabadon, térítésmentesen lemondható, a visszafizetéssel kapcsolatban a szálloda ASZF-je említést sem tesz, azonban a rendelés visszaigazolás e-mailben kis betűvel annyi említést tettek, hogy akár 30-90 napot is igénybe vehet, mivel a SZÉP kártya központon keresztül történik a visszautalás. Lemondásom után azonnal azt a választ kaptam, hogy egy utalványt adnának csak, amit nem tudtam elfogadni, mivel csak ez év végig lehetett volna felhasználni. Ekkor kértem, hogy inkább utaljanak vissza amire ígéretet is tettek, igaz 30 napot kértek, mert elmondásuk alapján túl sok lemondás érkezett, ezért hosszabb idő a feldolgozás. Ezután 1 héttel később küldtek egy tájékoztatást, miszerint az előleg visszafizetésével kapcsolatban keletkezett követelést vitatják. Mivel a mostani helyzet szerintük vis maior, ezért felmenti Őket szerződésből eredő kötelességeik teljesítése alól, mindezekre tekintettel a Követelést jelenleg befogadni és teljesíteni nem áll módjukban, annak esedékességét vitatják, mely álláspontjuk szerint a vis maior megszűnését követő 60. nap. Tehát, ha úgy ítélik meg a szálloda, hogy ez a vis maior helyzet az idei teljes évben fennáll, akkor csak jövő év márciusában lesz legkorábban esedékes a befizetett előlegem visszafizetése (-tehát akár több mint egy évig használhatja úgy a pénzemet, hogy semmi szolgáltatást nem nyújtott, illetve egy év után is csak a befizetett inflálódott összeget fizetné vissza). A kérdésem az lenne, hogy egyoldalúan hozhat ilyen szerződésmódosítást a szálloda, mert természetesen ilyen az ASZF-jükbe nincs leírva, vis maior említve van, de csak felsorolás szintjén, járvány szó említésre sem került benne, most pedig a világjárványra hivatkozik ezen állásfoglalásakor.
2020. február elején foglaltam tévedésből egy utazást a holidaycheck.de német utazási gyűjtő oldalon, ami több német utazási iroda ajánlatait kínalja, az alábbi adatokat töltöttem ki: név,születési év, telefonszám, lakcím és átutalásos számlát kértem. A csomag ingyenes lemondási opciót nem tartalmazott. A foglalás napján írtam e-mail, hogy kérném stornózni az utat, azonban később kiderült, hogy egy központi e-mail címre küldtem el és mint kiderült ez nem ért célba, 2 héttel később egy új e-mail cimre küldve a stornózás megtörtént. Ekkor megtörtént a felszolitas a stornózási költség befizetésére amit ez idáig nem tettem meg, kaptam 3 e-mail-es es 3 postai úton érkező felszolitast (nem ajánlott, nem tertivevenyes). Az utazási iroda fele ez idáig nem utaltam semmit. Az utoljára érkezett felszolitas mint Inkasszó megnevezéssel, utolsó felszolitaskent érkezett melyben felhívják a figyelmemet amennyibe nem fizetem a storno költséget akkor minden egyéb más költséget ram hárítanak és bíróság útján kívánják behajtani. Kérdésem, betudják ilyen esetben hajtani rajtam, amennyiben igen, milyen módszerrel? illetve mik a lehetőségeim figyelembe véve hogy sem előleg sem foglaló fizetése nem történt?
Január elején foglaltam egy belföldi szállodában hosszú hétvégét májusra. Előleget kértek 50%-ot. Annak rendje és módja szerint 3 napon belül átutaltam. A vírus miatt természetesen a hotel bezárt. Kaptam egy mínuszos számlát, 03.19.-én hogy 03.31.-ig ők visszautalják az előleget, ami eddig nem történt meg. Tudja valaki, hogy mennyi ideje van ilyen esetben a hotelnek arra, hogy visszautalja nekem a befizetett előlegemet? Köszönöm, ha valaki tud valami okosat mondani.
Én csak a saját személyes tapasztalatomat írnám le. A Bookingon foglaltam szállást egy március végi utazáshoz Horvátországban. A szállásdíjat a lemondást követő egy héten belül visszakaptuk, a parkbelépőt pedig a rendkívüli helyzetre való tekintettel utalták csak vissza, mert állítólag ott az előre megváltott jegyeket alapból nem áll módjukban visszatéríteni. Viszont közel három héttel a lemondás után tegnap az is befutott. Mondjuk más lehetőségük nem is maradt, mert ha valami csoda folytán mégis csak ki tudtunk volna menni, akkor épp aznap az orrunk előtt zárták volna le a parkot.
