Szállás lemondása


Szomorú örökös # 2021.04.04. 04:18

OsMari

tavaly egy e-mail váltás során felajánlotta erre az évre a szállást,elfogadtuk, ujbol meghiúsult és már 2022-re akarta atteni a szállásfoglalást, de én nem szeretnék élni ezzel a lehetőséggel

A Booking.com oldalán ez szerepel:

Foglalási feltételek
A 2020. április 6-án vagy azután létrejött foglalásoknál javasoljuk, hogy vegye figyelembe a koronavírus (COVID-19) kockázatát és az ezzel járó kormányzati intézkedéseket. Ha nem rugalmas árkategóriát foglal, akkor lehetséges, hogy nem kap visszatérítést. A lemondási kérelmet a szállás kezeli majd az Ön által választott szabályzat és a kötelező fogyasztóvédelmi törvények alapján. Ezekben a bizonytalan időkben javasoljuk, hogy ingyenesen lemondható lehetőséget foglaljon. Ha változnak tervei, akkor ingyen lemondhatja az ingyenes lemondási időszak végéig.

Te ezt írtad:

a szállásadó oldalán az útlemondással kapcsolatos semmilyen információ nincs

Valószínűleg akkor nem simán lemondható szállást foglaltál. De ez csak az én privát véleményem.

Tavaly én is előre kifizettem egy utazásomra a szállást, és a belépőjegyet oda, ahová terveztük menni, de mindkettőt csont nélkül visszafizették, mivel a szállás is simán időben lemondható volt és a nemzeti park is korrektül állt a történethez. Nem kellett különösebben teperni érte, mindent visszafizettek.

Mindent összefoglalva mostanában kockázatos dolog lehet szállást foglalni bárhol kizárólag pihenésre, turisztikai célzattal. Itthon belföldön ez gyakorlatilag most lehetetlen is. El kell fogadni.

OsMari # 2021.04.04. 00:32

Azt szeretném megkérdezni, ha a szállásadó oldalán az útlemondással kapcsolatos semmilyen információ nincs és tavaly egy e-mail váltás során felajánlotta erre az évre a szállást,elfogadtuk, ujbol meghiúsult és már 2022-re akarta atteni a szállásfoglalást, de én nem szeretnék élni ezzel a lehetőséggel milyen módon kérhetném tőle vissza a befizetett előleget, ha az e-mailre és a telefonhívásra sem reagál?

wers # 2020.09.10. 05:22

a foglalás során történt e-mail-váltásban a szállásadó részéről nincs említve lemondási feltétel és a szállás honlapján sincs semmi erre vonatkozó információ, szerződési feltétel, stb.

Ha én foglalnék akkor kérném, hogy nyilatkozzon róla. Foglalás előtt. Enélkül nem foglalnék.

Már sok oldalon belevették a járványügyi helyzetet is, mint okot. Többnyire garantálják, hogy vészhelyzet után érvényesíthető a foglalás, ha közben korlátozásokat vezetnének be.

csabila # 2020.09.09. 22:01

Üdv! Lemondott szállás díjának előlege részben vagy egészben visszakérhető ha a foglalás során történt e-mail-váltásban a szállásadó részéről nincs említve lemondási feltétel és a szállás honlapján sincs semmi erre vonatkozó információ, szerződési feltétel, stb. Magyarul: sehonnan nem lehet tudni, ő mikor és milyen feltételekkel és anyagi következményekkel számol, ha valaki visszamondja a foglalását. Vagy létezik erre valamiféle általános rendelkezés? Köszönöm a segítséget!

Szomorú örökös # 2020.07.17. 16:21

BBali77

A megrendelő mellé kaptunk egy "általános utazási feltételek" doksit, abban voltak ezek.

Csatlakozom wers fórumtárshoz! Elolvastátok, elfogadtátok, utána megrendeltétek a szállást. További kérdés?

Mivel csak ezekkel a költségeket nagymértékben megnövelő feltételekkel lehet beutazni, ezt az utasnak nem kötelessége elfogadni. Ez esetben kezelési költség számítható fel, bánatpénz nem.

