Pályázat civil és érdekvédelmi szervezeteknek - Az MNB fogyasztóvédelmi pályázata 75 millió forint keretösszeggel

2015.09.30. Jogi Fórum / MTI

Mintegy 75 millió forint keretösszegű pályázatot hirdet a Magyar Nemzeti Bank (MNB) a pénzügyi fogyasztóvédelmi civil háló program keretében a pénzügyi fogyasztóvédelem területén tevékenykedő civil és érdekvédelmi szervezetek számára a fogyasztók pénzügyi tudatosságának növelésére - tette közzé az MNB a honlapján.

A közlemény szerint a "Pénzügyi kultúra fejlesztése és pénzügyi tudatosság növelése" című szeptember 29-én indult pályázat olyan pénzügyi fogyasztóvédelmi projektek megvalósítását támogatja, amelyek széles körűen segítik a fogyasztók pénzügyi kultúrájának fejlesztését és pénzügyi tudatosságuk növelését.

A pályázatra azok a civil és érdekvédelmi szervezetek jelentkezhetnek, amelyek rendelkeznek pénzügyi fogyasztóvédelmi szakmai tapasztalattal, és tevékenységüket a fogyasztók számára nonprofit jelleggel végzik - tették hozzá.

A civil és érdekvédelmi szervezetek 3 témakörben pályázhatnak: pénzügyi fogyasztóvédelmi rendezvények támogatása, vagy a pénzügyi kultúra és tudatosság fejlesztése alternatív módszerekkel, vagy könyvek a pénzügyi ismeretterjesztésért - olvasható az MNB honlapján.

Kiemelték: egy civil szervezet két kategóriában is pályázhat, a vissza nem térítendő támogatási összeg akár a projekt teljes költségét fedezheti.

A támogatási kérelmeket 2015. október 26-án 16.00 óráig lehet benyújtani, a pályázók az MNB honlapján tájékozódhatnak a részletekről - ismertették.

A beérkezett pályázatokról egy szakmai testület javaslata alapján az MNB Igazgatósága dönt majd a jegybank felügyeleti honlapján közzétett pályázati kiírásban foglaltak szerint - tették hozzá.

Az MNB felidézte, hogy a hasonló témakörben 2014. november 1. és 2015. május 31. között kiírt pályázatban a támogatott civil szervezetek mintegy 378 rendezvényt bonyolítottak le, amelyből 236 esemény a pénzügyi kultúra és tudatosság témakörökben tartott előadás volt.

Két helyszínen (Budapest Havanna lakótelep és Gyula) 142 alkalommal egész napos pénzügyi fogyasztóvédelmi tanácsadáson vehettek részt a fogyasztók - írták.

Kifejtették: a Szeged környékén sugárzott 5 alkalmas televízió- és rádió magazinműsorokban közel 140 000 fogyasztót értek el a témával, a hallássérültek és vakok számára pedig akadálymentesített honlap jött létre www.akadalymentespenzugy.hu, ahol pénzügyi kérdésekben egy hangoskönyv is segíti a fogyasztókat.

A diákok számára megvalósuló www.penzugyinfok.hu honlap és az onnan elérhető "Pénzügyi Hódító" játék pedig a fiatalok nyelvén segít eligazodni a pénzügyek világában - fűzték hozzá.

Az MNB felhívta a figyelmet, hogy a megvalósult projektek a fogyasztók részére hasznos segítséget jelentettek pénzügyi ismereteik fejlesztésében, hozzájárulva egy tudatosabb pénzügyi fogyasztói magatartás kialakulásához és megerősítéséhez.

  • kapcsolódó anyagok
FOGYASZTÓVÉDELEM
MNB