Legközelebb javasolnám a Bookingot szállás foglalásához, mert ott a neten bankkártyával fizetsz és nem kell hozzá a közreműködésed, maguktól is visszautalják szinte automatikusan, ha lemondod a szállást határidőn belül.
Szállást foglaltam közvetlenül egy szállodánál (belföldön) április közepére, és a visszaigazolás szerint a foglalás az érkezést megelőző 3 napon belül kötbérmentesen lemondható. A kért előleget a foglaláskor átutaltam a szállodának. A szálloda - a jelenlegi járványügyi vészhelyzetre tekintettel - bezárt, amiről nem értesítettek, de egyébként is úgy döntöttünk, hogy nem utazunk. Március végén írásban lemondtam a foglalást. A szálloda vezetősége először nem akarta visszautalni a foglalót, mondván a szálloda jelenleg nincs olyan helyzetben, és felajánlotta, hogy, ha legkésőbb 2021. márciusi elutazással foglalunk náluk szállást, akkor felhasználhatjuk a befizetett előleget. Mivel nem tudjuk, hogy mi történik az elkövetkező hónapokban, lesz-e egyáltalán anyagi keretünk utazgatni, ezért visszaírtam, hogy sajnos ezt nem tudom elfogadni, kértem, hogy utalják vissza a befizetett összeget. A szálloda most azt írta, hogy a törvényben meghatározott határidőn belül visszautalja. Kérdésem az lenne, hogy ez mit jelent? Mennyi időn belül kell az előleget visszautalni? Szállásfoglalás esetében nem találtam erre vonatkozóan jogszabályt, bízom benne, hogy Önök tudnak válaszolni a kérdésemre.
„Úgy gondolom hogy valami megoldásnak akkor is kell lennie ebben a helyzetben is.”
Ha pl. a bookingon foglalsz olyan nagyon kedvezményes áron szállást, hogy az áll mellette: "nem visszatérítendő", akkor nincs lehetőség a szállás olyan lemondására, amivel bármit is visszakapsz belőle. Ezért kedvezményes! És bizony most ebben a helyzetben sincs sajnos lehetőség rá szerintem, de én csak laikus vagyok, aki ismeri az ilyen oldalak szabályait.
Jónapot!Segitséget szeretnék kérni.:) Érdeklődni szeretnék hogy mi történik akkor ha a virus miatt már most jeleztem a belföldi Szállodának hogy a már időben lefoglalt szállást x nevű csomagot szeretném lemondani.A csomag valóban kedvezményes volt mivel 45 nappal az érkezés elött foglalható volt igy 25 % kedv. adott. A nyaralásom jul. elején lenne.Korábban már levonták a szállás 50%-át a számlámról.Az irták hogy a foglalást csak kötbér fizetéssel lehet lemondani.A befizetett előleg 100%-ban.Magyarán nem adnak vissza semmit.A csomagban benne volt hogy nem törölhető és módositható valóban.Nem szeretném az egész összeget viszont elvesziteni a semmire.Az ASzf angolul van a weboldalon.Én szerettem volna menni csak hát nem tudok nagy valószinűséggel a virus miatt.Mit javasolnak,mit kellene tennem?Úgy gondolom hogy valami megoldásnak akkor is kell lennie ebben a helyzetben is.Előre is nagyon szépen köszönöm a segitséget,Üdv,Hesana
„foglaltunk és ki is fizettünk szállást egy panzióba, ahol az ember azt mondta, ki kell fizetni előre és ha nem jövünk akkor sem jár vissza a pénz”
Ilyet nem mondhatott, mert bármi közbe jöhet - akár egy haláleset is - és akkor sem tudsz kiutazni. Ha nem szállásközvetítő oldalon keresztül történt a foglalás, akkor én a fogyasztóvédelemhez fordulnék, de kell hozzá minden bizonyíték, ami az állításodat igazolja.
Az lenne a kérdésem, hogy foglaltunk és ki is fizettünk szállást egy panzióba, ahol az ember azt mondta, ki kell fizetni előre és ha nem jövünk akkor sem jár vissza a pénz. Így is tettünk, viszont a koronavírus miatt nem tudunk utazni, bármi esély h visszakapjuk a pénzünket?
