Eladó valótlan állítása garancia + szervíz kapcsán


q13579 # 2021.02.01. 17:42

Tisztelt fórumtagok.

Vásároltunk egy gépjárművet magánszemélytől, amely mindössze 2,5 éves és 50.000 km-es (Toyota Auris hybrid).

A joautok.hu-n volt kizárólag hirdetve, minősített magánszemélytől, aki a hirdetésben azt állította az autó garanciás 2021.04.06-ig, 3 éves koráig, illetve a szervíztörténet előírásoknak megfelelő.

A szervízkönyvet az adás-vételkor átnéztük, valóban benne voltak a megfelelő intervallumonkénti bejegyzések, az első márkaszervízben, a maradék 3 független szervízben, amely az eladó városában működik.

Miután az autót most márkaszervízbe bevittem a kötelező szervíz miatt azt mondták, a garancia csak akkor él az autóra, ha a független bejegyzések dokumentációval is alá vannak támasztva, mert ők a rendszerükbe ezt nem látják.

Az eladót ezután felhívtam, majd azt mondta nála nincsenek papírok, de a szervíztől kérjem esetleg el. Ők lassan 4 hete csak ígérgetik, hogy küldenek valamit. (Feltételezem, a szervízek egyébként rendben el lettek végezve, de spórolás miatt valószínűsítem számla akkor nem készült...) Az eladó elzárkózik minden kapcsolattól, keressem a szervízt.

Mivel az autó piaci értékét (főleg hybrid esetén) jelentősen befolyásolja, hogy igazoltan megtörténtek a kötelező szervizek, ezért ragaszkodnék a dokumentációhoz.

A kérdésem ezzel kapcsolatban, hogy jogi úton érdemes-e követelnem a dokumentumokat és ha igen kit keressek először? Az eladót, vagy a szervízt?

Illetve amennyiben elzárkóznak ettől, érdemes-e emiatt kártérítést, vagy "árleszállítást" követelnem az eladótól?

A garanciára és a megfelelő szervízelésre több soron rákérdeztem szóban is, amelyre mindig határozott igen volt a választ, ebben egyébként nem is kételkedem, az autó hibátlan állapotú. Illetve, ahogy említettem a joautok.hu hirdetésében is szerepelnek ezek az állítások, amely elméletben polgári peres eljárás alatt felhasználható.

Köszönöm előre is a választ.