Vendéglátás


pepper111 # 2012.08.27. 14:02

Köszönöm a segítséget mindannyiótoknak! Az eddigi fórumos tapasztalataim alapján itt a legerősebb a jóindulat és a segítőkészség faktor. ;)

wers # 2012.08.27. 12:41

pepper111, a Te esetedben a telephely mindig az, ahova épp kivonulsz - változó munkahely. Mint az építőiparban, vagy mozgó árusító boltoknál.
Ha alkalmazottat veszel fel, a munkaszerződésben a munkavégzés helyeként "vátozó"-t kell meghatározni.

C a s a b l a n c a # 2012.08.27. 12:32

A saját lakásod is lehet...

pepper111 # 2012.08.27. 09:38

Köszönöm a segítséget xdri!
Minden értetlenkedés nélkül, még annyit szeretnék pontosítani, hogy a telephelynek ez esetben nem kell vendéglátó üzletnek (pl. kocsma, vendéglő, büfé...) lennie, ugye?

xdri # 2012.08.27. 07:25

1.Működési engedély kell,telephely lehet a cég székhelye.
2. Tev.körök:5610/ a mozgó vendéglátás miatt/
5630 italszolg.
5629 egyéb v.látás
3. a VAV-nál bejelented és nem kell más,ill ahová kitelepülsz ott lehet hogy helyileg kérni kell közterület foglalási engedélyt
4. Szerintem elég a nyugta

www.drhalasz.eoldal.hu

pepper111 # 2012.08.24. 07:56

Sziasztok,

Szeretném a segítségeteket kérni egy vendéglátó vállalkozás ügyében, mert a helyi szakhatóságok nem tudtak érdemi választ adni a vállalkozással kapcsolatos kérdéseimre. Egy barátommal szeretnénk kimondottan kitelepülős vendéglátással foglalkozni. A céges háttér és a szakmai képzettség rendelkezésünkre áll. Csak alkoholos italokat (üveges/dobozos sör, bor, pezsgő, rövidek) és üdítőket szeretnénk árulni, kizárólag műanyag pohárban, hogy a mosogatással ne kelljen vesződni. Romlandó árut/ételeket nem szeretnénk forgalmazni.

Ennek fényében lenne néhány kérdésem:

  1. Szükséges e működési engedély, illetve bázis telephely egy ilyen vállalkozás esetében? A helyi önkormányzatnál, illetve a NAV-nál nem tudták biztosra mondani, hogy igen, avagy nem.("sírvaröhögve" jöttem el tőlük...)
  2. Az 5630 – italszolgáltatás TEÁOR szám lefedi e teljes mértékben a fenti tevékenységi kört?
  3. Felmerült a lehetőség, hogy felkérnének bennünket néhány alkalmi (privát) rendezvény kiszolgálására. Ilyen esetekben hogyan szerezzük be a kitelepüléshez szükséges engedélyeket? Az rendben van, hogy a NAV-nál bejelentjük a kitelepülést, de mi a helyzet a többi engedéllyel, vagy egyátalán szükséges e más engedély? Az önkormányzatnál azt mondták, hogy ilyen esetben nem kell bejelenteni a kitelepülést a jegyzőnek, tekintve, hogy nem közterületre szeretnénk engedélyt kérni.
  4. A fenti tevékenység esetén kötelező e pénztárgépet üzembe helyeznünk, vagy elég csak nyugtát adnunk?

Az esetleges válaszokat előre is NAGYON köszönöm!

Jelige: káosz