2019.01.09-én foglaltunk egy szállást szilveszterre, 3 éjszakára, 18 főre, a holnajukon feltüntetetett információk alapján. Tapasztalt szállásfoglalóként különös gondot fordítottunk a lemondási feltételekre, ami kapcsán a szállás honlapján az alábbi kitétel szerepelt:"Érkezés napján történő lemondás/meg nem jelenés esetén a teljes szállásdíj került felszámításra". A szállás 60.000 Ft regisztrációs díjet kért, ezt átutaltuk. A visszaigazolási emailben sem volt a honlapon lévő információtól eltérő tájékoztatás, pedig váltottuk jónáhány levelet, sőt, a szállást igénybe vettük július közepén: akkor 2 éjszakára, szintén 18 fővel. A személyes tapasztalataink alapján a gyerekekkel érkezett baráti társaság nem volt megelégedve a szállás tisztaságával, ezért közös megegyezés alapján úgy döntöttük, a szilveszteri érkezési napunk előtt 5 hónappal, hogy lemondjuk a szállást és más helyet keresünk. Ezt e-mailben megtettük, hogy maradjon nyoma, mire jött a feketeleves, a szállásadó nem hajlandó visszafizetni a 60.000 Ft-ot, sőt, a kérdésfelvetésünket sem értette. Most levélváltásokban vagyunk,a magunk részéről törekszünk a békés megoldásra. Csak zárójelben, hogy sem a szilveszteri foglalásra kifizetett 60.000 Ft regisztrációs díjról, sem a két hete történt ott tartókodásunkkor (az akkor is reg.díjként előre átutalt 35.000 Ft-on felül) kifizetett kb, 150.000 Ft-ról számlát nem kaptunk. A szállás egy panzió, az üzemeltetője, illetve a számlaszám tulajdonosa, amelyre a pénzt kérték, egy kft. Ti mit gondoltok erről? Mi lehúzásként értelmezzük, és beleálltunk a vitába, hiszen arró a szigorú lemondási feltételről, amelyet most utólagosan próbálnak érvényesíteni, semmiféle előzetes tájékoztatást nem adtak, a hiányos, honlapjukon feltüntetett kitételt pedig nem úgy értelmeztük, hogy a szállás a foglalás visszaigazolása és a reg.díj átutalása után díjmenetesen soha nem mondható le, még 5 hónapos határidővel sem.
Mi és cookie-kat és egyéb nyomkövetési technológiákat használunk, hogy javítsuk az Ön élményét weboldalunkon. Személyre szabott hirdetések és tartalom, reklámozás és tartalommérés, közönségkutatás és szolgáltatásfejlesztés céljából tárolhatunk és/vagy hozzáférhetünk információkhoz egy eszközön, és feldolgozhatunk személyes adatokat, például az Ön IP-címét és böngészési adatait. Ezenkívül felhasználhatjuk a pontos földrajzi helymeghatározási adatokat és az eszközök beolvasásával történő azonosítást.
Felhívjuk figyelmét, hogy hozzájárulása minden aldomainünkre érvényes. Hozzájárulását bármikor módosíthatja vagy visszavonhatja, ha rákattint a képernyője alján található „Hozzájárulási beállítások" gombra. Tiszteletben tartjuk döntéseit, és elkötelezettek vagyunk amellett, hogy átlátható és biztonságos böngészési élményt nyújtsunk Önnek.
Testreszabhatja a cookie-kategóriákra vonatkozó hozzájárulási beállításokat, valamint a Célok és szolgáltatások, valamint a Szállítók hirdetéskövetési beállításait. Részletes hozzájárulást adhat minden és . A legtöbb eladó kifejezett hozzájárulást igényel a személyes adatok feldolgozásához, míg néhányan jogos érdekre támaszkodnak. Önnek azonban jogában áll tiltakozni a jogos érdekük felhasználása ellen.
A szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal megfelelő működéséhez. Ezek a sütik biztosítják a weboldal alapvető funkcióit és biztonsági jellemzőit, névtelenül.
Süti
Időtartam
Leírás
COOKIE_SUPPORT
1 year
Ezt a sütit a Liferay állítja be. Ez a süti annak ellenőrzésére szolgál, hogy a látogató böngészője támogatja-e a sütiket.
JSESSIONID
JSP-ben írt webhelyek használják. Általános célú platform-munkamenet sütik, amelyek a felhasználók állapotának az oldalletöltések közötti fenntartására szolgálnak.
PHPSESSID
Ez a süti a PHP-alkalmazásokban található. A cookie a felhasználók egyedi munkamenet-azonosítójának tárolására és azonosítására szolgál a felhasználói munkamenet kezelése céljából a weboldalon. A munkamenet-süti a böngésző összes ablakának bezárásakor törlődik.
SERVERID
Ez a süti arra szolgál, hogy a felhasználót egy adott szerverhez rendelje, így jobb és gyorsabb szerveridőt biztosít. Emlékszik arra, hogy melyik szerver szállította az utolsó oldalt a böngészőnek. Segít a terheléselosztásban is.
viewed_cookie_policy
1 year
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
A teljesítménysütiket a weboldal kulcsfontosságú teljesítménymutatóinak megértésére és elemzésére használják, ami segít a látogatók számára jobb felhasználói élményt nyújtani.
