Fórum autók, motorok újabb elöl     új hozzászólás


Új autó garancia

Kiss Zoltán # e-mail 2019.02.17. 13:34

Tisztelt Jogi Fórum!
2017 október 28-án, vásároltam egy új autót. 2018 áprilisában menetközben elkezdett rángatni az autó. Kértem időpontot a márkaszervízbe, átvizsgálták az autót (nem találtak semmi hibát) másnap reggel az egyik kereszteződésben megállt a kocsi. Az ASSISTENS autómentővel vitette be a márkaszervízbe, ahol megállapították, hogy a részecskeszűrő hőmérséklet jeladó ment tönkre. A javítás közel 1 hónapot vett igénybe, mert Németországból nem jó alkatrészt küldtek. Az autóban ekkor 6000 Km volt. 2018 nyarán (9000 Km) újra rángatni kezdett az autó, újra időpont egyeztetés a márkaszervízzel. Az adategyeztetés során kiderült, hogy az autó gyártói visszahíváson van kipufogógázzal kapcsolatos szoftver frissítés miatt. 2 napom ment rá, mert a motorvezérlő chipet is cserélték túlmelegedés miatt. A szervízben azt mondták, hogy most már biztos, hogy megoldódott a probléma. 2018. októberében a kötelező szervíz során, megint szoftver frissítére került sor. 2019 februárjában (21000 Km) kigyulladtak a -menetstabilizátor, ABS, Park radar és a visszagurulásgátló kontroll lámpák. Felhívtam a szervízet február 20.-ára kaptam időpontot. Másnap reggel munkába menet rángatni az autó, letiltott a motor. Az ASSISTENS által megint autómentő vitte be az autót a szervízbe. A szervízben másnapra kiderítették, a részecskeszűrő hőmérsékleti jeladójának hibáját. Az előbbiekben felsorolt hibákat az ABS jeladó okozta nagy valószínűséggel. A javítás nem 1-2 nap lesz megint. Vállalkozó vagyok az autó nélkülözhetetlen számomra, mert napi 60-80 Km teszek meg. Az éven több munkám adódik vidéken, valamint a családdal Horvátországba készülünk. Sajnos rövid időn belül megdőlt minden bizodalmam a gépjármű iránt, már-már rettegek mikor és hol áll le megint majd a kocsim. Számomra ez az autó megbízhatatlan kérhetem-e a márkaszervíztől az autó cseréjét, vagy a vételár visszafizetését?
Köszönettel: Kiss Zoltán

wers # e-mail 2019.02.20. 11:53

Kérni kérheted, de nem lesz egyszerű. Gondolom nem két fillérről van szó, keress ügyvédet.

CROCUS # e-mail 2019.10.08. 23:47

Üdvözletem,
egy olyan kérdésem lenne, hogy úja autó meghibásodása esetén mennyi az a "normál" javítási idő amit a fogyasztónak el kell viselni? Lassan egy hónapja elszállt a 3 hónapos autóban a fedélzeti kamera (sávtartó, frontális ütközés rendszer+ egyéb) az autó működik, de villognak a lámpák, hibát jeleznek. Hetekig nem volt hozzá műszer, majd végre lett és a kamerát is megrendelték hozzá másfél hete, ami nem akar megérkezni...
Ezt elhúzhatják hónapokig, gyakorlatilag csak tűrési kötelezettségem van? Kérhetek árleszállítást vagy cserét, ha nem tudják belátható időn belül kijavítani? Ha igen mennyi ideig legyek türelemmel? Köszönöm.

evenoire # e-mail 2019.11.25. 21:01

Üdvözlöm!
Két éves garanciás autómat már 4 hónapja nem tudják megjavítani a szakszervizben. Arra hivatkoznak, hogy nem kapnak alkatrészt, az autó gyári hibás. A bizalmam megrendült mind a márkában, mind a szervizben. Elállhatok-e a vásárlástól? Mi annak az útja, módja, hogy visszakapjam a vételárat. A türelmem elfogyott.