Rekordösszegű közlekedésbiztonsági bírság az USA-ban - A Fiat Chrysler gépjármű visszahívási akciója során hibázott

2015.07.31. Jogi Fórum / MTI

Rekordösszegű, 105 millió dolláros bírságot vetett ki az amerikai közlekedésbiztonsági felügyelet a Fiat Chrysler Automobiles (FCA) vállalatra a múltbéli biztonsági visszahívási akciók során elkövetett mulasztások miatt.

A bírság mellett az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) rendelkezése lehetőséget ad másfél millió autótulajdonosnak gépkocsija eladására is az FCA-nak.

Anthony Foxx amerikai közlekedési miniszter hétfői bejelentése szerint az FCA elismerte az elkövetett mulasztásokat, elfogadta a bírságot és vállalta a hibás járművek javítását és visszavásárlását.

Az NHTSA az FCA 23, összesen 11 millió gépkocsit felölelő visszahívási akcióját vizsgálta meg visszamenőleg. Az FCA ezzel összefüggésben három területen ismerte el, hogy mulasztást követett el: a visszahívások időbeni és hatékony lebonyolításában, a tulajdonosok és a kereskedők, valamint az NHTSA tájékoztatásában.

"A mostani rendelkezés a múltban elkövetett mulasztásokért vonja felelősségre a Fiat Chryslert, kötelezi emellett a nem biztonságos járművek javítására vagy a forgalomból való kivonására, valamint konkrét lépéseket tesz az autótulajdonosok biztonságának jövőbeni garantálására" - jelentette ki Anthony Foxx.

"A bírság egyúttal figyelmeztetés is minden autógyárnak, hogy a hivatal nem lesz rest meghozni a szükséges intézkedéseket, ha nem veszik komolyan kötelezettségüket a biztonsági hibák kijavítására" - tette hozzá.

A rendelkezés értelmében az FCA tájékoztatni köteles a visszavásárlásra jogosult autótulajdonosokat a számukra nyitva álló pénzügyi lehetőségekről. Az FCA egyúttal az elkövetkező három évben szigorú hatósági felügyeletnek is aláveti magát visszahívási akciói lebonyolításában.

"A Fiat Chrysler a nem kellő odafigyeléssel ügyfelei és a közlekedésben részt vevők millióit tette ki veszélynek" - jelentette ki Mark Rosekind, az NHTSA igazgatója. "A rendelkezés amellett, hogy a hibás autók tulajdonosainak a terhein enyhít, az egész iparág magatartását javítja a visszahívási akciók terén, valamint lehetővé teszi a Fiat Chrysler számára egy proaktív vállalati biztonsági kultúra meghonosítását" - fogalmazott.

  • kapcsolódó anyagok
FOGYASZTÓVÉDELEM
KÖZLEKEDÉS
USA