Süti
Időtartam
Leírás
Gdyn
1 year 1 month
Ezt a sütit a Gemius szolgáltató állítja be. Ezt a sütit a MOSS és a fejlett webstatisztikák technikai munkamérésének végrehajtásához használják.
GUEST_LANGUAGE_ID
1 year
Ez a süti a látogatók által preferált nyelvi azonosító tárolására szolgál.
Az analitikai sütiket arra használják, hogy megértsék, hogyan lépnek kapcsolatba a látogatók a weboldallal. Ezek a sütik segítenek anonim, statisztikai információt szolgáltatni a látogatók számáról, a visszafordulási arányról, a forgalom forrásáról stb.
Süti
Időtartam
Leírás
_ga
2 years
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A cookie-t a látogatói, munkamenet- és kampányadatok kiszámítására és a webhely használatának nyomon követésére használják a webhely analitikai jelentéséhez. A cookie-k névtelenül tárolják az információkat, és egy véletlenszerűen generált számot rendelnek hozzá az egyedi látogatók azonosításához.
_gat_UA-112481-1
1 minute
Ez a Google Analytics által beállított mintatípusú cookie, ahol a névben lévő mintaelem tartalmazza a fiók vagy a weboldal egyedi azonosító számát, amelyre vonatkozik. Ez a _gat cookie egy változata, amelyet a Google által rögzített adatok mennyiségének korlátozására használnak a nagy forgalmú webhelyeken.
_gid
1 day
Ezt a sütit a Google Analytics telepíti. A süti arra szolgál, hogy információkat tároljon arról, hogy a látogatók hogyan használják a weboldalt, és segít a weboldal teljesítményéről szóló elemzési jelentés elkészítésében. Az összegyűjtött adatok között szerepel a látogatók száma, a forrás, ahonnan érkeztek, és a meglátogatott oldalak névtelen formában.
A hirdetési sütiket arra használják, hogy a látogatókat releváns hirdetésekkel és marketingkampányokkal találkozhassanak. Ezek a cookie-k nyomon követik a látogatókat a webhelyeken keresztül és információkat gyűjtenek, hogy személyre szabott hirdetéseket jeleníthessenek meg.
Süti
Időtartam
Leírás
_goa3session
2 days
Ezt a sütit a szolgáltató Adverticum állítja be. Ezt a sütit a hirdetések kiszolgálásának folyamatához és a hirdetők számára statisztikai adatok gyűjtéséhez használják.
fr
3 months
A sütit a Facebook állítja be, hogy releváns hirdetéseket jelenítsen meg a felhasználóknak, valamint mérje és javítsa a hirdetéseket. A cookie a felhasználó viselkedését is nyomon követi az interneten keresztül azokon az oldalakon, amelyek Facebook pixellel vagy Facebook social pluginnal rendelkeznek.
Gtest
1 year 1 month
Ezt a sütit a felhasználói viselkedés és a weboldalon végzett tevékenységek gyűjtésére használják a weboldal optimalizálása érdekében. Segít továbbá a Google Ads és a Google Analytics számára a látogatói információk marketing célú összeállításában.
i
1 year
Nincs információ.
IDE
1 year 24 days
A Google DoubleClick használja, és információkat tárol arról, hogy a felhasználó hogyan használja a weboldalt és minden más hirdetést a weboldal meglátogatása előtt. Ezt arra használják, hogy a felhasználóknak a felhasználói profilnak megfelelő, számukra releváns hirdetéseket jelenítsenek meg.
mc
1 year 1 month
Ez a cookie a Quantserve-hez kapcsolódik, hogy anonim módon nyomon követhesse, hogy a felhasználó hogyan lép kapcsolatba a weboldallal.
test_cookie
15 minutes
Ezt a sütit a doubleclick.net állítja be. A cookie célja annak megállapítása, hogy a felhasználó böngészője támogatja-e a cookie-kat.
VISITOR_INFO1_LIVE
5 months 27 days
Ezt a sütit a Youtube állítja be. A weboldalon beágyazott YouTube-videók információinak nyomon követésére szolgál.
YSC
session
Ezt a sütit a Youtube állítja be, és a beágyazott videók megtekintésének nyomon követésére szolgál.
Sütik, eszközazonosítók vagy hasonló online azonosítók (pl. bejelentkezésalapú azonosítók, véletlenszerűen hozzárendelt azonosítók, hálózatalapú azonosítók) más információkkal együtt (pl. böngésző típusa és adatai, nyelv, képernyőméret, támogatott technológiák stb.) tárolhatók vagy olvashatók az Ön eszközén, hogy az felismerhető legyen minden alkalommal, amikor egy alkalmazáshoz vagy egy webhelyhez csatlakozik, az itt bemutatott célok közül egy vagy több érdekében.
