Nem orosz a „pezsgők cárja” - Megtévesztő reklámok miatt 15 milliós GVH-bírság a Royalsekt Zrt.-nek

2014.01.28. Jogi Fórum / GVH

A Royalsekt Pezsgő-, Bor-, Üdítőital-gyártó Szövetkezeti Pincészet Zrt. (Royalsekt Zrt.) megtévesztette a fogyasztókat a „Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgők népszerűsítése során - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A hivatal ezért 15.000.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A Royalsekt Zrt. által gyártott és forgalmazott „Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgőcsaládot népszerűsítő reklámokban, 2010 decembere és 2013. március 31. között megjelenő szövegek és a képi megjelenítések alapján a fogyasztó azt gondolhatta, hogy a vállalkozás orosz pezsgőt, azaz Oroszországból importált pezsgőt vagy orosz alapanyagokból készülő terméket forgalmaz. Ezt támasztotta alá, hogy a reklámokban kiemelten szerepelt a termék megnevezése orosz nyelven, cirill betűkkel, valamint a reklámokban az orosz címerrel szinte mindenben megegyező ábra is szerepelt. Az orosz pezsgő látszatát keltette továbbá a „pezsgők cárja” szlogen is, amely alapján a fogyasztók szintén azt gondolhatták, hogy reklámozott termék orosz pezsgő.

A GVH az eljárás során megállapította, hogy a vállalkozás valótlanul keltette azt a látszatot, hogy a „Szovjetszkoje Igrisztoje” terméke orosz pezsgő, mivel a pezsgő Magyarországon, magyar alapanyagból készült.

A GVH megállapította, hogy a Royalsekt Zrt. fenti tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 15.000.000 Ft bírságot szabott ki a vállalkozásra.

A jogsértés megállapítása mellett a GVH azt is megtiltotta a ROYALSEKT Zrt.-nek, hogy a kereskedelmi kommunikációiban, az általa gyártott és forgalmazott „Szovjetszkoje Igrisztoje” pezsgők eredetére vonatkozóan azt az üzenetet közvetítse a fogyasztóknak, hogy azok orosz termékek.

A bírság meghatározásánál a GVH súlyosító körülményként értékelte, hogy az intenzív kampánynak köszönhetően a reklámokkal a fogyasztók széles körét elérte a vállalkozás.

  • kapcsolódó anyagok
FOGYASZTÓVÉDELEM
GVH