Bocsi, de ez eléggé jól látható volt már márciusban, hogy mi lesz egész évben, te pedig most, júliusban rágódsz ezen a kérdésen. Nyilván kifutottál az időből, azért van jelentős összegű bánatpénz. Vagy tévedek? Még a Bookingon is van egy bizonyos határidő, amíg díjmentesen vissza lehet mondani egy szállást - én mindig ott foglalok. Kivéve ha nagyon kedvezményes az ár, de akkor ott van, hogy lemondás esetén bukó lesz.

BBali77 # 2020.07.17. 07:47

Nem tudja esetleg valaki, hogy milyen jogaszáblyban, hol van az leírva, vagy le van-e egyáltalán, hogy a korlátozással és utazással kapcsolatos plusz költség, teszt ára a szerződéskötés óta bekövetkezett esemény, melyek a beutazás feltételei. Mivel csak ezekkel a költségeket nagymértékben megnövelő feltételekkel lehet beutazni, ezt az utasnak nem kötelessége elfogadni. Ez esetben kezelési költség számítható fel, bánatpénz nem.

BBali77 # 2020.07.17. 07:21

Aha, Wersnek igaza lehet, köszönöm. Hát akkor ez nem járható út.
Az a baj, hogy mivel egyéni utazással foglaltuk a szállást, az iroda arra hivatkozik hogy a szállást biztosítja, az hogy hogyan jutunk oda nem az ő dolga, tehát nem tudom bánatpénz nélkül lemondani, de még csak kupont sem ajánl fel helyette. Mi szeretnénk menni ha lehet, viszont ez csak az utolsó pillanatban fog kiderülni, akkor pedig már 100% a bánatpénz. Nyilván lehet repülővel +onan bérelt autóval is menni, csak az horror áron van a saját autós költségvetéshez képest. Ugyanígy a teszt is 4 főre megfizethetetlen, tehát így nem indulnánk el.

wers # 2020.07.17. 07:03

A megrendelő mellé kaptunk egy "általános utazási feltételek" doksit, abban voltak ezek.

Akkor sok kérdés nincs is. A megrendeléskor megismerted, tudomásul vetted a feltételeket amiket nem kell elfogadnod, aláírnod. Megrendeléssel érvényes.

BBali77 # 2020.07.17. 06:57

Szomorú örökös

A megrendelő mellé kaptunk egy "általános utazási feltételek" doksit, abban voltak ezek.

alfateam # 2020.07.15. 17:43

BBali77!
Az utazás közvetítő üzletszabályzatában kapsz válasz a kérdésedre.

Szomorú örökös # 2020.07.15. 16:12

BBali77

Mivel a bánatpénzről is a szerződés rendelkezik, és minden egyébről, és szerződést nem kötöttünk, ezért gondoltam az előleg visszakérésére, mert az úgy tudom visszajár.

Itt azért van egy kis ellentmondás a szavaidban. Ha nem kötöttetek szerződést, akkor honnan tudod, hogy mi van benne? Szerintem a szerződés akkor válik ismertté általában, amikor megkötés előtt elolvasod. De általában utána az aláírás következik. Szóval ezt elmagyaráznád?

BBali77 # 2020.07.15. 08:02

Sziasztok!
Év elején foglaltunk szállást utazás közvetítő irodában, egyéni utazással. Előleget fizettünk be, amiről bevételi pénztárbizonylatot kaptunk, és egy Tour operátori megrendelőt írtunk alá az utazásszervező irányába. Szerződést azóta nem kaptunk, nem írtunk alá.
Kérdésem: Visszakérhetem az előleg összegét??? Le szeretnénk mondani a beutazási korlátozások miatt a foglalást, de sok bánatpénzt kérnének érte, mert ők a szállást biztosítják, az utazást meg oldjam meg ahogy akarom.
Mivel a bánatpénzről is a szerződés rendelkezik, és minden egyébről, és szerződést nem kötöttünk, ezért gondoltam az előleg visszakérésére, mert az úgy tudom visszajár. Előre is köszönöm a segítséget.