A jelen nyilatkozatban ismertetett legtöbb cél az Ön eszközéről alkalmazás használatakor vagy webhely felkeresésekor származó információk tárolásán vagy elérésén alapul. Például előfordulhat, hogy egy beszállítónak vagy kiadónak sütit kell eltárolnia az Ön eszközén a webhelyen tett első látogatása alkalmával, hogy következő látogatásaikor felismerhesse az eszközt (minden alkalommal ennek a sütinek az elérése útján).
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített hirdetések korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy hirdetés hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy autógyártó munkaidőn túl a városban élő környezettudatos felhasználók körében szeretné népszerűsíteni elektromos járműveit. A hirdetés egy kapcsolódó tartalmat (például egy klímaváltozás elleni intézkedésekről szóló cikket) tartalmazó oldalon jelenik meg este 6:30 után, olyan felhasználók számára, akiknek nem pontos tartózkodási helye azt sugallja, hogy városi zónában tartózkodnak.
Egy nagy vízfestékgyártó online hirdetési kampányt szeretne indítani legújabb vízfesték termékcsaládja számára, diverzifikálva közönségét, hogy a lehető legtöbb amatőr és professzionális művészt érje el, és elkerülve a hirdetés nem megfelelő tartalom (például ház kifestéséről szóló cikkek) melletti megjelenítését. A rendszer számon tartja, hogy a hirdetés hányszor jelent meg Önnek, és korlátozza annak túl gyakori bemutatását.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (mint például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy más felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja (később is) felhasználható olyan hirdetések bemutatására, amelyek relevánsabbnak tűnnek az Ön ezek és más entitások szerinti lehetséges érdeklődési köre alapján.
Ha Ön számos cikket elolvas a legjobb megvásárolható kerékpártartozékokról, ezeket az információkat felhasználhatjuk arra, hogy profilt hozzunk létre az Ön kerékpártartozékok iránti érdeklődéséről. Az ilyen profil később felhasználható vagy tökéletesíthető ugyanazon vagy egy másik webhelyen vagy alkalmazásban úgy, hogy egy adott kerékpártartozék márka hirdetéseit jelenítsük meg Önnek. Ha Ön egy autókonfigurátort is megtekint egy luxusautó-gyártó weboldalán, ezt az információt kombinálhatjuk a kerékpárok iránti érdeklődésével, finomítva ezzel profilját, és azzal a feltételezéssel élhetünk, hogy Ön a luxuskategóriás kerékpáros felszerelések iránt is érdeklődik.
Egy ruházati vállalat szeretné népszerűsíteni csúcskategóriás babaruhákból álló új termékcsaládját. Kapcsolatba lép egy olyan ügynökséggel, amelynek magas jövedelmű ügyfelekkel rendelkező ügyfélhálózata van (például felsőkategóriás szupermarketek), és arra kéri az ügynökséget, hogy hozzon létre profilokat olyan fiatal szülőkről vagy párokról, akik feltételezhetően gazdagok és újszülött gyermekük van, hogy később ezek a profilok felhasználhatók legyenek partneralkalmazásokon belül hirdetések bemutatására.
Az ezen szolgáltatásban Önnek megjelenített hirdetések az Ön hirdetési profiljain alapulhatnak, amelyek tükrözhetik az Ön jelen szolgáltatásban vagy más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett tevékenységét, (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési köreit és személyes szempontjait.
Egy online kiskereskedő futócipőkre vonatkozó korlátozott értékesítési akciót szeretne hirdetni. Olyan felhasználókat szeretne a hirdetéssel megcélozni, akik korábban futócipőket nézegettek a mobilalkalmazásában. A nyomon követési technológiák felhasználhatók annak felismerésére, hogy Ön korábban már használta a mobilalkalmazást futócipők megtekintésére, annak érdekében, hogy az alkalmazásban megjelenítsék Önnek a megfelelő hirdetést.
Egy webhelyen kerékpártartozékokat kereső személyre irányított személyre szabott hirdetés céljából létrehozott profil felhasználható kerékpártartozékokra vonatkozó releváns hirdetés bemutatására egy másik szervezet mobilalkalmazásában.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk (például az Ön által beküldött űrlapok, megtekintett nem hirdetésjellegű tartalmak) tárolhatók, és kombinálhatók Önnel vagy hasonló felhasználókkal kapcsolatos más információkkal (például a jelen szolgáltatásban és más webhelyeken vagy alkalmazásokban végzett korábbi tevékenységeiből származó információkkal). Ezt ezután arra használjuk, hogy profilt hozzunk létre vagy tökéletesítsünk Önnel kapcsolatban (amely magában foglalhatja például a lehetséges érdeklődési köröket és személyes szempontokat). Profilja felhasználható (később is) olyan tartalom bemutatására, amely relevánsabbnak tűnik az Ön lehetséges érdeklődési körei alapján, például a tartalom megjelenítési sorrendjét módosítva, hogy Ön még könnyebben megtalálhassa az érdeklődési körének megfelelő tartalmat.
