A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) az elmúlt három évhez hasonlóan 2012 júniusában is 1000 fős reprezentatív közvélemény-kutatás keretében vizsgálta, hogyan viszonyulnak az emberek a hamisítás jelenségéhez.

A lakosság hamisításhoz kapcsolódó attitűdjét és vásárlási szokásait vizsgáló felmérés, melyet a TÁRKI Társadalomkutatási Intézet Zrt. végzett, öt kérdéscsoportot járt körbe:

1. Milyen hamis terméket vásárolnak a magyar fogyasztók?

2. Milyen az internethasználók hozzáállása a szerzői jogvédett tartalmakhoz?

3. Mit gondolnak az emberek a hamis termékekről?

4. Mit gondolnak az emberek a hamisítás társadalmi hatásairól?

5. Mit gondolnak az emberek a hamisítás büntethetőségéről?

Tóth Zita, a testület titkára elmondta, „a HENT törekvése, hogy a hamisítás mind keresleti, mind kínálatai oldali csökkentését előmozdítsa”. A titkár kiemelte, „a kereslet visszaszorítását eredményező tudatosságnövelő, felvilágosító programok, valamint a kínálatot csökkentő jogszabály-módosítási kezdeményezések előkészítéséhez és eredményességéhez is elengedhetetlen, hogy a HENT megismerje az emberek véleményét a hamisítás jelenségéről, valamint a hamis termékek vásárlása mögött meghúzódó indokokat.”

A csatolt rövid háttéranyagban a kutatási jelentésből kiemelt, közérdeklődésre leginkább számot tartó eredmények olvashatók. A teljes tanulmány letölthető a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület weboldaláról: Hamisítás Magyarországon – 2012-es felmérés – Kutatási jelentés.