Szomorú örökös # 2020.05.09. 05:14

abel_m

Idézet a Booking.com oldalról, engedelmeddel egy-két lényeget kivastagítottam:

Egy vissza nem térítendő foglalás lemondása általában díjköteles. A foglalás kezelése során azonban előfordulhat, hogy Önnek lehetősége van ingyenes lemondást kérni. Ilyenkor a szállás megkapja az Ön kérését, és úgy dönthet, hogy elengedi a lemondási díjat. A vissza nem térítendő foglalások dátumai nem módosíthatók, de lehetősége van újrafoglalni a kívánt dátumokra, ha a lemondási díjat elengedik.

És még egy fontos dolog:

én úgy látom, hogy az utalvány mellett ott van lehetőségként az, hogy visszaadják a befizetett összegeket.

Ott van benne a válasz is, hogy lehetőség, ami nyilván nem kötelező opció. Szerintem az egy éven belül felhasználható utalvány egy jó ajánlat, pontosan az általam a Booking-ról idézett szöveg alapján járnak el, élj vele!

tamas9999 (törölt felhasználó) # 2020.05.08. 17:09

Tök mind1 hogy abel_m nek igaza van, vagy abel_m nek nincs igaza, ugyanis Olaszországban, az olasz törvények szerint és valami olasz ügyvéddel kéne az igazát kihajtania és ez tipikusan a leves és hús kategória...

Én elfogadnám a kompenzációt és legfeljebb továbbadnám valakinek a családban így valami visszajönne..

Szomorú örökös # 2020.05.08. 16:26

Egyébként nem ismerem a booking gyakorlatát. De ha nem segít, a szállás pedig nem fizet, nem tehetsz mást, mint pereskedsz.

Miért is segítene a booking? Bevállalt a kérdező egy nagyon kedvezményes árat - ami általában töredéke a valós, lemondható szállásdíjnak - amelyre a szállás foglalását és kifizetését követően egyértelmű szerződés köttetett, amelyben mindkét fél elfogadta, hogy nincs visszatérítés, lemondási lehetőség (én is így foglaltam egyszer Montenegróba). A booking nem fog kivételt tenni semmilyen esetben sem szerintem. Ha létezik a foglalásnál ingyenes lemondás, akkor visszaadják a pénzt, minden más esetben meg kizárólag a szerződés feltételei alapján.

drbjozsef # 2020.05.08. 13:33

Nézd, ha a foglaláskor nem volt olyan körülmény, ami a szerződés ellehetetlenülésének akár csak a halvány esélyét is felvetheti, akkor lehet hivatkozni a vis maiorra.

Esetedben a december határeset. Szerintem. De nem nagyon van még erre konkrét joggyakorlat, amennyire tudom.

Ha tavaly augusztusban foglalod, akkor biztosan vis maior. Ha idén februárban, akkor már biztosan nem. A kettő között valahol jár, körülményektől függően.

Egyébként nem ismerem a booking gyakorlatát. De ha nem segít, a szállás pedig nem fizet, nem tehetsz mást, mint pereskedsz. Esetleg első körben egy európai fizetési meghagyás, de ha annak ellentmondanak, akkor megint per lesz.

Ez egy elég új dolog mindenkinek, vendégnek is, szállásadónak is. Nincsenek még kialakult precedensek ilyen esetre. Amennyire tudom.

Szomorú örökös # 2020.05.08. 13:32

abel_m

hogyha a szállás nem felelős hogy nem tudunk ott megszállni, én nem vagyok felelős mert mennék. De ha az országba nem tudok bejutni mint turista, mert az tiltva van, akkor mit tehet a hülye paraszt?

Hát pl. elfogadja az utalványt, amit felajánlott a szállás. Még mindig jobb, mint a teljes szállásdíjat perre költeni Olaszországban. Mert gondolom az nem titok, hogy az pénzbe fog kerülni...ráadásul Olaszországban, olasz törvények alapján olasz emberek fognak dönteni egy olasz szállásadó és egy magyar turista ügyében. Sejted az eredményét, ugye?

abel_m # 2020.05.08. 12:48

Köszönöm a választ. Nyilván igazad van abban amit írsz, hiszen gondolom képben vagy a jogi dolgokkal.