Ön egy közösségi média platformon több cikket is elolvas arról, hogyan építhet lombházat. Ezeket az információkat hozzáadhatjuk egy profilhoz, hogy feljegyezzük érdeklődését a szabadtéri tartalmak, valamint barkácsútmutatók iránt (azzal a céllal, hogy ez lehetővé tegye a tartalom személyre szabását, így például a jövőben több blogbejegyzést és cikket jeleníthessünk meg Önnek lombházakról és faházakról).
Ön megnézett három űrkutatásról szóló videót különböző tévéalkalmazásokban. Egy független hírplatform, amellyel Önnek még nem volt kapcsolata, profilt épít az ilyen megtekintési viselkedés alapján, és más videók vonatkozásában lehetséges érdeklődési körként jelöli meg az űrkutatást.
A jelen szolgáltatásban Önnek bemutatott tartalom az Ön tartalom személyreszabási profiljain alapulhat, amelyek alapján jellemezhetők az Ön jelen vagy más szolgáltatások körében végzett tevékenységei (mint például az Ön által beküldött űrlapok, az Ön által megtekintett tartalmak), lehetséges érdeklődési körei és személyes szempontjai. Ez felhasználható például a tartalmak Ön részére történő megjelenítése sorrendjének módosítására, hogy Ön még könnyebben megtalálja az érdeklődési körének megfelelő (nem hirdetési jellegű) tartalmakat.
Ön vegetáriánus ételekről szóló cikkeket olvas egy közösségi média platformon, majd egy független vállalat főzőalkalmazását használja. A közösségi média platformon Önről készült profil segítségével vegetáriánus recepteket mutatunk be Önnek a főzőalkalmazás üdvözlőképernyőjén.
Ön három videót tekintett meg különböző webhelyeken az evezésről. Egy független videómegosztó platform öt további evezéssel kapcsolatos videót fog javasolni, amelyek érdekelhetik Önt a tévéalkalmazása használata során, az Önről akkor készült profil alapján, amikor azokon a különböző webhelyeken járt online videók megtekintése céljából.
Az Ön számára megjelenített hirdetésekre és az Ön azokkal való interakcióira vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy egy hirdetés mennyire működött jól Ön vagy más felhasználók számára, és hogy a hirdetés elérte-e a céljait. Például, hogy Ön látott-e egy hirdetést, rákattintott-e, a hirdetés arra késztette-e, hogy megvásároljon egy terméket vagy felkeressen egy webhelyet stb. Ez nagyon hasznos a hirdetési kampányok relevanciájának megértésében.
Ön rákattintott egy online áruház „fekete pénteki” kedvezményre vonatkozó hirdetésére egy kiadó weboldalán, és megvásárolt egy terméket. Kattintása hozzá lesz kapcsolva ehhez a vásárláshoz. Megmérjük az Ön és más felhasználók interakcióját, hogy megtudjuk, hány hirdetésre kattintás vezetett vásárláshoz.
Ön egyike azon keveseknek, akik egy kiadó alkalmazásán belül rákattintottak egy olyan hirdetésre, amely egy online ajándékbolt „nemzetközi elismerési nap” alkalmából nyújtott engedményéről szólt. A kiadó jelentéseket szeretne kapni, hogy megtudja, hogy az alkalmazáson belül Ön és más felhasználók milyen gyakran néztek rá vagy kattintottak rá egy adott hirdetéselhelyezésre, nevezetesen a „nemzetközi elismerési nap” hirdetésre, hogy a kiadó és partnerei (például ügynökségek) optimalizálhassák a hirdetések elhelyezését.
Az Ön számára megjelenített tartalomra és az Ön azzal való interakciójára vonatkozó információk felhasználhatók annak meghatározására, hogy pl. a (nem hirdetésjellegű) tartalom elérte-e a szándékolt közönségét, és megfelelt-e az Ön érdeklődési körének. Például, attól függetlenül, hogy Ön cikket olvas, videót néz, podcastot hallgat vagy termékleírást néz, mennyi időt töltött ebben a szolgáltatásban és a meglátogatott weboldalakon stb. Ez nagyon hasznos annak megértésében, hogy az Ön számára megjelenített (nem hirdetésjellegű) tartalom mennyire releváns.
Ön egy túrázásról szóló blogbejegyzést olvasott egy kiadó mobilalkalmazásában, és követte az ajánlott és kapcsolódó bejegyzésre mutató linket. Interakcióit úgy rögzítjük, hogy abból kitűnjön, hogy a túrázásról szóló eredeti poszt hasznos volt az Ön számára, és sikeresen felkeltette az Ön érdeklődését a kapcsolódó poszt iránt. Ezt azért mérjük, hogy megtudjuk, a jövőben kell-e további bejegyzéseket készíteni a túrázásról, és hová kell elhelyezni őket a mobilalkalmazás kezdőképernyőjén.
Önnek bemutattunk egy divattrendekről szóló videót, de Ön és több más felhasználó is 30 másodperc után nem nézte azt tovább. Ezt az információt ezután a divattrendekről szóló jövőbeni videók megfelelő hosszának értékelésére használják fel.
Jelentések hozhatók létre az Ön és más felhasználók hirdetési (vagy nem hirdetési) tartalmakkal való interakcióira vonatkozó adatkészletek (például felhasználói profilok, statisztikák, piackutatási, elemzési adatok) kombinálása alapján a közös jellemzők azonosítása érdekében (például annak meghatározása érdekében, hogy mely célközönségek fogékonyabbak egy hirdetési kampányra vagy bizonyos tartalmakra).
Egy online könyvesbolt tulajdonosa kereskedelmi jelentést szeretne kapni, amely megmutatja azon látogatók arányát, akik felkeresték, de vásárlás nélkül hagyták el a webhelyét, illetve felkeresték azt és megvásárolták a frissen megjelent „a hónap híresség-életrajzát”, valamint megmutatja az egyes kategóriák átlagéletkorát és férfi/nő eloszlását. A webhelyén Ön által történt navigációval és az Ön személyes jellemzőivel kapcsolatos adatokat ezután felhasználják és más ilyen adatokkal kombinálják ezen statisztikák létrehozásához.
Egy hirdető szeretné jobban megérteni, hogy milyen típusú közönség lép interakcióba a hirdetéseivel. Felkér egy kutatóintézetet, hogy hasonlítsa össze a hirdetéssel interakcióba lépett felhasználók jellemzőit hasonló platformok felhasználóinak tipikus jellemzőivel, különböző eszközökön. Ez az összehasonlítás megmutatja a hirdetőnek, hogy hirdetéseinek közönsége elsősorban mobileszközökön keresztül éri el a hirdetéseket, és tagjai valószínűleg a 45-60 éves korosztályba tartoznak.
Az Ön jelen szolgáltatásban végzett tevékenységével kapcsolatos információk – mint például a hirdetésekkel vagy tartalommal való interakciója – nagyon hasznos lehet a termékek és szolgáltatások tökéletesítésében, valamint új termékek és szolgáltatások létrehozásában a felhasználói interakciók, a közönség típusa stb. alapján Ez a konkrét cél nem foglalja magában a felhasználói profilok és azonosítók fejlesztését vagy tökéletesítését.
Egy közösségi média szolgáltatóval együttműködő technológiai platform észreveszi a mobilalkalmazások felhasználói számának növekedését, és profiljaik alapján azt látja, hogy közülük sokan mobilkapcsolatokon keresztül csatlakoznak. Új technológiát használ a mobileszközökhöz igazodóan formázott, és alacsony sávszélességű hirdetések küldéséhez, hogy javítsa azok teljesítményét.
Egy hirdető annak módját keresi, hogy miként tudna hirdetéseket megjeleníteni egy újfajta típusú fogyasztói eszközön. Információkat gyűjt arról, hogy a felhasználók hogyan lépnek interakcióba ezzel az új típusú eszközzel, annak meghatározása érdekében, hogy ki tudna-e fejleszteni egy új mechanizmust a hirdetések ilyen típusú eszközön történő megjelenítésére.
Az ezen a szolgáltatáson keresztül Önnek megjelenített tartalmak korlátozott körű adatokon alapulhatnak, mint például az Ön által használt webhely vagy alkalmazás, az Ön nem pontos tartózkodási helye, az eszközének típusa vagy az a tartalom, amellyel Ön interakcióban áll (vagy állt) (például annak korlátozása érdekében, hogy egy videó vagy cikk hányszor jelenjen meg Önnek).
Egy utazási magazin cikket tett közzé a weboldalán egy nyelviskola által a külföldi utazás élményének fokozása érdekében javasolt új online tanfolyamokról. Az iskola blogbejegyzései közvetlenül az oldal alján találhatók, és az Ön nem pontos tartózkodási helye alapján kerülnek kiválasztásra (például olyan blogbejegyzések, amelyek az Ön tartózkodási országának nyelvétől eltérő nyelvekre vonatkozó tananyagot ismertetnek).