De akkor azt mondd meg nekem, hogyha a szállás nem felelős hogy nem tudunk ott megszállni, én nem vagyok felelős mert mennék.
De ha az országba nem tudok bejutni mint turista, mert az tiltva van, akkor mit tehet a hülye paraszt?

drbjozsef # 2020.05.08. 12:39

Annyit még hozzátennék, hogy szerintem nem kötelezhetnek arra hogy mindenképpen elutazzunk oda hozzájuk az elkövetkezendő egy évben.

Így van. Semmiképpen.
Ha veszel egy biciklit, akkor sem kötelez senki arra, hogy használd is.

Nem a mi hibánkból hiúsult meg a szállás elfoglalása, ergo nem értem hogy miért hivatkozik arra hogy a foglalás nem visszatérítendő.

Nem a szállás hibájából hiúsult meg a szállás elfoglalása, ergo nem értem, miért hivatkozol arra, hogy a foglalást vissza kellene téríteniük.

A szállás foglalásával kötöttél egy szerződést. Annak feltételeit mi nem ismerjük. Ha lemondás estén nem jár vissza aszerint, akkor nem jár vissza.

Decemberi foglalással még talán (!) elfogadható lenne a vis maior-ra hivatkozás. De ezt magától a szállás nyilván nem fogja megtenni. Perelhetsz, a szerződésed szerint. Mondjuk Olaszországban.

abel_m # 2020.05.08. 12:19

Annyit még hozzátennék, hogy szerintem nem kötelezhetnek arra hogy mindenképpen elutazzunk oda hozzájuk az elkövetkezendő egy évben. Nekünk ebben az évben júniusban lett volna alkalmas az utazás, máskor pedig nem.

Nem a mi hibánkból hiúsult meg a szállás elfoglalása, ergo nem értem hogy miért hivatkozik arra hogy a foglalás nem visszatérítendő.

Ha én miattam nem tudunk elutazni, mert eltört a lábam például vagy akármi más, akkor jogos hogy nem adják vissza pénzt. De ez így nem állja meg a helyét szerintem. Nyilván sok pénzt buktak el ők is az utóbbi időben, meg még fognak is, de sajnos ehhez én nem tudok hozzájárulni, nekünk is sok időbe telt összespórolni ezt a pénzt erre az utazásra. Én úgy gondolnám, hogy erre lenne jó a fasza kis olasz kormány, hogy kisegítse az ottani szállásokat.

Köszönöm még egyszer előre is a válaszokat, tanácsokat.

abel_m # 2020.05.08. 12:14

#olaszorszag #olaszország #booking #lemondás #visszatérítés

Sziasztok! Előre is elnézést kérek, ha volt már bejegyzés ezzel a kérdéssel kapcsolatban. A keresőben igyekeztem tájékozódni, de konkrétan ilyen problémával nem találkoztam, így röviden összefoglalnám a helyzetet: Június közepén mentünk volna Olaszországba, az északi régiókba, Firenzébe, Milánóba, Velencébe. A booking-on keresztül foglaltuk a szállásokat. Volt, amelyeket le tudtunk mondani (ezzel természetesen semmi probléma), azonban sajnos van olyan szállás, aminél lemondási díjat kérne a szállásadó, illetve van olyan hotel is, amelynél nem visszatérítendő a foglalás díja. (Decemberben álmunkban sem gondoltuk, hogy nem fogunk tudni menni, ezért mertünk ilyen kondíciókkal foglalni...) Telefonon, illetve emailben is felvettük a kapcsolatot a hotelekkel, természetesen nem sok hajlandóságot mutatnak a helyzet rendezésére...A booking egy ideig semmilyen lehetőséget nem kínált fel, azonban most megjelent egy fül, amely lehetőséget adna a lemondásra...Azonnal próbálkoztunk ezen a fronton is, az egyik hotel (amelyik a nem visszatérítendő foglalásos) már válaszolt is. Semmilyen körülmények között nem kívánják visszaadni a pénzt. Egy utalványról ír, amely talán egy évig felhasználható, illetve két olasz jogszabályra (9/2020., 18/2020. rendelet) hivatkozik...Ezeknek is próbáltam utána nézni, lefordítani őket...És én úgy látom, hogy az utalvány mellett ott van lehetőségként az, hogy visszaadják a befizetett összegeket...Van, aki esetleg ugyanilyen helyzetben van? Mit lehetne még tenni? Köszönöm, ha bárki tud tanácsot vagy információt adni!