Egy sporthíreket szolgáltató mobilalkalmazás új cikk rovatot indított a legutóbbi futballmeccsekről. Mindegyik cikk egy külön streaming platformon található videókat tartalmaz, amelyek bemutatják az egyes mérkőzések legfontosabb pillanatait. Ha Ön beleteker egy videóba, ez az információ felhasználható arra, hogy a rendszer a következő lejátszáshoz egy rövidebb videót válasszon ki.
Az Ön adatai felhasználhatók a szokatlan és potenciálisan visszaélésszerű tevékenységek figyelése és megelőzése érdekében (mint például hirdetések vonatkozásában a robotok általi hirdetéskattintások), valamint a rendszerek és folyamatok megfelelő és biztonságos működésének biztosítására. Felhasználhatók továbbá az Ön, a kiadó vagy a hirdető által a tartalmak és hirdetések megjelenítésekor, valamint a velük való interakció során esetlegesen tapasztalt problémák kijavítására is.
Egy hirdetésközvetítő különböző hirdetőktől származó hirdetéseket küld partner webhelyeinek hálózatába. Észreveszi, hogy az egyik hirdetőre vonatkozó hirdetésekre történő kattintások száma jelentősen megnőtt, és a kattintások forrására vonatkozó adatokat felhasználva megállapítja, hogy a kattintások 80%-a inkább robotoktól, mint emberektől származik.
Bizonyos információkat (például az IP-címet vagy az eszköz képességeit) arra használunk, hogy biztosítsuk a tartalom vagy a hirdetés technikai kompatibilitását, és elősegítsük a tartalom vagy a hirdetés továbbítását az Ön eszközére.
Ha egy cikkben lévő linkre kattint, akkor általában egy másik oldalra vagy a cikk egy másik részére kerül. Ennek elérése érdekében 1°) a böngészője kérést küld a webhelyhez kapcsolódó szervernek, 2°) a szerver válaszol („itt az a cikk, amelyet kért”), felhasználva az Ön eszköze által küldött kérésben automatikusan szereplő technikai információkat, hogy megfelelően jelenítse meg az Ön által kért cikk részét képező információkat/képeket. Technikailag az ilyen információcsere mindenképpen szükséges a képernyőjén megjelenő tartalom továbbításához.
A jelen nyilatkozatban felsorolt célokkal és szervezetekkel kapcsolatos döntéseit a rendszer digitális jelek (például karakterlánc) formájában menti és teszi elérhetővé ezen szervezetek számára. Erre azért van szükség, hogy mind a szolgáltatás, mind az említett szervezetek figyelemmel lehessenek ezen döntésekre.
Amikor Ön felkeres egy weboldalt, és az felteszi Önnek a kérdést, hogy hozzájárul-e ahhoz, hogy felhasználják a profilját személyre szabott hirdetések megjelenítéséhez, illetve megtagadja-e az ehhez való hozzájárulását, az Ön választását a rendszer elmenti és elérhetővé teszi a hirdetési szolgáltatók részére, így az Ön számára megjelenített hirdetések esetében figyelembe veszik ezt a választást.
A jelen szolgáltatásban Ön által végzett tevékenységgel kapcsolatos információk párosíthatók és kombinálhatók más Önnel kapcsolatos és különböző forrásokból származó információkkal (például egy különálló online szolgáltatásban végzett tevékenységével, egy hűségkártya üzletben történő használatával vagy egy felmérésre adott válaszaival) a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
A jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében az Ön eszköze valószínűleg más, Önhöz vagy háztartásához tartozó eszközökkel összekapcsoltnak minősülhet (például azért, mert a telefonján és a számítógépén is ugyanabba a szolgáltatásba van bejelentkezve, vagy mert ugyanazt az internetkapcsolatot használja mindkét eszközön).
Az Ön eszköze az internet elérése során automatikusan elküldött információk (például az Ön internetkapcsolatának IP-címe vagy az Ön által használt böngésző típusa) alapján megkülönböztethető lehet más eszközöktől a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.
Az Ön beleegyezésével az Ön pontos tartózkodási helye (500 méternél kisebb sugarú körön belül) felhasználható a jelen közleményben ismertetett célok támogatására.
Az Ön beleegyezésével az Ön eszközének bizonyos jellemzőit (mint például a telepített betűtípusok vagy bővítmények, a képernyő felbontása) lekérhetik és felhasználhatják annak más eszközöktől való megkülönböztetésére a jelen közleményben ismertetett célok támogatása érdekében.