drbjozsef # 2020.04.30. 15:32

Valrin,

Az a baj, hogy a foglaló és a kötbér egészen más jellegű fogalmak. Igen, tartok tőle, hogy még fizetni kellett volna, de még ez sem derül ki számomra biztosra.

De ez könnyen kideríthető.
Ha még nem kaptad vissza a foglalódat, akkor hívd fel őket (rögzítsd), vagy írj nekik tértis levelet, és hivatkozz arra, hogy időben mondtad le a szállást, és hogy kérnéd a foglalód visszautalását 8 napon belül XY számlaszámra.

Aztán meg látod mit mondanak. Ha szerintük nem jár vissza a foglaló, csak erősködj, hogy de a szerződés szerint kötbér mentes meg minden, hátha.

Megmondom őszintén, nem tudom mi ilyenkor a szokásos, nem mondtam vissza szállást mostanában. Amennyire utánaolvastam, egyébként se nagyon szeretnek/tudnak visszafizetni most a szállásadók akkor se, ha visszajárna.

Egyébként, ha tényleg foglaló a foglalód, akkor a február közepi foglalás is határeset a vis maiorra. Legfeljebb pereskedhetsz, ha szerinted az és nem adják vissza, mert visszajárna a járványhelyzet miatt.

Valrin # 2020.04.30. 13:48

Drbjozsef,

Köszönöm a választ. Pontosítok, Február 23.-án foglaltam le egy szállást július 19.ére, aminek az érvényesítésére foglalás teljes összegének 30%-át(76.800Ft) foglaló címen három napon belül el kellett utalnom, ezt megtettem. Április 7.-én ezt lemondtam a vírus helyzetre hivatkozva. A foglaláskor kapott emailban az állt, hogy kötbérmentesen lemondható április 19.-ig utána 76.800Ft a kötbér. Most, akkor ebben az esetben a kötbérmentes lemondás nem azt jelenti, hogy a foglalót a határidőn belüli lemondás idején belül visszaszolgáltatják? Most, ha határidőn túl mondtam volna le, akkor bukom a foglalót és ugyanannyi kötbért és be kellett volna fizetnem?

drbjozsef # 2020.04.30. 12:00

Valrin,

Ehhez a szerződéseteket kellene pontosabban ismerni, mert a leírásod nem egyértelmű.

A foglaló, alapesetben, főszabály szerint, nem jár vissza, ha Te mondod le a szállást. Hogy a vírushelyzet vis maior-e azon egy másik (keresd meg) topikban itt sokat vitatkoztunk, van aki szerint igen, van aki szerint nem, szerintem a foglalástól függ, a te januári foglalásod határeset, inkább vis maior mint nem talán, de nem biztos. Erre nincs konkrétum, majd a bírói gyakorlat tölti meg tartalommal talán.
De biztosan "foglaló" volt amit fizettél?

Ha a "kötbér mentes lemondás" azt jelenti, hogy az általad "foglalónak" nevezett összeg is visszajár, akkor visszajár mindenképpen, ha határidőben van.

Olvasd el alaposan a szerződést (vagy az ÁSZF-et, ha interneten foglaltál, etc.)

Valrin # 2020.04.30. 10:52

Sziasztok!

A segítségeteket szeretném kérni egy fontos kérdésben. Januárban lefoglaltam nyaralás céljából egy szállást, aminek az érvényesítéséhez be kellett fizetnem egy bizonyos összegű foglalót, ezt meg is tettem. Április elején a kialakult helyzetre való tekintettel kénytelen voltam ezt lemondani még a kötbérmentes lemondási határidőn belül. A kérdésem a következő, hogy ebben az esetben nekem visszajárna a foglaló összege?